Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Kurtz

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Kurtz »

Ot proste pomysły.

Giniesz - budzisz się w karczmie z wielką szramą na plecach/brzuchu/ramieniu/nodze. Wpisując cechy dowiadujesz się, że jesteś słabszy o tą jedną, czy dwie pełne cechy, ale dostajesz informacje w stylu: "Wydaje Ci sie, ze Twoje cechy zostaly obnizone przez rane na <rana>" zamiast postępów (wybaczcie, opisowcem wybitnym to ja nie jestem, ale sama komenda 'cechy' już jest strasznie nieklimatyczna :P ). Rana determinuje czas trwania 'kary', dodatkowo w trakcie 'znikania' kary i pojawiania się lepszych cech, rana mogłaby mieć z 3 stadia - co by uwydatnić i RPG związane z tym - że ukarani jesteśmy po śmierci, oraz i ułatwić graczom sprawdzanie stanu 'cech'. Idlowałoby się ją jak zawód - 4 tygodnie idla - 4 stadia rany - 10/5 godzin idla w tygodniu. Po śmierci wracałoby się niżej o te parę podcech do swojego dawnego stanu (exp i tak byłby odejmowany, ale odejmowałoby go o wiele mniej, niż 3 poziomy doświa wielce).

Ktoś drugi raz pada?
Druga rana na <część ciała>. Zasady te same. Trochę expa zabieramy, i zostawiamy z cechami o poziom/dwa poziomy mniejszymi. Idl dla ran osobny, czas gojenia można skrócić expiąc. Powiedzmy że idlowanie zbierałoby jakiś exp rany, a dodatkowo exp rany można powiększyć o exp potworków. Takie wracanie do formy.

Można też dodać nieznaczny bonus do idla modląc się raz dziennie do swojej wyznaniówki (chociaż tu mogą być sprzeciwy od graczy i problemy w kodzie). Powiedzmy raz w ciągu dnia. Taka łaska od Sigmara/Ulryka/Morra/Panów Chaosu za pobożność (równowartość kilkunastu orków w expie - ale zawsze).

Innymi słowy - item "rana" dostajecie po śmierci, zostaje on u was na te kilka tygodni, które można skrócić expiąc i wkupując się w łaski swojego boga.

Nie byłoby problemów, z wytłumaczeniem 'dlaczego nie chcesz iść na smoka, przecież masz wielce' - ściągasz koszulke i pokazujesz szramę. Szramą się można przechwalać, można do niej na szybko sobie wymyślić historię, i później opowiadać, jak to zasłaniając kamrata ciął nas czarny ork. Może służyć jako excuse'y na wyprawę. A zgon to leczenie te 3 tygodnie szramy.

Można RPGowo? Można.
Amavandrel
Posty: 82
Rejestracja: 23 mar 2009 07:29

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Amavandrel »

Pomysł bardzo klimatyczny, chętnie włączyłbym się w prace nad takim rozwiązaniem np. pisząc opisy. Można by przygotować projekt w BO, a nóż a widelec wizowie spojrzą łaskawym okiem...
Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sivlaryan »

Gerdia pisze:
Auglenn pisze: [...]Jest teraz masakryczna ilość MMO[...]
Na wstępie przepraszam Werbata za wpychanie się w jego kompetencje.

A teraz do rzeczy:
Rzeczowniki policzalne określane są przez L I C Z B Ę
I L O Ś Ć tyczy się rzeczowników NIEpoliczalnych.

ilość piasku, ilość mąki, ale liczba kartonów, liczba kwiatów ... itp itd.

Czy to naprawdę takie trudne?

G. :twisted:
Potrafisz policzyć wszystkie MMO? :> Szacun!

Co do odidlowania sobie zgona: Wielki plus, mega plus i wszystkie plusy świata! Nie mam już tyle czasu na normalną grę co kiedyś a chciałbym sobie normalnie pograć, pozdobywać jakiś sprzęcior czy coś a kto weźmie takiego lamusa z dośwem po 3 zgonach? :( Chyba tylko łaskawy Pipek ma jeszcze tyle serca, żeby brać takie dwie lewe ręce jak ja. No i przy okazji grając tak jak lubię najbardziej (nie chodzi tu o PK, bo w tym jestem lamus), odrabiałby mi się zgon jeden czy drugi. Jeśli pomysł ma jakąkolwiek szanse wypalić to mogę śmiało pomóc z opisami czy czymkolwiek.
POWER OF FRIENDSHIP
Urs
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2011 17:05

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Urs »

Mozecie mi wytlumaczyc tak lopatologicznie jak ma ta zmiana/reforma dzialac ? Czy dobrze to rozumiem ?

Obecny zgon:

strata 1/3 ? doswiadczenia
odrabianie standardowe czyli idziemy na expowisko i oramy az cechy
wroca do poziomow sprzed smierci

Zgona po reformie przez Was proponowanej:

strata X% doswiadczenia
jesli jestesmy leniwi to logujemy sie i idlujemy w gildii nie musimy nigdzie wychodzic samo sie "expi"
bardziej pracowici robia rozne rpgowe rzeczy w celu przyspieszenia idlo-zdrowienia a Ci najwieksi zapalency ostro expia
po minieciu okresu "kary za zgon" tracimy jedynie X podcech (mniej bolesne)

Rozumiem ze te kary czasowe beda skalowane w zaleznosci od tego na jakim poziomie jest dana postac ? Exp normalny na stworkach ma przyspieszyc gojenie rany ale koncowo nie bedzie wliczany do puli expa postaci sprzed zgonu ? Do tego dochodzi dokodowanie dodatkowych rpgowych czynnosci ktore przyspiesza gojenie ?

Teraz pytanie do Rafgarta ... ja sie nie znam ale to brzmi jak kawalek ciezkiego kodu. Kto to zrobi ?
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Zurwen »

Moim zdaniem mechanizmy oparte na 'idlu' się nie sprawdzają. Ich zamysłem było sprawienie, żeby rzeczy w grze działy się przy okazji aktywnego grania, jednak doświadczenie wskazuje, że raczej zachęcają ode do pasywności (czyli idla) a nie aktywnego grania. Gra jest po to, żeby w nią grać, a nie ustawiać bota, który co 20 minut wklepie 'stan'.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Kurtz

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Kurtz »

W tym problem. Trzeba napisać projekt, i liczyć się z tym, że zostanie odrzucony - bo to rzeczywiście byłby ciężki kawałek kodu. Pula expa na ranie, exp z potworków na exp rany - z zabranym jakimś taxem i blokadą expa potworków - bo przecież nie można by zacząć expić i w tydzień wykoksić ranę. Problemów, jakie by się pojawiły, zbierze się garść, i trzeba je przeanalizować i zawrzeć w projekcie. No i liczyć na to, że wizowie się tego podejmą.
Awatar użytkownika
Sivlaryan
Posty: 255
Rejestracja: 13 lut 2009 19:03
Lokalizacja: Reykjavik

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sivlaryan »

Zurwen pisze:Moim zdaniem mechanizmy oparte na 'idlu' się nie sprawdzają. Ich zamysłem było sprawienie, żeby rzeczy w grze działy się przy okazji aktywnego grania, jednak doświadczenie wskazuje, że raczej zachęcają ode do pasywności (czyli idla) a nie aktywnego grania. Gra jest po to, żeby w nią grać, a nie ustawiać bota, który co 20 minut wklepie 'stan'.
Chodzi mi raczej o aktywnego idla. Jeśli powiedźmy jesteś nieaktywny dłużej niż 5 minut, nie zalicza ci "odrabiania". Tu chodzi o to, żeby nie spędzać po zgonie 60 godzin gry na expowisku, żeby odrobić kilka podcech, które już wcześniej miałeś. Można to wymyślić w inny sposób: Codziennie odwiedzane medyka na zmianę opatrunku, poprawę szwów czy coś takiego. W Nuln jest jakiś medyk (chociaż to chyba dentysta? :D) i w Wyzimie jest również medyk. Ja zamiast spędzania 60 godzin na oglądaniu "Zabiłeś orka 12938123/12481274581" wolałbym widzieć "Wrzucasz Ulava do ogromnego ogniska, przejmując całe Komando" :)

edit:

W dalekiej, bliżej nieokreślonej przyszłości daje to również podstawy pod stworzenie zawodu niebojowego medyka/konowała, który by ci zmieniał opatrunki w gildii czy gdzieś, zamiast łazić do miastowego.
POWER OF FRIENDSHIP
Kurtz

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Kurtz »

Po to są te wszystkie nagonki na triggery, żeby te boty idlujące na safelockach gildii wyłapać. Chyba nigdy nie zdarzyło mi się idlować dłużej niż piętnaście minut (po coś idę, zostawiam na chwilę postać). Komu przeszkodzi to, że postać w miesiąc, czy ponad miesiąc wyidluje rane, skoro ja mogę ją w ponad dwa tygodnie wyexpić i wymodlić?

Swoją drogą, dla samej frajdy posiadania rany przez miesiąc, dałbym się zabić :D Już nie tylko gladiatorzy mieli by fajne blizny :P
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg »

Zurwen pisze:Moim zdaniem mechanizmy oparte na 'idlu' się nie sprawdzają. Ich zamysłem było sprawienie, żeby rzeczy w grze działy się przy okazji aktywnego grania, jednak doświadczenie wskazuje, że raczej zachęcają ode do pasywności (czyli idla) a nie aktywnego grania. Gra jest po to, żeby w nią grać, a nie ustawiać bota, który co 20 minut wklepie 'stan'.
Z całym szacunkiem, Zurwenie, uważam że lepiej żeby stało 20 botów gdzie jest szansa że któryś z nich ocknie się i i pogra trochę z resztą, niż żeby 20 graczy zostawiło Arke na pare lat lub zawsze bo padli na widział i doświadczył. A niektórzy zostawią arkę bo padli na kawalarzu czy b.doświe, bo mimo przyspieszonego expienia, dla niektórych konieczność mechanicznego tłuczenia mobów ZNOWU żeby dostać to co już osiągneli raz jest odstręczająca. Poza tym jak zobacze stojącą pod tablicą figure po zalogowaniu to pójdę i go poszturcham, jest szansa że się ocknie i razem gdzieś pójdziemy. A jak go tam nie będzie bo padł i ma arke gdzieś to ja zobacze puste 'kto' i stwierdze że też mam gdzieś i pójdę orać w WoWa czy inną Tibie.

Zresztą, znam siłę nałogu. Nie raz logowałem się poidlować, a kończyło się na godzinach erpega czy expa - bo było z kim. A jak nie było z kim, kończyło się na 'witaj;kto;zakoncz'.

Więc tak, uważam że lepiej żeby ludzie odpalali boty które co dwadzieścia minut sprawdza stan (i tych co wezmą sobie to gadanie do serca i faktycznie zrobią BOTY a nie będą siedzieć z arką otwartą w tle co dziesięć minut przerzucając się zobaczyć czy coś się nie dzieje pokasujecie za botowanie). Tak, wiem że można napisać teoretycznie niewykrywalnego bota. Nie, nie chce tu o tym dyskutować.

Pewnie, będzie to pole do przekrętów - tak naprawdę drobnych i niewygodnych. Ale uważam że wyjdzie z tego więcej korzyści niż szkód. A jakbyśmy mieli panicznie bać się przekrętów, to lepiej od razu arke zamknąć, bo zawsze się znajdzie ktoś kto znajdzie 0day i go wykorzysta.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Miuosh »

Ten wątek ma już prawie rok i coś mi się zdaje, że już to w nim pisałem, ale najwyżej się powtórzę.
Z mojego punktu widzenia (mam tu na myśli siebie i swoje najbliższe otoczenie) wynika, że strach przed katorgą odrabiania zgona (lub też strach przed praktycznym brakiem możliwości odrobienia go) jest głównym czynnikiem wpływającym na zanik ruchu na Arkadii.
Osobiście wolałbym zmianę sposobu karania za zgon postaci niż otwarcie gildii itd.
Ogre!
ODPOWIEDZ