Forum techniczne Arkadii.
Gleanevall
Posty: 258 Rejestracja: 13 sie 2011 21:08
Post
autor: Gleanevall » 28 mar 2012 19:05
Zmiany rozmiaru czcionki nie polecam, bo myślę, że to rozpraszające. Jeśli chcesz, można to zrobić w #MXP zamiast #SH, np. :
Kod: Zaznacz cały
#mxp {Przyklad <font size=15>duzego</font> napisu.}
Do wyrównania tekstu napisałem sobie takie funkcje:
wklej.org/id/719251/
Przykład użycia:
Kod: Zaznacz cały
#fo {Jeden dlugi tekst.|Drugi tekst.} {
#SH { | @acenter(%i,40) | }
}
Amirez
Posty: 68 Rejestracja: 25 lut 2011 21:32
Post
autor: Amirez » 28 mar 2012 19:38
Cóz moge powiedziec.Profesjonalnie zrobione.
Dziala cudnie. Dziekuje
Amirez
Posty: 68 Rejestracja: 25 lut 2011 21:32
Post
autor: Amirez » 23 kwie 2012 21:40
Mozecie wyjasnic mi zasade dzialania #nomap, #nodir i #ok.
takie cos i inne niestety mi nie dzialaja
Kod: Zaznacz cały
<trigger priority="4800" id="480">
<pattern>Jestes tak zmeczony, ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku.</pattern>
<value>#nodir
#nomap</value>
</trigger>
Tareg
Posty: 7 Rejestracja: 04 sie 2011 23:55
Post
autor: Tareg » 23 kwie 2012 22:25
Amirez pisze: Mozecie wyjasnic mi zasade dzialania #nomap, #nodir i #ok.
takie cos i inne niestety mi nie dzialaja
Kod: Zaznacz cały
<trigger priority="4800" id="480">
<pattern>Jestes tak zmeczony, ze nie mozesz dalej podazac w tym kierunku.</pattern>
<value>#nodir
#nomap</value>
</trigger>
Komendy #nomap i #nodir działają odpowiednio w trybie tworzenia mapy i w trybie slow walk, który to na arce średnio się sprawdza.
W trybie speed walk przy wyłączonym tworzeniu mapy polecam dodać coś w stylu:
Kod: Zaznacz cały
#IF (%maplocked) {#MOVE %reversedir(%lastcom)}
Zog
Posty: 25 Rejestracja: 26 lis 2011 11:21
Post
autor: Zog » 03 maja 2012 14:16
Zmajstrowałem dzisiaj coś takiego, może komuś się przyda. Licznik złowionych ryb. Uwagi mile widziane, robię to na chłopski rozum używając wbudowanego helpa.
Kod: Zaznacz cały
#VA ryby 0
#AL reset_ryby {ryby = ""}
#AL stat_ryby {#SH %ansi(10)Dzwigasz juz @ryby kg smierdzili.}
#TR {^{> |}Oceniasz, ze (*) ryba wazy (*) (%w), zas jej objetosc wynosi (*).$} { $x = %float(%2) / 1000; #IF ( %3 == "kilogramow" ) { $x = %float(%2) }; ryby = @ryby + $x; #SH %ansi(15)%time("hh:nn:ss") %ansi(10)%1 ryba %ansi(15)- %ansi(14)$x kg %ansi(15)- %ansi(10)@ryby kg }
A tak to wygląda w akcji:
Kod: Zaznacz cały
15:11:27 surowa ciemnozielona ryba - 1.1 kg - 1.1 kg
15:13:04 surowa ciemnozielona ryba - 1.6 kg - 2.7 kg
15:13:39 surowa czerwonozlota ryba - 0.13 kg - 2.83 kg
15:15:40 surowa ciemnobrazowa ryba - 1.3 kg - 4.13 kg
15:16:40 surowa srebrzystobiala ryba - 2.2 kg - 6.33 kg
...
16:36:12 surowa blekitnawa ryba - 6.3 kg - 81.226 kg
16:37:20 surowa blekitnawa ryba - 5.5 kg - 86.726 kg
Iluandile
Posty: 149 Rejestracja: 07 cze 2011 00:58
Post
autor: Iluandile » 04 maja 2012 20:54
Czy ktos moglby mi pomoc z ustawieniem mappera tak, zeby kropka podazala za postacia, kiedy wpisze: "idz marszem"?
<Gruer> troche wiocha by byla z jakas inna elfka wyjsc na miasto ale ty jestes ziomalka
<3<3<3
Pam pam
Coronius
Posty: 778 Rejestracja: 13 lut 2009 22:45
Post
autor: Coronius » 04 maja 2012 20:56
To nie jest kwestia mappera.
Zog
Posty: 25 Rejestracja: 26 lis 2011 11:21
Post
autor: Zog » 04 maja 2012 21:56
Iluandile pisze: Czy ktos moglby mi pomoc z ustawieniem mappera tak, zeby kropka podazala za postacia, kiedy wpisze: "idz marszem"?
Ja mam to rozwiązane w taki sposób:
- alia odpalający trigger:
Kod: Zaznacz cały
<alias name="idz" id="1840">
<value>#T+ "Ruszasz * na (*)."
"idz" %1</value>
</alias>
- trigger łapiacy kierunki i przesuwający kropke na mapie:
Kod: Zaznacz cały
<trigger priority="18410" enabled="false" id="1841">
<pattern>Ruszasz * na (*).</pattern>
<value>#mo %item( "n|s|w|e|ne|nw|se|sw|d|u", ( %ismember( %1, "polnoc|poludnie|zachod|wschod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod|dol|gore" ) ) )</value>
</trigger>
- tiggery wyłączający:
Kod: Zaznacz cały
<trigger priority="18430" id="1843">
<pattern>{Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...|Wykonywanie komendy 'idz' zostaje przerwane.}</pattern>
<value>#T- "Ruszasz * na (*)."</value>
</trigger>
Iluandile
Posty: 149 Rejestracja: 07 cze 2011 00:58
Post
autor: Iluandile » 04 maja 2012 22:05
Zog pisze: Iluandile pisze: Czy ktos moglby mi pomoc z ustawieniem mappera tak, zeby kropka podazala za postacia, kiedy wpisze: "idz marszem"?
Ja mam to rozwiązane w taki sposób:
- alia odpalający trigger:
Kod: Zaznacz cały
<alias name="idz" id="1840">
<value>#T+ "Ruszasz * na (*)."
"idz" %1</value>
</alias>
- trigger łapiacy kierunki i przesuwający kropke na mapie:
Kod: Zaznacz cały
<trigger priority="18410" enabled="false" id="1841">
<pattern>Ruszasz * na (*).</pattern>
<value>#mo %item( "n|s|w|e|ne|nw|se|sw|d|u", ( %ismember( %1, "polnoc|poludnie|zachod|wschod|polnocny-wschod|polnocny-zachod|poludniowy-wschod|poludniowy-zachod|dol|gore" ) ) )</value>
</trigger>
- tiggery wyłączający:
Kod: Zaznacz cały
<trigger priority="18430" id="1843">
<pattern>{Nie wiesz, w ktorym kierunku masz ruszyc...|Wykonywanie komendy 'idz' zostaje przerwane.}</pattern>
<value>#T- "Ruszasz * na (*)."</value>
</trigger>
Zrobilam powyzsze i teraz, kiedy wpisuje "idz marszem", usuwa mi sie spacja i wychodzi "idzmarszem"...
I zwariowala mi kropka, kiedy ide z numeryka, bo przesuwa sie za daleko (np. mam 4 lokacje na sw, to wystarczy wcisnac raz klawisz 3, a kropka przesuwa sie o 4 lokacje, nie o jedna).
<Gruer> troche wiocha by byla z jakas inna elfka wyjsc na miasto ale ty jestes ziomalka
<3<3<3
Pam pam
Zurwen
Posty: 756 Rejestracja: 13 lut 2009 09:37
Post
autor: Zurwen » 04 maja 2012 22:26
Kod: Zaznacz cały
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<cmud>
<trigger priority="3300" copy="yes">
<pattern>^{> |}Wykonuje komende 'idz *'.$</pattern>
<trigger type="Within Lines" param="1">
<pattern>^{> |}Ruszasz * na (*).$</pattern>
<value>#mo @wyjscie_dlugie_na_krotkie(%1)</value>
</trigger>
</trigger>
</cmud>
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<cmud>
<func name="wyjscie_dlugie_na_krotkie" copy="yes">
<value>$a = %replace($a, "gora", "u")
$a = %replace($a, "gore", "u")
$a = %replace($a, "dol", "d")
$a = %replace($a, "polnocny-zachod", "nw")
$a = %replace($a, "polnocny-wschod", "ne")
$a = %replace($a, "poludniowy-wschod", "se")
$a = %replace($a, "poludniowy-zachod", "sw")
$a = %replace($a, "poludnie", "s")
$a = %replace($a, "polnoc", "n")
$a = %replace($a, "zachod", "w")
$a = %replace($a, "wschod", "e")
$a = %replace($a, "wyjscia", "wyjscie")
$a = %replace($a, "szczeliny", "szczelina")
#return $a</value>
<arglist>$a</arglist>
</func>
</cmud>
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).