Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Problem polega na tym, ze bylem u ludzkiego trenera. On zlecił mi zadanie i odnalazłam mobka, o którym była mowa. Jednak dalej nie mogę ruszyć, bo mobek nie reaguje.
Jasko
Posty: 71
Rejestracja: 06 sty 2012 11:17

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Jasko »

Ayarna: jesli czegos nie zmienili to szukasz pod zlym adresem. Jesli dostalas zlecenie na odnalezienie map to powinnas raczej rozgladac sie za jakims miejscem potyczki w lesie, gdzie szczezlo kilku wojakow AK, moze w szczatkach uda Ci sie znalezc mapy.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

O, dziękuje :)
Venen
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2014 20:53

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Venen »

Okay, dalem szanse tutejszemu RP i powiem szczerze ze jestem powaznie zawiedziony, ale niespecjalnie zaskoczony.

XXX wchodzi
> "Widziales elfa?"
[zaczynasz pisac odpowiedz ciut dluzsza niz 1 slowo]
> "No, widziales? Bo usieke?"
[zaczynasz odpowiadac zlepionymi na szybko slowami]

Nie duzo lepiej wyglada zadanie do stowazyszenia, ktore zostalo mi przydzielone. Przygotowalem sie do niego bardzo solidnie, wlozylem pare godzin w zwiedzenie dokladne krainy, potem w przygotowanie narracji, napisalem bogate teksty (mam prawie 2 strony a4 tekstow do zadana) bo mialo byc sprawdzoe w formie wycieczki. Ostatecznie zamiast tego zrobila sie z tego wymiana (wrzucilbym poprostu caly log ale to jednak zadanie a spoilerowac nie bede):

XXX zadaje trywialne i suche pytania w formie "Co jest w X, co mozna kupic w Y"
odpowiadam na pare linijek jak do czegos doszedlem, jak odkrylem i zwiedzilem zamiast porpostu zrobic kopiuj/wklej z wikipedi.
XXX odpowiada "Co jeszcze?"
odpowiadam ze "Nie wiem, to wszystko co udalo mi sie znalezc"
XXX odpowiada "Zle"

Dodam tez ze efektem tego zadania bylo powstanie bardzo smiesznego aliasu w moim cmudzie: http://pastebin.com/CpyM6UZX ale to tylko jako ciekawostka, niezwiazana z tematem.

I tak w kolko. Szczerze to po chyba 7 pytaniu napisalem ze nuzy mnie to i zapytalem czy cale RP tutaj tak wyglada to zostalem wyprwoadzony i uslyszalem ze mam przemyslec egzystencje. I tak uczyniam i zegnam bo szczerze to arkadnia nie rowna zadnym standardom ani jako h&s (walka tu jest poprostu nudna), ani jako RPG na ktore probuje sie kreowac. Polecam sprobowac jakikolwiek zamorski MUSH zeby zobaczyc jak wyglada gra w ktorej glowny focus jest nastawiony na RPG. Bo to jest calkiem inny swiat.

I tak, wiem, uslysze teraz mnostwo flejma w stylu ze to ja sie nie znam na rpg, ze za wolno pisze na arke, ze spotkalem kiepskich graczy, ze cos i w koncu i tak ten post pewnie zostanie wywalony. Bimbra mi to :)
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Sigard »

Obrazek
Ayenne
Posty: 85
Rejestracja: 20 lip 2011 12:26

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Ayenne »

Tak przeczytalam i masz duzo racji.
Na arce wszystko zalezy na kogo sie trafi, i tu mam na mysli czy sie trafi na swoich:) Przykro mi, ze Ci sie nie trafilo. Ale albo pojdziesz dalej albo nie, troche stracone bo chcialo Ci sie pisac;). A potem tez tak samo, raz euforia, raz rzyganie;)
Jednym slowem jak sie nie podoba to nie graj :D
I nie wiem czy Ci zyczyc wsiakniecia czy wrecz przeciwnie:)
Arka

:)

ps. Co to sa te flejmy? Kto ma ze mna do czynienia wie, ze z grami mam tyle wspolnego co z baletem, wiec sie nie smiac :)
Pozdro Carian :D...zapomnialam musi byc! : well
No matter how many deaths that I die I will never forget
No matter how many lies I live I will never regret
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Terenes »

Notka Venena choc na pierwszy rzut oka wydaje sie zupelnie nie na temat i nosi znamiona trollingu, to jednak moze stanowic podstawe do calkiem dobrych rad dla mlodych graczy:
1) Zanim wykonasz zadanie do dowolnej gildii i poswiecisz x godzin na "prace" dla niej, zastanow sie czy sa to osoby ktorych styl gry ci odpowiada.
2) Zanim utkniesz w jednym towarzystwie postaraj sie poznac tak szeroka game osob na ile pozwalaja ci podstawowe zalozenia postaci. Nie poznajac tych wszystkich osob nie wiesz co tracisz, a kazda z nich moze dolozyc zdzblo do twojego warsztatu gry.
Grothan
Posty: 101
Rejestracja: 06 sty 2010 10:17

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Grothan »

re up
TO bardziej sygnal dla "starych wyjadaczy" coby podciagneli troche rpga na potrzeby nowych graczy, bo z tego co opisal po lebkach Venen, wygladalo to bardziej na przesluchanie w pogoni za wrogiem, niz merytoryczna, okraszana klimatycznymi wstawkami rozmowa jakiej by oczekiwal od gildii "zawodowej".
Zacznijcie moze wreszcie traktowac kazdego nowego gracza jako ciekawa odskocznie od grabarskiego klimatu gry i poswieccie mu troche wiecej rezerw czasowych, a nie jak kazdego nowego kandydata do walk i poszerzania strefy wplywow czy czego tam jeszcze.
Awatar użytkownika
Nazira
Posty: 199
Rejestracja: 12 lut 2012 01:11

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Nazira »

Venen pisze:, potem w przygotowanie narracji, napisalem bogate teksty (mam prawie 2 strony a4 tekstow do zadana) bo mialo byc sprawdzoe w formie wycieczki.
Nie bardzo rozumiem zasadę "tekstów do narracji". Owszem do zadania, opowiadania, czegokolwiek warto się przygotować, ale gotowe teksty na Arce raczej się nie sprawdzą. Imho trzeba po prostu wiedzieć o czym się mówi, dodać do tego emocje jakie może czuć postać (a wynikające z historii, przygód jakie ją spotkały itp.) i mówić tak jak ona by to opowiedziała. Gotowe teksty to po prostu strata czasu bo napiszesz się 2 strony A4, a ktoś po drugim zdaniu twojego wywodu stwierdzi, że już nie.
Venen pisze:Dodam tez ze efektem tego zadania bylo powstanie bardzo smiesznego aliasu w moim cmudzie: http://pastebin.com/CpyM6UZX ale to tylko jako ciekawostka, niezwiazana z tematem.
Ten alias raczej nie zadziała. Od dawna już mud przyjmuje tylko określoną liczbę komend po sobie.

Tak jak napisała Ayenne - na arce dużo zależy od tego na kogo trafisz i co sam chcesz robić. Są gracze dla których sensem tej gry jest exp, są tacy dla których sensem jest erpeg, są jednostki pośrednie, takie które największy ubaw mają z PK, czy takie które uwielbiają prowadzać żółtków za rączkę. Jeśli znajdziesz "swoją" ekipę to wierz mi, jest masa zabawy :). Ale niestety by ją znaleźć trzeba po prostu szukać, pokręcić się po świecie.
Nazira z Val'Kare, Zarzadczyni Zajazdu 'Bialy Kiel', Naczelna Wiedzma 'Bialego Kla', smoczyca.<3
Terenes
Posty: 397
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Terenes »

Grothan pisze:re up
TO bardziej sygnal dla "starych wyjadaczy" coby podciagneli troche rpga na potrzeby nowych graczy, bo z tego co opisal po lebkach Venen, wygladalo to bardziej na przesluchanie w pogoni za wrogiem, niz merytoryczna, okraszana klimatycznymi wstawkami rozmowa jakiej by oczekiwal od gildii "zawodowej".
Zacznijcie moze wreszcie traktowac kazdego nowego gracza jako ciekawa odskocznie od grabarskiego klimatu gry i poswieccie mu troche wiecej rezerw czasowych, a nie jak kazdego nowego kandydata do walk i poszerzania strefy wplywow czy czego tam jeszcze.
Jesli masz konkretne uwagi do czyjegos RPGa i stosunku do nowych graczy to mow osobowo, a nie generalizuj. Jak cos sie tyczy wszystkich to nie tyczy sie nikogo bo "wezmy i zrobcie" moze powiedziec kazdy.

Moglbym tez odbic pileczke, ze wiekszosc napotkanych przypadkiem postaci nie ma pojecia o Dark Fantasy w ogolnosci, a o swiatach przedstawionych na Arkadii w szczegolnosci, ze chca rozmawiac tylko o rzeczach zdefiniowanych przez mechanike gry, a nie rpgowych, ze wola nosic paczki niz zatrzymac sie na chwile rozmowy, a o odgrywaniu czy to pozytywnych emocji (przyjazni, podziwu, odwagi) czy negatywnych (strachu, nienawisci, zazdrosci) nie moze byc mowy. Sa tylko odbicia reakcji GRACZA.

Tym nie mniej bylaby to bzdura bo jest naprawde sporo fajnych postaci, ktore nawet jesli niemal nic nie wiedza, to przynajmniej probuja i ucza sie jak fajnie mozna spedzic czas w takiej grze spolecznosciowej jaka jest Arkadia.
I dlatego ja osobiscie Arkadie jeszcze bardzo lubie i w nia gram, a poznawanie nowych postaci jest na niej moja ulubiona rozrywka. I wiem ze nie jestem sam.

edit:
I jeszcze chcialem poprzec Nazire: przygotowanie sztywnych tekstow do wykorzystania i nieumiejetnosc ich dostosowania do biezacej sytuacji jest NIZSZYM poziomem RPGa, bo ogranicza interakcje i dla wspolgraczy moze sie okazac w pewnym momencie nudne. To opowiadanie "na zywca" buduje prawdziwy klimat.
Zablokowany