Zmud pomoc
Re: Zmud pomoc
Czolem,
mam problem z konfiguracją CMudowego (3.34) mappera. Pozmieniałem kierunki angielskich na polskie, mapper się konfiguruję (wykrywa short name lokacji oraz wyjścia) ale mam następujące problemy:
1. 'Kropeczka' na mapperze sie nie przesuwa (pomimo tego, że u dołu mapy widzę, że kierunek został przesłany)
2. 'Dir'y zdają się nie akceptować regexpów (i tym samym np. wyjście północny-wchód jest oznaczane jako wschód)
Ktoś zna może rozwiązanie?
mam problem z konfiguracją CMudowego (3.34) mappera. Pozmieniałem kierunki angielskich na polskie, mapper się konfiguruję (wykrywa short name lokacji oraz wyjścia) ale mam następujące problemy:
1. 'Kropeczka' na mapperze sie nie przesuwa (pomimo tego, że u dołu mapy widzę, że kierunek został przesłany)
2. 'Dir'y zdają się nie akceptować regexpów (i tym samym np. wyjście północny-wchód jest oznaczane jako wschód)
Ktoś zna może rozwiązanie?
Re: Zmud pomoc
Zmień sobie wyświetlanie kierunków na inny syntax i na niego skonfiguruj mappera.
Np. Zamiast
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnocny-wschod, poludniowy-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wyświetlasz sobie
==> NE SE NW SW
i odpowiednio konfigurujesz mappera. Trzeba troszkę pokombinować, żeby działało.
Oczywiście, musisz przestawić mappera na FAST mode.
Np. Zamiast
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: polnocny-wschod, poludniowy-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wyświetlasz sobie
==> NE SE NW SW
i odpowiednio konfigurujesz mappera. Trzeba troszkę pokombinować, żeby działało.
Oczywiście, musisz przestawić mappera na FAST mode.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Zmud pomoc
Dzięki za odpowiedz, ale mój problem był innej natury.
Przestawiłem angielskie (domyślne) ustawienia kierunków na polskie, dzięki temu zaczął wykrywać wyjścia bez subów (północ->N). Jednak zamieniałem 'Dir'y z north|n na połnoc i chodząc keypadem (gdzie podpięte są n,s,ne,sw) maper nie wykrywał faktycznego kierunku, gdy wpisywałem 'polnoc' rysowało się ok. Wystarczyło podmienić jeszcze raz kierunki na np. polnoc|n i śmiga.
Wciąż jednak nie mogę podpiąć regexpów jako nazw kierunków jestem (bardzo mocno) przekonany, że w zMudzie takie akcje przechodziły i wystarczyło podpiąć jako północ połnoc[ |,|.] i wschód [^-]wschod i już gdy wyjście było na 'polnocny-wschod' rysowała się tylko jedna, odpowiednia kreska, a nie 3.
Kolejny problemik... #NODIR / #STOP podpięte pod trigger (np. zamknięta brama) nie powodują 'zatrzymania się' kropki, ta wciąż bezczelnie przemieszcza się na kolejną lokacje. Jakieś pomysły, sugestie?
Przestawiłem angielskie (domyślne) ustawienia kierunków na polskie, dzięki temu zaczął wykrywać wyjścia bez subów (północ->N). Jednak zamieniałem 'Dir'y z north|n na połnoc i chodząc keypadem (gdzie podpięte są n,s,ne,sw) maper nie wykrywał faktycznego kierunku, gdy wpisywałem 'polnoc' rysowało się ok. Wystarczyło podmienić jeszcze raz kierunki na np. polnoc|n i śmiga.
Wciąż jednak nie mogę podpiąć regexpów jako nazw kierunków jestem (bardzo mocno) przekonany, że w zMudzie takie akcje przechodziły i wystarczyło podpiąć jako północ połnoc[ |,|.] i wschód [^-]wschod i już gdy wyjście było na 'polnocny-wschod' rysowała się tylko jedna, odpowiednia kreska, a nie 3.
Kolejny problemik... #NODIR / #STOP podpięte pod trigger (np. zamknięta brama) nie powodują 'zatrzymania się' kropki, ta wciąż bezczelnie przemieszcza się na kolejną lokacje. Jakieś pomysły, sugestie?
Re: Zmud pomoc
Wiesz, co? Po kilku latach i wielu podejsciach ja sie poddalem. Nigdy mi sie nie udalo NODIR porzadnie po polsku skonfigurowac. Najlatwiej sie nauczyc szybko edytowac i rysowac lokacje - szczegolnie, ze ostatnio przybywa niestandardowych przejsc - vide Scala np. Z tych paru konfigow ktore widzialem, zaden nie mial tego rozwiazanego porzadnie.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Re: Zmud pomoc
#NODIR działa bodajże w safe mode, który wymaga z kolei zgodności description kolejnych roomów z tym co otrzymujesz z muda. Ale nie wiem dokładnie, nie zagłębiałem się w to aż tak.
#STOP jest do slow walków, czyli w zasadzie jak wyżej.
#STOP jest do slow walków, czyli w zasadzie jak wyżej.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Re: Zmud pomoc
No bo jesli chce sie, by zmud/cmud sprawdzal co sie dzieje po kroku, to trzeba byc w safe mode, albo chociaz slow walk bodajze. Nie wiem jak dziala z mapping mode. Jesli chodzi o stosunek naklad pracy - efekt, to najlepiej miec dobre mapy dopracowane recznie i lazic po nich na fastwalku. Jesli ktos chce skonfigurowac dla zasady, to jest na dziewiczym terenie.
Podstawowa zasada RPG - "Less QQ, More Pew Pew"
Re: Zmud pomoc
#NODIR w poprzedniej (3.33?3.32?) podwersji cmuda działał mi sprawnie. Po ostatnim update do wersji 3.34 cały konfig mappera się spierniczył i nie działa(ło) nic, o ile podstawową zupełnie funkcjonalność przywróciłem szybko to #NODIR i regexpy leżą niestety.
Jeśli chodzi o niestandardowe wyjścia to nie ma na nie rady. Trzeba ręcznie zaznaczać gdzie, dokąd i przypisywać komendy (ale za to potem jak wygodnie się gra).
Jeśli chodzi o niestandardowe wyjścia to nie ma na nie rady. Trzeba ręcznie zaznaczać gdzie, dokąd i przypisywać komendy (ale za to potem jak wygodnie się gra).
Re: Zmud pomoc
Dzięki Zurwenie, przełączyłem tryb z fast walk na safe mode, #NODIR sprawuje się tak jak powinien, rysowanie mapy również działa bez zarzutu (z poprawką na nieszczęsne ne/sw/nw/se).
Re: Zmud pomoc
Witam wlasnie przerzucilem sie z arkdiska na zmuda i bardzo zalezy mi na przeniesieniu jednego skryptu z "a" do "z" oto on
Czy jest taka mozliwosc zeby to przemienic na cos czytelnego dla zmuda ?
Kod: Zaznacz cały
;--------------------------------------------
;
; wersja zgodna z MM2000
;
; v.3.0.1 - 21:05 02-02-27 (MLCatch)
; v 3.0.2 - 22:16 02-05-09 (MLaction)
; v.4.0.0 - 18:14 02-05-21 (ktory to juz raz :) Tym razem dllka)
;--------------------------------------------
/alias {RzapiszFriends} {/if {$VFrCount>1000} {RzapiszFriends1} {RzapiszFriends2}}
;------------------------------------------------------------------
; nowy styl metoda 1 jest szybka dla duzej ilosci danych
; 2 dla malej, poza tym MM2000 ciezko trawi czytanie 1
;------------------------------------------------------------------
/alias {RzapiszFriends1} _
{_
/writegroup {lokalne\friends.txt} {GFriends};_
/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Nagrano $VFrCount przyjaciol [stary styl].@AnsiReset()}_
}
/alias {RzapiszFriends2} {/calldll RawLog OpenWrite {VfileZNr lokalne\friends.txt};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /variable {VFrCount} {$VFrCount} {GFriends}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /array {TFr} {900,10} {GFriends}};/loop {1,$VFrCount} {/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,1} {@GetArray(TFr,$LoopCount,1)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,2} {@GetArray(TFr,$LoopCount,2)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,3} {@GetArray(TFr,$LoopCount,3)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,4} {@GetArray(TFr,$LoopCount,4)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,5} {@GetArray(TFr,$LoopCount,5)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,6} {@GetArray(TFr,$LoopCount,6)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,7} {@GetArray(TFr,$LoopCount,7)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,8} {@GetArray(TFr,$LoopCount,8)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,9} {@GetArray(TFr,$LoopCount,9)}};/calldll RawLog Write {$VfileZNr /assign {TFr} {$LoopCount,10} {@GetArray(TFr,$LoopCount,10)}}};/calldll RawLog Close {$VfileZNr};/unvar VfileZNr;/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Nagrano $VFrCount przyjaciol [nowy styl].@AnsiReset()}}
;------------------------------------------------------------------
; wczytanie starych imion
;------------------------------------------------------------------
/read lokalne\friends.txt
;------------------------------------------------------------------
; jak obslugiwac baze imion
;------------------------------------------------------------------
/alias {#friend %0} {/if {@Len($0)<3 && @IsNumber($0)==0} {#friend_help} {/if {@IsNumber($0)} {#friend_nr $0} {/if {@WordCount($0)==1} {#friend_name $0} {#friend_desc $0}}} }
/alias {#typ %0} {/if {@WordCount($0)!=1} {/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()#typ 0-?,1-npc,2-przyjaciel,3-znajomy,4-chaos@AnsiReset() (Sprobuj tez #typ2)}} {/if {@Word($0,1)>=0 && @Word($0,1)<=4} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()Od tej pory @GetArray(TFr,$VFrCount,1) bedzie uwazany za @Word($0,1)@AnsiReset()};/assign {TFr} {$VFrCount,10} {@Word($0,1)};RzapiszFriends} {Nie ma znajomego o tym numerze (maksymany $VFrCount).}}}}
/alias {#typ2 %0} {/if {@WordCount($0)!=2} {/showme {#typ2 nr_znajomego typ, gdzie typ: 0-?,1-npc,2-przyjaciel,3-znajomy,4-chaos}} {/if {@Word($0,1)>0 && @Word($0,1)<=$VFrCount} {/showme {@AnsiBold()@ForeWhite()Od tej pory @GetArray(TFr,@Word($0,1),1) bedzie uwazany za @Word($0,2)@AnsiReset()};/assign {TFr} {@Word($0,1),10} {@Word($0,2)};RzapiszFriends} {Nie ma znajomego o tym numerze (maksymany $VFrCount).}}}}
/alias {#friend_help} {/showme {@Chr(10)Ta komenda pozwala wyszukac znajomego sposrod $VFrCount w bazie.@Chr(10)#friend imie_znajomego (min.3 znaki) np. #friend kuling@Chr(10)#friend nr_znajomego np. #friend 34@Chr(10)#friend opis_znajomego (min.2 wyrazy) np. #friend hard gnom #friend elf elf@Chr(10)@Chr(10)#friend_nr nr_znajomego np. #friend 34@Chr(10)#friend_name imie_znajomego np. #friend Kuling@Chr(10)#friend_desc opis_znajomego np. #friend krasnolud@Chr(10)#friend_desc2 opis2_znajomego np. #friend przyjac xeda@Chr(10)Mozna uzywac takze podciagow tzn. zamiast Kuling kuli}}
/alias {#friend_desc %0} {/var VFrShown 0;/var VforTmp @Lower($0);/loop {1,$VFrCount,ForLoopCount} {/var Vpokazac 1;/loop {1,@WordCount($VforTmp)} {/if {@StrStr(@Lower( @GetArray(TFr,$ForLoopCount,2)),@Word($VforTmp,$LoopCount))<0} {/var Vpokazac 0}};/if {$Vpokazac>0} {#friend_nr $ForLoopCount}};/unvar VforTmp;/unvar Vpokazac;/showme {--- koniec poszukiwan --- ($VFrShown/$VFrCount)};/unvar VFrShown}
/alias {#friend_desc2 %0} {/var VFrShown 0;/var VforTmp @Lower($0);/loop {1,$VFrCount,ForLoopCount} {/var Vpokazac 1;/loop {1,@WordCount($VforTmp)} {/if {@StrStr(@Lower( @GetArray(TFr,$ForLoopCount,3)),@Word($VforTmp,$LoopCount))<0} {/var Vpokazac 0}};/if {$Vpokazac>0} {#friend_nr $ForLoopCount}};/unvar VforTmp;/unvar Vpokazac;/showme {--- koniec poszukiwan --- ($VFrShown/$VFrCount)};/unvar VFrShown}
/alias {#friend_name %0} {/var VFrShown 0;/var VFrName @Lower($0);/loop {1,$VFrCount} {/if {@StrStr(@Lower(@GetArray(TFr,$LoopCount,1)),$VFrName)>=0} {#friend_nr $LoopCount}};/unvar VFrName;/showme {--- koniec poszukiwan --- ($VFrShown/$VFrCount)};/unvar VFrShown}
/alias {#friend_nr %0} {/var VFrNr $0;/if {$VFrNr>0 && $VFrNr<=$VFrCount} {/if {@Exists(VFrShown)} {/math VFrShown {$VFrShown+1}};/showme {Nr: $VFrNr@Chr(10)Imie: @GetArray(TFr,$VFrNr,1)@Chr(10)opis: @GetArray(TFr,$VFrNr,2)@Chr(10)opis2: @GetArray(TFr,$VFrNr,3)@Chr(10)Niejednoznaczny = @GetArray(TFr,$VFrNr,4)@Chr(10)Piersze spotkanie: @Math(@TimeToDay(@GetArray(TFr,$VFrNr,5))+0)-@Math(@TimeToMonth(@GetArray(TFr,$VFrNr,5))+1)-@TimeToYear(@GetArray(TFr,$VFrNr,5)) (@Math((@Time()-@GetArray(TFr,$VFrNr,5))/86400) dni temu)@Chr(10)Ostatnie spotkanie: @Math(@TimeToDay(@GetArray(TFr,$VFrNr,6))+0)-@Math(@TimeToMonth(@GetArray(TFr,$VFrNr,6))+1)-@TimeToYear(@GetArray(TFr,$VFrNr,6)) (@Math((@Time()-@GetArray(TFr,$VFrNr,6))/86400) dni temu)@Chr(10)Podmieniac opis = @GetArray(TFr,$VFrNr,7)@Chr(10)Podswietlan imie = @GetArray(TFr,$VFrNr,8)@Chr(10)Dodac do [tab] = @GetArray(TFr,$VFrNr,9)@Chr(10)Typ 0,null-? 1-npc 2-fr 3-znaj 4-chaos= @GetArray(TFr,$VFrNr,10)}};/unvar VFrNr}
/alias {RFriendFindName %0} {/var VFrNameFoundIndex {0};/loop {1,$VFrCount} {/if {"@Lower(@GetArray(TFr,$LoopCount,1))"=="@Lower($0)"} {/var VFrNameFoundIndex {$LoopCount}}}}
/alias {RFriendFindDesc %0} {/var VFrDescFoundIndex {0};/loop {1,$VFrCount} {/if {"@GetArray(TFr,$LoopCount,2)"=="@Lower($0)"} {/var VFrDescFoundIndex {$LoopCount}}}}
/alias {RFriendUpdateTime %0} {/if {@IsNumber($0)!=1} {/showme {TUTAJ BLAD}} {/assign {TFr} {$0,6} {@Time()}}}
;------------------------------------------------------------------
; funkcje generujace podswitlenia
;------------------------------------------------------------------
;------------------------------------------------------------------
; jako parametr numer z tablcy TFr
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendCreateHighlight %1} {/if {@IsEmpty(@GetArray(TFr,$1,8))==1 || @GetArray(TFr,$1,8)==1} {/if {@GetArray(TFr,$1,10)<4} {/highlight {@GetArray(TFr,$1,1)} {white} {GFriendsHigh}};/if {@GetArray(TFr,$1,10)==1} {/highlight {@GetArray(TFr,$1,1)} {light cyan} {GFriendsHigh}};/if {@GetArray(TFr,$1,10)==4} {/highlight {@GetArray(TFr,$1,1)} {yellow,back red} {GFriendsHigh}}} }
/alias {RFriendCreateSubstitute %1} {/if {@IsEmpty(@GetArray(TFr,$1,7))==1 || @GetArray(TFr,$1,7)==1} {/var tmp {@GetArray(TFr,$1,2)};/var tmp {@Mid($tmp,1,@Math(@Len($tmp)-1))};/var tmp2 {$tmp<@GetArray(TFr,$1,1)>};/var tmp3 {/sub {$tmp} {$tmp2} {GFriendsSub}};@LTrim()$tmp3} }
/alias {RFriendCreateTab %1} {/if {@IsEmpty(@GetArray(TFr,$1,9))==1 || @GetArray(TFr,$1,9)==1} {/tabadd {@GetArray(TFr,$1,1)} {GFriendsTab}}}
;------------------------------------------------------------------
; substituty dla wszystkich
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendCreateSubstitutes} {/loop {1,$VFrCount} {RFriendCreateSubstitute $LoopCount}}
/alias {RFriendCreateHighlights} {/loop {1,$VFrCount} {RFriendCreateHighlight $LoopCount} }
/alias {RFriendCreateTabs} {/loop {1,$VFrCount} {RFriendCreateTab $LoopCount} }
;------------------------------------------------------------------
; trigger na lapanie opisow
;------------------------------------------------------------------
/action {%0 przedstawia sie jako:} _
{_
; sprawdzmy czy linia jest dodana do konca bufora
/calldll Arka MLIsAdded {$0 przedstawia sie jako:};_
; pobierzmy numer ostatniej dodanej linii
/calldll Arka MLLines;_
; nakazujemy odpalic RFriendPrzedstawia [nr lini w ktorej nastapilo przedstawia sie]
/if {$MLIsAddedResult} _
{/calldll Arka MLAction {@Math($MLLinesResult+1) RFriendPrzedstawia $MLLinesResult};/var a 1} _
{/calldll Arka MLAction {@Math($MLLinesResult+2) RFriendPrzedstawia @Math($MLLinesResult+1)};/var a 2} _
}
;------------------------------------------------------------------
;
; glowna funkcja ustalajaca czy nalezy dodac postac, parametry to $
;
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendPrzedstawia %5} _
{_
/empty VFrL;_
/calldll Arka MLGet2 {$5 2 VFrL};_
RFriendWezOpisImieNazwisko;_
RFriendCzyDodac;_
/if {$VFrBlad==0} {#addfriend $VFrName $VFrOpis $VFrNazwisko;RFriendCreateHighlight $VFrCount;RFriendCreateSubstitute $VFrCount};_
/if {$VFrBlad==1} {/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Hmm... Juz znasz $VFrName...@AnsiReset()}};_
/if {$VFrBlad==2} {/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Hmm... Znasz juz kogos, kto wyglada jak $VFrOpis...@AnsiReset()}};_
/if {$VFrBlad==3} {/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Hmm.... Opis $VFrOpis jest nieprawidlowy... Moze zbyt krotki... @AnsiReset()};RFriendDebug};_
/unvar VFrName;_
/unvar VFrOpis;_
/unvar VFrNazwisko;_
/unvar VFrL0;_
/unvar VFrL1;_
/unvar VFrBlad_
}
;------------------------------------------------------------------
;
; wyswietla dane, skasowac w nastepnych wydaniach
;
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendDebug} {/showme {Imie:[$VFrName]};/showme {Opis:[$VFrOpis]};/showme {Nazwisko:[$VFrNazwisko]}}
;------------------------------------------------------------------
;
; biore imie (Kuling) nazwisko (kierownik) opis (hardy piwnooki gnom)
;
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendWezOpisImieNazwisko} _
{_
; Kuling
/empty VFrName;_
; Mistrz SGW
/empty VFrNazwisko;_
; hardy piwnooki gnom
/empty VFrOpis;_
/calldll R Set {^(> )?([A-Z][a-z]+) ([a-z]+) ([a-z]+) przedstawia sie jako: ([A-Z][a-z]+)};_
/calldll R Match {$VFrL};_
/if {$Rmatch} {/var VFrName {$P5};/var VFrNazwisko {$PR};/var VFrOpis {$P2 $P3 $P4}};_
}
;------------------------------------------------------------------
;
; ta funkcja ma ustalic czy nalezy dodawac ludzia o takim opisie
;
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriendCzyDodac} _
{_
/var VFrBlad 0;_
; opis musi byc trzy czesciosy
/if {@WordCount($VFrOpis)!=3} {/var VFrBlad 3};_
RFriendFindDesc $VFrOpis;_
/if {$VFrDescFoundIndex} _
{/var VFrBlad 2;/assign {TFr} {$VFrDescFoundIndex,4} {1}};_
RFriendFindName $VFrName;_
/if {$VFrNameFoundIndex} _
{/var VFrBlad 1;RFriendUpdateTime $VFrNameFoundIndex}_
}
/alias {#addfriend %0} _
{_
### /showme {[#addfriendparametr]$0[end]};_
/if {@WordCount($0)>=4} _
{_
/math VFrCount {$VFrCount+1};_
/assign {TFr} {$VFrCount,1} {@Word($0,1)};_
/assign {TFr} {$VFrCount,2} {@RTrim(@Lower(@Word($0,2) @Word($0,3) @Word($0,4)))};_
/assign {TFr} {$VFrCount,3} {@RTrim(@Word($0,5) @Word($0,6) @Word($0,7) @Word($0,8) @Word($0,9) @Word($0,10) @Word($0,11) @Word($0,12) @Word($0,13) @Word($0,14) @Word($0,15)) };_
/assign {TFr} {$VFrCount,4} {0};_
/assign {TFr} {$VFrCount,5} {@Time()};_
/assign {TFr} {$VFrCount,6} {@Time()};_
/assign {TFr} {$VFrCount,7} {1};_
/assign {TFr} {$VFrCount,8} {1};_
/assign {TFr} {$VFrCount,9} {1};_
/assign {TFr} {$VFrCount,10} {2};_
/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Dodany $VFrCount. Znajomy @Word($0,1). Poleceniem #typ [0-4] mozesz okreslic kim jest.@AnsiReset()};RzapiszFriends;RFriendCreateHighlight $VFrCount;RFriendCreateSubstitute $VFrCount_
} _
{_
/showme {@AnsiBold()@ForeYellow()UWAGA!!! Jesli dodajesz w ten sposob znajomych, istnieje mozliwosc ze zniknie ktos o identycznym opisie.@AnsiReset()@Chr(10)Zle parametry. #addfriend Kuling piwnooki hardy gnom i tutaj dodatkowy opis}_
}_
}
;------------------------------------------------------------------
; wlaczanie/wylaczanie podswietlania
;------------------------------------------------------------------
/alias {RFriend1} _
{_
/baritem {Bfriends} {F} {59} {1} {15} {1};_
/killgroup {GFriendsSub};_
/killgroup {GFriendsHigh};_
/killgroup {GFriendsTab};_
/unvar {VFrnameFound};_
/unvar {VFrNameFoundIndex};_
/unvar {VFrDescFoundIndex};_
/var VFriendWlaczone {1} {GzmienneNagrywane};_
RzapiszZmienneCicho;_
/showme {@AnsiBold()@ForeGreen()Przyjaciele wlaczeni@AnsiReset()};_
RFriendCreateSubstitutes;_
RFriendCreateHighlights;_
RFriendCreateTabs_
}
/alias {RFriend0} _
{_
/baritem {Bfriends} {f} {59} {1} {15} {4};_
/killgroup {GFriendsSub};_
/killgroup {GFriendsHigh};_
/killgroup {GFriendsTab};_
/unvar {VFrnameFound};_
/unvar {VFrNameFoundIndex};_
/unvar {VFrDescFoundIndex};_
/var VFriendWlaczone {0} {GzmienneNagrywane};_
RzapiszZmienneCicho;_
/showme {@AnsiBold()@ForeRed()Przyjaciele wylaczeni@AnsiReset()}_
}
/if {@Exists(VFriendWlaczone)==0} {RFriend1} {/if {$VFriendWlaczone==1} {RFriend1} {RFriend0}}
/macro {csf} {/if {$VFriendWlaczone==0} {RFriend1} {RFriend0}}
;------------------------------------------------------------------
; opis
;------------------------------------------------------------------
### opis pol w bazie
### 1 - imie
### 2 - opis
### 3 - koncowka imienia na przyklad tutul lub nazwisko
### 4 - niejednoznaczny
### 5 - pierwsze przedstawienie @Time()
### 6 - ostatnie przedstawienie @Time()
### 7 - czy robic substytute
### 8 - czy robic highlight imienia
### 9 - czy dodawac imie do tab completition
### 10 - typ od ktorego zalezy kolor podswietlania
### przykladowe niestandardowe zachowania
### 1. jednoczesciwy opis np. barczysty mezczyzna
### 2. trzyczesciowy opis np. siwy bardzo stary gnom
### 3. Imie juz jest
### 4. opis juz jest
### 5. > barczysty mezczyzna przedstawia sie jako:
### 6. imie, asdf lub imie ertyerty erty erty erty, asdf
### 7. Musi zaznaczac niejednozaczne
; blad 1
;/trigger Barczysty gnom przedstawia sie jako:
;/trigger NPC, gnom
; blad 2?
;/trigger Siwy Hardy piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger Kuling Kierownik, gnom
;blad 5
;/trigger > Barczysty gnom przedstawia sie jako:
;/trigger NPC Kierownik, gnom
;/trigger Hardy piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger Kuling Kierownik, gnom
;/trigger Hardy piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger InnyKuling Kierownik, gnom
;/trigger inny piwnooki gnom przedstawia sie jako:
;/trigger Kuling Kierownik, gnom
;/trigger Barczysty gnom przedstawia sie jako:
;/trigger NPC Kierownik, gnom