Nowe zawody niebojowe?

Archiwum zamkniętych tematów.
Lintan
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2009 23:01

Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Lintan »

Poczytałem sobie wiki, na przykład o zielarzu i znajduje się tam info, że planowane są inne powiązane z nim zawody. Tekst jest z 2005 roku, coś się dzieje w tym kierunku?
Czy też nic nie będzie rozwijane a sam zielarz jest zawodem za który lepiej się nie brać nawet jeśli ktoś ma ochoty na trudniejszą grę bez ciągłego zabijania potworów etc. aby zdobyć kolejny etap(choć jako takiego podziału na poziomy nie ma).
Podobnie ma się sprawa z obieżyświatem, tragarzem.
Awatar użytkownika
Ethel
Posty: 223
Rejestracja: 14 lut 2009 09:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Ethel »

Akurat AJ obiezyswiata jest powiazany z dosc ciekawym zawodem niebojowym ;) W BO pojawil sie topic nt gornictwa, tak ze mysle, ze spokojnie mozna miec nadzieje, ze na odkrywcy i mysliwym zawody niebojowe sie nie skoncza ;)
Lintan pisze:... a sam zielarz jest zawodem za który lepiej się nie brać nawet jeśli ktoś ma ochoty na trudniejszą grę bez ciągłego zabijania potworów etc. aby zdobyć kolejny etap(choć jako takiego podziału na poziomy nie ma).
Zielarz, przynajmniej wg mnie, jest zawodem, ktory pozwala na zrobienie ladnej kasy w niezlym czasie i w dodatku zaprzyjaznienie sie z jakas gildia zawodowa ;) A czemu, przepraszam, gra bez zabijania potworow jest trudniejsza?
"-Jeśli chcecie ją skrzywdzić - rzekł - najpierw będziecie musieli zabić mnie.
Jego słowa wyraźnie ucieszyły pana Vandemara.
- W porządku - rzekł. - Dzięki.
- Ciebie też skrzywdzimy."
Lintan
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2009 23:01

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Lintan »

Ethel pisze: A czemu, przepraszam, gra bez zabijania potworow jest trudniejsza?
Przejrzałem kilka wątków na starym forum, na temat gry zielarzem(i tym podobnymi), obniżania strat wynikłych ze śmierci u zawodów nie walecznych.
Zrobiło to na mnie wrażenie, że zawody niewaleczne to takie dzieci do bicia na które prawie wszyscy się rzucają jak jest na to okazja, i co więcej trudno samemu gdzieś dojść.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Rafgart »

To chyba na starym forum innego muda ;)

Na te chwile musza zostac dokonczone inne projekty, tylko czesciowo dotykajace niebojowej strony muda. Byc moze w przyszlosci w ogole odejdziemy od koncepcji zawodow niebojowych na rzecz puli umiejetnosci niebojowych, z ktorej kazdy bedzie sobie mogl wybrac co i jak wysoko chce trenowac (przy pewnych ograniczeniach oczywiscie). Cos takiego wymusza niestety wyglad obecnej Arkadii.
Lintan
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2009 23:01

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Lintan »

Rafgart pisze:
Cos takiego wymusza niestety wyglad obecnej Arkadii.
to znaczy? Za mało graczy?
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Rafgart »

Nie chcemy robic zawodow niebojowych tylko dla grupek absolutnych zapalencow. Za duzo beda nas kosztowaly pracy. Tymczasem taki a nie inny kierunek rozwoju na Arkadii przez ostatnie lata niestety spowodowal, ze norma jest posiadanie zawodu bojowego. Naiwnoscia jest oczekiwanie, ze duze grupy graczy teraz z niego zrezygnuja na rzecz czegos, co ich wykluczy chociazby ze wspolnego expienia z reszta stowarzyszenia.

Liczba graczy tez ma znaczenie. Lokalna gorke mamy chyba za soba i raczej mozemy juz tylko oczekiwac dalszego spadku. W takim przypadku mozna sie spodziewac, ze dla zawodow niebojowych beda tworzone kolejne sekondy. Nie chcemy tego, wolimy dac wiecej mozliwosci rozwoju firstom.
Omir
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2009 20:45

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Omir »

Nareszcie jakiś głos rozsadku i oby stało sie to jak najszybciej nawet kosztem innych reform. Im szybciej tym lepiej wreszcie jakieś dodatkowe możliwości.
I've seen things that you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Grrid
Posty: 158
Rejestracja: 15 lut 2009 20:05

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Grrid »

Mozna to nazwa dwuklasowoscia?

Jedne z umiejetnosci (bojowe?) na 100% + jakis zestaw innych (niebojowych) na 50%? i na odwrot ??

Podpisuje sie pod Omirem, im predzej tym lepiej.
Lintan
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2009 23:01

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Lintan »

Poniekąd rozumiem, jednak czy nie spowoduje to zwiększenia braku nowych graczy a jedynie zamykanie się w grupie tych co już grają?
zgadzam się, że nadmiar zawodów niebojowych nie jest wskazany(tragarz, rybak, etc) Jednak w takiej sytuacji zamiast całkowicie likwidować zawodów wprowadzić coś na wzór dwu-klasowości, czyli od pewnego momentu możliwość wybrania dodatkowo zawodu(zawodów?) aj.
Jednocześnie(lub zamiast tego?) zmniejszyć nieco ilość zawodów niebojowych a pozostałe rozbudować w ramach istniejących bojowych- np. rybak + marynarz, oprócz łowienia ryb i handlu nimi walczy, zwłaszcza skutecznie na statkach, okrętach itp. Taki zawód spokojnie może być "all in 1".
Przydałoby się dodać zawodowego alchemika (obiecywany chyba od wielu lat?)

Całkowita likwidacja zawodów aj może być źle odebrana przez początkujących graczy którzy tylko je posiadają a tu nagle i to się im odbiera.

Także nowi często szukając nowej gry patrzą "kim mogliby zostać", pewnie nie każdego, ale na przykład mnie, sytuacja gdy każdy może mieć wszystko zniechęca.

Jeśli spadek graczy miałby być spowodowany tym, że to gra tekstowa może w przyszłości dodać elementy grafiki. Dodatkowo jeśli by to komuś odpowiadało. Zamiast tekstu lokacji, w jakimś kliencie, wyświetla się obrazek lokacji (z naniesiona nasza postacią/postaciami?) o ile istnieje. Jeśli jakaś lokacja nie ma wersji z obrazkiem dostajemy zwykły tekst.
Cały czas oczywiście byłaby standardowo dostępna wersja tylko z tekstem.
Ghazar
Posty: 87
Rejestracja: 15 lut 2009 21:54

Re: Nowe zawody niebojowe?

Post autor: Ghazar »

Rafgart pisze:Nie chcemy robic zawodow niebojowych tylko dla grupek absolutnych zapalencow. Za duzo beda nas kosztowaly pracy. Tymczasem taki a nie inny kierunek rozwoju na Arkadii przez ostatnie lata niestety spowodowal, ze norma jest posiadanie zawodu bojowego. Naiwnoscia jest oczekiwanie, ze duze grupy graczy teraz z niego zrezygnuja na rzecz czegos, co ich wykluczy chociazby ze wspolnego expienia z reszta stowarzyszenia.

Liczba graczy tez ma znaczenie. Lokalna gorke mamy chyba za soba i raczej mozemy juz tylko oczekiwac dalszego spadku. W takim przypadku mozna sie spodziewac, ze dla zawodow niebojowych beda tworzone kolejne sekondy. Nie chcemy tego, wolimy dac wiecej mozliwosci rozwoju firstom.
Pomysl genialny. Faktem jest to ze znow powstaloby dziesiatki secondow gdyby same zawody wprowadzic, lecz tez cos dodatkowego jest jeszcze.
Otoz w koncu nasze postaci, beda mogly niejako stworzyc swoja przeszlosc.
Ktos byl kowalem ktos byl gornikiem itp itd, nim nadchodzaca wojna zmusila go do zostania wojownikiem. Uczyni to tez znacznie ciekawszym, a przynajmniej istnieje szansa na to, granie naszymi postacmi. Przyznaje szczerze ze nie moge sie juz doczekac i naprawde, mam nadzieje ze ma to dosc wysoki priorytet i powstanie jak najszybciej.
Obrazek
ODPOWIEDZ