TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

Hej,
Większość tematow jak roza wiatrów czy mapy bylo omiawiane wczesniej.
dodanych jest tez sporo gotowych skryptów wystarczy przejrzeć ten topic.

http://vimeo.com/album/2030181
dla tych którzy nie widzieli co mozna zrobic w tintinie, a mozna naprawde o wiele wiecej niz jest pokazane

D.
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

WinTin pieknie dziala. :)
Wciaz niektore rzeczy sprawiaja mi problemy i staram sie je rozwiazywac metoda prob i bledow oraz czytania i proby rozumienia tych skryptow ktore mam ogolnie dostepne.
Ostatnio wpadlem na pomysl by zmienic:
XYZ huczy|spiewa|dudni do ciebie: bla bla bla
na
XYZ ==> bla bla bla pokolorowane na jakis kolorek.
Jedka jedyne co osiagnalem to
XYZ ==> do ciebie: bla bla bla
lub bez do ciebie ale rowniez bez tekstu ktory zostal powiedziany.
Probowalem gagi replacy i subsy.

moze pokaze jak kombinowalem doslownie przed chwila
#sub {%1 huczy do ciebie:}{<CAA>}

Dodatkowo udalo mi sie uruchomic tt++ pod putty jednak nadal Blink mi nie dziala... czy wogole ta opcja dziala pod wintinem?
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Trooph: Zwróc uwagę na składnie.
#sub {%1 huczy do ciebie:}{<CAA>}
Źle. Tak to można postępować z poleceniem #highlight, a nie #substitute.

Składnia:
#highlight {message} {color}
#substitute {message} {newmessage} {priority}

Jeśli chcesz zamienić tak jak to sobie wymyśliłeś to poprawny #sub będzie wyglądał następująco:

Kod: Zaznacz cały

#sub {%1 huczy do ciebie: %2}{%1 ==> do ciebie: <caa>%2<070>}
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

WLasnie mnie zastanawialo co oznaczaja te cyferki w nawiasie po calosci komendy.
Na jakiej dokladnie zasadzie dzialaja te priorytety?
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Te cyfry odpowiadają kolorom. Zajrzyj do dokumentacji.
Umieściłem <070> specjalnie na końcu aby nie kolorowało nic więcej (np. następnej linii).

Priotytet jest opcją dodatkową i nie trzeba jej podawać. Domyślnie zawsze będzie ustawiana wartość 5 (im mniejsza wartość tym większy priorytet). Warto stosować jeśli chcemy uporządkować sobie kolejność wykonywania poleceń w rozbudowanych skryptach.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

blink działa pod putty i mintty należy przestawić opcje>tekst>allow blinking

aby użyć dajesz np
#hi {atakuje Cie} {<588>}
Trooph
Posty: 43
Rejestracja: 20 sty 2013 21:52

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Trooph »

Kolejne pytanie. Mam zamienione kierunki na N NE NW etc...
W sumie mi to az tak nie przeszkadza jednak zastanawia mnie gdzie popelnilem blad i jak to zlikwidowac.
Gdy ktos przybywa z POLNOCY pokazuje mi Babla przybywa z Ny i za cholere nie moge zlikwidowac tego Y.
Probowalem polnoc{|y} czasem dziala czasem nie...
Przyklad podmiany
#sub {\bpolnoc{ny|nego}-wschod{|u}\b}{NE} to rowniez nie dziala
I za cholere nie moge tego rozwiazac.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Trooph: Napisz sobie suby, które będą działać tylko w konkretnych przypadkach, a nie cały czas na wszystko. Chyba nie chcesz, żeby podmianie ulegały również fragmenty opisów lokacji czy chociażby wypowiedzi innych osób.

Kierunki przybycia zamieniłbym tak:

Kod: Zaznacz cały

#action {^%1 przybyw%2 {z|ze} %3.}{
#var {kprzybycia}{@zamwyjscia2{%3}};
#line gag;
#echo {%1 przybyw%2 z$kprzybycia.}
}

#function {zamwyjscia2}{
#var {wyjscia}{%1};
#replace {wyjscia}{\bpolnocnego-wschodu\b}{ NE};
#replace {wyjscia}{\bpoludniowego-wschodu\b}{ SE};
#replace {wyjscia}{\bpoludniowego-zachodu\b}{ SW};
#replace {wyjscia}{\bpolnocnego-zachodu\b}{ NW};
#replace {wyjscia}{\bpolnocy\b}{ N};
#replace {wyjscia}{\bzachodu\b}{ W};
#replace {wyjscia}{\bwschodu\b}{e E};
#replace {wyjscia}{\bpoludnia\b}{ S};
#return $wyjscia
}
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

1. Logowanie do html.
Wykorzystujemy dwa proste aliasy log1 do załączania i log2 do wyłączania logowania.

Kod: Zaznacz cały

#alias {log1}{
#format {logfile} {/nasza/sciezka/%t.html} {%Y-%m-%d_%T};
#log append $logfile
}
#alias {log2}{#log off}
2. Logowanie do html w pamięci RAM.
Działa podobnie jak w pkt. 1 tylko logujemy sobie w pamięci RAM.

Najpierw należy sobie "zamontować" kawałek pamięci, za pomocą wpisu w /etc/fstab

Kod: Zaznacz cały

tmpfs     /tmp/ram     tmpfs     size=20m     0  0
Reszta podobnie, dodajemy jedynie event, który po zakończonej sesji skopiuje log na dysk do wybranego katalogu.

Kod: Zaznacz cały

#alias {log1}{
#format {logfile} {/tmp/ram/%t.html} {%Y-%m-%d_%T};
#log append $logfile;
#event {SESSION DISCONNECTED}{#system {cp /tmp/ram/*.html /home/nazwa/.arkadia/logi}}
}
#alias {log2}{#log off}
W obu przypadkach wymagane jest ustawienie:

Kod: Zaznacz cały

#config log html
Plik z logiem przyjmuje postać np. 2013-04-10_18:07:34.html
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Orror
Posty: 40
Rejestracja: 12 lut 2012 19:59

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Orror »

Czy normalnym jest fakt, iż niektóre highlighty nie chcą działać na zdaniach, które posiadają wyrazy pokolorowane w mudzie za pomocą np. "kolor pozostali zolty"? Mam taki problem m.in. w ciosach we mnie, zręcznie zasłaniasz ... itp.
ODPOWIEDZ