Komenda powal

Wszelkie pomysły dotyczące Arkadii.

Co sądzisz o komendzie " powal" ?

Jestem za
5
83%
Jestem przeciw
0
Brak głosów
Powinna działać standardowo , przy użyciu komendy "zabij"
1
17%
 
Liczba głosów: 6

Zorrid
Posty: 168
Rejestracja: 22 lut 2010 21:47

Komenda powal

Post autor: Zorrid »

Chciałbym zaproponować wprowadzenie nowej komendy: " Powal "

Funkcjonowałaby ona niezależnie od komendy " zabij " i różniłaby się od niej tylko jednym elementem. Mianowicie, po wpisaniu powal pana X wszystko działoby się tak samo, jak przy komendzie zabij, aż do momentu, kiedy zadajemy ostateczny cios. Przeciwnik w tym momencie zamiast umrzeć, omdlewałby, a jego ciało przez kilka do kilkunastu sekund można by traktować jak ciało trupa - to znaczy wziąć z niego co się chce.Oczywiście można by także w tym momencie wpisać komendę zabij i dobić przeciwnika. jeżeli jednak to przeciwnik, którego chcieliśmy powalić, wygra, oczywiście normalnie nas zabija.Jeżeli atakuje drużyna - ten kto zaatakował pierwszy lub wydał rozkaz, decyduje, czy drużyna będzie biła do śmierci, czy do utraty przytomności ( w zależności od wpisanej komendy). Nie widzę powodu, żeby komendy nie rozszerzyć na npc-e - dałoby to też kilka ciekawych możliwości.

Zalety pomysłu:
- większe możliwości odgrywania postaci - do tej pory, można było na kimś się odegrać tylko bezmyślnym "zabij" , które może się skończyć tylko w jeden sposób ( co prawda można przestać, ale po pierwsze nie zawsze zdążymy na czas, po drugie, po tej komendzie tak naprawdę adwersarz nic nie traci, trochę go poraniliśmy, ale nie stracił nic z ekwipunku.) , moim zdaniem, arka od dawna czeka na tego typu komendę, jedno zabij jest trochę zbyt ubogie
- osoby, które chciałyby odgrywać zbójów, wreszcie dostaną fajne narzędzie do tego
- wielokrotnie widziałem logi, gdzie zawodowcy tłumaczyli, że zaatakowali jakiegoś żółtka, bo miał podobny opis do kogoś i nie zdążyli nawet wpisać przestań - teraz nie będzie problemu, jeżeli to naprawdę wróg, zawsze można dobić - nowi unikną przypadkowych zgonów, a doświadczeni gracze tłumaczeń u wizów
- chcesz się na kimś zemścić, ukarać za coś, przywołać do porządku, czy cokolwiek innego? Teraz nie ma wyboru - tylko zabij, nie każdemu to się uśmiecha. Po wprowadzeniu komendy można by kogoś za karę jedynie obrabować - oczywiście, można blokować i żądać oddania wszystkiego, ale nie zawsze jest się w drużynie i nie każdy się zablokować da
- ktoś chce odgrywać złego, ale niekoniecznie zawsze zabijać wszystko co się rusza - teraz byłby sposób
- nowy ciekawy sposób zarabiania - okradanie npc-ow bez ryzyka trafienia na listy gończe
- raz w życiu tylko liznąłem programowania i jestem informatycznym ignorantem, więc mnie poprawcie, jeżeli to bzdura, ale czy taka komenda, nie byłaby wyjątkowo prosta do wprowadzenia. Bodajże wystarczyłoby chyba zmienić kod w dwóch linijkach
- urozmaiciłoby to grę oraz wprowadziło dodatkowe emocje ( zabije/ą mnie czy tylko obrabują ?)
- szersze możliwości odgrywania "tych złych" - i bezpieczniejsze, bez ryzyka dostania piorunem

Wady:
Starałem się znaleźć, ale nie udało mi się.

Moim zdaniem Arkadia prosi się od lat o tego typu komendę. Dodaję prostą ankietę, bo jestem ciekaw czy macie podobne zdanie
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011 23:17 przez Zorrid, łącznie zmieniany 1 raz.
Żądamy godnych stawek dla łapaczy zwierząt!
Awatar użytkownika
Herenvarno
Posty: 809
Rejestracja: 09 mar 2010 11:22

Re: Komenda powal

Post autor: Herenvarno »

Nie zaznaczylem nic, pomysl mi sie podoba ale nie do konca w tej postaci, wolalbym jako standard Twoja opcje "Powal" rozpoczynana standardowo jak do tej pory "Zabij xxx yyy zzz" ... Jednak zeby kogos zabic nalezalo by wprowadzic komende - "Dobij xxx yyy zzz"
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Komenda powal

Post autor: Werbat »

No no, 'powalasz' NPCa z magikiem, bierzesz magika, a NPC zostaje i blokuje resp? Dobre!
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: Komenda powal

Post autor: Rafgart »

Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Zorrid
Posty: 168
Rejestracja: 22 lut 2010 21:47

Re: Komenda powal

Post autor: Zorrid »

Jednak takie możliwości dałyby jednocześnie uniknąć czasem większych strat tym dobrym.
Żądamy godnych stawek dla łapaczy zwierząt!
Awatar użytkownika
Noah
Posty: 73
Rejestracja: 25 sty 2011 16:19

Re: Komenda powal

Post autor: Noah »

Moim zdaniem mogłoby to zachęcić wielu graczy do zbójeckiego stylu życia, co rusz ktoś by leżał ogłuszony i pozbawiony kosztowności. :)

Lepiej zostawić jak jest.
How do I reach these kids?
Arvak
Posty: 87
Rejestracja: 21 lut 2010 13:08

Re: Komenda powal

Post autor: Arvak »

Rafgart pisze:Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Dlatego z utęsknieniem i niecierpliwością czekamy na niebojowe :)

Opcja oszczędzania przewija się już od dawna (wystarczy przeglądnąć archiwalne tematy na TN) - idea fajna, ale generalnie chamsko nakręcająca PK.
Nie przejdzie.
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Komenda powal

Post autor: Pier »

Propozycja opcji w "opcjach" dobijaj/nie dobijaj" przewija się od mrocznych dziejów przeszłości.

Może to oznacza, że powinno się ją wreszcie poważnie rozpatrzyć. Zawsze można dać ja graczom na próbę ;)
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Komenda powal

Post autor: Visborg »

Rafgart pisze:Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Moim zdaniem nie było by to "poszerzenie", ale umożliwienie odgrywania w ten sposób co dotąd, ale nie szkodząc tak boleśnie tym którzy nie odgrywają "tych złych".

Stratę monet, ziół, kamieni poszkodowany może odrobić w ciągu kilku godzin. Strata poziomu to koszt całych tygodni czy miesięcy (jeśli ktoś jest właśnie takim spokojnym graczem erpegującym zielarzem czy coś, a nie expowym hardcorem). Jeśli nasze kochane ogry mogły by po prostu dać w łeb i zabrać skarby nie dobijając biednego elfika, może współczynnik zniechęcenia do arki po napadzie znacząco by zmalał?
Awatar użytkownika
Pier
Posty: 205
Rejestracja: 21 paź 2010 16:19

Re: Komenda powal

Post autor: Pier »

Dokładnie, wspieram przedmówcę. Szczególnie, że już krok w tym kierunku został zrobiony. Odkąd są depozyty nie trzeba ze sobą nosić całego dobytku.
ODPOWIEDZ