TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Forum techniczne Arkadii.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Za to ja wiem jak przesuwać lokacje, więc pozwolę sobie na krótkie wyjaśnienie :D
Trzeba użyć odpowiednio polecenia #map insert <direction> [room flag] (insert a new room).

Na przykład mamy dwie lokacje:
[C]---[D]

Będać w C poleceniem: #map insert e void utworzymy nowy pokój między C i D z flagą void. Dzięki temu oddalimy D dalej na wschód o "jedną kratkę".

[C]--------[D]

Ten nowy pokój jest niewidoczny i będziemy go zawsze omijać.
Aby cofnąć powyższy krok wystarczy: #map uninsert e.


Przy mapowaniu wygodnie jest utworzyć sobie macro do cofania ruchu.
Ja mam coś takiego pod klawiszem F12:
#MACRO {\e[24~}{#map undo}
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Drakan
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2011 12:53

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Drakan »

Ok,
zaczynam mapowac,
mam odpalony pliczek stopery.tin a w nim cos takiego:
#ACTION {Probujesz otworzyc debowe wrota, ale nie udaje ci sie to.}
{
#if {$mapaon == 1}
{
#map undo
}
}
podchodze do bramy che przejsc, pojawia sie napis:
Probujesz otworzyc debowe wrota, ale nie udaje ci sie to.
czyli action powinien zadzialac!!
a maper idzie dalej
cos mam zle ale co??
:D
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Pokaż co masz w tej zmiennej

Kod: Zaznacz cały

#sh $mapaon
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Drakan
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2011 12:53

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Drakan »

Hmm
nie mam tego nigdzie
powinienem??
jezeli tak to gdzie :)
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Wpisz to po prostu w kliencie. Ciekaw jestem czy masz tam jedynkę, wtedy powinno działać.

Widocznie czymś się ustawia u Ciebie zmienną $mapaon. Jeśli nie będzie miała wartości 1 to #action nie będzie działał. Sprawdź w skrypcie czy masz gdzies #var {mapaon}{1}.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

Ralandil pisze: Będać w C poleceniem: #map insert e void utworzymy nowy pokój między C i D z flagą void. Dzięki temu oddalimy D dalej na wschód o "jedną kratkę".
Genialne dzieki! :)
maly problem znalazlem jak sie meczysz przechodzac przez void i robi undo z automata to cofa tylko o 1 pole zamiast o 2
Drakan
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2011 12:53

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Drakan »

Heh
jeszcze jedno pytanie, mam cos takiego:
#sub {%1 widoczne {wyjscie|wyjscia}: %3} {<088>%1 <049>widoczne %2:<047> %3}
niby pieknie, ale nie konczy mi kolorowania na .-kropce, tylko koloruje dalej caly tekst, jak sprawic by skonczyl kolorowanie na koncu zdania, czyli .-kropce :D
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Drakan:

Kod: Zaznacz cały

#sub {%1 widoczne {wyjscie|wyjscia}: %3.} {<088>%1 <049>widoczne %2:<047> %3<070>.}
Dorien:
maly problem znalazlem jak sie meczysz przechodzac przez void i robi undo z automata to cofa tylko o 1 pole zamiast o 2
Jest to błąd - został dodany do listy todo.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
Dorien
Posty: 142
Rejestracja: 25 lip 2012 00:38

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Dorien »

kolejne cos czym zdecydowałem sie pochwalic,
Czas.zip Aby ściągnąć plik należy kliknąć plik prawym i zapisać jako.

skrypt włącza sie automatycznie po spojrzeniu w niebo i określeniu pory dnia,
wyłączyć go można przy pomocy komendy 'dc'

skrypt sam zmienia godzine, i dzien, jest w miare dokladny, nieuwzglednia swiat
ale jak ktos by mi przyslal dokladny kalendarz to mozna by rozwinac

efekt w zalaczniku

Pozdrawiam i jak zwykle czekam na opinie, Dorien
Załączniki
czas tt.png
czas tt.png (12.31 KiB) Przejrzano 4683 razy
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 231
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: TinTin++, skrypty do arkadii v.1.0

Post autor: Ralandil »

Dorien:

Dobry pomysł. Właśnie dokonuje pewnych przeróbek. Przesyłam Ci kilka rzeczy do kalendarza Imperialego:

Pokazywanie czasu na mudzie:
1)

Kod: Zaznacz cały

Jest w przyblizeniu pierwsza po poludniu w Koenigstag, dwudziesty dzien miesiaca Sigmarszeit wedlug Kalendarza Imperialnego.
2)

Kod: Zaznacz cały

Jest w przyblizeniu czwarta nad ranem, przed wschodem slonca w Koenigstag, dwudziesty dzien miesiaca Sigmarszeit wedlug Kalendarza Imperialnego
Wszystkie miesiące mają po 33 dni, oprócz Nachhexen i Nachgeheim.

Kod: Zaznacz cały

#switch {"$dat[2]"}
{
    #case {"Nachhexen"} {#var pora {Wczesna Wiosna};#var rm {I};#var dni 32};
    #case {"Jahrdrung"} {#var pora {Wiosna};#var rm {II};#var dni 33};
    #case {"Pflugzeit"} {#var pora {Pozna Wiosna};#var rm {III};#var dni 33};
    #case {"Sigmarszeit"} {#var pora {Wczesne Lato};#var rm {IV};#var dni 33};
    #case {"Sommerzeit"} {#var pora {Lato};#var rm {V};#var dni 33};
    #case {"Vorgeheim"} {#var pora {Pozne Lato};#var rm {VI};#var dni 33};
    #case {"Nachgeheim"} {#var pora {Pozna Jesien};#var rm {VII};#var dni 32};
    #case {"Erntezeit"} {#var pora {Jesien};#var rm {VIII};#var dni 33};
    #case {"Brauzeit"} {#var pora {Pozna Jesien};#var rm {IX};#var dni 33};
    #case {"Kaltezeit"} {#var pora {Wczesna Zima};#var rm {X};#var dni 33};
    #case {"Ulrichszeit"} {#var pora {Zima};#var rm {XI};#var dni 33};
    #case {"Vorhexen"} {#var pora {Pozna Zima};#var rm {XII};#var dni 33};
};

Kod: Zaznacz cały

#var month {{1}{Nachhexen}{2}{Jahrdrung}{3}{Pflugzeit}{4}{Sigmarszeit}{5}{Sommerzeit}{6}{Vorgeheim}{7}{Nachgeheim}{8}{Erntezeit}{9}{Brauzeit}{10}{Kaltezeit}{11}{Ulrichszeit}{12}{Vorhexen}};
Zmieniłem sobie sposób wyświetlania wyniku, ponieważ mam już zrobiony "status bar". Dodałem więc do niego zmienną czasu, a #tick ustawiłem jedynie na odświeżanie statusu co 120s.

Kod: Zaznacz cały

#tick {bla bla bla}{status_bar}{120}
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual
ODPOWIEDZ