Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Co tydzień (nie wiem dokładnie w ktory dzień) nalicza się staż zawodu. W każdym tym tygodniu nalicza się tylko kilka godzin(5 chyba) stażu, co znaczy, że grając 20 h w tygodniu i tak nabijesz "tylko" 5.
I jeszcze jedno: błagam nie pisz "ticzer", bo kaleczysz moje polskie serce. ;)
Dhogrin
Posty: 167
Rejestracja: 16 lut 2009 00:34
Lokalizacja: Konin / Poznań

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Dhogrin »

Nowe treningi pojawiają się zazwyczaj w poniedziałki o 02:00. :)
Venen
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2014 20:53

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Venen »

Nargond pisze:Co tydzień (nie wiem dokładnie w ktory dzień) nalicza się staż zawodu. W każdym tym tygodniu nalicza się tylko kilka godzin(5 chyba) stażu, co znaczy, że grając 20 h w tygodniu i tak nabijesz "tylko" 5.
I jeszcze jedno: błagam nie pisz "ticzer", bo kaleczysz moje polskie serce. ;)
Dzieki za wyjasnienie, i pojawia sie oczywiste pytanie jak te godziny stazu przekladaja sie na trenowanie umiejetnosci?
A ticzer to poprostu przywzyczajenie z dlugiego stazu na roznej masci mudach, ciezko sie go pozbyc.
Awatar użytkownika
Adelmar
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011 13:29
Lokalizacja: Middenheim

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Adelmar »

To już chyba łatwo sprawdzisz na Arce :)
Venen
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2014 20:53

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Venen »

Adelmar pisze:To już chyba łatwo sprawdzisz na Arce :)
Pewnie tak, tu tez wychodzi przywzyczajenie z roznych diku gdzie zawsze kombinujesz zeby szkolic cechy dla najbardziej optymalnej kombinacji :).
Awatar użytkownika
Merkava
Posty: 258
Rejestracja: 28 lis 2011 15:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Merkava »

Tutaj po prostu trenujesz wszystko co możesz, i to jest najbardziej optymalna kombinacja.
Cotygodniowe treningi to % pełnego wyszkolenia w zawodzie, jeśli grasz w ciągu tygodnia przynajmniej 5 godzin, masz naliczany maksymalny staż na ten tydzień.
Kombinacji szukaj raczej w rozkładzie podcech, w medytacji. Tam mogą wychodzić ciekawe rzeczy. Ale ogólnie na Arce rozwój jest na tyle czasochłonny, że lepiej iść w wypróbowane ścieżki (333000 i podobne), bo efekty zobaczysz dopiero po kilku miesiącach konsekwentnego budowania się w danym kierunku.
Różnice w ważności cech dobrze są widoczne od epickich cech, a dojście do nich zajmuje duuużo expogodzin. Zanim jeszcze dopasujesz to do zawodu, którego maxowanie trwa do pół roku... A potem i tak podniesz przez randoma. ;) Więc powergaming tutaj słabo wychodzi, najlepszy build może mieć pecha i zginąć w 1,64s. Lepiej skup się na historii postaci i tle erpegowym, dobry pomysł w tym temacie potrafi dać Ci lepsze boosty niż najlepszy build.
Venen
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2014 20:53

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Venen »

Merkava pisze:Tutaj po prostu trenujesz wszystko co możesz, i to jest najbardziej optymalna kombinacja.
Cotygodniowe treningi to % pełnego wyszkolenia w zawodzie, jeśli grasz w ciągu tygodnia przynajmniej 5 godzin, masz naliczany maksymalny staż na ten tydzień.
Kombinacji szukaj raczej w rozkładzie podcech, w medytacji. Tam mogą wychodzić ciekawe rzeczy. Ale ogólnie na Arce rozwój jest na tyle czasochłonny, że lepiej iść w wypróbowane ścieżki (333000 i podobne), bo efekty zobaczysz dopiero po kilku miesiącach konsekwentnego budowania się w danym kierunku.
Różnice w ważności cech dobrze są widoczne od epickich cech, a dojście do nich zajmuje duuużo expogodzin. Zanim jeszcze dopasujesz to do zawodu, którego maxowanie trwa do pół roku... A potem i tak podniesz przez randoma. ;) Więc powergaming tutaj słabo wychodzi, najlepszy build może mieć pecha i zginąć w 1,64s. Lepiej skup się na historii postaci i tle erpegowym, dobry pomysł w tym temacie potrafi dać Ci lepsze boosty niż najlepszy build.
Oh tutaj akurat wychodzi moje dlugie granie w MUSHe (co prawda nie polskie, nie wiem czy nawet sa jakies polskie sensowne MUSHe) i postac byla gotowa i rozpisana zanim nawet zostala stworzona :).
Chociaz przyznam ze prospekt smierci w 1.64s przez random nie brzmi ani troche zachecajaco, nie jestem fanem takiego podejscia do ciezkiej pracy graczy.
Venen
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2014 20:53

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Venen »

Po naliczeniu stazu czuje pewien niesmak, ale to moze sie powaznie myle?
Ilosc umiejek nabytych jest malutka, od 1 do 3 lekcji. I jak powolny rozwoj moge rozumiec, to widze tutaj powazny problem:
- Ukrywanie/skradanie sie rosnie w tempie 1 lekcji na tydzien
- Spostrzegawczosc mam juz gleboko na niezle (brakuje kilku lekcji do "dobrze"), i moge nadal trenowac jezeli tylko mam monety.

Czy myle sie w ocenie ze ukrywanie jest poprostu bezsensowne? Jezeli kazdy moze tak szybko wytrenowac spostrzegawczosc a ukrywanie cieknie jak krew z nosa to na to tak wychodzi na logike, ale chetnie zostane poprawiony.
Yalom
Posty: 118
Rejestracja: 12 lut 2009 21:27

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Yalom »

Weź pod uwagę, że Arkadia jest grą długoterminową. Zapewne 99% ma już dawno wytrenowane umiejętności na maksymalny dostępny poziom i pod taki stan mechanika jest balansowana (chociaż ukrywanie ciągle budzi kontrowersje :D). Dodatkowo przykładem rzecz wyjaśniając: ukrywanie na trochę nie oznacza, że nie schowasz się przed kimś ze spostrzegawczością na dobrze. Zależy to od wielu więcej czynników niż wysokość samej umiejętności.
Venen
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2014 20:53

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Venen »

Yalom pisze:Weź pod uwagę, że Arkadia jest grą długoterminową. Zapewne 99% ma już dawno wytrenowane umiejętności na maksymalny dostępny poziom i pod taki stan mechanika jest balansowana (chociaż ukrywanie ciągle budzi kontrowersje :D). Dodatkowo przykładem rzecz wyjaśniając: ukrywanie na trochę nie oznacza, że nie schowasz się przed kimś ze spostrzegawczością na dobrze. Zależy to od wielu więcej czynników niż wysokość samej umiejętności.
Bardzo maly eksperyment praktyczny wraz z kumplem wskazuje ze z aktualnie wymaksowanym ukrywaniem sie bez zadnego problemu wypatruje mnie postac z 10 treningami w spostrzegawczosci, i to na dodatek w miescie gdzie lotrzyk ma ponoc byc silny ;) (sprawdzone na kilku roznych lokacjach). Oczywscie to nie jest gwarancja, ale raczej napewno kazdy wiekszosc czasu wypatrzy.

I jak rozumiem dlugoterminosc, tak w praktyce to oznacza ze faktyczna gra i wspolzawodnictwo zacznie sie dla nowego gracza dopiero po 6mc a do tego czasu bedzie to grind i pustawe RP, przynajmniej w wypadku RP konfilkowego ktore predzej czy pozniej musi zakonczyc sie tluczeniem po lbach. Malo interesujacy prospekt mowiac szczerze, skoro gra jest balansowana pod wymaksowane postacie to dlaczego nie ulatwic procesu maksowania?
Zablokowany