Zmiana kary za zgon

Forum wieści z Arkadii.

Czy potrzebna jest zmiana kary za zgon postaci?

Tak
21
70%
Nie
4
13%
Tesh bym siem napiu
5
17%
 
Liczba głosów: 30

Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Zmiana kary za zgon

Post autor: Miuosh »

Krótko i na temat:
To, że kara musi być, to wiedzą wszyscy - nie chcemy tu drugiego WoW ;)
Czy Twoim zdaniem jej zmiana jest w ogóle potrzebna?
Jeśli tak: Czy masz jakiś pomysł?
Jeśli nie: Piszesz tylko, że nie ;)
Bez obrzucania się błotem, bez opowiadania bajek jak to można zrobić 'zwiedzil' w 2 dni, itd.

Mój pomysł:
Zgon nie powoduje utraty doświadczenia, tylko okresowy spadek cech - np o 1/3 na 2 tygodnie.
Po 14 dobach RL postać odzyskuje swe siły.
Plusy? Kara jest - praktyczne wyeliminowanie z PK, bo co ja będę mógł mając cechy jak elf?
Minusy? Oświećcie mnie ;)
Ogre!
Hunrim
Posty: 342
Rejestracja: 13 lip 2011 15:52

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Hunrim »

A co będzie karą dla tych, którzy nie chodzą na PK? Postać przeidluje 2 tygodnie i nawet jej to nie zaboli.

Zmiany są potrzebne, ale może byłoby lepiej, gdyby kara za zgon była indywidualnie ustalana według wzoru uwzględniającego średnie przyrosty doświadczenia postaci w ostatnich tygodniach. Dla osoby, która gra godzinę dziennie utrata nawet pół levela to szmat czasu, inny odrobi kilka poziomów w ciągu tygodnia. Można by też zrobić tak, że tracimy tylko postępy z poziomu, na którym już jesteśmy ( jeżeli to byłby sam początek, można by wprowadzić dodatkową karę w postaci kilku podcech).

P.S. Ankieta nie działa, jak wszystkie inne od miesięcy.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Miuosh »

Hunrim pisze:A co będzie karą dla tych, którzy nie chodzą na PK? Postać przeidluje 2 tygodnie i nawet jej to nie zaboli.
Oj, zaboli! Zielarz bez mentali? Nie zarobi kasy... Kupiec bez mentali? Nic nie wyceni, też nie zarobi...
Hmm... mje ankieta działa... i widzę, że jakieś głosy się pojawiają... więc może jednak bangla ;)

Edit: No i kij tam z ankietą-liczy się Wasze zdanie (znaczy mam nadzieję, że się liczy ;) ) i np Rafgart sobie poczyta w wolnej chwili co tam powymyślamy ;)
Ostatnio zmieniony 09 lis 2011 16:08 przez Miuosh, łącznie zmieniany 1 raz.
Ogre!
Awatar użytkownika
Evina
Posty: 12
Rejestracja: 25 kwie 2011 19:23

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Evina »

Mi nie działa. Może tylko jedna, właściwa odpowiedź jest możliwa? :)
Masz przy sobie wianek z trawy i aksamitnoczarnego modrookiego gwarka.
> zaloz wianek
Nosisz ubranie uniemozliwiajace zalozenie tej zbroi...
Awatar użytkownika
Paulie
Posty: 527
Rejestracja: 12 lut 2009 21:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Paulie »

Miuosh pisze: Minusy? Oświećcie mnie ;)
Wszyscy zrobia w koncu legendy? ;-)
Nie moge zaglosowac tez, ale zgadzam sie, ze przydaloby sie zmienic ten system. Gorzej, ze chyba naprawde ciezko sie wstrzelic w idealny srodek szanowania zycia postaci, miedzy olaniem zgonu, a przesadnym strachem o niego.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.


<@thran> jakby postac miala byc odbiciem gracza sin gralby w kz
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Miuosh »

Paulie pisze:
Miuosh pisze: Minusy? Oświećcie mnie ;)
Wszyscy zrobia w koncu legendy? ;-)
No tak, nie pomyślałem o najprostrzym ;) No, wtedy nazwa poziomu miałaby jedynie funkcje reprezentacyjną ;) W końcu po zgonie dalej jestem tym samym ogrem, który wdział kawał świata, tyle że jestem osłabiony przez jakiś czas ;)
Ogre!
Awatar użytkownika
Shulz
Posty: 96
Rejestracja: 09 lis 2011 16:05
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Shulz »

Ja jestem za nie stosowaniem kar tylko nagrod dla osob ktore cos osiagnely lub sa w czyms dobre. A w kontekscie zgonu arkowego to zeby nie odbierac expa tylko dodawac zabijajacemu wiecej expa.
Zgon i utrata ekwipunku same w sobie sa kara.

Albo moze za zabicie przez npc odbierac expa a za zabicie przez gracza nie.
Albo na odwrot - za zabicie przez gracza odbierac expa a za zabicie przez npc nie. Albo tak jak pierwsza opcja w ogole nie odbierac.

Pozdrawiam
Shulz

edit:

Nie wzialem pod uwage balansu swiata niestety i faktu ze wtedy za duzo byloby wyexpionych graczy, ale w takim razie moznaby obnizyc expa za potworki.

:arrow:

edit2

Pomysl z utrata cech i liniowym odzyskiwaniem calkiem mi sie podoba. To cos jakby postac po zgonie byla pokiereszowana i musiala sie wykurowac: ]
Ostatnio zmieniony 09 lis 2011 17:05 przez Shulz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sigard
Posty: 145
Rejestracja: 20 gru 2009 12:40

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Sigard »

Propozycja małej modyfikacji do pomysłu Miuosha:
Podczas tej czasowej kary zgona postac odzyskiwalalby cechy liniowo tylko w trakcie gry, expienie przyspiesza odzyskiwanie tych cech, ale nie daje nic ponad to co mielismy przez zgonem, zatem rosniemy dopiero od momentu kiedy postac 'wyzdrowieje'. Czas w jakim postac odzyskuje cechy moze sie zwiekszac wraz z poziomem.
+ Zgon nie zniecheca do gry.
+ Legendy jednak wolniej.
- Legendy jednak koniec koncow.
Yalom
Posty: 118
Rejestracja: 12 lut 2009 21:27

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Yalom »

Ankieta nie działa. Nie mogę zagłosować.
Kalun
Posty: 25
Rejestracja: 17 lut 2009 15:21

Re: Zmiana kary za zgon

Post autor: Kalun »

Jest dobrze tak jak jest. :|
ODPOWIEDZ