Przedmioty magiczne i kara za zgona
Przedmioty magiczne i kara za zgona
Takie dwie nieco ze sobą związane sugestie:
1. Zmienić przedmioty magiczne w taki sposób, aby:
- nie znikały po czasie lecz traciły po prostu swoje magiczne właściwości lub ich statystyki spadały do poziomu przedmiotu niemagicznego
- (opcjonalnie) odliczanie czasu "wygasniecia magii" dla ostatnio zdobytego przedmiotu danego typu, rozpoczynało się dopiero gdy ktoś zdobędzie następny (przedmiot bedzie wiecznie magiczny, dopóki ktoś inny nie zdobędzie nowszego egzemplarza)
Dlaczego? Bo lepszość magików względem dobrych niemagików jest obecnie wątpliwa. Jakiekolwiek dalsze wyprawy z magikiem niosą ryzyko zalogowania się następnym razem bez broni (lub innego ważnego przedmiotu). Powoduje to, że jeśli chce expic daleko od gildii to niemagik lepiej się do tego nada, co jest kompletnie bezzasadne, oraz to, że apokalipsa może kompletnie zrujnować wyprawę, często organizowaną nie bez wysiłku.
Druga część ma za zadanie podniesienie wartości przedmiotów magicznych oraz ich naturalny balans. Na logikę, często zdobywany magik jest albo przepakowany względem innych, albo łatwiejszy do zdobycia. Zmiana ta podniosłaby atrakcyjność tych z jakichś względów pomijanych, względem tych, które "ciągle są w obiegu". Przykładowo magik, którego zdobycie niesie duże ryzyko pacyfikacji drużyny, stanie się atrakcyjniejszy, bo będziemy się nim cieszyć dopóki ktoś inny również nie podejmie takiego ryzyka.
2. Zmienić karę za zgon z proporcjonalnej do ilości zdobytego expa, na proporcjonalna do czasu poświęconego na expienie.
Wyjaśnienie: 1/3 expa to dużo, a nawet bardzo dużo, jednak każdy kolejny punkcik tego expa kosztuje więcej czasu. W efekcie postać na widział czy legendzie, w przypadku zgona traci prawdopodobnie ponad 90% czasu poświęconego na zdobycie tego poziomu. To jest absurd z punktu widzenia grywalności. Niech sobie ten exp na wyższych poziomach leci jak krew z nosa, ale karę za zgon zdecydowanie należy zmienić, bo w tej chwili jedyny "stały" element "mechanicznego" rozwoju postaci jest mało grywalny.
Podsumowując:
- więcej wartościowych i unikatowych przedmiotów (w tym nowych lepszych magików wymienionych w 1 punkcie) których strata przy śmierci będzie wystarczająco dotkliwa, ale nie tak patologiczna jak strata miesięcy żmudnej pracy
- (opcjonalnie) zwiększenie śmiercionośności świata i/lub trudności odzyskania ekwipunku w przypadku śmierci, np. NPC-e łupiące ciała graczy po zabiciu
- znaczące przeskalowanie ilości traconego przy śmierci expa, tak aby osiągała ona jakieś rozsądne wartości dla wysokich poziomów postaci
1. Zmienić przedmioty magiczne w taki sposób, aby:
- nie znikały po czasie lecz traciły po prostu swoje magiczne właściwości lub ich statystyki spadały do poziomu przedmiotu niemagicznego
- (opcjonalnie) odliczanie czasu "wygasniecia magii" dla ostatnio zdobytego przedmiotu danego typu, rozpoczynało się dopiero gdy ktoś zdobędzie następny (przedmiot bedzie wiecznie magiczny, dopóki ktoś inny nie zdobędzie nowszego egzemplarza)
Dlaczego? Bo lepszość magików względem dobrych niemagików jest obecnie wątpliwa. Jakiekolwiek dalsze wyprawy z magikiem niosą ryzyko zalogowania się następnym razem bez broni (lub innego ważnego przedmiotu). Powoduje to, że jeśli chce expic daleko od gildii to niemagik lepiej się do tego nada, co jest kompletnie bezzasadne, oraz to, że apokalipsa może kompletnie zrujnować wyprawę, często organizowaną nie bez wysiłku.
Druga część ma za zadanie podniesienie wartości przedmiotów magicznych oraz ich naturalny balans. Na logikę, często zdobywany magik jest albo przepakowany względem innych, albo łatwiejszy do zdobycia. Zmiana ta podniosłaby atrakcyjność tych z jakichś względów pomijanych, względem tych, które "ciągle są w obiegu". Przykładowo magik, którego zdobycie niesie duże ryzyko pacyfikacji drużyny, stanie się atrakcyjniejszy, bo będziemy się nim cieszyć dopóki ktoś inny również nie podejmie takiego ryzyka.
2. Zmienić karę za zgon z proporcjonalnej do ilości zdobytego expa, na proporcjonalna do czasu poświęconego na expienie.
Wyjaśnienie: 1/3 expa to dużo, a nawet bardzo dużo, jednak każdy kolejny punkcik tego expa kosztuje więcej czasu. W efekcie postać na widział czy legendzie, w przypadku zgona traci prawdopodobnie ponad 90% czasu poświęconego na zdobycie tego poziomu. To jest absurd z punktu widzenia grywalności. Niech sobie ten exp na wyższych poziomach leci jak krew z nosa, ale karę za zgon zdecydowanie należy zmienić, bo w tej chwili jedyny "stały" element "mechanicznego" rozwoju postaci jest mało grywalny.
Podsumowując:
- więcej wartościowych i unikatowych przedmiotów (w tym nowych lepszych magików wymienionych w 1 punkcie) których strata przy śmierci będzie wystarczająco dotkliwa, ale nie tak patologiczna jak strata miesięcy żmudnej pracy
- (opcjonalnie) zwiększenie śmiercionośności świata i/lub trudności odzyskania ekwipunku w przypadku śmierci, np. NPC-e łupiące ciała graczy po zabiciu
- znaczące przeskalowanie ilości traconego przy śmierci expa, tak aby osiągała ona jakieś rozsądne wartości dla wysokich poziomów postaci
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Temat kary za zgon już nieraz się przewijał, była nawet ankieta... I większość ludzi zagłosowało chyba za obecnym systemem :/ No cóż, jak ktoś gra w tego muda to musi mieć coś z masochisty ;] Ale ja jestem za jej obniżeniem. Twój pomysł nawet ciekawy, ale nie wiem, czy nie trudny do zakodowania. Można by zamiast tego zrobić tak, że zawsze traci się xxx expa, pół poziomu czy nigdy że nie spada się poniżej dolnego progu wyexpionego poziomu. Jednak wydaje mi się, że żaden tego typu pomysł nie przejdzie. A jest to chore, że kilka miesięcy pracy można stracić w kilka sekund przez jedną głupią pomyłkę, pecha albo pad neta.
Co do magików, to pomysł z nie znikaniem i traceniem mocy mi się podoba. Można by też po prostu wydłużyć czas ich życia, tak żeby zamiast 3 apok mogły wytrzymać np 6.
Co do magików, to pomysł z nie znikaniem i traceniem mocy mi się podoba. Można by też po prostu wydłużyć czas ich życia, tak żeby zamiast 3 apok mogły wytrzymać np 6.
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Wydaje mi się, że wtedy przyrost expa miał nieco inną charakterystykęGodar pisze:Temat kary za zgon już nieraz się przewijał, była nawet ankieta... I większość ludzi zagłosowało chyba za obecnym systemem :/
Ogólnie chodzi mi o to, że obecnie wygląda to tak, że mamy na przykłąd dwie postaci A i B na tym samym, wysokim poziomie, załóżmy wielce. Niech teraz A expi 200 godzin a B nie expi w ogóle, następnie obie padną. W tym momencie B dogoni A po 5 godzinach expa czy innej śmiesznej ilości. Nie jest to oczywiście dokładne, ale mniej więcej obrazuje obecną sytuację.
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Dla mnie przekaz od wizów jest jasny:
masz wielce - nie exp
wlasciwie przy zwiedzil juz mozna dac sobie spokoj...
I to nie wygląda mi na niedopatrzenie, jak w zasadzie sugerujesz Pulpie, ale na celowy zabieg.
masz wielce - nie exp
wlasciwie przy zwiedzil juz mozna dac sobie spokoj...
I to nie wygląda mi na niedopatrzenie, jak w zasadzie sugerujesz Pulpie, ale na celowy zabieg.
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Co do trudności w kodowaniu, to zdaje się, że jest magik na arce zakodowany tak, że może być tylko 1. Niezależnie od apok, póki nie zniknie dany egzemplarz, nie pojawi się nowy. Jest to też jakieś rozwiązanie.
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds,
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!
Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.
We shall fight on the fields and in the streets, we shall fight in the hills.
We shall never surrender!
Większość ludzi wolała by umrzeć, niż myśleć. I tak zresztą robią.
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Tyż racja. Pulp, weź się w końcu za erpegje, a nie spamuj na forumMimi pisze:Dla mnie przekaz od wizów jest jasny:
masz wielce - nie exp
wlasciwie przy zwiedzil juz mozna dac sobie spokoj...
I to nie wygląda mi na niedopatrzenie, jak w zasadzie sugerujesz Pulpie, ale na celowy zabieg.
Ogre!
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Temat musi wrócić - ja rozumiem argumenty przeciw zmniejszeniu kary za zgona, ale jak można było ją jeszcze dodatkowo de facto zwiększyć utrudniając expa? No jak?!
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
Co do magikow to fajny pomysl.
Re: Przedmioty magiczne i kara za zgona
A moze by tak zamiast zmniejszac kare za zgon zresetowac wszystkie questy po smierci postaci? Mysle ze chwila odpoczynku od bezmyslnego expa na ktorego narzekacie w postaci wyrwania druzyny na jakies powazniejsze zadanie bylaby mila odmiana.