Witam Serdecznie,
Od jakiegoś czasu zbierałem się na ten temat. Postaram się wyjątkowo, przedstawić krótko o co w zasadzie chodzi. Chodzi więc o wszelkie pomysły/projekty które w jakiś sposób zwiększały by wpływ działań postaci na świat gry. Prosił bym by pomysły nie dotyczyły bezpośrednio zabijania wszystkiego na około bo i tak już duża część świata się na tym opiera, a nie w tą stronę celuję tym tematem.
Myśląc o wpływie na świat gry mam na myśli, wszelkie działania które spotykają się z realnym odzewem ze strony kodu gry. ( O których fajnie by było nie tylko fantazjować, znaczy się rpgować. Najprostszymi przykładami takiego wpływu gracza na świat gry może być:
- Możliwość wynajęcia wozu.
( Mamy ochotę wynająć wóz, wynajmujemy go, pozostali gracze też widzą prawdziwy obiekt do którego przyzwyczaiła ich gra, choć to też tylko tekst jest na swój sposób prawdziwy a nie wymyślony. )
- Możliwość rozbicia namiotu - były kiedyś takie na pustyni.
- Możliwość ułożenia i rozpalenia ogniska.
Szczególnie chodzi mi o taką reakcje kodu jak w przypadku depozytów - jak najbardziej trwałą i realną. Świat naszej gry najczęściej oddziaływuje w kierunku postać, tzn. działania które wykonuje postać nie zmieniają otoczenia a odnoszą się jedynie do postaci. Fajnie było by to zmieniać tak by to postać mogła ten świat formować poprzez swoje działania. I tyle, mogą to być rzeczy malutkie jak jakaś korbka która zostaje w swojej pozycji do kiedy jej ktoś inny nie przekręci, przez rzeczy średnie aż po ambitne.
Ps. Model poglądowy:
Gracz -----> Świat -----> Gracz
1 2 3
1. Gracz rozpala ognisko.
2. Ognisko istnieje w świecie.
3. Pozostali gracze jak i sam gracz który rozpalił mogą je podziwiać bez
jego dalszego udziału w te ognisko. ( Nie musi go rpgować )
Mam taką małą prośbę, o to by w miarę możliwości uszanować ten jeden temat. Zdaje sobie sprawę że niektórzy prezentują wybitnie niski poziom inteligencji zasługujący na piętnowanie i conajmniej pogardę, jak np. ja swoim poziomem ortografii. Ale jak ktoś niemoże tego zgryźć a niema nic do wniesienia odnośnie tematu poza kpinami itd. lub chce tylko pokazać że jest mądrzejszy w hamski sposób to niech łaskawie spierdala. Frekfencja na tym forum i tak z roku na rok leci po równi pochyłej, jak chcecie mieć prywatne fora to w necie jest pełno miejsc do założenia ich zupełnie za darmo. Mnie to zwisa i powiewa, ale nie każdy jest mną, zresztą wychodzę z założenia że lepiej zachęcać do pisania niż zniechęcać.
Zwiększenie wpływu graczy na otaczający ich świat.
Re: Zwiększenie wpływu graczy na otaczający ich świat.
Pomysł wydaje się dobry na urozmaicenie gry... trzeba tylko zabezpieczyć taką funkcję przed spamem. Ale do tego wystarczy uniemożliwić rozpalanie ognisk np. w miastach.
Re: Zwiększenie wpływu graczy na otaczający ich świat.
A dlaczego nie moge na środku ulicy w mieście rozpalić ogniska???
Jest to możliwe i jakoś do tej pory nikomu nie przeszkadzało.
Vesalis:
W innym dziale forum sam przedstawileś się jako osoba nie znająca Arkadii.
Proponuje zatem poznać najpierw świat, jego mechanikę, co już jest dostępne
dla graczy, czego nie ma, nie będzie, a dopiero potem się wypowiadać.
Pozdrawiam,
G.
Jest to możliwe i jakoś do tej pory nikomu nie przeszkadzało.
Vesalis:
W innym dziale forum sam przedstawileś się jako osoba nie znająca Arkadii.
Proponuje zatem poznać najpierw świat, jego mechanikę, co już jest dostępne
dla graczy, czego nie ma, nie będzie, a dopiero potem się wypowiadać.
Pozdrawiam,
G.
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Re: Zwiększenie wpływu graczy na otaczający ich świat.
Z chrustu mozna by bylo ulozyc szalas a ze skor namiot.
Re: Zwiększenie wpływu graczy na otaczający ich świat.
Rzucać pomysłami każdy potrafi. Taki np. szałas musi mieć odpowiednią koncepcje, opisy oraz powiązane emocje. W tym jest cała trudność.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).