TF - pomocy!

Forum techniczne Arkadii.
Lathilla
Posty: 4
Rejestracja: 01 mar 2011 21:53

TF - pomocy!

Post autor: Lathilla »

Nie wiem już od ilu lat próbuję zmierzyć się z TF-em i za każdym razem wracam pokonana, zmiażdżona jakimś chorym, banalnym problemem.
Zdobywam powoli przyczółki, ale wciąż jest mocniejszy ode mnie i wciąż "nieogarniam" banalnych zagadnień, które urastają do problemu na tyle potężnego, że nie do przejścia.
Net cały zryty w poszukiwaniu helpa, helpa sensownego, takiego "dla ludzi" a nie informatycznych geeków. Notabene - spróbujcie znaleźć na stronie głównej programu http://tinyfugue.sourceforge.net/ helpa albo chociażby FAQ! No toż to się pociąć można!
A jednocześnie czytam zachwyty, ochy i achy, że to jedyny poważny klient do muda, że na nim można wszystko itd. itp.
Przyznam, że na moim dotychczasowym kliencie rzeczywiście nie wszystko da się zrobić, zaczęły mi przeszkadzać i uwierać te braki, więc postanowiłam jeszcze raz zaatakować TF-a.
Owszem, jest cała masa "gotowych" skryptów, ale ja chcę wiedzieć co i jak i dlaczego tak a nie inaczej. A poza tym - gotowce są najczęściej tak przeładowane, że modyfikacja ich i przystosowanie do swoich potrzeb graniczy z cudem. Próbowałam przekopać się przez skrypty Ingwara - i niestety nieogarniam. A chcę na początek zrobić choćby proste zwykłe aliasy, a potem dodawać bajery i wodotryski.
Dlatego zwracam się o pomoc do doświadczonych i mam nadzieję, że speców od TF-a tu nie brakuje ;)
Na początek następujące kwestie:

1. Mam TF-a w wersji 5.0 beta 8

W pliku tfrc linijki:

Kod: Zaznacz cały

/require aliases.tf
/require macros.tf
/load arkadia.tf
w pliku arkadia.tf

Kod: Zaznacz cały

/load aliases.tf
/load macros.tf
w pliku aliases.tf

Kod: Zaznacz cały

/alias ja ob siebie
W tf-ie wpisuję "ja" i dostaję

Kod: Zaznacz cały

Slucham?
wpisuję w linii komend /alias i dostaję takie coś:

Kod: Zaznacz cały

% alias: no such command or macro
to samo z /macros

Ponoć nie należy używać komendy /alias, tylko /def. Ok. Z tym też próbowałam i mam tak w def.tf:

Kod: Zaznacz cały

/def ja = \
        obejrzyj siebie
i nic, znowu tylko: "Slucham?"

To tyle jeśli chodzi o aliasy.

2. Poruszanie się. W końcu, nei wiem za którym razem, udoało mi się doprowadzić klawiaturę numeryczną do tego, że poruszam się we wszystkich kierunkach. Dla orientacji: mam terminal-gnome a w pliku kierunki.tf:

Kod: Zaznacz cały

/def key_center = spojrz
/def key_end = sw
/def key_down = s
/def key_pgdn = se
/def key_left = w
/def key_right = e
/def key_home = nw
/def key_up = n
/def key_pgup = ne
/def key_nkpEnt = /dokey NEWLINE
I teraz zagwozdka - dlaczego strzałki kierunkowe też są pod to podpięte? Czy nie można tego jakoś wyłączyć? Przywykłam, że strzałkami kierunkowymi przeglądam historię poleceń oraz edytuję wpisy w tejże linii. Teraz to niemożliwe... Ok, historię poleceń można przeglądać poprzez ctrl+P ctrl+N ale no toż to okropnie niewygodne!

3. Ponoć TF obsługuje kolory. Taaaaaaaaaaaaa... super. Tylko jak?

To takie banały, takie podstawy, a ja nie mogę tego przejść a co dopiero mówić o bardziej rozbudowanych skryptach...

Ktoś pomoże?
Morholt
Posty: 127
Rejestracja: 26 wrz 2009 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: TF - pomocy!

Post autor: Morholt »

Forum dotyczace programow do gry znajduje sie tutaj.
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: TF - pomocy!

Post autor: Vicorin »

No to ten pierwszy plik zapisujesz jako arkaa, a drugi jako tfrc
Nie wszystkie kolory zasłon nie działają nie wiem czemu, ale pewnie kiedyś się dowiem. Ogólnie to hym ja robię metoda prób i błędów. tutaj przykleiłem wszystko na czuja z innych configów i na tym gram. Jedyny skrypt oprócz kolorów to bindy. Nie sypie się jest fajny. Dla rpgowca i expiarza (ale nie PK) wystarczy.


Kod: Zaznacz cały

/def color=/set hiliteattr=n
/def bw=/set hiliteattr=B
/def czarne=/bw


; kolor główny:
/set kolor_main green

; kolor różnych warningów:
/set kolor_alarm yellow

; kolor sytuacji krytycznych:
/set kolor_crit red

; kolor ataków:
/set kolor_atak red

; kolor informacji wyświetlanych przez skrypty:
/set kolor_info magenta

; kolor walki
/set kolor_fight red

; kolor ciosów własnych
/set kolor_fight_me red

; kolor rzeczy związanych z walką:
/set kolor_fight yellow

; kolor speców:
/set kolor_spec magenta

; kolor znaków gildiowych:
/set kolor_guild white

; kolor podświetleń chwilowych (/glow):
/set kolor_glow cyan

; kolor mówienia:
/set kolor_speak cyan




;------------------------------------------------------------------------------
;                                                                              |
;   Wiem, bardziej oskryptowani zasmieja sie jednynie pusto, ale do mojej      |
;   gry w zupelnosci mi to wystarcza. Podobnie jak wielu noobom i czasem       |
;   erpegujacym. Kolory zaslon robilem sam, a reszte gdzies znalazlem na       |
;   sieci i wkleilem. Umnie wszystko dziala jesli u kogos nie bedzie to        |
;   mnie nie pytac, sam pol dnia meczylem sie z kolorami...                    |
;                                                                              |
;                                                                              |
;                           "Spis tresci"                                      |
;                                                                              |
;          Bindy                                                               |
;                                                                              |
;          Stany                                                               |
;                                                                              |
;                                                                              |
;                                                                              |
;                                                                              |
;                                                                              |
;          Walka - Kondycja                                                    |
;          Walka - Obrazenia                                                   |
;          Walka - Inne                                                        |
;          Walka - Obrazenia                                                   |
;          Walka - Zaslony, wsparcia, szyki, rozkazy                           |
;          Walka - Ucieczka                                                    |
;                                                                              |
;          Komunikacja - Mowa                                                  |
;          Komunikacja - Wiadomosci                                            |
;                                                                              |
;          Wyjscia                                                             |
;                                                                              |
;          Ekwipunek - ogolnie                                                 |
;          Ekwipunek - przeliczanie miedzi                                     |
;          Ekwipunek - Stany ekwipunku                                         |
;                                                                              |
;                                                                              |
;    Co chcialbym zrobic lub dostac :D                                         |
;                                                                              |
;               Spece                                                          |
;               Podswietlanie itemow gildiowych                                |
;               Optymalizacja i wyrzucenie niepotrzebnych czesci confa         |
;               Lepsze kolory walki                                            |
;                                                                              |
;                                                                              |
;     Wskazowka: mozna wlaczyc podswietlanie Erlang(najlepiej)                 |
;     lub C++ To bedzie mozna lawiej sie zaznajomic z confem                   |
;                                                                              |
;                                                                              |
;                                                                              |
;------------------------------------------------------------------------------



;"*****************************************************************************"
;                            Bindy                                             |
;"*****************************************************************************"

/def key_f1 = k wszystkich
/def key_f2 = wesprzyj
/def key_f3 = ob wroga
/def key_f4 = zerknij
/def key_f5 = zapukaj we wrota
/def key_f6 = 
/def key_f7 = wykonaj otworz woreczek, wloz ziola do woreczka, zamknij woreczek
/def key_f8 = szukaj ziol
/def key_f9 = 
/def key_f10 = 
/def key_f11 = 
/def key_f12 = wez monety z ciala
/def key_esc_f1 = napelnij lampe olejem
/def key_esc_f12 = wez kamienie z ciala


;------------------------------------------------------------------------------
;               "************************************"                         |
;              "**"                                "**"                        |
;                            "Stany"                                           |
;              "**"                                "**"                        |
;               "************************************"                         |
;------------------------------------------------------------------------------



; mana
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'mentalnie w pelni sil'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'mentalnie lekko oslabion.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'mentalnie oslabion.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'mentalnie zmeczon.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'mentalnie bardzo zmeczon.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'mentalnie w zlej kondycji'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'mentalnie wyczerpan.'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp5 -t'mentalnie wykonczon.'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp5 -t'mentalnie u kresu sil'

; zmeczenie
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'jestes w pelni wypoczet(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'jestes wypoczet(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'jestes troche zmeczon(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'jestes zmeczon(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'jestes bardzo zmeczon(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'jestes nieco wyczerpan(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'jestes wyczerpan(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'jestes bardzo wyczerpan(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp5 -t'jestes wycienczon(y|a)\\.'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp5 -t'jestes calkowicie wycienczon(y|a)\\.'






;------------------------------------------------------------------------------
;               "************************************"                         |
;              "**"                                "**"                        |
;                            "Walka"                                           |
;              "**"                                "**"                        |
;               "************************************"                         |
;------------------------------------------------------------------------------

;"*****************************************************************************"
;                            Walka - "Kondycja"                                |
;"*****************************************************************************"

/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'w swietnej kondycji'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'w dobrym stanie'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'lekko rann.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t' rann.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'w zlej kondycji'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp4 -t'(ciezko rann.)'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp5 -t'ledwo zyw.'



;          Walka - Kondycja                                                    |

/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'w swietnej kondycji'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'w dobrym stanie'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'lekko rann.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t' rann.'
/eval /def -PBC%kolor_alarm -Fp5 -t'w zlej kondycji'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp4 -t'(ciezko rann.)'
/eval /def -PBC%kolor_crit  -Fp5 -t'ledwo zyw.'

/def _sub_suffix = \
	/return substitute(strcat(decode_attr(strcat({PL}, {P0}, {PR}, " ", "[", {1}, "] "))))

/def _sub_prefix = \
	/return substitute(strcat(decode_attr(strcat("[", {1}, "] ", {PL}, {P0}, {PR}))))

/def _subhide = \
	/return substitute(strcat({PL}, " ", decode_attr("%{*} "), {PR}))

/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes w swietnej kondycji' _poziomy_kondycji_swoje1 = /_sub_prefix @{B}<><><><><><><>@{n}
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes w dobrym stanie'     _poziomy_kondycji_swoje2 = /_sub_prefix @{B}<><><><><><>@{n}..
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes lekko rann.'         _poziomy_kondycji_swoje3 = /_sub_prefix @{B}<><><><><>@{n}....
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes rann.'               _poziomy_kondycji_swoje4 = /_sub_prefix @{B}<><><><>@{n}......
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes w zlej kondycji'     _poziomy_kondycji_swoje5 = /_sub_prefix @{B}<><><>@{n}........
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes ciezko rann.'        _poziomy_kondycji_swoje6 = /_sub_prefix @{B}<><>@{n}..........
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'Jestes ledwo zyw.'          _poziomy_kondycji_swoje7 = /_sub_prefix @{B}<>@{n}............

/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest w swietnej kondycji' _poziomy_kondycji_innych1 = /_sub_prefix @{BC%kolor_main}<><><><><><><>@{n}
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest w dobrym stanie'     _poziomy_kondycji_innych2 = /_sub_prefix @{BC%kolor_main}<><><><><><>@{n}..
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest lekko rann.'         _poziomy_kondycji_innych3 = /_sub_prefix @{BC%kolor_main}<><><><><>@{n}....
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest rann.'               _poziomy_kondycji_innych4 = /_sub_prefix @{BC%kolor_alarm}<><><><>@{n}......
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest w zlej kondycji'     _poziomy_kondycji_innych5 = /_sub_prefix @{BC%kolor_alarm}<><><>@{n}........
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest ciezko rann.'        _poziomy_kondycji_innych6 = /_sub_prefix @{BC%kolor_crit}<><>@{n}..........
/eval /def -mregexp -Fp2 -t'jest ledwo zyw.'          _poziomy_kondycji_innych7 = /_sub_prefix @{BC%kolor_crit}<>@{n}............

/def -mregexp -Fp2 -t'koncentruje sie na walce (z|ze) ' _subst_fight_someone = /_subhide @{BC%kolor_main}===>@{n}


;          Walka - Obrazenia + spece                                           |


/def -Fp15 -P0hCblue 	-t'Ledwo muskasz '
/def -Fp15 -P0hCblue 	-t'Lekko ranisz '
/def -Fp15 -P0hCblue 	-t'Ranisz '
/def -Fp15 -P0BCblue 	-t'Powaznie ranisz '
/def -Fp15 -P0BCblue 	-t'Bardzo ciezko ranisz '
/def -Fp15 -P0BCblue 	-t'Masakrujesz '
/def -Fp12 -P1xhCred 	-t' (ledwo muska) cie '
/def -Fp12 -P1xhCred 	-t' (lekko rani) cie '
/def -Fp13 -P1xhCred 	-t' (rani) cie '
/def -Fp12 -P1xBCred 	-t' (powaznie rani) cie '
/def -Fp12 -P1xBCred 	-t' (bardzo ciezko rani) cie '
/def -Fp12 -P1xBCred 	-t' (masakruje) cie '
/def -Fp14 -P0hCmagenta -t' ledwo muska '
/def -Fp14 -P0hCmagenta -t' lekko rani '
/def -Fp15 -P0hCmagenta -t' rani '
/def -Fp14 -P0BCmagenta -t' powaznie rani '
/def -Fp14 -P0BCmagenta -t' bardzo ciezko rani '
/def -Fp14 -P0BCmagenta -t' masakruje '



; ataki KS
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* miotajac najciezsze przeklenstwa naciera na ciebie!'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* z dzika furia rzuca sie na ciebie.*'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* opluwa cie i krzywiac twarz w .*'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* ostroznie obchodzi cie, jakby .* atakujac cie!'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* zaczyna walke z toba!'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.*zaczepny cios, atakujac cie!'

/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* naciera na .*miotajac przy tym najciezsze przeklenstwa.'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* z dzika furia rzuca sie na (?<!ciebie).*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* opluwa (?<!cie).* wyprowadza .*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* ostroznie obchodzi .* w wir walki.\$'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* podstepnym i nieczystym .* zaczyna walke z (?<!toba>).*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* od niechcenia wyprowadza zaczepny cios w .*, wyraznie lekcewazac przeciwnika.'

; ataki SC
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* wykrzywiajac twarz w okrutnym grymasie rzuca sie na ciebie.'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* wbija wzrok w ciebie i raptownie zrywajac sie z miejsca atakuje cie.'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* sprezystym skokiem dopada ciebie i atakuje cie.'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* przyczaja sie chwile i z szybkiego doskoku atakuje cie.'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* mruzac drapieznie oczy rusza do ataku na ciebie.'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* w mgnieniu oka wykonuje drapiezny skok, dopadajac cie.'

/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* wykrzywiajac twarz w okrutnym .*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* rapotownie zrywajac sie z miejsca .*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* sprezystym skokiem dopada .*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* przyczaja sie na chwile .*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* mruzac drapieznie oczy rusza .*'
/eval /def -PC%kolor_atak -Fp5 -t'.* w mgnieniu oka wykonuje .*'

; ataki KG
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* wywijajac bronia na wszystkie strony rusza .*'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* zaciska uchwyt na swej broni i .*'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* z bojowym okrzykiem na ustach rzuca .*'
/eval /def -PBC%kolor_atak -Fp5 -t'.* z determinacja i pewnoscia siebie unosi .*'



/def show_spec = \
	/return substitute(strcat(decode_attr(strcat("@{Ccyan}[", {1}, "@{nB} ", {2}, "@{nCcyan}/", {3}, "] ")), {PL}, {P0}, {PR}))

; korsarz
/eval /def -PBC%kolor_spec -Fp5 -t'.* unika twego ciosu.*' spec_ks_kolor_0
/eval /def -PC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* unika ciosu .*' spec_ks_kolor1

/def -mregexp -Fp2 -t'przecina tylko powietrze\\.$$' spec_ks_0 = /show_spec KOR 0 5
/def -mregexp -Fp2 -t'zadaje.* (ci |)tylko nieznaczne obrazenia\\.$$' spec_ks_1 = /show_spec KOR 1 5
/def -mregexp -Fp2 -t'otwiera szeroka rane na .*\\.$$' spec_ks_2 = /show_spec KOR 2 5
/def -mregexp -Fp2 -t'gleboko rozrywajac .* cialo\\.$$' spec_ks_3 = /show_spec KOR 3 5
/def -mregexp -Fp2 -t'powodujac ogromne obrazenia\\.$$' spec_ks_4 = /show_spec KOR 4 5
/def -mregexp -Fp2 -t'ciagnac za soba krwawy warkocz smierci\\.$$' spec_ks_5 = /show_spec KOR 5 5

; strażnik
/eval /def -PBC%kolor_spec -Fp5 -t'.* szybkim niczym mysl .* wytraca ci .*' spec_wks_kolor_0
/eval /def -PC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* szybkim niczym mysl .* wytraca .*' spec_wks_kolor_1

/eval /def -PBC%kolor_spec -Fp5 -t'.* wykorzystujac twoj brak broni .*' spec_wks_kolor_2
/eval /def -PC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* wykorzystujac (brak broni|oslabienie) .* trafia .*' spec_wks_kolor_3

/def -mregexp -Fp2 -t'probuje.* wytracic ' spec_wks_wyt0 = /show_spec STR WYT
/def -mregexp -Fp2 -t'szybkim niczym mysl ruchem .* wytraca.* ' spec_wks_wyt1 = /show_spec STR WYT

/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .* rownowage' _spec_wks_0_1 = /show_spec STR 0 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, ledwie zahaczajac' _spec_wks_1 = /show_spec STR 1 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, pozostawiajac ledwie sinca' _spec_wks_1_1 = /show_spec STR 1 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, lekko raniac' _spec_wks_2 = /show_spec STR 2 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, pozostawiajac krwawiace zadrapanie' _spec_wks_2_1 = /show_spec STR 2 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, mocno raniac' _spec_wks_3 = /show_spec STR 3 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, pozostawiajac dluga, poszarpana rane' _spec_wks_3_1 = /show_spec STR 3 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, bardzo mocno raniac' _spec_wks_4 = /show_spec STR 4 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac.* brak .*, pozostawiajac gleboka rane z wystajacymi na wierzchu tkankami' _spec_wks_4_1 = /show_spec STR 4 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wykorzystujac .* (smiertelne obrazenia)' spec_wks_5 = /show_spec STR 5 5

; legionista
/eval /def -PBC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* ciebie.* wyprowadzic .* (powodujac|konczac walke).*' spec_ohm_kolor_0
/eval /def -PC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* wyprowadzic .* (powodujac|konczac walke).*' spec_ohm_kolor_1

/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (przecinajac tylko powietrze|nie czyniac najmniejszej krzywdy)' spec_ohm_0 = /show_spec LEG 0 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (powodujac tylko ledwo zauwazalne obrazenia)' spec_ohm_1 = /show_spec LEG 1 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (powodujac tylko nieznaczne obrazenia)' spec_ohm_2 = /show_spec LEG 2 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (powodujac niemale obrazenia)' spec_ohm_3 = /show_spec LEG 3 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (powodujac liczne i glebokie obrazenia)' spec_ohm_4 = /show_spec LEG 4 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (powodujac rozlegle obrazenia)' spec_ohm_5 = /show_spec LEG 5 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (powodujac prawieze smiertelne obrazenia)' spec_ohm_6 = /show_spec LEG 6 7
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprowadzic .* (w jednym momencie konczac walke)' spec_ohm_7 = /show_spec LEG 7 7

; partyzant
/eval /def -PBC%kolor_spec -Fp5 -t'.* (uderza|doskakuje) .* (raniac cie |cie masakrujac).*' spec_sc_kolor_0
/eval /def -PC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* (uderza|doskakuje) .* (raniac|masakrujac) .*' spec_sc_kolor_1

/eval /def -PC%kolor_spec  -Fp5 -t'.* (ubiegajac reakcje .* probuje |uprzedzajac reakcje|blyskawicznym susem dopada |doskakuje .* w biegu skladajac sie|ulamku sekundy zabiega |z furia drapieznika rusza |natychmiast rzuca sie |krzykiem wpada na ).*' spec_sc_kolor_3

/def -mregexp -Fp2 -t'probuje.* dosiegnac .* jednak .* bron nieznacznie (chybia celu)' spec_sc_0 = /show_spec PAR 0 7
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* .* (nieznacznie raniac)' spec_sc_1 = /show_spec PAR 1 7
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* .* (lekko raniac)' spec_sc_2 = /show_spec PAR 2 7
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* .* (bolesnie raniac)' spec_sc_3 = /show_spec PAR 3 7
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* .* (powaznie raniac)' spec_sc_4 = /show_spec PAR 4 7
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* .* (bardzo ciezko raniac)' spec_sc_6 = /show_spec PAR 5 7
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* .* (potwornie raniac)' spec_sc_7 = /show_spec PAR 6 7
/def -mregexp -Fp2 -t'blyskawicznie doskakuje.* do .* (bezlitosnie masakrujac)' spec_sc_8 = /show_spec PAR 7 7
/def -mregexp -Fp2 -t'doskakuje.* do .* mordercze uderzenie' spec_sc_9 = /show_spec PAR 7 7
 
/def -mregexp -Fp2 -t'ubiegajac reakcje .* probuje zaskoczyc' spec_scatak_0 = /show_spec SCATAK 0 5
/def -mregexp -Fp2 -t'uprzedzajac reakcje .* (blyskawicznym ciosem|z wielkim pospiechem stara sie|bez namyslu uderza)' spec_scatak_1 = /show_spec SCATAK 1 5
/def -mregexp -Fp2 -t'blyskawicznym susem dopada .* ledwie zahaczajac' spec_scatak2 = /show_spec SCATAK 1 5
/def -mregexp -Fp2 -t'momentalnie doskakuje .* w biegu skladajac sie' spec_scatak_3 = /show_spec SCATAK 2 5
/def -mregexp -Fp2 -t'dziko hallakujac w ulamku sekundy zabiega od tylu' spec_scatak_4 = /show_spec SCATAK 3 5
/def -mregexp -Fp2 -t'z furia drapieznika rusza do ataku na' spec_scatak_5 = /show_spec SCATAK 4 5
/def -mregexp -Fp2 -t'wyprzedzajac nieudolny atak natychmiast rzuca sie w kierunku ' spec_scatak_6 = /show_spec SCATAK 5 5
/def -mregexp -Fp2 -t'z dzikim krzykiem wpada na' spec_scatak_7 = /show_spec SCATAK 5 5

; rycerz
/eval /def -PC%kolor_spec -Fp5 -t'.* bierze (potezny|mocny) zamach .*' spec_zs_kolor_1

/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (cios przeszywa powietrze)\\.$$' spec_zs_0 = /show_spec RYC 0 5
/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (pozostawiajac .* nieznaczne zadrapani.*)\\.$$' spec_zs_1 = /show_spec RYC 1 5
/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (pozostawiajac krwawiaca rane)\\.$$' spec_zs_2 = /show_spec RYC 2 5
/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (pozostawiajac duza krwawiaca rane)\\.$$' spec_zs_3 = /show_spec RYC 2 5
/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (twarz .* zalewa strumien krwi)\\.$$' spec_zs_4 = /show_spec RYC 4 5
/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (rozlegle obrazenia)\\.$$' spec_zs_5 = /show_spec RYC 4 5
/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* zamach .* (pada martw. na ziemie)\\.$$' spec_zs_6 = /show_spec RYC 5 5

; zboj
/eval /def -PC%kolor_spec -Fp5 -t'.* uderzeniem .* trafia cie .*' spec_zb_kolor_0
/eval /def -PC%kolor_spec -Fp5 -t'.* uderzeniem .* trafia (?:cie) .*' spec_zb_kolor_1

/def -mregexp -Fp2 -t'uderzeniem .* trafia.* (muskajac nieznacznie)' spec_zb_0 = /show_spec ZBO 1 8
/def -mregexp -Fp2 -t'uderzeniem .* trafia.* (trafiajac lekko)' spec_zb_1 = /show_spec ZBO 2 8
/def -mregexp -Fp2 -t'uderzeniem .* trafia.* (otwierajac spora rane)' spec_zb_2 = /show_spec ZBO 3 8
/def -mregexp -Fp2 -t'uderzeniem .* trafia.* (duze krwistoczerwone)' spec_zb_3 = /show_spec ZBO 4 8
/def -mregexp -Fp2 -t'uderzeniem .* trafia.* (pojawia sie duza rana)' spec_zb_4 = /show_spec ZBO 5 8
/def -mregexp -Fp2 -t'uderzeniem .* trafia.* (pojawia sie ogromna rana)' spec_zb_5 = /show_spec ZBO 6 8
/def -mregexp -Fp2 -t'szeroki zamach .* wali.* (Ten cios przeciwnik)' spec_zb_6 = /show_spec ZBO 7 8
/def -mregexp -Fp2 -t'uderza.* mocno w glowe .* bez zycia' spec_zb_7 = /show_spec ZBO 8 8

; fanatyk
/eval /def -PC%kolor_spec -Fp5 -t'.*(rzuca sie do ataku|Bezlitosny,).*' spec_mc_kolor_1

/def -mregexp -Fp2 -t'bierze.* potezny zamach i wyprowadza.* .* ktory ma (?:cie |)zmasakrowac' spec_mc_0 = /show_spec FAN 0 7
/def -mregexp -Fp2 -t'rzuca.* sie do ataku\\. .* trafia.* .* (ledwo muskajac)' spec_mc_1 = /show_spec FAN 1 7
/def -mregexp -Fp2 -t'rzuca.* sie do ataku\\. .* trafia.* .* (lekko raniac)' spec_mc_2 = /show_spec FAN 2 7
/def -mregexp -Fp2 -t'rzuca.* sie do ataku\\. .* trafia.* .* ((?<!lekko |powaznie |bardzo ciezko )raniac)' spec_mc_3 = /show_spec FAN 3 7
/def -mregexp -Fp2 -t'rzuca.* sie do ataku\\. .* trafia.* .* (powaznie raniac)' spec_mc_4 = /show_spec FAN 4 7
/def -mregexp -Fp2 -t'rzuca.* sie do ataku\\. .* trafia.* .* (bardzo ciezko raniac)' spec_mc_5 = /show_spec FAN 5 7
/def -mregexp -Fp2 -t'rzuca.* sie do ataku\\. .* trafia.* .* (masakrujac)' spec_mc_6 = /show_spec FAN 6 7
/def -mregexp -Fp2 -t'(osuwa(?:sz|) sie (?:powoli |)na ziemie), ostatnimi silami' spec_mc_7 = /show_spec FAN 7 7

; nozownik
/eval /def -PC%kolor_spec -Fp5 -t'.*(ciele nieznaczne|odskakuje.*zadajac|obracajac w |dekoncentracje .* wbija|doskakuje do .* a|z nieuwagi .* kluj|wyk.* zmeczyc |poziomym.* godzi|by trafiajac |krwawa bruzda|blyskawicznie .* i trafiajac|zaciska mocniej.* i paskudnie|mruzac oczy uwaznie|uwaznie sledzi|wyprowadz.* celujac|dopada do .* trafiajac|zwinnym, kocim|zwinnie uchyla sie przed|zrecznym.* cios|Unikajac .* blyskawi|Wykorz.* oslabienie).*' spec_ra_kolor_1

/def -mregexp -Fp2 -t"spreza sie do skoku (probujac ugodzic).* sw.* o wlos" spec_ra_0_1 = /show_spec NOZ 0 8
/def -mregexp -Fp2 -t"^Wykorzystujac dogodna sytuacje, .* rzuca sie na .* jednak .* zaskoczyc" spec_ra_0_2 = /show_spec NOZ 0 8
/def -mregexp -Fp2 -t"zamierza sie na .* jednak .* (unika ciosu)" spec_ra_03 = /show_spec NOZ 0 8
/def -mregexp -Fp2 -t"wyko.* by trafic .* i pozos.* ciele (nieznaczne drasniecie)" spec_ra_1_1 = /show_spec NOZ 1 8
/def -mregexp -Fp2 -t"odskakuje .* zadajac.* (nieznaczne obrazenia)" spec_ra_1_2 = /show_spec NOZ 1 8
/def -mregexp -Fp2 -t"obracajac w .* zwod i trafia .* pozost.* (nieznaczne obrazenia)" spec_ra_1_3 = /show_spec NOZ 1 8
/def -mregexp -Fp2 -t"wyk.* dekoncentracje .* wbija .* (lekkie drasniecie)" spec_ra_2_1 = /show_spec NOZ 2 8
/def -mregexp -Fp2 -t"^Wykorzys.* chwile .* doskakuje do .* (lekkie drasniecie)" spec_ra_2_2 = /show_spec NOZ 2 8
/def -mregexp -Fp2 -t"korzyst.* z nieuwagi .* kluj.* (lekkie drasniecie)" spec_ra_2_3 = /show_spec NOZ 2 8
/def -mregexp -Fp2 -t"wyk.* zmeczyc .* i gdy .* (wbija).*" spec_ra_3_1 = /show_spec NOZ 3 8
/def -mregexp -Fp2 -t"poziomym.* godzi w .* trafiajac .* (bolesny grymas).*" spec_ra_3_2 = /show_spec NOZ 3 8
/def -mregexp -Fp2 -t"uwazn.* ruchy .* by trafiajac .* (bolesna rane).*" spec_ra_4_1 = /show_spec NOZ 4 8
/def -mregexp -Fp2 -t"blyskaw.* od .* znacz.* (krwawa bruzda).*" spec_ra_4_2 = /show_spec NOZ 4 8
/def -mregexp -Fp2 -t"blyskawicznie .* i trafiajac .* w .*(krwawiaca rane).*" spec_ra_5_1 = /show_spec NOZ 5 8
/def -mregexp -Fp2 -t"zaciska mocniej.* i (paskudnie rani) .* trafiajac .*" spec_ra_5_2 = /show_spec NOZ 5 8
/def -mregexp -Fp2 -t"mruzac oczy uwaznie obserwuje .* a gdy .* (rozlegle obrazenia)" spec_ra_5_3 = /show_spec NOZ 5 8
/def -mregexp -Fp2 -t"uwaznie sledzi .* aby .* (znaczne obrazenia)" spec_ra_5_4 = /show_spec NOZ 5 8
/def -mregexp -Fp2 -t"wyprowadz.* celujac w .* Bron .* (az po rekojesc).*" spec_ra_6_1 = /show_spec NOZ 6 8
/def -mregexp -Fp2 -t"zaciska mocniej palce na .* dopada do .* trafiajac .* (powazne obrazenia)" spec_ra_6_2 = /show_spec NOZ 6 8
/def -mregexp -Fp2 -t"zwinnym, kocim .* doskoczyc do .* i wyrzuc.* a z (potwornej rany).*" spec_ra_7_1 = /show_spec NOZ 7 8
/def -mregexp -Fp2 -t"zwinnie uchyla sie przed .* i wykorzystujac .* (bardzo powazne obrazenia)" = /show_spec NOZ 7 8
/def -mregexp -Fp2 -t"zrecznym.* cios .* rownoczes.* (koniec walki).*" spec_ra_8_1 = /show_spec NOZ 8 8
/def -mregexp -Fp2 -t"^Unikajac .* blyskaw.* ofiary (uchodzi zycie).*" spec_ra_8_2 = /show_spec NOZ 8 8
/def -mregexp -Fp2 -t"^Wykorz.* i oslabienie .* siln.* (ostatnie sily).*" spec_ra_8_3 = /show_spec NOZ 8 8
/def -mregexp -Fp2 -t"^Unikajac uderzenia .* blyskawicznie .* (zakonczenia zywotu).*" spec_ra_8_4 = /show_spec NOZ 8 8


; NPCE
; ----

; Mekan

/def -PBCblue -Fp5 -t'.* robi szybki, wyuczony wypad, .*raniac cie .*' speckan_kolor_0
/def -PCblue  -Fp5 -t'.* robi szybki, wyuczony wypad, .*raniac (?!cie ).*' speckan_kolor_1	
 
/def -mregexp -Fp2 -t'robi szybki, wyuczony wypad, (nieznacznie raniac)' speckan_0 = /show_spec MEKAN 1 6
/def -mregexp -Fp2 -t'robi szybki, wyuczony wypad, (lekko raniac)' speckan_1 = /show_spec MEKAN 2 6
/def -mregexp -Fp2 -t'robi szybki, wyuczony wypad, (raniac)' speckan_2 = /show_spec MEKAN 3 6
/def -mregexp -Fp2 -t'robi szybki, wyuczony wypad, (powaznie raniac)' speckan_3 = /show_spec MEKAN 4 6
/def -mregexp -Fp2 -t'robi szybki, wyuczony wypad, (bardzo ciezko raniac)' speckan_4 = /show_spec MEKAN 5 6

; Ryboludzie

/def -PBCblue -Fp5 -t'W ostatniej chwili (wykonujesz szybki uskok|zauwazasz pedzaca).*' spec_ryba_kolor_0
/def -PCblue  -Fp5 -t'.* w ostatniej chwili (wykonuje szybki uskok|zauwaza pedzaca).*' spec_ryba_kolor_1

/def -mregexp -Fp2 -t'ostatniej chwili szczesliwie uskakuje' spec_ryba_0 = /show_spec RYBA 0 4
/def -mregexp -Fp2 -t'ostatniej chwili wykonuje.* szybki' spec_ryba_1 = /show_spec RYBA 1 4
/def -mregexp -Fp2 -t'ostatniej chwili zauwaza.* (bolesne obrazenia)' spec_ryba_2 = /show_spec RYBA 2 4
/def -mregexp -Fp2 -t'ostatniej chwili zauwaza.* (rozlegle obrazenia)' spec_ryba_3 = /show_spec RYBA 3 4

;          Walka - Inne                                                        |

/def -p4 -PB -F -t'wyparowany przez'
/def -p4 -PB -F -t' oslania sie '
/def -p4 -PB -F -t'udaje (ci |)sie oslonic'
/def -p4 -PB -F -t'udaje sie sparowac'
/def -p4 -PB -F -t'udaje sie uniknac'
/def -p4 -PB -F -t'udaje sie je zbic'
/def -p4 -PB -F -t'udaje sie go sparowac'
/def -p4 -PB -F -t' paruje go '
/def -p4 -PB -F -t' uskakuje przed '
/def -p4 -PB -F -t'zbija je z linii ataku'
/def -p4 -PB -F -t'udaje sie zbic'
/def -p4 -PB -F -t' bierze szeroki zamach dlugimi lapskami i uderza cie w *' 



/def -F -mregexp -aBCmagenta -t'(umarl|polegl|rozsypuje sie w proch|osuwa sie na ziemie w agonii)'

/def -F -P0BCcyan -mregexp -t' (przybywa(ja|)[. ])'    _highlight_przybywa
/def -F -P0Ccyan  -mregexp -t' (podaza(ja|)[. ])'      _highlight_podaza

/def -F -P0BCgreen -t' ci(e(bie|)|)[,. ]'



;          Walka - Zaslony, wsparcia, szyki, rozkazy                           |


;ataki
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'*atakuje cie!'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'^Atakujesz .*'
/eval /def -PC%kolor_atak   -Fp5 -t'.* atakuje .*'


;zaslony 
/eval /def -PCbgwhite;BCblue -Fp5 -t'Probujesz zaslonic .* przed ciosami .*'
/eval /def -PCbgwhite;BCblue -Fp5 -t'.*probuje zaslonic cie .*'
/eval /def -PCbgwhite;Cblue  -Fp5 -t'.*probuje zaslonic .*'
/eval /def -PCbgwhite;Cred  -Fp5 -t'przestaje zaslaniac .*'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'.* zrecznie zaslania .* przed ciosami .*'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'Zrecznie zaslaniasz .* przed ciosami .*'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'Musisz odpoczac przed kolejna zmiana szyku.'


/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'.* zrecznie zaslania .* przed twoimi ciosami.'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'.* przebijajac sie przez twoja ochrone .*'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'Rzucasz sie na .* przebijajac sie przez .* ochrone.'
/eval /def -PC%kolor_atak   -Fp5 -t'.* rzuca sie na .* przebijajac sie przez .* ochrone.'
/eval /def -PC%kolor_atak   -Fp5 -t'.* rzuca sie na .* bezskutecznie probujac przebic sie przez .* ochrone.'

/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'* probuje zaatakowac ciebie, ale *'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'* ale zagradzasz * droge!'

;wsparcia
/def -F -P0BCblue -t'wspiera'
/def -F -P0BCblue -t'wspierasz'
/def -F -P0BCblue -t'w walce z'

;szyki
/def -F -P0BCcyan -t'koncentrujesz sie na walce z'
/def -F -P0BCcyan -t'koncentruja sie na walce z'
/def -F -P0BCcyan -t'koncentruje sie na walce z'
/def -F -P0BCcyan -t'walczy z'
/def -F -P0BCcyan -t'walczysz z'
/def -F -P0BCcyan -t'wspartym przez'
/def -F -P0BCcyan -t'Wraz z'

;rozkazy
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'Na rozkaz .* rzucasz sie .*'
/eval /def -PC%kolor_atak   -Fp5 -t'.* probuje zaatakowac .* zagradza .*'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'.* wydaje ci rozkaz ataku na (.*)\\.'


/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'Na rozkaz .* probujesz zaslonic .* przed ciosami .*, jednak nie jestes w stanie tego uczynic.'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'Na rozkaz .* zaslania cie przed ciosami .*'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'.* wydaje rozkaz zasloniecia cie.'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'.* wydaje ci rozkaz zasloniecia .*'
/eval /def -ar -mglob       -Fp5 -t'Na rozkaz .* zaslaniasz .* przed ciosami .*'


/eval /def -PCred           -Fp5 -t'.* (umarl|polegl)(a|o|)\\.'
/eval /def -PBCred          -Fp5 -t'^Zabil.s (.*)'
/eval /def -PCred           -Fp5 -t'.* zabil(|a|o) .*'

/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'Niespodziewanie .* uderza cie w glowe i czujesz, ze tracisz przytomnosc.'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'Na twarzy .* pojawil sie.* Czujesz sie .*\\.'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'odciecia ci drogi ucieczki'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'Bol w dloni .* mija!'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'Bol w dloniach staje sie mniej odczuwalny.'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'uderzeniem .* wytraca ci (.*).'
/eval /def -PBC%kolor_atak  -Fp5 -t'.* wytraca ci (.*) z (rak|reki)'


;"*****************************************************************************"
;                            Walka - "Ucieczka"                                |
;"*****************************************************************************"

/def -Fp666 -aBCyellow -mregexp -t'^(.*(?<!duch).*) uciekl(a|o|) ci\.$' pogon1 = \
/let _tmp=%{P1}%;\
/let _tmp=$[strcat({P1},"|",tolower({P1}))]%;\
/purge pgn_* %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (wbiega, drzac ze strachu|przybywa)" pgn_wrocil = /echo -p @{BCwhite,Cbgred}*** @{Cblue,Cbgred}WROCIL GONIONY!!! @{BCwhite,Cbgred}***@{n} %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na gore.$$" pgn_u = /zwialu %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na dol.$$" pgn_d = /zwiald %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na polnoc.$$" pgn_n = /zwialn %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na poludnie.$$" pgn_s = /zwials %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na wschod.$$" pgn_e = /zwiale %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na zachod.$$" pgn_w = /zwialw %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na polnocny-zachod.$$" pgn_nw = /zwialnw %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na polnocny-wschod.$$" pgn_ne = /zwialne %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na poludniowy-wschod.$$" pgn_se = /zwialse %;\
/def -Fp666 -mregexp -t"(%{_tmp}).* (przemyka|podaza|w panice (umyka|wybiega)|szarpiac sie z galeziami przedziera sie)(ja|) na poludniowy-zachod.$$" pgn_sw = /zwialsw

/def zwialw = \
/echo -p -aBCwhite .                    #            %;\
/echo -p -aBCwhite .                  #              %;\
/echo -p -aBCwhite .                #########       %;\
/echo -p -aBCwhite .                  #              %;\
/echo -p -aBCwhite .                    #           

/def zwiald = \
/echo -p -aBCwhite .                VV     VV            %;\
/echo -p -aBCwhite .                 VV   VV               %;\
/echo -p -aBCwhite .                  VV VV       %;\
/echo -p -aBCwhite .                   VVV                %;\
/echo -p -aBCwhite .                    V             

/def zwialu = \
/echo -p -aBCwhite .                    A        %;\
/echo -p -aBCwhite .                   AAA           %;\
/echo -p -aBCwhite .                  AA AA %;\
/echo -p -aBCwhite .                 AA   AA         %;\
/echo -p -aBCwhite .                AA     AA       

/def zwiale = \
/echo -p -aBCwhite .                    #           %;\
/echo -p -aBCwhite .                      #         %;\
/echo -p -aBCwhite .                #########       %;\
/echo -p -aBCwhite .                      #         %;\
/echo -p -aBCwhite .                    #           

/def zwialn = \
/echo -p -aBCwhite .                     #             %;\
/echo -p -aBCwhite .                    ###           %;\
/echo -p -aBCwhite .                   # # #     %;\
/echo -p -aBCwhite .                     #            %;\
/echo -p -aBCwhite .                     #           

/def zwials = \
/echo -p -aBCwhite .                     #              %;\
/echo -p -aBCwhite .                     #              %;\
/echo -p -aBCwhite .                   # # #     %;\
/echo -p -aBCwhite .                    ###     %;\
/echo -p -aBCwhite .                     #         

/def zwialne = \
/echo -p -aBCwhite .                      # # #      %;\
/echo -p -aBCwhite .                        # #      %;\
/echo -p -aBCwhite .                      #   #        %;\
/echo -p -aBCwhite .                    #             %;\
/echo -p -aBCwhite .                  #       

/def zwialse = \
/echo -p -aBCwhite .                  #           %;\
/echo -p -aBCwhite .                    #             %;\
/echo -p -aBCwhite .                      #   #      %;\
/echo -p -aBCwhite .                        # #      %;\
/echo -p -aBCwhite .                      # # #

/def zwialsw = \
/echo -p -aBCwhite .                          #                 %;\
/echo -p -aBCwhite .                        #                 %;\
/echo -p -aBCwhite .                  #   #                %;\
/echo -p -aBCwhite .                  # #                %;\
/echo -p -aBCwhite .                  # # #           

/def zwialnw = \
/echo -p -aBCwhite .                  # # #            %;\
/echo -p -aBCwhite .                  # #             %;\
/echo -p -aBCwhite .                  #   #            %;\
/echo -p -aBCwhite .                        #             %;\
/echo -p -aBCwhite .                          #             

;------------------------------------------------------------------------------
;               "************************************"                         |
;              "**"                                "**"                        |
;                            "Komunikacja"                                     |
;              "**"                                "**"                        |
;               "************************************"                         |
;------------------------------------------------------------------------------

;"*****************************************************************************"
;                            Komunikacja - "mowa"                              |
;"*****************************************************************************"

/def -aBCyellow -p100 -mregexp -t'[Pp]yta( sie ciebie|sz .*) o'   _mowi_pyta

/def -p100 -mregexp -t'krzyczy'        _mowi_krzyczy    = \
    /echo %; \
    /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCyellow}K@{nBCcyan}* @{nuBCwhite}%{PL}krzyczy@{nBCcyan}%{PR}@{n} %; \
    /repeat -0 1 /echo
    
/def -p110 -mregexp -t'^Krzyczysz'     _mowi_krzyczy_ja = /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCyellow}K@{nBCcyan}* @{nBCred}%{PL}@{nBCred}Krzyczysz%{PR}
/def -p100 -mregexp -t'Szepczesz'      _mowi_szepcze_ja = /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCyellow}S@{nBCcyan}* @{nBCwhite}%{PL}Szepczesz%{PR}@{n}
/def -p150 -mregexp -t'(?-i)Mowisz'    _mowi_mowi_ja    = /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCyellow}M@{nBCcyan}* @{n}%{PL}%{P1}@{BCgreen}Mowisz@{nBCwhite}%{PR}


/def -Fp300 -mregexp -t'szepcze do ciebie:' _mowi_szepcze  = /substitute -p @{BCcyan}*@{nBxCyellow}S@{nBCcyan}* @{nBxCwhite}%{PL}@{nCmagenta}szepcze do ciebie:@{nBxCwhite}%{PR}
/def -p100 -mregexp -t'belkocze pijacko:'   _mowi_belkocze = /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCred}B@{nBCcyan}* @{nBCwhite}%{PL}@{nBCyellow}belkocze pijacko:@{nBCwhite}%{PR}

/def -p150 -mregexp -t' ((?-i)mowi|skrzypi|dudni|mruczy|nuci|marudzi|brzeczy|zawodzi|piszczy|jeczy|skrzeczy|zgrzyta|spiewa|warczy|burczy|syczy|grzmi|belkocze pijacko|huczy|mamrocze)((.*)| )do ciebie:' _mowi_mowi_do_mnie = \
    /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCyellow}M@{nBCcyan}* @{nBCwhite}%{PL}@{nBCmagenta}%{P0}@{nBCwhite}%{PR}

/def -p100 -mregexp -t' ((?-i)mowi|skrzypi|dudni|mruczy|nuci|marudzi|brzeczy|zawodzi|piszczy|jeczy|skrzeczy|zgrzyta|spiewa|warczy|burczy|syczy|grzmi|belkocze pijacko|huczy|mamrocze)(| z (.*)|(.*)|( z (.*) do (?!ciebie))|(.*) do (?!ciebie)):' _mowi_mowi_nie_do_mnie = \
    /substitute -p @{BCcyan}*@{nBCyellow}M@{nBCcyan}* @{nBCwhite}%{PL}@{nCgreen}%{P0}@{nBCwhite}%{PR}
 
/def -p200 -mregexp -t'mowi w Mrocznej Mowie:' _mowi_Mroczna = \
	/substitute -p @{BCcyan}*@{nBCred}MC@{nBCcyan}*@{nBCwhite} %{PL}@{nCgreen}%{P0}@{nBCwhite}%{PR}
    
/def -p250 -mregexp -t'mowi do ciebie w Mrocznej Mowie:' _mowi_Mroczna_do_mnie = \
	/substitute -p @{BCcyan}*@{nBCred}MC@{nBCcyan}*@{nBCwhite} %{PL}@{nBCmagenta}%{P0}@{nBCwhite}%{PR}

;"*****************************************************************************"
;                            Komunikacja - "wiadomosci"                        |

;"*****************************************************************************"


/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'^Masz now(a|y) .*'
/def -F -abBCmagenta -t'Gdy nagle zauwazasz krazacego nad soba sokola, wyciagasz przed siebie reke umozliwiajac mu spoczynek, a on zataczajac coraz mniejsze kregi laduje na twoim przedramieniu.'
/def -F -abBCmagenta -t'Bialy golab pocztowy laduje na twoim .*'
/eval /def -PBC%kolor_main  -Fp5 -t'^Na twoje ramie .* szczur.*'
/def -F -abBCmagenta -t'*W swoim umysle szlyszysz*'
/def -F -abBCmagenta -t'*Nagle, tuz przed toba, z chmury dymu*'

;"*****************************************************************************"
;                            "Wyjscia"                                         |
;"*****************************************************************************"

; Ishtar

/def -Fp200 -mregexp -t'(widoczne wyjscia:)' _wyj_2-4 = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'(widocznych wyjsc:)' _wyj_wiecej = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'(widoczne wyjscie:)' _wyj_jedno_arka = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}

; Imperium

/def -Fp200 -mregexp -t'(widoczne wyjscie to:)' _wyj_jedno_imp = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'(wiedzie na )' _wyj_dwa_imp = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'(rozgalezia sie na )' _wyj_wiecej_imp = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'(trakt wiodacy na )' _wyj_dwa_noc_imp = /substitute -p @{Cbgblue}@{Cgreen}=====>@{n}@{n} @{Ccyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'prowadzi tutaj w (jednym|dwoch) (kierunku|kierunkach): ' _wyj_1_2_imp = /substitute -p @{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'. Mozna jednak z niego zejsc i udac sie na ' _wyj_rozg_2_imp = /substitute -p %{PL}@{BxCcyan} i %{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'Wydeptane w kukurydzy sciezki prowadza na ' _wyj_kukurydza_ = /substitute -p %{BxCbgblue}@{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'Wedrowke przez rozlegle laki mozesz kontynuowac udajac sie na ' _wyj_laki = /substitute -p @{BxCgreen}=====>@{n}@{n} @{BxCcyan}%{PR}@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'Wedrowke przez rozlegle laki mozesz kontynuowac w dowolnie wybranym kierunku.' _wyj_all = /substitute -p @{BxCgreen}=====>@{n} @{BxCcyan}polnoc, poludnie, wschod, zachod, polnocny-wschod, polnocny-zachod, poludniowy-wschod, poludniowy-zachod.@{n}
/def -Fp200 -mregexp -t'. Po obydwu stronach uliczki znajduja sie sklepy.' _wyj_imp_urb = /substitute -p %{PL}@{BxCcyan}, polnoc i poludnie.@{n}

;------------------------------------------------------------------------------
;               "************************************"                         |
;              "**"                                "**"                        |
;                            "Ekwipunek"                                       |
;              "**"                                "**"                        |
;               "************************************"                         |
;------------------------------------------------------------------------------


;"*****************************************************************************"
;                            Ekwipunek - "ogolnie"                             |
;"*****************************************************************************"

/def -F -ar -t'* rozpada sie!*' 		_cosik_sie_rozpadlo
/def -F -ar -t'* peka!*' 			_cosik_peklo
/def -F -aB -t'*Nie masz czym zaplacic*' 	_nie_masz_czym_zaplacic 


/def -p10 -mregexp -F -aBCgreen -t'Ma(|sz) na sobie .*(.)$' _masz_przy_sobie_1 =\
    /if ({P2}!~".") \
      /def -p10 -F -aBCgreen -t"*" _masz_przy_sobie_1a %;\
      /def -p15 -1 -mregexp -F -aBCgreen -t"\\\\.$$" _masz_przy_sobie_1b=/purge _masz_przy_sobie_1a %;\
    /endif
/def -p20 -mregexp -F -aCgreen -t'Masz przy sobie .*([^\\.]|\\.)$' _masz_przy_sobie_2 =\
    /if ({P1}!~".") \
      /def -p20 -F -aCgreen -t"*" _masz_przy_sobie_2a %;\
      /def -p25 -1 -mregexp -F -aCgreen -t"\\\\.$$" _masz_przy_sobie_2b=/purge _masz_przy_sobie_2a %;\
    /endif
/def -p10 -F -aBCmagenta -mregexp -t'Trzyma(|sz) ' _masz_przy_sobie_4

;"*****************************************************************************"
;                            Ekwipunek - "Stany"                               |
;"*****************************************************************************"

/def -p5 -P0B -F -t'w znakomitym stanie' 			_jakosc_bro1
/def -p5 -P1B -F -t'ze jest (w dobrym stanie)' 			_jakosc_bro2
/def -p5 -P0B -F -t'liczne walki wyryly na nim swoje pietno' 	_jakosc_bro3
/def -p5 -P0B -F -t'w zlym stanie' 				_jakosc_bro4
/def -p5 -P0B -F -t'w bardzo zlym stanie' 			_jakosc_bro5
/def -p5 -P0B -F -t'wymaga natychmiastowej konswerwacji' 	_jakosc_bro6
/def -p5 -P0B -F -t'moze peknac w kazdej chwili' 		_jakosc_bro7
/def -p5 -P0B -F -t'lekko podniszczon[aye]'  			_jakosc_bro8
/def -p5 -P0B -F -t'kiepskim stanie' 				_jakosc_bro9
/def -p5 -P0B -F -t'oplakanym stanie' 				_jakosc_bro10
/def -p5 -P0B -F -t'gotow[aye] rozpasc sie w kazdej chwili' 	_jakosc_bro11
/def -p5 -P1B -F -t'Jest .*(zniszczon[aye])' 			_jakosc_bro12
/def -p5 -P1B -F -t'Jest .*(zlaman[aye])' 			_jakosc_bro13

/def -p5 -PB -F -t'mogl(|a)by ci jeszcze bardzo dlugo sluzyc' 	_przetrwania_bro1
/def -p5 -PB -F -t'mogl(|a)by ci jeszcze dlugo sluzyc' 		_przetrwania_bro2
/def -p5 -PB -F -t'mogl(|a)by ci jeszcze troche sluzyc' 	_przetrwania_bro3

;"*****************************************************************************"
;                            Ekwipunek - "przeliczanie miedzi"                 |
;"*****************************************************************************"

/def _bilans_podaj_opis_z_miedzi = \
/if ({1} == 0) \
/result "raczej niewiele" %;\
/endif %;\
/let _p=$[{1}/24000] %;\
/let _z=$[mod({1},24000)/240] %;\
/let _s=$[mod({P1},240)/12] %;\
/let _m=$[mod({P1},12)] %;\
/let ret=okolo %;\
/if ({_p} == 0 & {_z} == 0 & {_s} ==0) \
/result strcat({ret}, " ", {1}, " miedziakow") %;\
/endif %;\
/if ({_p} > 0) \
/let ret=$[strcat({ret}, " ", {_p}, " mithryli")] %;\
/endif %;\
/if ({_z} > 0 & {_p} == 0) \
/let ret=$[strcat({ret}, " ", {_z}, " zlota")] %;\
/elseif ({_z} > 0 & {_s} == 0 & {_m} ==0) \
/let ret=$[strcat({ret}, " i ", {_z}, " zlota")] %;\
/elseif ({_z} > 0) \
/let ret=$[strcat({ret}, ", ", {_z}, " zlota")] %;\
/endif %;\
/if ({_s} > 0 & {_p} ==0 & {_z} ==0) \
/let ret=$[strcat({ret}, " ", {_s}, " srebra")] %;\
/elseif ({_s} > 0 & {_m} ==0) \
/let ret=$[strcat({ret}, " i ", {_s}, " srebra")] %;\
/elseif ({_s} > 0) \
/let ret=$[strcat({ret}, ", ", {_s}, " srebra")] %;\
/endif %;\
/if ({_m} > 0) \
/let ret=$[strcat({ret}, " i ", {_m}, " miedzi")] %;\
/endif %;\
/result strcat({ret}, ", czyli ", {1}, " miedziakow")
/def -p200 -mregexp -t'okolo ([0-9]+) miedziakow\\.' _wartosc_trig_1 = \
/substitute -p %{PL}$(/_bilans_podaj_opis_z_miedzi %{P1}).%{PR}
/def -p200 -mregexp -t'wartych ([0-9]+) miedziakow\\.' _wartosc_trig_2 = \
/substitute -p %{PL}wartych $(/_bilans_podaj_opis_z_miedzi %{P1}).%{PR}
/def -p200 -mregexp -t'warte ([0-9]+) miedziakow\\.' _wartosc_trig_3 = \
/substitute -p %{PL}warte $(/_bilans_podaj_opis_z_miedzi %{P1}).%{PR}


/def -p4 -PB -F -t'ze bardzo duzo ci brakuje' 		_gil_brakuje_bdu
/def -p4 -PB -F -t'ze duzo ci brakuje' 			_gil_brakuje_du
/def -p4 -PB -F -t'ze troche ci brakuje' 		_gil_brakuje_tr
/def -p4 -PB -F -t'ze niewiele ci brakuje' 		_gil_brakuje_n
/def -p4 -PB -F -t'ze bardzo niewiele ci brakuje' 	_gil_brakuje_bn


/def _sub = \
    /return substitute(strcat({PL}, {P0}, " ", decode_attr("@{Cgreen}%{*}@{n}"), {PR}))


; poziomy doswiadczenia
/set    _tmp_kolor_hi=BCwhite

/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kompletnego zoltodzioba\.'                      _poziomy_doswiadczenia_1 = /_sub (1/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto stawia pierwsze kroki\.'             _poziomy_doswiadczenia_2 = /_sub (2/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto jeszcze niewiele widzial\.'          _poziomy_doswiadczenia_3 = /_sub (3/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto niewiele wie o swiecie\.'            _poziomy_doswiadczenia_4 = /_sub (4/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos niedoswiadczonego\.'                      _poziomy_doswiadczenia_5 = /_sub (5/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto widzial juz to i owo\.'              _poziomy_doswiadczenia_6 = /_sub (6/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto pewnie stapa po swiecie\.'           _poziomy_doswiadczenia_7 = /_sub (7/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto niejedno widzial\.'                  _poziomy_doswiadczenia_8 = /_sub (8/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto swoje przezyl\.'                     _poziomy_doswiadczenia_9 = /_sub (9/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos (?!bardzo |wielce )doswiadczonego\.'      _poziomy_doswiadczenia_10= /_sub (10/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto wiele przeszedl\.'                   _poziomy_doswiadczenia_11= /_sub (11/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto widzial kawal swiata\.'              _poziomy_doswiadczenia_12= /_sub (12/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos bardzo doswiadczonego\.'                  _poziomy_doswiadczenia_13= /_sub (13/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto zwiedzil caly swiat\.'               _poziomy_doswiadczenia_14= /_sub (14/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos wielce doswiadczonego\.'                  _poziomy_doswiadczenia_15= /_sub (15/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na kogos, kto widzial i doswiadczyl wszystkiego\.' _poziomy_doswiadczenia_16= /_sub (16/17)
/eval /def -mregexp -P0%{_tmp_kolor_hi} -t'^Wyglada(|sz) na osobe owiana legenda\.'                         _poziomy_doswiadczenia_17= /_sub (17/17)
[/size]

Kod: Zaznacz cały

; Automaty do wchodzenia do swiata
; jesli ma sie bardzo bezpieczne konto mozna uzywac autologowania :)
/addworld -T"lp" Vic arkadia.rpg.pl 23  

; Ustawionka
/eval /set TFDIR=$(/pwd)
/eval /set TFPATH=%{TFDIR} %{TFLIBDIR} %{HOME}
/set TERM=vt100
/set sub=full
/set isize=2
/set wrapspace=0
/set nie_za_czesto=0
/set hiliteattr=n
/set max_recur=300
/set max_iter=10000
/set histsize=5000
/histsize -g 7000
/histsize -i 3000
/histsize -l 3000

; Pare niezbednych standartowych bibliotek
/require alias.tf
/require spedwalk.tf
/require kbbind.tf
/require map.tf
/require textutil.tf
/require lisp.tf
/require complete.tf
/require relog.tf
/require kbstack.tf
/require at.tf


/repeat -7200 1000 !nagraj
Awatar użytkownika
Molu
Posty: 202
Rejestracja: 19 gru 2009 23:27

Re: TF - pomocy!

Post autor: Molu »

Vicorin pisze:

Kod: Zaznacz cały

/repeat -7200 1000 !nagraj
Nie czytalem calego, ale musze przyznac, ze ostatnia linijka jest niezbedna. I dosc odwaznie pokazana wszystkim, wlacznie z wizami :)
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem tego, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: TF - pomocy!

Post autor: Vicorin »

A co oznacza?
Gość

Re: TF - pomocy!

Post autor: Gość »

Grasz na tych skryptach i nie wiesz, co robią?
Kolejny przejaw wielkiej odwagi.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: TF - pomocy!

Post autor: Werbat »

Lathilla pisze:

Kod: Zaznacz cały

/require aliases.tf
/require macros.tf
/load arkadia.tf
/require alias.tf
Nie 'aliases'.
Lathilla pisze:Ponoć nie należy używać komendy /alias, tylko /def. Ok. Z tym też próbowałam i mam tak w def.tf:

Kod: Zaznacz cały

/def ja = \
        obejrzyj siebie
i nic, znowu tylko: "Slucham?"
/alias od /def różni się znacznie. Na Twoje potrzeby:

Kod: Zaznacz cały

/alias dupa podskocz
wywołujesz 'dupa'

Kod: Zaznacz cały

/def dupa = podskocz
wywołujesz /dupa - ze slashem KONIECZNIE.
2. Poruszanie się. W końcu, nei wiem za którym razem, udoało mi się doprowadzić klawiaturę numeryczną do tego, że poruszam się we wszystkich kierunkach. Dla orientacji: mam terminal-gnome a w pliku kierunki.tf:

Kod: Zaznacz cały

/def key_center = spojrz
/def key_end = sw
/def key_down = s
/def key_pgdn = se
/def key_left = w
/def key_right = e
/def key_home = nw
/def key_up = n
/def key_pgup = ne
/def key_nkpEnt = /dokey NEWLINE
I teraz zagwozdka - dlaczego strzałki kierunkowe też są pod to podpięte? Czy nie można tego jakoś wyłączyć? Przywykłam, że strzałkami kierunkowymi przeglądam historię poleceń oraz edytuję wpisy w tejże linii. Teraz to niemożliwe... Ok, historię poleceń można przeglądać poprzez ctrl+P ctrl+N ale no toż to okropnie niewygodne!
1. gnome-terminal jest słaby do tego celu. Żeby jakoś sensownie działał musisz mu ustawić 'strict vt100 terminal behavior' - nie powiem gdzie ani jak to się dokładnie nazywa, bo nie mam Gnome pod ręką. Polecam urxvt (paczka zwykle nazywa się 'rxvt-unicode').
2. key_down to jest strzałka w dół. key_nkp2 to jest numeryczne 2, czyli na róży wiatrów południe.
3. Ponoć TF obsługuje kolory. Taaaaaaaaaaaaa... super. Tylko jak?
/def -PC<nazwa koloru> -t'tekst', na przykład:

Kod: Zaznacz cały

/def -PCred -t'atakuje cie'
Nazwy to: black, white, red, blue, green, yellow, magenta, cyan.
Jeśli między 'P' a 'C' wstawisz 'B', czyli -PBC, będzie kolor pogrubiony.

Do tego na początek dodawaj wszędzie do /def opcję '-F', która pozwala, żeby więcej niż jedno makro wykonało się na tym samym kawałku tekstu.

Dokumentacja jest tutaj. Jeśli potrzebujesz więcej, złap mnie na PW, dam Ci kontakt jabber/skype, będzie wygodniej, niż w wątku, w którym ktoś chcąc 'pomóc', kiedy wyraźnie napisałaś 'nie chcę czyjegoś gotowca' wrzuca to, czego sam używa, przy okazji nie wiedząc, co to dokładnie jest ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Vicorin
Posty: 93
Rejestracja: 23 gru 2009 17:52

Re: TF - pomocy!

Post autor: Vicorin »

Powiedzie co tam nie tak z tymi skryptami to usunę zbędne rzeczy. Ja tam nawet atomatycznego binda ni mam. (chyba) Z resztą jak wspomniałem brałem co mogłem i tak mniej więcej ze zrozumieniem typu o tu opis speca to na pewno będą kolory...
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: TF - pomocy!

Post autor: Werbat »

Automatyczny tick z 'nagraj' jest zabroniony ;-)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Lathilla
Posty: 4
Rejestracja: 01 mar 2011 21:53

Re: TF - pomocy!

Post autor: Lathilla »

Na początek - dzięki wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.
Ale skoro tu na tym forum nie można:
Morholt pisze:Forum dotyczace programow do gry znajduje sie tutaj.
to lepiej już nie będę się więcej rozwijać i tak jak zaproponował mi Werbat - będę drążyć na priv.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ