Mapa

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.
Horwel
Posty: 11
Rejestracja: 08 lis 2012 19:27

Mapa

Post autor: Horwel »

Hej,
wróciłem sobie po latach na muda i w ramach ponownego poznawania świata zacząłem robić mapę (posiłkując się mapą Wakahiko).
Mapa za założenia ma być w jednym kawałku i zawierać jak najwięcej informacji przydatnych początkującym (i pewnie nie tylko) graczom. Nowością jest podział na warstwy wysokości ale chwilowo nie mam jeszcze pomysłu jak najczytelniej je przedstawić (aktualne działanie można zobaczyć w Novigradzie przy wschodniej bramie, zejście na dół nie jest oznaczone, ale działa). POI i interaktywność pojawią się na końcowym etapie pracy. Planuję umieścić na mapie środki komunikacji (wraz z opłatami), NPC, przeciwników, menu knajp, wyroby kowali, asortyment sklepów (tam gdzie się nie zmienia), nietypowe wejścia i wyjścia z lokacji, miasta i wsie, rzeki i to tyle co mi na obecną chwilę przychodzi do głowy.
Oczywiście wszystko jest kwestią dyskusji, i tu mam do Was prośbę o podzielenie się refleksjami, pomysłami, uwagami jakie przychodzą Wam do głowy.
Mam taką fantazję, że jeśli mój projekt zakończy się zadowalającym efektem to być może będzie szansa na to, by mapa stała się oficjalną aplikacją Arkadii, w związku z czym gorąco zapraszam administratorów do dyskusji.

Cały projekt jest w powijakach, mam przerobione ok 20% Ishtar (łażę postacią i weryfikuję podkład wykonany na podstawie mapy Wakahiko), ale jest już co pokazać. Szata graficzna jest robocza i wali po oczach za co z góry przepraszam, docelowo będzie lepiej.
Na razie na mapie umieściłem tylko 2 poziomy wysokości (w źródle dobijam już do 23) i prawie nic nie działa jeśli chodzi o planowaną interaktywność.
Pokazuję to na tak wczesnym etapie, bo chcę jak najszybciej skonsultować się z użytkownikami i administracją i uwzględniać uwagi na dalszym etapie.

LINK
Awatar użytkownika
Thorffin
Posty: 62
Rejestracja: 05 lis 2012 20:08

Re: Mapa

Post autor: Thorffin »

Jeśli zrobisz to z takim rozmachem jak planujesz, to zabijesz resztki erpega na Arkadii.

Jaką frajdę będzie miał nowicjusz, któremu zlecę przyniesienie mi tequilli? Zerknie w mapę, zobaczy, która karczma coś takiego polewa i pójdzie. Nie zwiedzi świata, nie wejdzie w interakcję z innymi graczami, żeby poprosić o pomoc.

Częścią frajdy w graniu w Arkadię jest to, że samemu odkrywa się pewne rzeczy. Jeśli zmapujesz tereny trudne (Brokilon z oznaczonymi pułapkami, puszczę koło Hagge i inne) to odbierzesz ludziom radość z samodzielnego łażenia po tych terenach. Mapa Wakahiko pokazuje sporo, ale nie wszystko.

Pomysł oceniam raczej na minus. Proponowałbym przenieść ambicje na arkadyjską Wikipedię.
Horwel
Posty: 11
Rejestracja: 08 lis 2012 19:27

Re: Mapa

Post autor: Horwel »

Mapę i tak skończę, bo uważam, że moja mechanika jest trochę lepsza. Co do tego, co się na niej znajdzie, to już w dużym stopniu zależy od głosów na forum. Na razie temat jest otwarty.
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Mapa

Post autor: Herenvarno »

Trochę mi argument przeciw mapie zakrawa na opcje "zaszyjmy ludziom kieszenie, żeby się pozbyć kieszonkowców".
oraz "Zetnijmy wszystkie kakaowce, czekolada w nadmiarze szkodzi"
Jakby przynajmniej zaglądanie do tej mapy było warunkiem niezbędnym dla wszystkich, nawet dla tych co wolą sobie sami odkrywać.
A tak gwoli ciekawości, "Resztka RPGa" to poznawanie mapy okolic w których "żyje się od dzieciństwa, Czy tez możne raczej "RPG" to interakcja z innymi na poziomie "Wokalno/gestykulacyjno/wyczuwająco się w role"?
RPG to raczej nie znajomość mapy, chyba ze ta "resztka" (czyli cześć pozostała z całości RPG na Arkadii) u kolegi się na tym zakańcza?
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Horwel
Posty: 11
Rejestracja: 08 lis 2012 19:27

Re: Mapa

Post autor: Horwel »

Jak najbardziej rozumiem argumenty Thorffina, ale poruszyłeś tu ważną kwestię. Jedni chcą mieć radochę z odkrywania świata i to jest ich święte prawo, drudzy bardziej skupiają się na "konkretach". Mógłbym podzielić info na takie, które jest spoilerem i wersję "hard" dla rollplayowców. Pytanie brzmi, umieszczenie jakich informacji będzie się mieścić w granicach ogólnie przyjętej przyzwoitości, a jakie będą już przegięciem. Mógłbym przyjąć za wyznacznik informacje z wiki.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Mapa

Post autor: Miuosh »

Nie słuchaj pierdół, bo zawsze znajdzie się ktoś, któremu 'coś' nie będzie pasować.
Rób mapę, przyda się nowym. Kto będzie chciał, to skorzysta - kto nie, to strony nie opali i po kłopocie.
Ogre!
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Mapa

Post autor: Ralandil »

Horwel: Podoba mi się Twój projekt. Nie porzucał go i pracuj nad nim dalej.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Gość

Re: Mapa

Post autor: Gość »

Bardzo fajne!
Horwel
Posty: 11
Rejestracja: 08 lis 2012 19:27

Re: Mapa

Post autor: Horwel »

Melduję się, żyję, mapa dalej jest realizowana. W tym momencie została mi do narysowania/złażenia północna część Ishtar (Blaikven, Daevon, pustynia — te okolice). Sprawdziłem i uaktualniłem większość połączeń lądowych i morskich.
Mam niedużą postać, więc siłą rzeczy nie jestem w stanie zwiedzić sporej części expowisk, co w sumie jest na plus w związku z tym, że mapa będzie dedykowana nowym/ mało zaawansowanym graczom, takim jak ja. Mogę rzucuć ciekawostką, że Akradia ma ponad 20 poziomów wysokości a jedyne miasta znajdujące się wyżej niż na poziomie 0 to Mons Arx i Craag Ros.
Mam spore problemy z kodem samej mapy, kupiłem bardzo zaawansowany temptate i nie jestem w stanie wprowadzić niektórych zmian. Jak jest tu jakiś uber-programista ze znajomością flasha to chętnie przyjmę pomoc przy realizacji strony technicznej :). Na razie tyle, stay tuned!
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Mapa

Post autor: Haern »

Pomysł jest niezły, gratuluję samozaparcia i determinacji. Chociaż nie wiem czy nie dubluje trochę mapy Wakahiko?
Ze swojej strony zaproponuję natomiast zrezygnowanie z 20 poziomów wysokości, na rzecz rozłożenia niektórych części 'nad' czy 'pod' obok już istniejących, w miejscach nie zajmowanych przez inne lokacje. Z doświadczenia wiem, że jest to bardziej przejrzyste i czytelne, w przeciwieństwie do zmieniania co chwile poziomu wysokości. (vide pogórze Mahakamu od strony Wyzimy - da się je ładnie rozłożyć 'obok' siebie, bez kolizji czy dziwnych połączeń, a jest to dużo czytelniejsze i łatwiej ogarnąć całość żeby mieć jako taki pogląd na topografię, czego nie da się uzyskać przełączając co chwilę pomiędzy poziomami góra/dół. Nie mówiąc nawet o bardziej skomplikowanych częściach różnych gór)
ODPOWIEDZ