Kryjówka zbójeckiej bandy

Bank opisów Arkadii.
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Kryjówka zbójeckiej bandy

Post autor: Godar »

WPROWADZENIE

Mahakam - wielkie góry, kilka poziomów setek lokacji... na których nic nie ma. Parę świstaków, wilki, czasem jakiś niedźwiedź się trafi. Jedyny sens istnienia tego wielkiego tortu to utrudnienie poruszania mieszkańcom i ułatwienie ukrywana się wrogom... No tak, i można sobie poczytać fajne opisy. Ale żeby nie narzekać, pomyślałem, że można te bezużyteczne lokacje jakoś zapełnić.

Nie ma raczej sensu dodawanie kolejnego ekspowiska, chociaż nie ukrywam, że cieszyłbym się z powiększenia tych co są... A właściwie tego, bo pratycznie są tylko redcapy (i wystarczy, tylko przydałoby się więcej lokacji). No i lodowe trolle, na których jest exp ujemny. Ale nie o tym chciałem...

Ogólnie na arce brakuje takich nietypowych NPC, różnych mini bossów, które można oczywiście radośnie zabijać. W Ishtar mamy Krolkena, Damarisa i szefa koboldów (więcej nie znam bo jestem lama). Oczywiście najfajniejsze w nich jest to, że mają czasem niezły sprzęt i parę złota, co jest niezłym sposobem na dorobienie paru drobnych na wódkę, jeśli dla kogoś noszenie paczek i łowienie ryb jest poniżej godności (np. dla takiego starego zasłużonego woja jak ja :P). Mam tylko nadzieję, że to nie zainspiruje kogoś do zabrania im tej kasy ;) Ale właśnie, trochę mało tych mini bossów jest i zwykle są ubite.

Pomyślałem więc, że można by jakiegoś postawić gdzieś w wysokich wschodnich górach Mahakamu.
Pewnie powiecie, że wymyślam "pod siebie"... Ale w końcu kto tak nie robi? :P Ale przede wszystkim uważam, że istnienie tylu praktycznie pustych lokacji jest bez sensu. A Mahakam to teraz praktycznie centrum Ishtar i każdy mógłby z tego skorzystac. Żeby wspiąć się na wyżyny egoizmu, pomyślałem jeszcze, że taki NPC mógłby mieć jakis fajny topór, bo ostatnio mam wrażenie, że trudno o dobrą siekierkę w Ishtar (albo jeszcze się nie zorientowałem). Te u kowali są raczej średnie, a te naprawdę dobre są stosunkowo trudno dostępne i rzadkie. Wg mnie przydałoby się coś pośredniego. Damaris ma nadziak i miecz, Krolken mackę, to czemu nie miałby być topora? Szczególnie, że mithrylowy zniknął z Mariboru i cholera wie gdzie jest i czy w ogóle (przynajmniej ja nie wiem).

Zresztą, co tu dużo gadać... Trochę za długi mi wstęp wyszedł. W każdym razie mam taką propozycję i spłodziłem takie wstępne opisy. Jeśli zostanie to uznane za nadające się do czegokolwiek to w miarę możliwości mogę próbować to dopracować. Oczywiście można to wykorzystać gdzie indziej i w inny sposób, albo wszystko zmienić... albo wcale nie wykorzystać. Ja wymyśliłem Mahakam bo jako przykładny OHM poza jego granice się nie ruszam ;)


KRYJÓWKA ZBÓJECKIEJ HANZY W JASKINI ZBÓJÓW

Mój pomysł do jaskinia zbójów. Wejście do niej znajdowałoby się w jednej z lokacji wysokich gór Mahakamu (wschodnie góry). Ewentualnie można by w tym celu wykorzystać istniejącą już jaskinię, która jest opuszczoną kryjówką zbójecką i pewnie mało osób o niej wie, bo nic tam nie ma... Ja jednak założyłem stworzenie nowej lokacji (a dokładnie dwóch). W pierwszej znajdowali by sie dwaj straznicy/ochroniarze bossa, a w drugiej sam herszt. Herszt byłby uzbrojony w jednoręczny topór i tarczę, miałby też parę złociszczy (niewiele, 3-7) i klucz do stojacego obok kufra. Kufer mógłby zawierać parę dodatkowych sztuk złota, jakiś losowy, niewielki kamyk (ale nie piasek, taki np za kilka-kilkanaście złota), może też jakąś niezłą broń czy losową biżuterę. Złoty pierścien, naszyjnik, coś takiego. Nie za cenne, ale też nie bezwartościowe, tak żeby to był nasz łup a nie śmieci.

Wejście:
Do opisu odpowiedniej lokacji w górach dodana została by linijka np:

Kod: Zaznacz cały

 Na zachodzie w stromej skalnej scianie dostrzegasz pionowa, dosc szeroka szczeline. Wyglada na to, ze moglbys w nia wejsc.

Kod: Zaznacz cały

> wejdz w szczeline

Przedsionek skalnej groty.
Wielki tepy mezczyzna i lysy brodaty mezczyzna.
Znajduja sie tu dwa wyjscia: zachod i wyjscie.

> zachod

Wielki tepy mezczyzna i lysy brodaty mezczyzna blokuja ci droge na zachod.

// Zeby wejsc trzeba ich zabic (jak u Damarisa).

> sp

[Tu dlugi opis lokacji, ktorego nie napisalem, bo jestem w tym kiepski. Moze komus zdolniejszemy bedzie sie chcialo, a jesli nie, to cos moze wymysle]

> ob wielkiego tepego mezczyzne

Ten ogromny osilek z pewnoscia nie grzeszy inteligencja. Ta drobna wada zupelnie jednak nie przeszkadza mu w wykonywaniu swojego fachu. Jego glownym zajeciem jest bowiem pilnowanie, by zaden nieproszony gosc nie odwiedzal herszta bez pozwolenia na audiencje. Do tego celu w zupelnosci wystarczaja mu wielkie jak u trolla lapy, w ktorych dzierzy okuta ogromna maczuge. Liczne, zdobiace lewe ucho kolczyki i zloty lanuch na szyi, w polaczeniu z brudnym odzieniem i ostrym odorem niemytego ciala swiadcza o wysublimowanym poczuciu estetyki.

// EKWIPUNEK: okuta ogromna maczuga (taka sama jak maja zboje w ciemnym borze, zeby nie komplikowac - oczywiscie mozna mu dac jakas bardziej unikatowa bron), do tego jakas skorzana cwiekowana zbroja, czy skorzany kaftan i skorzane wysokie buty (wszystko juz istniejace). Dodatkowo kilkanascie srebrnych monet.

// WSPÓŁCZYNNIKI: stosunkowo wysoka sila i wytrzymalosc, niska zrecznosc.

> ob lysego brodatego mezczyzne

Mezczyzna ten dawno ma juz za soba lata mlodosci. Krzaczasta, zmierzwiona broda, zawierajaca resztki kilku ostatnich posilkow, kontrastuje z calkowicie lysa glowa, lsciaca w swietle pochodni. Krzepka postura, oszczedne, pewne ruchy oraz liczne blizny na ramionach i twarzy swiadcza o tym, ze ten czlowiek niejedno juz widzial, a w wiekszosci byly to zapewne napady, rozboje i ciala zamordowanych przeciwnikow. Przy lewym boku przypieta ma inkrustowana zlotem skorzana pochwe, zawierajaca szable o bogato zdobionej rekojesci

// EKWIPUNEK: W opisie zboja zamiescilem szable, ktorej opisu jeszcze nie ma. Poza tym moze rozsadniej bedzie wyposazyc go w byle jaka standardowa bron. Jako zbroja koszulka kolcza, cwiekowana zbroja, cos takiego i jakies buty (tez ze zbojow w ciemnym borze, zeby uniknac komplikacji). Dodatkowo kilkanascie srebrnych monet, moze 1-2 zlote.

// WSPÓŁCZYNNIKI: wyrownane, dosc wysoka zrecznosc

Emoty rzucane losowo przez bodyguardów:

Kod: Zaznacz cały


Wielki tepy mezczyzna mowi powoli: A pamjentosz tego grubego pokurcza? Potykal sie o wlasnom brode!
Wielki tepy mezczyzna rechocze durnie.

Wielki tepy mezczyzna mowi chrapliwie: Osim z haraczu od karczmarza, dwajscia z napadu...
Wielki tepy mezczyzna liczy cos na palcach.

Lysy brodaty mezczyzna spoglada na ciebie spode lba.

Wielki tepy mezczyzna smarka w palce.

Lysy brodaty mezczyzna mowi chrapliwie: Napilbym sie gorzalki...

Lysy brodaty mezczyzna mowi chrapliwie: Psia jucha, ale ziab.

Lysy brodaty mezczyzna spoglada na ciebie groznie.

Lysy brodaty mezczyzna wyluskuje cos ze swojej brody i przyglada sie temu krytycznie.

Z zabiciem tych dwoch straznikow powinien poradzic sobie spokojnie jeden zawodowiec na niewysokim poziomie (kawal?) lub 2-3 GP-ków.
Herszt byłby niewiele trudniejszy (Słabszy niż Damaris, może trochę silniejszy niż Krolken).

Kod: Zaznacz cały


> zachod

Duza ciemna grota.
Niepozorny niski mezczyzna siedzacy za szeroka lawa i wielki drewniany kufer.
Jedyne dostepne wyjscie prowadzi na wschod.

> sp

[Opis lokacji]

W slabym swietle pochodni dostrzegasz niepozorna postac siedzaca za spora debowa lawa. Czlowiek ten zupelnie nie robi na tobie wrazenia: podstarzaly, lysiejacy, mizernej postury, ze swoja postpolita twarza w normalnych warunkach nie wydalby ci sie wart uwagi. Wiesz jednak, ze ten mezczyzna to przywodca hanzy rozbojnikow grasujacej w Mahakamie i Temerii, ktora ma na koncie setki rozbojow i grabiezy. Ktos, komu udalo sie zajsc tak wysoko w zbojeckiej hierarchii mimo niebudzacej respektu aparycji i slabego ciala, musi posiadac wyjatkowe umiejetnosci i cechy charakteru.

Niepozorny niski mezczyzna wstaje zza szerokiej lawy.

Niepozorny niski mezczyzna mowi ironicznie: Chyba bede musial zmienic straznikow...

Niepozorny niski mezczyzna usmiecha sie krzywo.

Niepozorny niski mezczyzna dobywa brzydkiego szerokiego topora.

Niepozorny niski mezczyzna atakuje cie!

// WSPÓŁCZYNNIKI: wysoka zręczność, niższa siła i wytrzymałość.

// EKWIPUNEK: ma na sobie jakiś kaftan lub lekką zbroję, małą tarczę (może być dobra), kilka sztuk złota, klucz do kufra (zardzewiały krzywy klucz) i dobry topór (brzydki szeroki topór).

> otworz kufer kluczem

Z wielkim trudem otwierasz wielki drewniany kufer zardzewialym krzywym kluczem.

> otworz kufer

Podnosisz ciezkie wieko wielkiego drewnianego kufra.

> ob kufer

Kufer zawiera 5 zlotych monet, 11 srebrnych monet, delikatny srebrny naszyjnik i niewielki nieoszlifowany ametyst.

> ob topor

Oceniasz starannie brzydki szeroki topor.
Topor ten, z daleka wygladajacy na kawal bezuzytecznego, starego zelaztwa, przy dokladniejszych ogledzinach okazuje sie egzemplarzem niezbyt estetycznie wykonanej i nieco zaniedbanej, ale calkiem groznej broni. Masywne, szerokie zelezce pokryte jest warstwa ciemnej patyny, ktora w duzej mierze zapobiegla korozji. Tu i owdzie dostrzegasz jedynie drobne, rdzawe zacieki. Stylisko stanowi kawalek ciemnego, debowego konara, o krzywiznie poprawiajacej uchwyt i ulatwiajacej wladanie ta ciezka bronia.

Oceniasz, ze brzydki topor wojenny wazy 3800 gramow, zas jego objetosc wynosi... (trzeba by zmierzyć, jakieś całki wyliczyć)
Wydaje ci sie, ze jest wart okolo [XXX] miedziakow.

Zauwazasz, iz ten topor jest przystosowany do chwytania w dowolnej rece.
Za jego pomoca mozna zadawac rany ciete i obuchowe.
Twoje doswiadczenie i umiejetnosci podpowiadaja ci, ze jak na topor jest on dobrze wywazony i wyjatkowo skuteczny. (tak mniej-więcej)

//CECHY SZCZEGÓLNE ZBÓJÓW: SZYBKI RESPAWN! Żeby dla wszystkich starczyło.


Wiem, że to jest dopiero taki zalążek projektu, ale wklejam moje wypociny, które udało mi się stworzyć pod wpływem chwilowej weny. Może komuś będzie chciało się to przejrzeć, ocenić, zbesztać mnie, dodać coś od siebie...

Gdyby ten pomysł spotkał się z aprobatą, chętnie dopracuję to, w ramach możliwości...

EDIT poprawki
Awatar użytkownika
Gavagaj
Posty: 19
Rejestracja: 09 sie 2011 11:36

Re: Kryjówka zbójeckiej bandy

Post autor: Gavagaj »

Ożywienie Mahakamu zacnym pomysłem jest. Opisy całkiem fajne. Mam nadzieje, że nie zabraknie Ci samozaparcia.
Nivat
Posty: 20
Rejestracja: 14 lut 2009 08:46

Re: Kryjówka zbójeckiej bandy

Post autor: Nivat »

Godar pisze: Ja wymyśliłem Mahakam bo jako przykładny OHM poza jego granice się nie ruszam ;)
Ty w ogóle się nie logujesz prawie, więc co Ty wiesz o OHMie dziecko? ;-):D
Awatar użytkownika
Godar
Posty: 309
Rejestracja: 07 mar 2009 17:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Kryjówka zbójeckiej bandy

Post autor: Godar »

@Nivat:

Loguje się jak śpisz, dziecko :P
Ale fakt, gram mniej dlatego chciałem zostawić jakąś spuściznę po mej śmierci.

RE DOWN:
Wiem, że jest nieskończony. Trudno to zresztą w ogóle nazwać projektem, to raczej taki zalążek i szczerze mówiąc pisząc to nie liczyłem za bardzo, że ktoś się tym w ogóle zainteresuje. Ot tak napłodziłem z nudów i wrzuciłem tutaj żeby ktoś stwierdził, czy to się do czegokolwiek nadaje ;) A że jest nijaki... To nie miało być jakieś super niewiadomoco. Ot, takie małe urozmaicenie. Jak uważacie że jest słabe to może jakieś opisy się do czegoś przydadzą. A jak nie to trudno. Do napisania reszty opisów do tej pory nie miałem czasu ani weny. Ale gdyby były jakiekolwiek szanse na zakodowanie tego to spróbuję skończyć, choć przydałby się ktoś z większym talentem pisarskim.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011 01:14 przez Godar, łącznie zmieniany 2 razy.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: Kryjówka zbójeckiej bandy

Post autor: Zurwen »

Problem w tym projekcie polega na tym, że jest nijaki a nawet nie skończony.
Bez napisania sensownych opisów nie ma co liczyć na zakodowanie.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
ODPOWIEDZ