Zmud pomoc

Forum techniczne Arkadii.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Zmud pomoc

Post autor: Haern »

< na > zamienić ;)
Dermot
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2011 18:38

Re: Zmud pomoc

Post autor: Dermot »

Czolem,

mam problem z konfiguracją CMudowego (3.34) mappera. Pozmieniałem kierunki angielskich na polskie, mapper się konfiguruję (wykrywa short name lokacji oraz wyjścia) ale mam następujące problemy:

1. 'Kropeczka' na mapperze sie nie przesuwa (pomimo tego, że u dołu mapy widzę, że kierunek został przesłany)
2. 'Dir'y zdają się nie akceptować regexpów (i tym samym np. wyjście północny-wchód jest oznaczane jako wschód)

Ktoś zna może rozwiązanie?
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Zmud pomoc

Post autor: Zurwen »

Zmień sobie wyświetlanie kierunków na inny syntax i na niego skonfiguruj mappera.

Np. Zamiast
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnocny-wschod, poludniowy-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wyświetlasz sobie

==> NE SE NW SW

i odpowiednio konfigurujesz mappera. Trzeba troszkę pokombinować, żeby działało.

Oczywiście, musisz przestawić mappera na FAST mode.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Dermot
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2011 18:38

Re: Zmud pomoc

Post autor: Dermot »

Dzięki za odpowiedz, ale mój problem był innej natury.

Przestawiłem angielskie (domyślne) ustawienia kierunków na polskie, dzięki temu zaczął wykrywać wyjścia bez subów (północ->N). Jednak zamieniałem 'Dir'y z north|n na połnoc i chodząc keypadem (gdzie podpięte są n,s,ne,sw) maper nie wykrywał faktycznego kierunku, gdy wpisywałem 'polnoc' rysowało się ok. Wystarczyło podmienić jeszcze raz kierunki na np. polnoc|n i śmiga.

Wciąż jednak nie mogę podpiąć regexpów jako nazw kierunków jestem (bardzo mocno) przekonany, że w zMudzie takie akcje przechodziły i wystarczyło podpiąć jako północ połnoc[ |,|.] i wschód [^-]wschod i już gdy wyjście było na 'polnocny-wschod' rysowała się tylko jedna, odpowiednia kreska, a nie 3.

Kolejny problemik... #NODIR / #STOP podpięte pod trigger (np. zamknięta brama) nie powodują 'zatrzymania się' kropki, ta wciąż bezczelnie przemieszcza się na kolejną lokacje. Jakieś pomysły, sugestie?
Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Zmud pomoc

Post autor: Magog »

Wiesz, co? Po kilku latach i wielu podejsciach ja sie poddalem. Nigdy mi sie nie udalo NODIR porzadnie po polsku skonfigurowac. Najlatwiej sie nauczyc szybko edytowac i rysowac lokacje - szczegolnie, ze ostatnio przybywa niestandardowych przejsc - vide Scala np. Z tych paru konfigow ktore widzialem, zaden nie mial tego rozwiazanego porzadnie.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Zmud pomoc

Post autor: Zurwen »

#NODIR działa bodajże w safe mode, który wymaga z kolei zgodności description kolejnych roomów z tym co otrzymujesz z muda. Ale nie wiem dokładnie, nie zagłębiałem się w to aż tak.

#STOP jest do slow walków, czyli w zasadzie jak wyżej.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Magog
Posty: 127
Rejestracja: 07 sty 2011 00:05

Re: Zmud pomoc

Post autor: Magog »

No bo jesli chce sie, by zmud/cmud sprawdzal co sie dzieje po kroku, to trzeba byc w safe mode, albo chociaz slow walk bodajze. Nie wiem jak dziala z mapping mode. Jesli chodzi o stosunek naklad pracy - efekt, to najlepiej miec dobre mapy dopracowane recznie i lazic po nich na fastwalku. Jesli ktos chce skonfigurowac dla zasady, to jest na dziewiczym terenie.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 275
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmud pomoc

Post autor: Ulik »

#NODIR w poprzedniej (3.33?3.32?) podwersji cmuda działał mi sprawnie. Po ostatnim update do wersji 3.34 cały konfig mappera się spierniczył i nie działa(ło) nic, o ile podstawową zupełnie funkcjonalność przywróciłem szybko to #NODIR i regexpy leżą niestety.

Jeśli chodzi o niestandardowe wyjścia to nie ma na nie rady. Trzeba ręcznie zaznaczać gdzie, dokąd i przypisywać komendy (ale za to potem jak wygodnie się gra).
Dermot
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2011 18:38

Re: Zmud pomoc

Post autor: Dermot »

Dzięki Zurwenie, przełączyłem tryb z fast walk na safe mode, #NODIR sprawuje się tak jak powinien, rysowanie mapy również działa bez zarzutu (z poprawką na nieszczęsne ne/sw/nw/se).
Khaul
Posty: 6
Rejestracja: 24 sie 2011 17:57

Re: Zmud pomoc

Post autor: Khaul »

Witam wlasnie przerzucilem sie z arkdiska na zmuda i bardzo zalezy mi na przeniesieniu jednego skryptu z "a" do "z" oto on

Kod: Zaznacz cały

;--------------------------------------------
;
; wersja zgodna z MM2000 
;
; v.3.0.1 - 21:05 02-02-27 (MLCatch)
; v 3.0.2 - 22:16 02-05-09 (MLaction)
; v.4.0.0 - 18:14 02-05-21 (ktory to juz raz :) Tym razem dllka)
;--------------------------------------------

/alias {RzapiszFriends} {/if {$VFrCount>1000} {RzapiszFriends1} {RzapiszFriends2}}

;------------------------------------------------------------------
;   nowy styl metoda 1 jest szybka dla duzej ilosci danych 
;   2 dla malej, poza tym MM2000 ciezko trawi czytanie 1
;------------------------------------------------------------------
/alias {RzapiszFriends1} _
   {_
      /writegroup {lokalne\friends.txt} {GFriends};_
      /showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Nagrano $VFrCount przyjaciol [stary styl].@AnsiReset()}_
   }
/alias {RzapiszFriends2} {/calldll RawLog OpenWrite {VfileZNr lokalne\friends.txt};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /variable {VFrCount} {$VFrCount} {GFriends}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /array {TFr} {900,10} {GFriends}};/loop {1,$VFrCount} {/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,1} {@GetArray(TFr,$LoopCount,1)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,2} {@GetArray(TFr,$LoopCount,2)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,3} {@GetArray(TFr,$LoopCount,3)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,4} {@GetArray(TFr,$LoopCount,4)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,5} {@GetArray(TFr,$LoopCount,5)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,6} {@GetArray(TFr,$LoopCount,6)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,7} {@GetArray(TFr,$LoopCount,7)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,8} {@GetArray(TFr,$LoopCount,8)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,9} {@GetArray(TFr,$LoopCount,9)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,10} {@GetArray(TFr,$LoopCount,10)}}};/calldll RawLog Close {$VfileZNr};/unvar VfileZNr;/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Nagrano $VFrCount przyjaciol [nowy styl].@AnsiReset()}}



;------------------------------------------------------------------
;  wczytanie starych imion
;------------------------------------------------------------------
/read lokalne\friends.txt




;------------------------------------------------------------------
; jak obslugiwac baze imion
;------------------------------------------------------------------

/alias {#friend %0} {/if {@Len($0)<3 && @IsNumber($0)==0} {#friend_help} {/if {@IsNumber($0)} {#friend_nr $0} {/if {@WordCount($0)==1} {#friend_name $0} {#friend_desc $0}}} }
/alias {#typ %0} {/if {@WordCount($0)!=1} {/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()#typ 0-?,1-npc,2-przyjaciel,3-znajomy,4-chaos@AnsiReset() (Sprobuj tez #typ2)}} {/if {@Word($0,1)>=0 && @Word($0,1)<=4} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()Od tej pory @GetArray(TFr,$VFrCount,1) bedzie uwazany za @Word($0,1)@AnsiReset()};/assign {TFr} {$VFrCount,10} {@Word($0,1)};RzapiszFriends} {Nie ma znajomego o tym numerze (maksymany $VFrCount).}}}}
/alias {#typ2 %0} {/if {@WordCount($0)!=2} {/showme {#typ2 nr_znajomego typ, gdzie typ: 0-?,1-npc,2-przyjaciel,3-znajomy,4-chaos}} {/if {@Word($0,1)>0 && @Word($0,1)<=$VFrCount} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()Od tej pory @GetArray(TFr,@Word($0,1),1) bedzie uwazany za @Word($0,2)@AnsiReset()};/assign {TFr} {@Word($0,1),10} {@Word($0,2)};RzapiszFriends} {Nie ma znajomego o tym numerze (maksymany $VFrCount).}}}}

/alias {#friend_help} {/showme {@Chr(10)Ta komenda pozwala wyszukac znajomego sposrod $VFrCount w bazie.@Chr(10)#friend imie_znajomego (min.3 znaki)    np. #friend kuling@Chr(10)#friend nr_znajomego                    np. #friend 34@Chr(10)#friend opis_znajomego (min.2 wyrazy)   np. #friend hard gnom  #friend elf elf@Chr(10)@Chr(10)#friend_nr    nr_znajomego              np. #friend 34@Chr(10)#friend_name  imie_znajomego            np. #friend Kuling@Chr(10)#friend_desc  opis_znajomego            np. #friend krasnolud@Chr(10)#friend_desc2 opis2_znajomego           np. #friend przyjac xeda@Chr(10)Mozna uzywac takze podciagow tzn. zamiast Kuling kuli}}

/alias {#friend_desc %0}  {/var VFrShown 0;/var VforTmp @Lower($0);/loop {1,$VFrCount,ForLoopCount} {/var Vpokazac 1;/loop {1,@WordCount($VforTmp)} {/if {@StrStr(@Lower( @GetArray(TFr,$ForLoopCount,2)),@Word($VforTmp,$LoopCount))<0} {/var Vpokazac 0}};/if {$Vpokazac>0} {#friend_nr $ForLoopCount}};/unvar VforTmp;/unvar Vpokazac;/showme {--- koniec poszukiwan --- ($VFrShown/$VFrCount)};/unvar VFrShown}
/alias {#friend_desc2 %0} {/var VFrShown 0;/var VforTmp @Lower($0);/loop {1,$VFrCount,ForLoopCount} {/var Vpokazac 1;/loop {1,@WordCount($VforTmp)} {/if {@StrStr(@Lower( @GetArray(TFr,$ForLoopCount,3)),@Word($VforTmp,$LoopCount))<0} {/var Vpokazac 0}};/if {$Vpokazac>0} {#friend_nr $ForLoopCount}};/unvar VforTmp;/unvar Vpokazac;/showme {--- koniec poszukiwan --- ($VFrShown/$VFrCount)};/unvar VFrShown}
/alias {#friend_name %0} {/var VFrShown 0;/var VFrName @Lower($0);/loop {1,$VFrCount} {/if {@StrStr(@Lower(@GetArray(TFr,$LoopCount,1)),$VFrName)>=0} {#friend_nr $LoopCount}};/unvar VFrName;/showme {--- koniec poszukiwan --- ($VFrShown/$VFrCount)};/unvar VFrShown}
/alias {#friend_nr %0}    {/var VFrNr $0;/if {$VFrNr>0 && $VFrNr<=$VFrCount} {/if {@Exists(VFrShown)} {/math VFrShown {$VFrShown+1}};/showme {Nr: $VFrNr@Chr(10)Imie: @GetArray(TFr,$VFrNr,1)@Chr(10)opis: @GetArray(TFr,$VFrNr,2)@Chr(10)opis2: @GetArray(TFr,$VFrNr,3)@Chr(10)Niejednoznaczny  = @GetArray(TFr,$VFrNr,4)@Chr(10)Piersze spotkanie:  @Math(@TimeToDay(@GetArray(TFr,$VFrNr,5))+0)-@Math(@TimeToMonth(@GetArray(TFr,$VFrNr,5))+1)-@TimeToYear(@GetArray(TFr,$VFrNr,5)) (@Math((@Time()-@GetArray(TFr,$VFrNr,5))/86400) dni temu)@Chr(10)Ostatnie spotkanie: @Math(@TimeToDay(@GetArray(TFr,$VFrNr,6))+0)-@Math(@TimeToMonth(@GetArray(TFr,$VFrNr,6))+1)-@TimeToYear(@GetArray(TFr,$VFrNr,6)) (@Math((@Time()-@GetArray(TFr,$VFrNr,6))/86400) dni temu)@Chr(10)Podmieniac opis  = @GetArray(TFr,$VFrNr,7)@Chr(10)Podswietlan imie = @GetArray(TFr,$VFrNr,8)@Chr(10)Dodac do [tab]   = @GetArray(TFr,$VFrNr,9)@Chr(10)Typ 0,null-? 1-npc 2-fr 3-znaj 4-chaos= @GetArray(TFr,$VFrNr,10)}};/unvar VFrNr}


/alias {RFriendFindName %0} {/var VFrNameFoundIndex {0};/loop {1,$VFrCount} {/if {"@Lower(@GetArray(TFr,$LoopCount,1))"=="@Lower($0)"} {/var VFrNameFoundIndex {$LoopCount}}}}
/alias {RFriendFindDesc %0} {/var VFrDescFoundIndex {0};/loop {1,$VFrCount} {/if {"@GetArray(TFr,$LoopCount,2)"=="@Lower($0)"} {/var VFrDescFoundIndex {$LoopCount}}}}
/alias {RFriendUpdateTime %0} {/if {@IsNumber($0)!=1} {/showme {TUTAJ BLAD}} {/assign {TFr} {$0,6} {@Time()}}}


;------------------------------------------------------------------
;  funkcje generujace podswitlenia 
;------------------------------------------------------------------

;------------------------------------------------------------------
; jako parametr numer z tablcy TFr
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendCreateHighlight %1}  {/if {@IsEmpty(@GetArray(TFr,$1,8))==1 || @GetArray(TFr,$1,8)==1} {/if {@GetArray(TFr,$1,10)<4} {/highlight {@GetArray(TFr,$1,1)} {white} {GFriendsHigh}};/if {@GetArray(TFr,$1,10)==1} {/highlight {@GetArray(TFr,$1,1)} {light cyan} {GFriendsHigh}};/if {@GetArray(TFr,$1,10)==4} {/highlight {@GetArray(TFr,$1,1)} {yellow,back red} {GFriendsHigh}}} }  
/alias {RFriendCreateSubstitute %1} {/if {@IsEmpty(@GetArray(TFr,$1,7))==1 || @GetArray(TFr,$1,7)==1} {/var tmp {@GetArray(TFr,$1,2)};/var tmp {@Mid($tmp,1,@Math(@Len($tmp)-1))};/var tmp2 {$tmp<@GetArray(TFr,$1,1)>};/var tmp3 {/sub {$tmp} {$tmp2} {GFriendsSub}};@LTrim()$tmp3} }
/alias {RFriendCreateTab %1}	    {/if {@IsEmpty(@GetArray(TFr,$1,9))==1 || @GetArray(TFr,$1,9)==1} {/tabadd {@GetArray(TFr,$1,1)} {GFriendsTab}}}

;------------------------------------------------------------------
; substituty dla wszystkich
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendCreateSubstitutes} {/loop {1,$VFrCount} {RFriendCreateSubstitute $LoopCount}}
/alias {RFriendCreateHighlights}  {/loop {1,$VFrCount} {RFriendCreateHighlight $LoopCount} }
/alias {RFriendCreateTabs}  	  {/loop {1,$VFrCount} {RFriendCreateTab $LoopCount} }





;------------------------------------------------------------------
; trigger na lapanie opisow
;------------------------------------------------------------------


/action {%0 przedstawia sie jako:} _
{_

;  sprawdzmy czy linia jest dodana do konca bufora
   /calldll Arka MLIsAdded {$0 przedstawia sie jako:};_

;  pobierzmy numer ostatniej dodanej linii
   /calldll Arka MLLines;_

;  nakazujemy odpalic RFriendPrzedstawia [nr lini w ktorej nastapilo przedstawia sie]
   /if {$MLIsAddedResult} _
       {/calldll Arka MLAction {@Math($MLLinesResult+1) RFriendPrzedstawia $MLLinesResult};/var a 1} _
       {/calldll Arka MLAction {@Math($MLLinesResult+2) RFriendPrzedstawia @Math($MLLinesResult+1)};/var a 2} _
}


;------------------------------------------------------------------
;
;   glowna funkcja ustalajaca czy nalezy dodac postac, parametry to $
; 
;------------------------------------------------------------------

/alias {RFriendPrzedstawia %5} _
{_
     /empty VFrL;_
     /calldll Arka MLGet2 {$5 2 VFrL};_

     RFriendWezOpisImieNazwisko;_
     RFriendCzyDodac;_
     /if {$VFrBlad==0} {#addfriend $VFrName $VFrOpis $VFrNazwisko;RFriendCreateHighlight $VFrCount;RFriendCreateSubstitute $VFrCount};_
     /if {$VFrBlad==1} {/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Hmm... Juz znasz $VFrName...@AnsiReset()}};_
     /if {$VFrBlad==2} {/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Hmm... Znasz juz kogos, kto wyglada jak $VFrOpis...@AnsiReset()}};_
     /if {$VFrBlad==3} {/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Hmm.... Opis $VFrOpis jest nieprawidlowy... Moze zbyt krotki... @AnsiReset()};RFriendDebug};_
     /unvar VFrName;_
     /unvar VFrOpis;_
     /unvar VFrNazwisko;_
     /unvar VFrL0;_
     /unvar VFrL1;_
     /unvar VFrBlad_
}



;------------------------------------------------------------------
;
;  wyswietla dane, skasowac w nastepnych wydaniach
; 
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendDebug} {/showme {Imie:[$VFrName]};/showme {Opis:[$VFrOpis]};/showme {Nazwisko:[$VFrNazwisko]}}


;------------------------------------------------------------------
;
;  biore imie (Kuling) nazwisko (kierownik) opis (hardy piwnooki gnom)
; 
;------------------------------------------------------------------

/alias {RFriendWezOpisImieNazwisko} _
   {_
; Kuling      
       /empty VFrName;_

; Mistrz SGW
       /empty VFrNazwisko;_

; hardy piwnooki gnom
       /empty VFrOpis;_
       /calldll R Set {^(> )?([A-Z][a-z]+) ([a-z]+) ([a-z]+) przedstawia sie jako: ([A-Z][a-z]+)};_
       /calldll R Match {$VFrL};_
       /if {$Rmatch} {/var VFrName {$P5};/var VFrNazwisko {$PR};/var VFrOpis {$P2 $P3 $P4}};_
    }


;------------------------------------------------------------------
;
;  ta funkcja ma ustalic czy nalezy dodawac ludzia o takim opisie
; 
;------------------------------------------------------------------

/alias {RFriendCzyDodac} _
{_
    /var VFrBlad 0;_
; opis musi byc trzy czesciosy
    /if {@WordCount($VFrOpis)!=3} {/var VFrBlad 3};_

    RFriendFindDesc $VFrOpis;_
    /if {$VFrDescFoundIndex} _
        {/var VFrBlad 2;/assign {TFr} {$VFrDescFoundIndex,4} {1}};_
    RFriendFindName $VFrName;_
    /if {$VFrNameFoundIndex} _
        {/var VFrBlad 1;RFriendUpdateTime $VFrNameFoundIndex}_
}






/alias {#addfriend %0} _
   {_
###     /showme {[#addfriendparametr]$0[end]};_
     /if {@WordCount($0)>=4} _
         {_
            /math VFrCount {$VFrCount+1};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,1} {@Word($0,1)};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,2} {@RTrim(@Lower(@Word($0,2) @Word($0,3) @Word($0,4)))};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,3} {@RTrim(@Word($0,5) @Word($0,6) @Word($0,7) @Word($0,8) @Word($0,9) @Word($0,10) @Word($0,11) @Word($0,12) @Word($0,13) @Word($0,14) @Word($0,15)) };_
            /assign {TFr} {$VFrCount,4} {0};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,5} {@Time()};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,6} {@Time()};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,7} {1};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,8} {1};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,9} {1};_
            /assign {TFr} {$VFrCount,10} {2};_
            /showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Dodany $VFrCount. Znajomy @Word($0,1). Poleceniem #typ [0-4] mozesz okreslic kim jest.@AnsiReset()};RzapiszFriends;RFriendCreateHighlight $VFrCount;RFriendCreateSubstitute $VFrCount_
         } _
         {_
            /showme {@AnsiBold()@ForeYellow()UWAGA!!! Jesli dodajesz w ten sposob znajomych, istnieje mozliwosc ze zniknie ktos o identycznym opisie.@AnsiReset()@Chr(10)Zle parametry. #addfriend Kuling piwnooki hardy gnom i tutaj dodatkowy opis}_
         }_
  }





;------------------------------------------------------------------
; wlaczanie/wylaczanie podswietlania
;------------------------------------------------------------------


/alias {RFriend1} _
 {_
   /baritem {Bfriends} {F} {59} {1} {15} {1};_
   /killgroup {GFriendsSub};_
   /killgroup {GFriendsHigh};_
   /killgroup {GFriendsTab};_
   /unvar {VFrnameFound};_
   /unvar {VFrNameFoundIndex};_
   /unvar {VFrDescFoundIndex};_
   /var VFriendWlaczone {1} {GzmienneNagrywane};_
   RzapiszZmienneCicho;_
   /showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Przyjaciele wlaczeni@AnsiReset()};_
   RFriendCreateSubstitutes;_
   RFriendCreateHighlights;_
   RFriendCreateTabs_
 }


/alias {RFriend0} _
  {_
    /baritem {Bfriends} {f} {59} {1} {15} {4};_
    /killgroup {GFriendsSub};_
    /killgroup {GFriendsHigh};_
    /killgroup {GFriendsTab};_
    /unvar {VFrnameFound};_
    /unvar {VFrNameFoundIndex};_
    /unvar {VFrDescFoundIndex};_
    /var VFriendWlaczone {0} {GzmienneNagrywane};_
    RzapiszZmienneCicho;_
    /showme {@AnsiBold()@ForeRed()Przyjaciele wylaczeni@AnsiReset()}_
  }

/if {@Exists(VFriendWlaczone)==0} {RFriend1} {/if {$VFriendWlaczone==1} {RFriend1} {RFriend0}}
/macro {csf} {/if {$VFriendWlaczone==0} {RFriend1} {RFriend0}}


;------------------------------------------------------------------
;  opis
;------------------------------------------------------------------
### opis pol w bazie
###  1 - imie
###  2 - opis
###  3 - koncowka imienia na przyklad tutul lub nazwisko
###  4 - niejednoznaczny
###  5 - pierwsze przedstawienie @Time()
###  6 - ostatnie przedstawienie @Time()
###  7 - czy robic substytute
###  8 - czy robic highlight imienia
###  9 - czy dodawac imie do tab completition
### 10 - typ od ktorego zalezy kolor podswietlania


### przykladowe niestandardowe zachowania
### 1. jednoczesciwy opis np. barczysty mezczyzna
### 2. trzyczesciowy opis np. siwy bardzo stary gnom
### 3. Imie juz jest
### 4. opis juz jest
### 5. > barczysty mezczyzna przedstawia sie jako:
### 6. imie, asdf  lub imie ertyerty erty erty erty, asdf
### 7. Musi zaznaczac niejednozaczne

; blad 1
;/trigger Barczysty gnom przedstawia sie jako:
;/trigger NPC, gnom

; blad 2?
;/trigger Siwy Hardy piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger Kuling Kierownik, gnom

;blad 5
;/trigger > Barczysty gnom przedstawia sie jako:
;/trigger NPC Kierownik, gnom

;/trigger Hardy piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger Kuling Kierownik, gnom

;/trigger Hardy piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger InnyKuling Kierownik, gnom

;/trigger inny piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger Kuling Kierownik, gnom

;/trigger Barczysty gnom przedstawia sie jako:
;/trigger NPC Kierownik, gnom

Czy jest taka mozliwosc zeby to przemienic na cos czytelnego dla zmuda ?
ODPOWIEDZ