Pomysły na nowe magiki.

Bank opisów Arkadii.
Hargrim
Posty: 34
Rejestracja: 01 mar 2018 11:45

Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Hargrim »

Hej, pomyślałem że osoby zainteresowane mogą przedstawiać tu swoje pomysły na ciekawe magiki, potem to zbiorę w kupę i stworzę opisy dla tych przedmiotów, które forum uznało za fajne. Dzisiaj po pracy przedstawię też propozycje na odświeżenie magicznych broni, które zdążyły się już zestarzeć (kosa, espadon i tak dalej).

Zawsze byłem fanem przedmiotow, ktore dają duże bonusy, ale za jakąś cenę, tak aby nie było oczywistych wyborów. Długi miecz +1 cieszył 20 lat temu w Baldurze.

1) Płytówka z ogromnym AC, ale przygniatająca swoją wagą. Założenia i cele: zbroja ma zapewniać wspaniałą, nieporównywalną z niczym ochronę, ale jej noszenie ma męczyć i bieganie z nią będzie praktycznie niemożliwe (~80 kilo), w związku z czym osoba ją nosząca będzie tylko tankować. Najlepiej aby całkowicie wyłączała defense (nie wiem, czy to można zakodować). Fun factor: uczucie, że jesteś niezniszczalny (dopóki nie wpadną na ciebie wrogowie, także będzie trzeba być bardzo ostrożnym).

2) Zbroja skórzana boostująca ukrywanie i skradanie, ale uniemożliwiająca zadawanie ciosów. Założenia i cele: ma służyć celom zwiadowczym, osoba ją nosząca ma być niczym "duch". Fun factor: podsłuchujemy wrogów.

3) Rekawice zwiekszające znacznie siłę, ale zmniejszające zręczność. Założenia i cele: Nie ma to być item typu "załóż i zapomnij", chciałbym aby po założeniu ich drastycznie zmieniał się nasz styl walki, będziemy zadawać ciosy z gigantyczną siłą, ale trafienie czegoś będzie graniczyło z cudem (coś w stylu + 25 podcech do siły, - 25 podcech do zręczności). Fun factor: trzymanie kciuków, że spec wejdzie, który zmasakruje wroga (ale wejść nigdy nie chce).

4) Rękawice boostujące walkę dwiema bronmi, ale zmniejszające siłę. Założenia i cele: przedmiot umożliwia walkę dwiema brońmi zawodom bez tej umiejętności w ograniczonym zakresie (powiedzmy + 25 do duala, tak aby wciąż to było o 10 mniej niż ma partyzant np.). Czynnikiem balansującym jest to, że zadajemy mniej obrażeń wszystkimi ciosami, stąd dla zawodów już z dualem rękawice nie będą skuteczne. Fun factor: wychodzimy trochę poza ograniczenia naszego zawodu i zyskujemy alternatywny sposób walki, co dla części zawodów może być bardzo ciekawe.
Thalon
Posty: 65
Rejestracja: 14 lut 2009 04:50

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Thalon »

Zajmij się Hargrim, czym innym, bo te pomysły nie sa fajne.
Albo nie! Zrob opis magika, w którym nie będzie można się poruszać, ani walczyc, za to bedzie ladnie wygladal i swiecil. Stanie sobie taki w karczmie i będzie robil za lampe.
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Gritta »

A ja się nie zgodzę z Thalonem - Twoje pomysły, gdyby zostały odpowiednio zbalansowane (bo mam wrażenie, że stosunek plusów do minusów jest zbyt mały, żeby takie magiki miały dawać satysfakcję) byłyby świetne. Tak są po prostu fajne. :D

A co najważniejsze:
Tarael pisze: 18 lut 2019 10:00 * opisy i pomysły na magiki; tu im mniej dana mechanika będzie związana z konkretnym przedmiotem, tym lepiej.
Jeśli dobrze rozumiem słowa Taraela - najlepiej, żeby nowe magiki nie wymagały kodowania nowych mechanizmów. Wszystko, co wymyśliłeś (zmiany cech, umów, waga, unieruchamianie) już istnieje.

Mi się od zawsze marzył zweihander na arkadii. A mógłby on na przykład...
5. Wielki zweihander, który nie dość, że waży dużo - niegroźnie zatruwa dobywającą osobę (mógłby mieć np. kolczastą rękojeść). Trucizna męczyłaby - można tu użyć mechaniki z np. ghuli. Rekompensatą za to byłby solidny dmg.
6. Sztylet łamacz mieczy. Zupełnie bez dmg, ale za to z jakąś niewielką szansą na złamanie broni przeciwnika - tutaj zaznaczam, że powinna być bardzo nieduża, na poziomie 1%.
7. Arkan-lasso. Miałby zarówno małą skuteczność, jak i szansę na trafienie, ale w przypadku trafienia - szansa na unieruchomienie (działające jak ogłuszenie moba). Broń bezużyteczna na expie, ale z dużym potencjałem pvp.
8. Najzwyczajniej w świecie magiczna mikstura pełnego uleczenia. Można ją wypić tylko raz, ale przywraca pełne zdrowie, manę i zeruje zmęczenie oraz leczy wszystkie zatrucia.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Tercoral »

To ja bym chcial lampe ktorej nie trzeba by uzupelniac zeby swiecila, albo jakas opaske na oczy/helm ktory daje widzenie w ciemnosci osobie ktora ja zaklada.
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Gritta »

Tercoral pisze: 21 mar 2019 18:47 To ja bym chcial lampe ktorej nie trzeba by uzupelniac zeby swiecila, albo jakas opaske na oczy/helm ktory daje widzenie w ciemnosci osobie ktora ja zaklada.
Pograj trochę na Arkadii, to może coś w tym temacie znajdziesz. :D :D :D :D

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Zetu
Posty: 97
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Zetu »

Rafgart pisze: 20 mar 2019 11:43
Tak jak pisalem wczesniej, oczekuje, ze system zacznie jako tako dzialac w calosci gdzies w polowie maja. Do tego czasu trzeba sie wykazac cierpliwoscia.
Na pewno bedziemy musieli rownoczesnie wzbogacic i uzupelnic liste przedmiotow magicznych. Dlatego jesli ktos chce pomoc, to beda potrzebne opisy, szczegolnie takich rodzajow, ktore teraz sa globalnie niedoreprezentowane.
No to jakby ktos nie wiedzial co potrzeba:
  1. bron uniwersalna: SZTUK 1
  • miecze dwureczne:SZTUK 2
  • miecze jednoreczne:SZTUK 5
  • topory:SZTUK 3 w tym 1 poltorareczny
  • sztylety:SZTUK 4
  • drzewce:SZTUK 3
  • maczugi jednoreczne:SZTUK 2
  • maczugi dwureczne:SZTUK 2
  • mloty jednoreczne:SZTUK 1
  • mloty dwureczne:SZTUK 3
  • tarcze:SZTUK 3
  • lekkie zbroje:SZTUK 2
  • srednie zbroje:SZTUK 2
  • ciezkie zbroje:SZTUK 1

do tego nalezy zrobic podzial jeszcze na domeny:

powyzsze magiczne ktore wystepuja TYLKO W 1 domenie, bez odpowiednika w drugiej:

Stary Swiat:3 (lacznie 6 rzeczy)
Ishtar: 1 (lacznie 1 rzecz)

6 - 1 = 5 na plus rzeczy bojowych na STARY SWIAT - wg mnie to jest Brak balansu :> w dobie wszechobecnego walca.

Wiec jak juz piszemy nt magikow, a Sam Naczelny napisal co potrzeba + kolega Naczelnego:

Tarael pisze: 18 lut 2019 10:00
Slewhut pisze: 06 lut 2019 13:42 Czy obecnie jest potrzeba jakichś opisów?
Istnieje zapotrzebowanie na:
* teksty karczmarzy dotyczące lokalnych wieści, zarówno takie ogólnikowe, zmyślone, przekręcone (przez wielokrotne powtarzanie), jak i faktyczne, związane z tym, co w danej okolicy się dzieje; forma wypowiedzi dowolna, różnorodność pożądana,
* opisy i pomysły na magiki; tu im mniej dana mechanika będzie związana z konkretnym przedmiotem, tym lepiej.

Dzięki!


To poprostu wrzucajmy pomysly na magiki + opisy na zglos MG


Jeszcze ode mnie W sprawie propozycji magikow.

Jakis czas temu dostalismy chodowle pokemonow - brak magika ktory by pomagal w szkoleniu, a troche many schodzi na to + zarcia

jakis czas temu weszla forma: Brak magika (np jakiegos manuskryptu) ktory dawalby np 3-6 doladowan tej formy - moznabyloby go odczytac u trenera (+staz) albo odczytac w walce i by odpalal forme(+zm, + hp)

Brakuje podobnej rzeczy do nauki jezykow (jest cos podnoszacego um), ale widzialbym jakiegos trenera u ktorego moznaby odpalic tego magika i max postepow w nauce jezyka


Plecak z pewnego miejsca jeszcze jest czy juz wyciety ? :D jak wyciety mozna prosic o powrot.


No i pewna mata, z pewnej gildii moglaby byc udostepniona ogolowi w ramach np wlasnie magika, zamiast wycieta od x lat.

No i poprosze o magika z pamietna funkcja MCOBRONA :D
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 181
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Kregan »

Zetu pisze: 21 mar 2019 22:10
To poprostu wrzucajmy pomysly na magiki + opisy na zglos MG
Może od razu walnij 'przyzwij wszystkich' i wręcz dumnie opisy temu wizowi który się pojawi pierwszy.

?zglos
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Zetu
Posty: 97
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Zetu »

moje opisy sa za slabe :D dlatego tu powrzucalem pomysly coby dodac
Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Lumen »

Jako niepoprawnej miłośniczce broni drzewcowych zawsze marzyło sie ciezkie pilum do przebijania czy po prostu "rozbrajania" tarczy przeciwnika. W warunkach arkowych musialby jednak dzialac ciut inaczej niz faktyczne pilum, bo jako jednorazowy magik na byle tarcze bylby zwyczajnie bez sensu. Przykladowe dzialanie: powolne dziurawienie zwyklych tarczy i cos na zasadzie stiletta na magiczne - niszczy magiczna tarcze i sam traci swoje możliwości przebijania albo peka.
Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 85
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: Pomysły na nowe magiki.

Post autor: Rukhar »

A ja mam pytanie. Dlaczego niby rękawice jakieś tam miałyby zwiększać sile i obniżać zręczność? Magik na arce to pojęcie względne i wiele „magicznych” rzeczy nie ma w sobie w ogóle żadnej magii, to jakie to musiałyby być rękawice? Sztywne, ze broni zlapac nie można? Czy naciągane za łokcie i blokujące możliwość poruszania rekoma?

Albo ten magiczny kaftan w którym nie można wyprowadzać ciosów. To jakiś kaftan bezpieczeństwa ze związanymi rękawami?

Moim zdaniem arkowy „magik” powinien przede wszystkim być przemyślanym przedmiotem. Mogą być minusy wynikające z jego korzystania, ale te minusy nie powinny zawazac na tym czy warto go użyć czy nie, bo już jeden kilof mamy na arkadii i chyba wystarczy.

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.
ODPOWIEDZ