Wozy i wozownie

Bank opisów Arkadii.
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Wozy i wozownie

Post autor: Rafgart »

Na Arkadii pojawila sie ostatnio mozliwosc wynajecia wozu. By usprawnic korzystanie z nich chcemy dodac w obu domenach po 3 dodatkowe wozownie. Dlatego tez potrzeba opisow lokacji wozowni oraz odpowiednich dla nich npcow-woznicow dla:

Ishtar:
Mahakam
Temeria
Nilfgaard

Imperium:
Bretonia
Tilea
Kraina Zgromadzenia

Dodatkowo mile widziane bylyby opisy innych, podobnych do wozow srodkow lokomocji - bryczek, san, karoc, rydwanow i co tam jeszcze komus wpadnie do glowy.
Gryffith
Posty: 14
Rejestracja: 21 sie 2010 06:09

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Gryffith »

Witam,

Wozy dla zbieraczy bardzo ciekawa rzecz, lecz staja sie upierdliwoscia jak sie
straci woznice. Zostaja wtedy porzucone przez gracza, stoja tam do apokalipsy
i stanowia kolejna rzecz ktora zasmieca swiat.

A jakby dodac mozliwosc wynajecia takze ochrony do wozu?
W zaleznosci od uiszczonej oplaty najmowalo by sie paru twardzieli, ktorzy w razie
ataku broniliby woznicy.

Albo dac mozliwosc powozenia samym graczom?
Ta opcja daje mozliwosc przejecia wozu wraz z dobytkiem oraz jego zwrocenia do
wozowni za co by dostal czesc kaucji.
Predkosc wozu bylaby znacznie mniejsza niz z woznica, lecz moznaby dalej nim sie poruszac.
Dodac np um -> "powozenie", ktory by rosl w przypadku samodzielnego powozenia i wraz z jego
wzrostem roslaby predkosc wozu.


Chodzi mi o to by te wozy nie walaly sie po swiecie.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Zurwen »

Bank Opisów nie jest miejscem na zgłaszanie pomysłów.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Haern »

Czy wozownia mahakamska dalej jest potrzebna?
I pytanie techniczne: czy przesyłając opis łamać stringi, i czy jeśli łamać, to dodawać od razu "+ i " na końcach?
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Zurwen »

Nie, bo nie wiesz jak jak długie muszą być poszczególne linie, lepiej przesłać niepołamany string.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Haern »

A pierwsze pytanie?

edit:
Nie da się usunąć posta?:| Usuń proszę Zurwenie.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011 14:30 przez Haern, łącznie zmieniany 1 raz.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Zurwen »

Skoro Mistrz Rafgart nic nie napisał, znaczy, że nadal aktualne.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Ulik
Posty: 273
Rejestracja: 21 mar 2009 21:14
Lokalizacja: Kraków

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Ulik »

Nilfgaardzka wowoznia i bryczka.

Kod: Zaznacz cały


Short:
Duzy plac

long:

Z tym znacznych rozmiarow, wybrukowanym placem, na ktorym sie znajdujesz, sasiaduja dwa ogromne wrecz budynki. Pierwszy z nich posiada kilka par drewnianych, szerokich i wysokich na ponad dziesiec stop wrot wprawionych w kamienne sciany. Kilka z nich jest rozwartych i udaje ci sie dostrzec najrozniejsze wozy przygotowane by zaprzac do nich konie. Zapach dobiegajacy z drugiego budynku bez watpienia swiadczy, ze to wlasnie w nim owe zwierzeta pociagowe sa trzymane. Plac i budynki otacza pas wiecznie zielonej trawy i wysokich cytrusow. + OPIS PORY DNIA  + . W centrum placu znajduje sie zadaszona studnia, a przy niej sporych rozmiarow tablica. Trwa tutaj ciagla krzatanina. Wozy wjezdzaja i wyjezdzaja, konie rza i lomocza podkowami o bruk. Kupcy klna na woznicow, woznice na pracownikow i nadzorcow wozowni, oni na stajennych, a ci na siebie wzajemnie.

Pora dnia:

Noc

Blade promienie ksiezyca oswietlaja wykonana z drewna rzezbe przedstawiajaca symbol kultu Wielkiego Slonca zamontowanego nad centralna brama wozowni.

Ranek

Promienie wschodzacego slonca rozblyskuja na zloconej rzezbie symbolu Wielkiego Slonca znajdujacego sie nad centralna brama wozowni.

Dzien

Symbol Wielkiego Slonca lsni niczym prawdziwa gwiazda gdy sloneczne refleksy odbijaja sie od pozlacanej powierzchni rzezby oslepiajac na chwile kazdego kto zaryzykuje bezposrednie spojrzenie.

Zmierzch

Zachodzace slonce pokrywa ciemnozlotymi refleksami symbol Wielkiego Slonca umieszczony nad srodkowa brama wozowni.

Itemy:

pierwszy budynek / wozownie

Niemal snieznobialy, wyoski budynek stanowi schronienie dla licznych wozow, ktore moze wynajac kazdy posiadajacy odpowiedni duzy mieszek. Posiada osiem par wielkich, wykonanych z ciemnego drewna wrot. Nad centralnymi znajduje sie majaca kila stop srednicy rzezba przedstawiajaca symbol kultu Wielkiego Slonca.

wozy

Tylko przez otwarte wrota dostrzegasz kilkanascie drewnianych wozow. Od lekkich bryczek sluzacych bogatym mieszczana do wyjazdow w okoliczne lasy i plaze, przez lekkie wozy drabiniaste, solidne kupieckie wozy sluzace do transportu ciezkich pakunkow, po zamkniete, opancerzone karoce sluzace do przewozu bardzo wartosciowych dobr i waznych osob.

drugi budynek / stajnie

Dwupoziomowa, drewniana stajnia z szerokimi wrotami w obu bocznych scianach. Wokol niej zauwazasz nienaganny porzadek, masz dobre przeczucie, ze gdyby zajrzeć do srodka sytuacja wygladalaby podobnie. Cesarski lad i porzadek w domu i zagrodzie, ot co.

studnia

Wysoka cembrowina studni stworzona zostala z nierownych kamieni przyniesionych tu z kamienistych plaz pobliskiego morza. Pod drewnianym zadaszeniem zamontowano kolowrot z przyczepionym wiadrem.

tablica

rzezbe / symbol

Rzezba wykonana jest z pozlacanego drewna. Od majacego niecale piec stop srednicy centralnego kola rozchodza sie rownomiernie faliste promienie. Nie ma watpliwosci, ze symbol powiazany jest z panujacym na poludnie od Jarugi kultem Wielkiego Slonca.

Eventy:

Niezalezne od pory dnia:

Wiejacy od strony stajni wiatr przyniosl ze soba smrod konskiego nawozu.

Z duza predkoscia minela cie wyjezdzajaca z wozowni bryczka, na ktorej siedzi rozchichotana para bogatych mieszczan.

Ze stajni dochodzi konskie rzenie i stukot kopyt zestawione z klatwami stajennych.

Starszy mezczyzna wtacza do wozowni kolo od bryczki.

Gdzies zza budynku wozowni dochodzi stukot kowalskiego mlota.

Szybkim krokiem mija cie, mamroczac pod nosem redanskie przeklenstwa, gruby kupiec.

Dzien:

W wozowni dostrzegasz dlugonosa postac gnoma pracujacego przy jedym z powozow.

Stajenny przerywa prace i glodnym wzrokiem przyglada sie mlodej szlachciance.

Nadzorca stajni szybko rozglada sie czy w okolicy nie ma co zacniejszych klientow i rzuca w kierunku stajennych kilka ciezkich wiazanek nilfgaardzkich przeklenstw.

Noc:

Od strony stajni dobiega dziewczecy chichot.

Mlody stajenny dyskretnie wymyka sie ze stajni.

Mija cie ciezki, kupiecki woz, ktorego woznica sprawia wrazenie wciaz spiacego.

Gluchy huk dobiega od strony wozowni.

W kacie placu dostrzegasz kilku stajennych i pracownikow wozowni grajacych w karty przy butelczynie czegos mocniejszego.

******************

Lekka jednokonna bryczka

Niewielki woz sluzacy do przewozu kilku osob. W dodatku tylko z bardzo malym bagazem. Uzywany glownie do transportu na niewielkie dystanse. Ten konkretny egzemplarz jest odkryty, posiadajacy dwie lawy dla pasazerow. Zostaly one pokryte bordowym materialem oraz dodatkowo miekko wyscielane dzieki czemu bardzo wygodnie sie na nich siedzi, nawet gdy bryczka telepie sie po nierownym trakcie. Burty sa faliste, gladkie i pokryte blyszczaca, czarna farba. Jakas artystyczna dusza wyryla na nich piekne motywy kwiatowe. Po obu stronach zamontowano drzwiczki i stopnie ulatwiajace zajecie miejsca w powozie. Przednia para kol jest znacznie mniejsza od tylnich. Ten srodek transportu nadaje sie na jednodniowe wycieczki szlachty w malownicze krajobrazy czy podroze do okolicznych wiosek i miasteczek, a to tylko i tak przy dobrej pogodzie. Nic nie chroni tu podroznych przed kaprysami natury.


ed. Popraweczka. Jednak ktoś to czyta ;)
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 11:24 przez Ulik, łącznie zmieniany 1 raz.
Haern
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 14:03

Re: Wozy i wozownie

Post autor: Haern »

Długo mi zeszło, sesja była ;)

Lokacja wozowni w Mahakamie:

Kod: Zaznacz cały

Short: Krasnoludzka wozownia
Long:
Sporej wielkosci prostokatna jaskinia miesci pomieszczenie, w ktorym stacjonuja wszelkiej masci wozy i inne pojazdy. Ustawione rowno w rzedach stoja oparte na dyszlach, przy kilku uwijaja sie gnomi i krasnoludzcy pracownicy, czy to naprawiajac czy tez czyszczac osprzet. Przez szeroka brame prowadzaca do glownych korytarzy twierdzy co i rusz do jaskini wjezdzaja zaprzezone w konie lub muly wozy. Wyrownane podloze w wielu miejscach upstrzone jest wydzielajacymi niezbyt przyjemna won odchodami pociagowych zwierzat - zaden z pracownikow czy klientow nie zdaje sie jednak tym przejmowac. Tuz obok wjazdu do jaskini na kamiennej scianie wisi wielka drewniana tablica, na ktorej czarna farba wymalowano cennik wypozyczania i przechowywania wozow.

itemy
  "wozy","powozy","pojazdy","rzedy"
Ustawione w nierowne rzedy pojazdy zajmuja prawie cala jaskinie. Wiekszosc z tych wozow, zamknietych powozow, karoc, dwukolek, i calej masy innych, stoi oparta na dyszlach. Kilka z nich zaprzezonych jest natomiast w muly, woly, kuce czy konie - czekaja gotowe do wyruszenia na klientow.


  "brame","wjazd","konie","muly"
Prowadzaca do korytarzy twierdzy brama w scianie jaskini ma szerokosc pozwalajaca na swobodne miniecie sie dwoch, a przy odrobinie szczescia nawet trzech standardowych wozow. Co chwile przejezdzaja nia wszelkiej masci pojazdy zaprzegniete glownie w muly i kuce, czasem tylko w ciezkie pociagowe konie, wytrwale i przyzwyczajone do gorskich wedrowek.

  "odchody","podloze","podloge"
W wielu miejscach na podlodze walaja sie porozjezdzane i porozdeptywane odchody zwierzat pociagowych. Won unosi sie wszedzie, lecz zaden z pracownikow czy klientow zdaje sie nie przejmowac ani nieprzyjemnym zapachem, ani ciaglym wdeptywaniem w ekskrementa.

  "pracownikow"
Przy stojacych wozach uwijaja sie liczni krasnoludzcy i gnomi pracownicy, oporzadzajacy pojazdy do drogi lub rozprzegajacy wierzchowce po powrocie.

  "tablice","cennik"
Na drewnianej wielkiej tablicy wymalowano czarna farba:
(Standardowy cennik wozowni)


eventy:
Przez brame wjezdza powoz zaprzezony w dwa dorodne kuce.
Dwoch krasnoludow wykloca sie o cene wynajmu wozu.
W powietrzu unosi sie zapach zwierzecych odchodow.
Z wozowni wyjezdza niewielka dwukolka, ktora ciagnie powolny mul.
Halasujac okutymi metalem kolami do wozowni wtacza sie masywny ciezki woz bojowy.
Mija cie spieszacy sie wyraznie gnom, jeden z pracownikow wozowni.
Woz:

Kod: Zaznacz cały

wzmocniony krasnoludzki woz
Czterokolowy pojazd zaprzezony jest w dwa przysadziste mocne koniki, nawykle do dlugich marszow i wspinania po gorach. Drewniane burty wozu sa wysokie, co zwieksza ladownosc, oraz wzmocnione stalowymi pasami. Na przodzie znajduje sie wysoko umieszczona obita gruba skora lawka, z ktorej woznica moze powozic pojazdem, tyl zas wyposazony jest w duzy stopien, ulatwiajacy wspiecie sie na pake. Kola krasnoludzkiego wozu sa wyjatkowo duze i obite stalowa obejma, procz tego posiadaja liczne szprychy. Dzieki temu znaczaco wzrasta ich wytrzymalosc na wszelkiego rodzaju uderzenia i wstrzasy, na ktore ciagle narazone sa na licznych gorskich wybojach.
Woznica:

Kod: Zaznacz cały

milczacy przygarbiony krasnolud
Sylwetka tego krasnoluda to istne kuriozum - szeroko rozrosniete barki i plecy zgarbione sa niczym u starca od ciaglego pochylania sie w kozle wozu. Sekate dlonie pokrywa skora twarda i zrogowaciala od dlugich godzin trzymania lejc. Z ponad krzaczastej brody wyzieraja gleboko osadzone spokojne oczy, osloniete od gory bujnymi brwiami. Woznica powoli, wrecz flegmatycznie, lustruje okolice, skupiajac sie jednak najwiecej na drodze przed soba oraz na zwierzetach powozacych woz. Nie odzywa sie przy tym ani slowem, a jedyne co wydobywa sie czasem z jego ust to krotkie cmokniecie, gdy pogania lub powsciaga konie.

emoty (wiecej, bo nie ma chatow):
emote rozglada sie flegmatycznie.
emote chrzaka pod nosem jakies krasnoludzkie przeklenstwo.
emote wierci sie przez chwile na kozle.
emote delikatnie szarpie lejce.
emote sekatym paluchem dlubie sobie w uchu.
emote cmoka cicho na konie.
emote prostuje sie na chwile i przeciaga sie rozkladajac szeroko ramiona, az trzeszcza wszystkie jego stawy.
emote wydaje z siebie glosne ni to chrzakniecie, ni to chrumkniecie, skierowane najwyrazniej do ciagnacych woz koni.

emoty podczas walki (niepotrzebne bo nie mozna atakowac, no ale):
emote rusza odwaznie do przodu.
emote glosno rzuca wiazanke krasnoludzkich przeklenstw.

chat:
brak :)

Pytania:
	domyslne:
emote spoglada gdzies bez slowa.
	o prace:
emote wskazuje oczywistym gestem woz.
	o pomoc/zadanie/woz/konie/powoz:
emote burczy niewyraznie: Jak bede cie do czegos potrzebowal, zawolam.
emote macha reka jakby opedzal sie od irytujacej muchy.
ODPOWIEDZ