Komenda powal
Komenda powal
Chciałbym zaproponować wprowadzenie nowej komendy: " Powal "
Funkcjonowałaby ona niezależnie od komendy " zabij " i różniłaby się od niej tylko jednym elementem. Mianowicie, po wpisaniu powal pana X wszystko działoby się tak samo, jak przy komendzie zabij, aż do momentu, kiedy zadajemy ostateczny cios. Przeciwnik w tym momencie zamiast umrzeć, omdlewałby, a jego ciało przez kilka do kilkunastu sekund można by traktować jak ciało trupa - to znaczy wziąć z niego co się chce.Oczywiście można by także w tym momencie wpisać komendę zabij i dobić przeciwnika. jeżeli jednak to przeciwnik, którego chcieliśmy powalić, wygra, oczywiście normalnie nas zabija.Jeżeli atakuje drużyna - ten kto zaatakował pierwszy lub wydał rozkaz, decyduje, czy drużyna będzie biła do śmierci, czy do utraty przytomności ( w zależności od wpisanej komendy). Nie widzę powodu, żeby komendy nie rozszerzyć na npc-e - dałoby to też kilka ciekawych możliwości.
Zalety pomysłu:
- większe możliwości odgrywania postaci - do tej pory, można było na kimś się odegrać tylko bezmyślnym "zabij" , które może się skończyć tylko w jeden sposób ( co prawda można przestać, ale po pierwsze nie zawsze zdążymy na czas, po drugie, po tej komendzie tak naprawdę adwersarz nic nie traci, trochę go poraniliśmy, ale nie stracił nic z ekwipunku.) , moim zdaniem, arka od dawna czeka na tego typu komendę, jedno zabij jest trochę zbyt ubogie
- osoby, które chciałyby odgrywać zbójów, wreszcie dostaną fajne narzędzie do tego
- wielokrotnie widziałem logi, gdzie zawodowcy tłumaczyli, że zaatakowali jakiegoś żółtka, bo miał podobny opis do kogoś i nie zdążyli nawet wpisać przestań - teraz nie będzie problemu, jeżeli to naprawdę wróg, zawsze można dobić - nowi unikną przypadkowych zgonów, a doświadczeni gracze tłumaczeń u wizów
- chcesz się na kimś zemścić, ukarać za coś, przywołać do porządku, czy cokolwiek innego? Teraz nie ma wyboru - tylko zabij, nie każdemu to się uśmiecha. Po wprowadzeniu komendy można by kogoś za karę jedynie obrabować - oczywiście, można blokować i żądać oddania wszystkiego, ale nie zawsze jest się w drużynie i nie każdy się zablokować da
- ktoś chce odgrywać złego, ale niekoniecznie zawsze zabijać wszystko co się rusza - teraz byłby sposób
- nowy ciekawy sposób zarabiania - okradanie npc-ow bez ryzyka trafienia na listy gończe
- raz w życiu tylko liznąłem programowania i jestem informatycznym ignorantem, więc mnie poprawcie, jeżeli to bzdura, ale czy taka komenda, nie byłaby wyjątkowo prosta do wprowadzenia. Bodajże wystarczyłoby chyba zmienić kod w dwóch linijkach
- urozmaiciłoby to grę oraz wprowadziło dodatkowe emocje ( zabije/ą mnie czy tylko obrabują ?)
- szersze możliwości odgrywania "tych złych" - i bezpieczniejsze, bez ryzyka dostania piorunem
Wady:
Starałem się znaleźć, ale nie udało mi się.
Moim zdaniem Arkadia prosi się od lat o tego typu komendę. Dodaję prostą ankietę, bo jestem ciekaw czy macie podobne zdanie
Funkcjonowałaby ona niezależnie od komendy " zabij " i różniłaby się od niej tylko jednym elementem. Mianowicie, po wpisaniu powal pana X wszystko działoby się tak samo, jak przy komendzie zabij, aż do momentu, kiedy zadajemy ostateczny cios. Przeciwnik w tym momencie zamiast umrzeć, omdlewałby, a jego ciało przez kilka do kilkunastu sekund można by traktować jak ciało trupa - to znaczy wziąć z niego co się chce.Oczywiście można by także w tym momencie wpisać komendę zabij i dobić przeciwnika. jeżeli jednak to przeciwnik, którego chcieliśmy powalić, wygra, oczywiście normalnie nas zabija.Jeżeli atakuje drużyna - ten kto zaatakował pierwszy lub wydał rozkaz, decyduje, czy drużyna będzie biła do śmierci, czy do utraty przytomności ( w zależności od wpisanej komendy). Nie widzę powodu, żeby komendy nie rozszerzyć na npc-e - dałoby to też kilka ciekawych możliwości.
Zalety pomysłu:
- większe możliwości odgrywania postaci - do tej pory, można było na kimś się odegrać tylko bezmyślnym "zabij" , które może się skończyć tylko w jeden sposób ( co prawda można przestać, ale po pierwsze nie zawsze zdążymy na czas, po drugie, po tej komendzie tak naprawdę adwersarz nic nie traci, trochę go poraniliśmy, ale nie stracił nic z ekwipunku.) , moim zdaniem, arka od dawna czeka na tego typu komendę, jedno zabij jest trochę zbyt ubogie
- osoby, które chciałyby odgrywać zbójów, wreszcie dostaną fajne narzędzie do tego
- wielokrotnie widziałem logi, gdzie zawodowcy tłumaczyli, że zaatakowali jakiegoś żółtka, bo miał podobny opis do kogoś i nie zdążyli nawet wpisać przestań - teraz nie będzie problemu, jeżeli to naprawdę wróg, zawsze można dobić - nowi unikną przypadkowych zgonów, a doświadczeni gracze tłumaczeń u wizów
- chcesz się na kimś zemścić, ukarać za coś, przywołać do porządku, czy cokolwiek innego? Teraz nie ma wyboru - tylko zabij, nie każdemu to się uśmiecha. Po wprowadzeniu komendy można by kogoś za karę jedynie obrabować - oczywiście, można blokować i żądać oddania wszystkiego, ale nie zawsze jest się w drużynie i nie każdy się zablokować da
- ktoś chce odgrywać złego, ale niekoniecznie zawsze zabijać wszystko co się rusza - teraz byłby sposób
- nowy ciekawy sposób zarabiania - okradanie npc-ow bez ryzyka trafienia na listy gończe
- raz w życiu tylko liznąłem programowania i jestem informatycznym ignorantem, więc mnie poprawcie, jeżeli to bzdura, ale czy taka komenda, nie byłaby wyjątkowo prosta do wprowadzenia. Bodajże wystarczyłoby chyba zmienić kod w dwóch linijkach
- urozmaiciłoby to grę oraz wprowadziło dodatkowe emocje ( zabije/ą mnie czy tylko obrabują ?)
- szersze możliwości odgrywania "tych złych" - i bezpieczniejsze, bez ryzyka dostania piorunem
Wady:
Starałem się znaleźć, ale nie udało mi się.
Moim zdaniem Arkadia prosi się od lat o tego typu komendę. Dodaję prostą ankietę, bo jestem ciekaw czy macie podobne zdanie
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011 23:17 przez Zorrid, łącznie zmieniany 1 raz.
Żądamy godnych stawek dla łapaczy zwierząt!
- Herenvarno
- Posty: 809
- Rejestracja: 09 mar 2010 11:22
Re: Komenda powal
Nie zaznaczylem nic, pomysl mi sie podoba ale nie do konca w tej postaci, wolalbym jako standard Twoja opcje "Powal" rozpoczynana standardowo jak do tej pory "Zabij xxx yyy zzz" ... Jednak zeby kogos zabic nalezalo by wprowadzic komende - "Dobij xxx yyy zzz"
Nie każdy jest mile widziany w moim domu. Gdybym wszystkich traktował jednakowo, nikogo nie wyróżniłbym!
Re: Komenda powal
No no, 'powalasz' NPCa z magikiem, bierzesz magika, a NPC zostaje i blokuje resp? Dobre!
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Re: Komenda powal
Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Re: Komenda powal
Jednak takie możliwości dałyby jednocześnie uniknąć czasem większych strat tym dobrym.
Żądamy godnych stawek dla łapaczy zwierząt!
Re: Komenda powal
Moim zdaniem mogłoby to zachęcić wielu graczy do zbójeckiego stylu życia, co rusz ktoś by leżał ogłuszony i pozbawiony kosztowności.
Lepiej zostawić jak jest.
Lepiej zostawić jak jest.
How do I reach these kids?
Re: Komenda powal
Dlatego z utęsknieniem i niecierpliwością czekamy na niebojoweRafgart pisze:Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Opcja oszczędzania przewija się już od dawna (wystarczy przeglądnąć archiwalne tematy na TN) - idea fajna, ale generalnie chamsko nakręcająca PK.
Nie przejdzie.
Re: Komenda powal
Propozycja opcji w "opcjach" dobijaj/nie dobijaj" przewija się od mrocznych dziejów przeszłości.
Może to oznacza, że powinno się ją wreszcie poważnie rozpatrzyć. Zawsze można dać ja graczom na próbę
Może to oznacza, że powinno się ją wreszcie poważnie rozpatrzyć. Zawsze można dać ja graczom na próbę
Re: Komenda powal
Moim zdaniem nie było by to "poszerzenie", ale umożliwienie odgrywania w ten sposób co dotąd, ale nie szkodząc tak boleśnie tym którzy nie odgrywają "tych złych".Rafgart pisze:Nie chcemy poszerzac mozliwosc odgrywania 'tych zlych'.
Stratę monet, ziół, kamieni poszkodowany może odrobić w ciągu kilku godzin. Strata poziomu to koszt całych tygodni czy miesięcy (jeśli ktoś jest właśnie takim spokojnym graczem erpegującym zielarzem czy coś, a nie expowym hardcorem). Jeśli nasze kochane ogry mogły by po prostu dać w łeb i zabrać skarby nie dobijając biednego elfika, może współczynnik zniechęcenia do arki po napadzie znacząco by zmalał?
Re: Komenda powal
Dokładnie, wspieram przedmówcę. Szczególnie, że już krok w tym kierunku został zrobiony. Odkąd są depozyty nie trzeba ze sobą nosić całego dobytku.