Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość »

Visborg pisze: Kolejnym powodem dla którego brak utraty cech jest głupi - bo to właśnie robi WoWa. Postać 'umiera', resp i...wraca na pole walki w takim samym stanie jak z niego spadła?
I to jest swietne wlasnie, zabijaja cie na battlegroundzie a ty sie respisz i wracasz do walki z nastawieniem ze tym razem to nie ty a twoj wrog zginie i ze uda ci sie przechylic szale zwyciestwa na twoja strone. Ujmijmy to tak - na Arkadii smierc konczy rozgrywke, owszem wojna toczy sie dalej, ale bitwa jest skonczona, na WoWie kazda smierc zmniejsza szanse na zwyciezenie bitwy, niekiedy do samego konca masz szanse na wygrana. Nie ma co odrzucac dobrych rozwiazan tylko dlatego ze to kalka z WoW czy innego mmorpg - jesli zwiekszylyby one grywalnosc powinno je sie wprowadzac. Roznica miedzy mmorpg'ami a Arkadia jest taka ze oni maja tysiace graczy a my mamy klimat. Gdyby jednak udalo nam sie zwiekszysc baze graczy nie tracac nic z klimatu mysle ze kazdy bylby zadowolony. Potrzebujemy wiecej graczy bo wtedy bedzie wieksza szansa na interakcje miedzy nimi i to jest ciekawe.
Z tym odzyskiwaniem sil po okreslonym czasie to jakas bzdura - wyobrazmy sobie ze gracz zginal na jakims wysokim poziomie (doswie np. ;)). Odczekal z expieniem az wrocil mu stary poziom i wyexpil kolejny poziom, po czym znowu niefortunnie zginal...odczekal ponownie i wyexpil kolejny poziom. Doprowadzilby taki system do sytuacji w ktorej wszystkie dinozaury grajace ponad 12 lat mialyby legendy albo czekaly na odzyskanie poziomu - i teraz pytanie - jaki sensowny czas ustawic na odzyskanie takiego poziomu? Rok? Dwa lata? Co przez te dwa lata ma taka postac robic? Przestac grac dana postacia i zalozyc seconda?
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Visborg »

Cały czas mówię o tym, że odzyskuję się tylko do 1) max posiadanego, ale 2) nie wyższego niż zdaniem wizów powinna być średnia graczy.

Np teraz średnia zawodowców oscyluje afaik b.dośw-zwiedził, dlatego moim zdaniem to jest dobry poziom by uznać go za endgame, zwłaszcza że wtedy też zaczyna się "dławik" expa - z czego wnoszę że wizowie uważają ten poziom za sensowny, a wszystko powyżej jest przeznaczone dla maniaków. Do poziomu engame możesz odidlować, powyżej musisz orać normalnie (nawet jeśli miałeś wyżej - zostaje Ci tylko "nazwa poziomu", cechy musisz odrobić klasycznie. Ale skoro wyorałeś to widział i doświadczył znaczy że najwyraźniej torturowanie się expem Ci nie przeszkadza). Z Ratenem widzę że mamy w zasadzie tą samą koncepcję, różnimy się tylko w szczegółach (jaki jest ten poziom endgame).
Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość »

Nie doczytalem tego o srednim poziomie graczy - ale w tym momencie wracamy do tego co napisal Pulp - graczowi w pewnym momencie przestaje sie oplacac rozwijac, ryzyko utraty tysiecy godzin poswieconych na expa jest nieproporcjonalne do zysku (wzrostu podcech). Dlaczego chcecie karac/mniej latwiej niz osoby, ktore graja wiecej, umieja sie zmotywowac do tego expienia? Byl kiedys taki post dosc trafnie ujmujacy dlaczego ktos lubi grac w Arkadie - bo lubie patrzec jak moj hero sie rozwija - na chwile obecna co niektorzy zostali tej przyjemnosci pozbawieni, i akurat zmiana z odzyskiwaniem ich sytuacji nie poprawi, co wiecej sprawi ze expienie dla nich bedzie mialo jeszcze mniej sensu bo ktos przy nieproporcjonalnie mniejszym wysilku bedzie mial niemalze porownywalny poziom czy sile bojowa.
Adamson
Posty: 29
Rejestracja: 28 kwie 2011 22:01

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Adamson »

Witam.
Wiem, że trochę obok tematu, ale może wprowadzić system, ktory pozwoli zabijać się między graczami kiedy się na to dobrowolnie zdecyduje?
Tak jest na jakimś tam mudzie, że gracz wybiera czy chce uczestniczyć w PK, czy też nie.
Jeśli nie, cóż. Może zginąć od miecza potworów, ale nie od gracza.
Na arce mogłoby to wyglądać mniej więcej tak:
Postać wchodzi na drogę PK, i bije innych graczy ktorzy na tą drogę weszli - chyba, że są w stowarzyszeniu, które oficjalnie wypowie wojne temu tam graczowi czy stowarzyszeniu, wtedy jest automatycznie do tego PK przypisywany.
Dla RPG możnaby ustawić to, żeby takiego gracza nie PK można było bić do rannego, albo tam do złej kondycji, natomiast bezpieczniej czuli by się gracze, którzy chca grać w arke, ale nie chca uganiać się za fragami.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Miuosh »

Ja tylko pozwolę sobie podkreślić, że moim zdaniem strach przed zgonem jest jednym z najważniejszych czynników, który sprawia, że ruch na Arkadii zamiera. Wiem to zarówno po sobie, jak i z obserwacji swojego najbliższego otocznia (oczywiście, nikt się nie przyzna, bo każdy jest pro, ale: ten nie poprowadzi bo nie ma numeryka, ten nie bo mu pies zjadł skrypty, ten ma lagi). To oczywiście temat na inną pogadankę, ale zmierzam do tego, że gdyby ludzie... gdybym JA tak bardzo nie bał się -nie tyle zgonu- co katorgi odrabiania go, to zwiedzałbym sobie nowe regiony, odwiedzał miejsca, które normalnie boję się odwiedzić itd.
Oczywiście to po części wina polityki mojego stowarzyszenia ;) ale również i systemu. Jestem przekonany, że nie jestem osamotniony w swoich lękach ;)
Nie padłem od grudnia 2010 (ciekawe, czy piszę to w złą godzinę :P ) od tego czasu wyorałem od dośwa do końcówki b.dośwa. Nie wiem, nie potrafię ogarnąć ludzi, którzy piszą że są w stanie to zrobić w 2 tygodnie. Gram regularnie, co prawda nie expię na najbardziej wydajnych expowiskach, ale też nie na snotlingach ;).
Wykrzesajcie w sobie trochę empatii: Mam wymaxowany zawód, maxymalnego titila w gildii, wymaxowaną wyznianówke. Co ma mnie przytrzymać w grze jeśli teraz padnę? Perspektywa tego, że przez następne 12 miesięcy będę ODRABIAŁ zgona?
I jeszcze pół biedy jak ubije mnie np. kolega Goldfinger albo Grung kiedy przecenię swoje możliwości i przeszarżuję podczas PK. Ale jeśli padnę bo ktoś bez żadnego ostrzeżenia doda uniki, parowanie, blok i walkę w szyku jakiemuś Chiracowi na rynku w Jounand albo doda nową przepaść w górach, trzy kroki od bramy zamku?
Ogre!
Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość »

Co ma przytrzymac w grze te osoby, ktore stracily poziomy, ktorych nie idzie odrobic w 12 miesiecy, ktorych prawdopodobnie przez najblizsze kilka lat nikt nie osiagnie? Ludzie nie gina idlujac pod tablicami gildiowymi, idluja bo graja, bo podejmuja ryzyko, zgodzicie sie chyba ze ci z poziomami wielce i wyzej maja wiecej powodow do obawy niz ci na bardzo doswie - zmiana w formie jaka proponujecie ze bedzie sie odzyskiwalo po jakims czasie sredni arkadyjski poziom sprawi ze nagroda za to ryzyko bedzie jeszcze mniejsza bo raz ze akurat oni nic na niej nie zyskaja a dwa osoby, ktore udalo im sie przegonic beda deptaly im po pietach i watpie zeby swiadomosc ze glupia pomylka i znow beda biegli z reszta tlumu bedzie ich mobilizowala do grania. Zamiast zmieniac kare za zgon lepiej moim zdaniem byloby skupic sie na dodaniu nowych mozliwosc rozwoju bo w tej chwili jest tak jak w swoim poscie opisal to Pulp.
Mestoph
Posty: 31
Rejestracja: 15 kwie 2011 00:43

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Mestoph »

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest to zaproponowane kilka stron wcześniej: ustalenie progowego poziomu i nabijanie expa na zapas. Przy czym najlepiej by było, gdyby wprowadzić pewne rozróżnienie. Poziomy rosną tak jak rosły do tej pory, czyli można wyorać tę legendę i mieć rzucającą na kolana linijkę w opisie postaci, a nieprzekraczalny próg ustalić tylko dla cech, czy tam raczej ilości expa, jaka przekłada się na maksymalne wartości cech w zależności od rasy postaci.
Gość

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Gość »

Mestoph: nabijanie expa na zapas nie bedzie pasowalo tym ktorzy chca sie wyexpic tylko raz i potem ew. czekac az czas wyleczy rany. Nie wiem tez jak bardzo mobilizowalo by ludzi takie expienie 'na zapas' gdyby juz nie przekladalo sie na wzrost cech - ludzie dalej by sie bali ze zgina i ze zmarnuja swoje zapasy , jezeli by exp przyrastal tak jak teraz to ginac powyzej wielce prawdopodobnie tego zapasu mialbys moze na 1/10 straconego expa. Tempo expienia musialo by byc rownomierne wtedy, ale w takim wypadku to niemalze jak posiadanie stalego poziomu - no chyba ze giniesz 10 razy pod rzad.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Pier »

Każdy upiera się przy swoim 'genialnym' rozwiązaniu, w ten sposób prowadzicie rozwlekłe debaty, przez które ciężko przebrnąć i wyciągnąć esencje.

Chyba nie chcecie mi powiedzieć, że gra się po to, żeby expic?
A nie odwrotnie czasem? Zawsze expiłem po to, żeby osiągnąć pewne możliwości/ odrobić stracone możliwości.

Aby nie było, że mało merytoryczny wpis... Nie rozumiem sensu wprowadzania określanych przez gracza pułapów docelowego poziomu, to nie wszyscy expiarze chcą mięć legende? :mrgreen: A nieexpiarze, mogą nieexpić a idlować stracony exp i będą zadowoleni.
Raten
Posty: 6
Rejestracja: 03 lut 2010 23:10

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Raten »

Pier pisze:
Chyba nie chcecie mi powiedzieć, że gra się po to, żeby expic?
Wlasnie czesc ludiz z tego powodu gra, sporo bylo takich "Uglukow".
Dlatego trzeba znalezc rozwiazanie, ktory bedzie dobre dla wszystkich.
Z tego tez powodu, uwazam, ze blokowanie od gorne poziomu sprawi, ze ci gracze przestana grac.
Trzeba zostawic im to marzenie o potedze.

Ale trzeba tez dac cos ludizom, ktorzy loguja sie na godiznke, dwie dzienne. Na jakeis PK, wyjscie z gildia etc.
ODPOWIEDZ