Porady dla graczy.

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Adon
Posty: 17
Rejestracja: 22 lis 2010 19:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Adon »

Kod: Zaznacz cały

Opierzona skrzydlata bestia swoim cielskiem zagradza ci droge na polnoc.
Chodziłem tą drogą już wiele razy ale pierwszy raz spotykam takie coś! Długo to będzie tam stało? I co to za potwór?
Kłopot z życiem polega na tym, że nie ma okazji go przećwiczyć i od razu robi się to na poważnie.
Esten
Posty: 71
Rejestracja: 07 lis 2010 17:37

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Esten »

re: up;up
notka z wiesci oznacza mniej wiecej to ze jesli osiagniesz pewien staz postaci/wiek osiagniesz tym samym pewna gorna granice expa niezbywalnego przez zgony.

re:up
bestie mozesz obejrzec, ma calkiem ladny opis:P a co do reszty pytan to chyba na arce lepiej sie dowiedziec.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Visborg »

Gharus pisze:Czytałem tą notke z wieści, ale nie bardzo rozumiem jakie ma teraz zastosowanie ta wartość, wprowadzona na miejsce dawnego współczynnika. Jaki ma związek ze stażem postaci, i na co ma wpływ?
Dawniej:
exp za quest = stala wartosc zalezna od 'jakosci wykonania zadania'
exp za walke = exp za moba * (exp zdobyty na zadaniach)/(exp zdobyty na mobach)

Obecnie:
exp za quest = j.w.
exp za walke = (expa za moba zalezny od sily bojowej druzyny i dzielony rowno miedzy jej czlonkow z dodatkowa premia dla tego kto dobije) * (staz postaci bedacy wartoscia przyrastajaca w zaleznosci od czasu spedzonego w grze przy czym istnieje pewna maxymalna tygodniowa wartosc) / modyfikator za poziom postaci ktory jest zblizony do funkcji kwadratowej (przyrasta geometrycznie, a nie arytmetycznie) a granica 'sensownego expienia' to okolice b.doswa-zwiedzil, powyzej tego poziomu zdobywanie doswiadczenia jest juz baaaardzo powolne.

Mam racje?

edit:
Do tego zmieniło sie znaczenie 'postepow':
Dawniej:
poziom postepow = zdobyty exp/posiadany exp

Obecnie:
poziom postepow = stala wartosc (ale nie wiem czy narasta arytmetycznie czy o jakies rozne progi, podobno roznica miedzy minimalnymi a nieznakami jest wieksza niz pomiedzy kolejnymi poziomami postepow)

umownie (wartosci wziete z glowy, dla wyjaśnienia):
brak postepow = 0 expa zdobytego w tej sesji
minimalne = 1-100 expa
nieznacznie = 100-175 expa
itd
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Dzieki Visborg za wyczerpującą odpowiedź, mam jeszcze ostatnie pytanie w tym temacie - co w takim razie z questami - jaki sens ma ich wykonywanie jezeli powiedzmy znam juz świat, założyłem nową postać i chce tylko "przelecieć" przez questy tak jak kiedyś się to robiło? Jest sens skrupulatnie robić wszystkie questy?
A dokładniej - czy qexp wpływa teraz na cokolwiek, skoro współczynnik expa który zostaje po zgonie i stażu wpływają tak na prawde na exp?
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Visborg »

Questy sa dla poczatkujacej postaci latwym zrodlem expa pozwalajacego zdobyc poziom umozliwiajacy expienie na poczatkowych mobach, oraz zastrzyk gotowki pozwalajacy oplacic pierwsze umy. Warto robic questy, choc niekoniecznie wszystkie od razu i nie za wszelka cene.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

No tak, ale czy quexp ma jakis wplyw na współczynnik który opisałeś? ( ten, który jest następcą współczynnika brutalności ).
Bo rozumiem, że po zmianach qexp już nie jest "niestratnym" expem, ale czy ilość qexpa ma jakiekolwiek, nawet małe znaczenie co do ilości expa traconego przy zgonie? Albo poziomu, ponizej którego nie da sie zejść..


Re down:

Dzięki Visborg :-) wszystko, co chciałem wiedzieć.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2010 15:44 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Visborg »

Nie. W tej chwili nie ma zadnej roznicy miedzy qexpem a bojowym.
Gość

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Gość »

Przewinęła mi się gdzieś notka z pytań do wizów o metalurgii i kowalstwie, podczas zwiedzania osady górniczej też spotkałem się z przewijającą się metalurgią w opisach.

Istnieje coś takiego jak metalurgia i kowalstwo? Warto poświęcić czas na szukanie na Arce, czy jeszcze nie było reformy w tym kierunku?
Rennz
Posty: 546
Rejestracja: 12 sty 2010 17:09
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Rennz »

Nie istnieje.
Awatar użytkownika
Adon
Posty: 17
Rejestracja: 22 lis 2010 19:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porady dla graczy.

Post autor: Adon »

Czytałem opisy stowarzysześ na ArkadiaWiki.
Jednak nie ma tam odpowiedzi na pytania:
- czy stowarzyszenie jest aktywne, czy gracze logują się od świeta?
- kto komu co chce obić?
Kłopot z życiem polega na tym, że nie ma okazji go przećwiczyć i od razu robi się to na poważnie.
Zablokowany