Nowe płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Errin
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2012 23:40

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Errin »

W imieniu Klanow Mahakamskich (a szczegolnie swiezo wskrzeszonych Browarnikow z Ar'Troth) - wielkie dzieki dla Taraela za blyskawiczna reakcje!

E.
Gruer
Posty: 116
Rejestracja: 09 lis 2011 19:12

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Gruer »

Dziękuję za zwrot :) mała rzecz a cieszy.
Nuzu

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Nuzu »

Arkadia wyłączone jak mam l4. :(
Awatar użytkownika
Denea
Posty: 246
Rejestracja: 16 mar 2010 01:30
Lokalizacja: Legionowo

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Denea »

Co sie stalo z Tenea z Polany Przyjazni???,
Zupelnie nie rozumiem komu mogla przeszkadzac ta elfia poetka?
Kilka razy zdarzalo mi sie siedziec tam przy ognisku i prosic o wiersze. Mysle, ze bylo to jedno z najbardziej przyjemnych miejsc na Arkadii...

Ale moze ja o czyms nie wiem i Tenea przeniosla sie gdzies do Loren? Nie piszcie tylko, ze biedaczka juz tylko przeszloscia nie zyje? :(((

Prosze o informacje - ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie!
Ble... Ble? Ble!
Urisiel

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Urisiel »

A tak pół żartem pół serio :)
Czemu nie ma broni miotających, alchemii, kowalstwa(i innych takich ciekawych rzeczy), koni, magii, broni półtorarocznych, warstwicowości zbroi, lepszego opisu postaci(oczy, uszy, nos)
Tylko kodujecie jakieś z dupy Brokilony, gdzie 95% graczy pewnie nawet tam nie zajrzy?
I nie mówicie mi, że to problem balansu, bo to takie proste wytłumaczenie :)
Wszystko się da zbalansować, tylko się dupy ruszyć nie chce.
Jakoś na innych mudach to działa i pewnie zaraz powiecie, że na innych mudach graczy nie ma? No nie ma, bo tak na prawdę to gracze przyciągają do muda, a nie jego możliwości...(niestety?) Jakby arka nie była pierwszym Polskim mudem to pewnie by to było inaczej :) W każdym bądź razie arka ma w pisiont lat, a pod względem innowacyjności posysa srogo :)

Tak, tak marudzę :) Czasem lubię.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Herenvarno »

Postaram sie pokrotce odpowiedziec w miare mojej skromnej wiedzy:

Konie, osly, inne zwierzeta ktore mozna dosiasc: System Arkadii, jak zauwazylas/les jest dosc wiekowy, dochodza problemy typowej mechaniki np. Jak rozwiazac problem walki w systemie pieszy-konny, konny-konny itp.
Wyznaczenie miejsc, gdzie danego zwierzecia nie da sie wprowadzic lub nim wjechac (np. dziupla).
Rozwiazanie tego oznacza ingerencje w archaiczny, stary kod arki oraz napisanie od nowa wiekszosci skryptow walki, jak tez przerobienie sporej ilosci lokacji (mapy). Wiec praca na lata (dla tak nielicznej grupy koderow).
Wymaga to przebudowy podstawowych skryptow Arkadii.

Luki: jw.

Warstwowosc zbroi: jw. + nowe opisy (cala ich mnogosc).

Magia: Wymaga (raczej) uzycia many ktora aktualnie wykorzystywana jest do innych celow, dodatkowo brak spojnosci miedzy magia Warhammera (przedmioty inicjujace czar: wymagane) jak tez magia "Wiedzminskiego" swiata (znaki czynione np. konczynami)

Alchemia: umiejetnosc jest, brak warsztatow dostepnych dla graczy, powody mi nieznane.

Kowalstwo: jw.

"Lepszy opis postaci": Tylko sie domyslam ile postaci musialoby zostac przerobione.

Wiek Arki: Co ciekawe, nie jest to najstarszy polski, MUD, ale jest pierwszym, stosujacym pelna odmiane przez przypadki zgodnie z polska pisownia.

Podsumowanie:
Kodowanie innych "dupereli": Latwiej jest zakodowac jednego NPCa, dwie trzy lokacje, wylaczajac arke na kilka godzin celem wprowadzenia zmian do systemu, niz wylaczenie arki na kilkadziesiat miesiecy celem przebudowy calego systemu.

Swoja droga to mnie zastanawia, dlaczego Arka, jako jedna z wielu gier online, nie stosuje czegos takiego jak serwer testowy, na ktorym sprawdza sie spojnosc i dzialanie skryptow, tylko czyni to na zywym ciele?
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Mikkel

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Mikkel »

Herenvarno, cytujesz "nieco" archaiczne powody podane na Arkadia Wiki.

Jeden z wizów odpowiedział niedawno gdzieś na forum, że koni, łuków, magii itp. nie ma i nie będzie, gdyż są zbędne i Arkadia obywa się bez nich. Kropka. Ja sam zbędność koni interpretuję tak, że są zioła usuwające zmęczenie oraz postacie są w stanie śmigać pieszo między miastami, więc konie byłyby tylko (bardzo miłym, ale jednak) dodatkiem. Jeżeli miałyby być czymś więcej, należałoby przerobić system zmęczenia i sprawić, by dotarcie piechotą z miasta do miasta było bardzo trudne i długotrwałe.

A co do argumentów pozostałych:
1. walka konna - rozpoczęcie walki powoduje zejście z konia? Albo, żeby dało się uciekać konno, żeby rozpocząć walkę, postać musi zsiąść z konia, albowiem nie jest kawalerzystą i z końskiego grzbietu walczyć nie potrafi.
2. lokacje niedostępne dla koni - konie mogłyby jeździć tylko po ścieżkach dostępnych dla wozów. Ewentualnie można skorzystać z pomocy graczy - mapa do oficjalnego klienta właśnie tak powstała... Przecież to w ich własnym interesie leży.
3. to, kto jest właścicielem konia - można rozwiązać na wieeele sposobów.

Sądzę, że są gracze, którzy chcieliby, by ich postacie miały konie, nawet jeżeli na nic by to nie wpływało - co sprowadza się do powyższego o "zbędnym bajerze".

Podobnie z łukami, magią, alchemią, warstwami zbroi (to akurat wymagałoby potężnego przebalansowania siły postaci i wrogów) itp.

Na koniec dodam, że "inne MUDy jakoś mają" (dość wspomnieć Barsawię), tylko co z tego, skoro graczy nie mają?

Ach, ten "archaiczny stary wiekowy kod Arkadii" ;)

EDIT:
A tu przedmiotowa wypowiedź Rafgarta:
Nie ma miedzy Arkadia a Barsawia zadnej wymiany kodu. Nie jest to technicznie mozliwe i w ogole nas nie interesuje.
Koni, lukow, magii, free emotow i czego tam jeszcze nie ma, bo nie chcemy tego na Arkadii. Z wielu roznych powodow - glownie braku glebszego sensu. Nie wprowadzamy globalnych rzeczy tylko po to zeby byly.
A to, ze ktos inny wykorzystuje sprawdzone na Arkadii rozwiazania, absolutnie nam nie przeszkadza (poki nie kradnie kodu).
Narmaniel

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Narmaniel »

Wtrącę swoje trzy grosze.

Z obserwacji i własnego doświadczenia wiem, że Arkadia działa na zasadzie "zrób to sam". Chcesz ładny kolczyk/koszule? Opisz go, zgłoś - wizowie zakodują w wolnej chwili.
Chcesz pochodzeniówkę/wyznaniówkę? Opisz ją, zgłoś - wizowe zakodują za dwa lata (pozdrawiam Merkavę i Goldfingera).

Chcesz koni, łuków, magii, alchemii, kowalstwa, cudów na kiju? Opisz je, przekonaj wizów bezpośrednio bez poruszania sprawy na forum. Zwizuj się, naucz się kodu i wprowadź na Arkadię sam.

Chociaż względem koni, łuków i magii Wizowie wypowiadali się tak często i tak jednoznacznie, że nie wyobrażam sobie argumentów, jakie należałoby przedstawić.
Nuzu

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Nuzu »

Jedyną rzeczą która mogłaby być zakodowana to chyba alchemia, dająca jakieś bonusy na poziomie zielarstwa. Przepisy, przyrządy, składniki (zioła, części zwierząt, kamienie) ...

I dostajemy jakąś buteleczkę z której można popijać łykami. ;)

Może kiedyś!
Awatar użytkownika
Galatea
Posty: 113
Rejestracja: 24 maja 2013 12:54

Re: Nowe płacze na magów

Post autor: Galatea »

Magia byłaby świetna. Trzy rundy cast time'u po czym jakiś fajny nuke, heal, damage over time, buff statów na towarzyszy, debuff statów na wrogów, podniesienie poziomu zmęczenia wroga - możliwości byłoby od groma.

Decyzja o standaryzowaniu zawodów na Arkadii, zamiast wręczania graczom różnorodnych zabawek, była moim zdaniem jedną z bardziej chybionych.
Troal zaklada na szyje niewielka drewniana fujarke.
Zablokowany