Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Forum wieści z Arkadii.

Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon.

Tak.
46
35%
Nie.
57
44%
Tylko w wypadku PvP.
21
16%
Możliwość zmiany części kary za zgon na inną, np. finansową.
6
5%
 
Liczba głosów: 130

Awatar użytkownika
Taja
Posty: 96
Rejestracja: 13 lut 2009 00:04

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Taja »

Wiesz... taki pomysl jest do niczego i uderzylby tylko w niezgildiowanych. Nie trzeba chyba tlumaczyc dlaczego.
Eksp? Po co nam eksp! Przeciez mozemy erpegowac ;)
Keiser
Posty: 54
Rejestracja: 25 maja 2010 04:11

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Keiser »

Natasza pisze:Tez na NIE
Do b doswa sie teraz fajnie odexpia, nie ma co cudowac juz.
No świetnie. Do Bardzo dośwa.
Ale kto w obecnych czasach mierzy w tak słaby poziom? Przecież jest on na wyciągnięcie ręki dla osoby, która zaczęła grać w Arkadię kilka miesięcy temu, zna jedno-dwa expowiska i nie ma żadnego pojęcia o mudzie what so ever.

Powtórzę siebię, blah:
Inaczej powiesz, jak zrobisz wielce (...) Od lat sprawdzał się system z poziomami typu max+1, a teraz od ~zwiedził zdobywanie doświadczenia (nawet tych głupich nadludzkich cech, które kiedyś były normalne (w systemie, który sprawdzał się od lat)) jest... dosyć czasochłonne.
Dlatego imho od tego poziomu w górę od zwiedził kara za zgon (jakikolwiek) powinna być mniejsza. Niżej powinna zostać taka, jaka była.

Prawdą jest, że na niskich poziomach (poniżej zwiedził) odrabia się zgony tak, jak się odrabiało, a jeśli ma się zawód, to odrabia się je momentalnie (co, swoją drogą, jest dla mnie idiotyczne, bo więcej się z walki powinna uczyć osoba, która walczyć jeszcze nie umie, a ją wygrywa).

Ale moją bolączką jest fakt, że exp powyżej tego zwiedził (które ma bardzo słabe cechy w porównaniu z tym, co mieliśmy rok temu przy tym samym zaangażowaniu czasowym w expienie) jest baaaaaaaaaardzo wolny. No halo - 230 postępów i jedna podcecha powyżej połowy zwiedził? Zrobienie nadludzia z epika w trzy razy dłuższym czasie?

Przy tym półtora levelu (czy teraz więcej?) przy zgonie ze zwiedził/wielce to istne marnotrawstwo czasu gry w obecnym momencie, po ostatnich zmianach.
Jak ktoś straci 350 godzin gry (czynnej - expienia) na zgonie, to po prostu zmieni grę (czyt. większość starych graczy, którzy oscylowali w wysokie cechy postaci (bo na tym polega przecież prowadzenie postaci - nie na zdobywaniu fragów - fragi są dodatkiem, który nota bene nie jest bez cech zazwyczaj możliwy). Kto chce tracić w kilka sekund kilkaset godzin grania?

Reasumując: Moim zdaniem zmiana w expie (do zwiedził szybko, po zwiedził wolno) jest idiotyczna i spowoduje tylko to, że starzy gracze-expiarze będą przechodzili na wowy i inne łorhamery.

"Do zwiedził szybko" jest dobrą opcją dla graczy, którzy zawsze byli słabi, nie umieli się wyexpić i zdobyć poziomu.
"Po zwiedził wolno" jest ciosem w kogokolwiek, kto chciałby zobaczyć nadludzką podcechę, a gra długo i takie nie raz miał.

Powtórzę: Cała zmiana z expem jest, moim skromnym zdaniem, beznadziejna (napisałbym nieprzewidziana, ale pewnie jest to celowanie w odchodzących słabych graczy i chęć rekrutacji nowych). I może zmniejszenie kary za zgon po tej granicy 'bardzo wolnego expienia' mogłoby ją wyleczyć w bardzo małym stopniu, ale i tak zawsze to byłby jakikolwiek promil tego, co ta zmiana zabrała.

Dodam, że jak dla mnie, levele, które pozyskały z tych idiotycznych zmian korzyść, powinny mieć jeszcze większą karę i trochę boli mnie fakt, że w obecnej Administracji chyba tylko Elander kiedykolwiek doświadczył wielce+, czy nawet zwykłego wielce.
> ob paczki
Widzisz pocztowa paczke wewnatrz otwartego plociennego podroznego plecaka.
Widzisz szesc lukrowanych paczkow z marmolada wewnatrz otwartej niewielkiej saszetki ze skory wilka.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Visborg »

Zmiana z expem nie jest beznadziejna. Poczatkowy 'szybki exp' pozwala w miare sprawnie wyciagnac postac na grywalny poziom na ktorym mozna juz cos ciekawego robic (isc gdzies dalej niz na snotlingi, pobawic sie a nie tylko orac gremlina za gremlinem).

Z drugiej strony nie mozna przestawic wszystkim gry w tryb easy i powyzej ustalonego za optymalny poziom powinno rosniecie byc powolne. Jakas nagroda za upor i poswiecenie sie expowi musi byc.

Ale tez tak jak mowie, poslanie kilkuset godzin czyjegos wysilku i zaangazowania w niebyt z powodu laga, szarzy czy zwyklego pecha psuje zabawe - a tym przeciez arka ma byc.

Taja, mowisz ze pomysl uderzyl by w niezgildiowanych... ale ilu masz niezgildiowanych w tej grupie ktora naprawde traci na tych zgonach, czyli od bardzo doswow w gore? poza tym dlaczego danie czegos jednym jest uderzeniem w drugich?
Keiser
Posty: 54
Rejestracja: 25 maja 2010 04:11

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Keiser »

Visborg pisze:Zmiana z expem nie jest beznadziejna. Poczatkowy 'szybki exp' pozwala w miare sprawnie wyciagnac postac na grywalny poziom na ktorym mozna juz cos ciekawego robic (isc gdzies dalej niz na snotlingi, pobawic sie a nie tylko orac gremlina za gremlinem).
Te 10 lat temu tez fajnie było się wybrać w cztery osoby na cmentarz pod Novigradem na potwory/ghule, albo w 10 osób na zbóje pod Białym Mostem, albo nawet do Mahakau, czy do Imperium... na levelach typu (stare) to i owo, czyli "słaby, sprawny, dobrze zbudowany", etc. I wszyscy się świetnie bawili, nikt nie narzekał.
Pięć lat temu słabe chary też mogły bez nowych zmian w expie zdobywać sobie wieżę golemów, czy inne nowe expowiska i też mieli dobrego expa, kamienie i założę się, że dla wszystkich była to frajda.
A nowe zmiany to frajda tylko dla postaci, które nigdy wcześniej nie mogły zrobić wysokiego levelu z różnych powodów. Czyli pewnie dla grubej większości obecnych graczy.
Z drugiej strony nie mozna przestawic wszystkim gry w tryb easy i powyzej ustalonego za optymalny poziom powinno rosniecie byc powolne. Jakas nagroda za upor i poswiecenie sie expowi musi byc.
Masz przecież nagrodę za upór - możesz zrobić nadludzia w jednej cesze i wielce w pół roku.
Ale tez tak jak mowie, poslanie kilkuset godzin czyjegos wysilku i zaangazowania w niebyt z powodu laga, szarzy czy zwyklego pecha psuje zabawe - a tym przeciez arka ma byc.
Zgadzam się. Teraz po ostatnich głupich (nadal tak uważam) zmianach z obniżeniem zdobywanego po pułapie około-zwiedził doświadczenia, kara po zgonie na takim levelu jest zupełnie niewspółmierna do włożonego wysiłku, jaki gracz poświęcił na zrobienie tych literek 'wygladasz na wielce', i 'wygladasz na widzial i dosw'. Wyżej już się nie da zrobić w tym momencie.
Taja, mowisz ze pomysl uderzyl by w niezgildiowanych
Zgodzę się z Tają. Zmiana ta jest bardzo nieprzemyślana pod względem technicznym i była kierowana, zdaje się, jedynie w graczy, którzy są w stowarzyszeniu i mają zawód.
Dla przykładu:
AJ: ~60 minut na optymalnym expowisku
24% zawodu (dzień pózniej): 37 minut na tym samym expowisku na postęp.

Aż żałuję, że tyle czasu poświęciłem na zrobienie zwiedził na AJ.
> ob paczki
Widzisz pocztowa paczke wewnatrz otwartego plociennego podroznego plecaka.
Widzisz szesc lukrowanych paczkow z marmolada wewnatrz otwartej niewielkiej saszetki ze skory wilka.
Awatar użytkownika
Gerdia
Posty: 562
Rejestracja: 12 lut 2009 22:38

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Gerdia »

Przy pvp powinno tracić się mniej.

G. :|
Urodziłam się po to, żeby umrzeć
Ale urodze się jeszcze raz i wytrwam tak do konca świata.
Bo ja jestem duchem wiecznego przeczenia,
Choć ronie łzy, choć gniewam sie...
Inaczej postąpić nie umiem.
Ormen
Posty: 65
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Ormen »

Rzeczywiście, bdoswa robi się bardzo szybko. Ale od zwiedził w górę to jakaś masakra. Czuję się trochę oszukany przez wizów, bo to co ja długo expiłem w starym systemie (zwiedził), inni teraz robią o wiele szybciej. Zwiedził zrobiłem tuż przed zmianą systemu expa i od tego czasu nie mogę zrobić wielce. Robienie 5 niebotów, po których nie wskakuje żadna podcecha naprawdę nie jest fajne w kontekście tego, że jeśli padnie mi net na 10 sekund, albo wyłączy się prąd na chwilę, mogę stracić tych podcech ponad 20.Nie chcę myśleć o tym, ile trzebaby odrabiać widział i przeżył czy legendę. Dlatego pomysł z możliwością savowania i szybszego odrabiania tego co już się zrobiło popieram w 100%.
Raglak
Posty: 274
Rejestracja: 08 mar 2009 20:02

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Raglak »

Nie da sie odrobic widzial. A przeciez to nie jest wcale taki znow wysoki lvl - kolo wielce+2 starego tak na oko.

Na koncowce wielce - 15-20 (nie pamietam dokladnie) starych 'nieznakow' - czyli kolo 80 (przeliczajac ilosc potrzebnych do zabicia mobow) nowych+kolo 6-7 nowych niebotow i zadna podcecha mi nie wskoczyla... No po prostu sie nie da zgona na widzial odrobic i tyle. W starym systemie tez nie bylo to proste, przez jakies pol roku odrobilem moze polowe zgona, ale przynajmniej bylo mozliwe.
Awatar użytkownika
Blob
Posty: 179
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Blob »

raglak: da sie ale bardzo bardzo bardzo powoli. W koncu "ostateczna reforma" expa
Gość

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Gość »

Wygląda po prostu na to, że wizowie nie chcą mieć graczy powyżej zwiedził...

Szkoda tylko, że w ten sposób mocno faworyzowani są gracze, którzy zrobili widziały i legendy przed reformą.
Skoro do gry w mudy/mmo motywuje między innymi możliwość każdego gracza dorównania tym najlepszym (potencjalna możliwość - nie znaczy, że się uda), to fakt braku takiej możliwości może frustrować i powodować odchodzenie graczy.


Tylko, że to osobna sprawa niż kary za zgony.
Awatar użytkownika
Miuosh
Posty: 408
Rejestracja: 16 maja 2009 18:31
Lokalizacja: JaworznoCity

Re: Czy jesteś za zmniejszeniem kary za zgon. [Ankieta]

Post autor: Miuosh »

Każdy kiedyś padnie. Pytanie tylko co zrobi taka 'legenda' po zgonie. Moim zdaniem albo przestanie grać albo założy secia i będzie grać...hmm... rekreacyjnie.
Wydaje mi się, że system powinien wspierać ją w odrabianiu zgona - teraz tak nie jest.
Ogre!
ODPOWIEDZ