NPC, luzna zbieranina

Bank opisów Arkadii.
Awatar użytkownika
Orling
Posty: 77
Rejestracja: 15 mar 2009 23:50

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Orling »

Kod: Zaznacz cały

Rdzawofutra masywna mantikora

Lwi leb przechodzi okolonym gesta grzywa karkiem w monstrualnie wrecz umiesniony grzbiet, dzwigajacy pare ogromnych bloniastych skrzydel, zdolnych oderwac cielsko drapieznika od ziemi. Pomimo znacznej masy bestia zachowuje kocia gracje i zrecznosc dzieki dlugiemu segmentowemu ogonowi, zwienczonemu zakrzywionym kolcem jadowym, jakby dla dopelnienia morderczego caloksztaltu.
Edit: Re down

Chodzi o cos takiego?:
Bez walki:

Kod: Zaznacz cały

Rdzawofutra masywna mantikora powoli rozwija olbrzymie skrzydla i przeciaga sie ospale.

Kod: Zaznacz cały

Kilkoma poteznymi uderzeniami skrzydel rdzawofutra masywna mantikora wzbija sie na kilka stop nad ziemie by po chwili miekko spasc na cztery lapy.
Walka (chodzi o opisy ciosów czy jakies specjalne emocje?):

Kod: Zaznacz cały

Rdzawofutra masywna mantikora przysiada nisko na lapach i ryczac blyskawicznie skacze w twoim kierunku. Zderzenie zdaje sie nieuniknione, lecz w ostatniej chwili gwaltownym uderzeniem skrzydel zmienia kierunek lotu i dopadajac cie z boku wbija zakrzywiony kolec jadowy w twe cialo.
Trucizna jest tak silna ze zamieniasz sie w kapuste. 
Ostatnio zmieniony 04 cze 2011 18:14 przez Orling, łącznie zmieniany 1 raz.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Zurwen »

Acty (emoty) bez walki i podczas walki też by się przydały.
Dodatkowo, dla npców z którymi można pogadać - odpowiedzi na różne pytania.


EDIT:

Bez walki: o takie rzeczy chodzi. Tylko trzeba tego z 5-6 różnych emotów.
Podczas walki też podobne rzeczy, tylko, że tyczące się walki, typu:

Rdzawofutra (<-- to jest chyba zły przymiotnik :twisted: ) masywna mantikora groznie wymachuje swym ogonem.
Rdzawofutra masywna mantikora ryczy glosno.
Rdzawofutra masywna mantikora gwaltownie przysuwa sie do ciebie.

To samo - chodzi o emocje, jakie npc wykonuje podczas walki. Te są średnie bo jest zła pora na wymyślanie czegoś innego, ale w przypadku npc humanoidalnego mogłoby być to wołanie o pomoc, jakieś bitewne okrzyki, doskakiwanie i odskakiwanie czy insze emoty manewrowania.

Co do specjalnych opisów ciosów/speców to jak najbardziej można je dopisywać i są mile widziane, ale tutaj jeden opis nie wystarcza. Przykładowo dla speca mantikory (jakiśtam jad), trzeba dopisać opis pudła i opis trafienia, opcjonalnie również opisy trucizny (mogą być standardowe tzn. 'Czujesz się gorzej.').
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011 01:47 przez Zurwen, łącznie zmieniany 2 razy.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Boldegar
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2011 16:18
Lokalizacja: Kraina Zgromadzenia

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Boldegar »

Moze wtrace swoje trzy miedziaki w temacie "milicja Krainy Zgromadzenia"
Niski ponury halfling

- niski ponury halfling rozglada sie ze znuzeniem
- niski ponury halfling robi znudzona mine
- niski ponury halfling dlubie w nosie
- niski ponury halfling przypatruje sie swoim wlochatym stopom
- niski ponury halfling opiera sie leniwie na wloczni lustrujac nieprzytomnym wzrokiem najblizsza okolice
- niski ponury halfling piszczy do opslego powaznego halflinga: Panie sierzancie, czy mozemy wstapic do Mortimera na piwko i nalesnika?

>zapytaj niskiego ponurego halflinga o cokolwiek
niski ponury halfling dlubie w nosie
niski ponury halfling przypatruje sie z uwaga temu, co wydlubal
niski ponury halfling spoglada na ciebie tak, jakby dopiero teraz zauwazyl twoje istnienie
niski ponury halfling mruczy leniwie: Hmm?

Wysoki tepy halfling

- wysoki tepy halfling robi glupia mine
- wysoki tepy halfling przezuwa zdzblo trawy
- wysoki tepy halfling spluwa dyskretnie
- wysoki tepy halfling spoglada gdzies marzycielsko
- wysoki tepy halfling leniwie obserwuje latajaca wokol jego nosa muche
- wysoki tepy halfling drapie sie po plecach dobyta drewniana palka

>zapytaj wysokiego tepego halflinga o cokolwiek
wysoki tepy halfling kiwa glowa ze zrozumieniem
wysoki tepy halfling namysla sie nad czyms bardzo ciezko
wysoki tepy halfling szuka wyjscia z sytuacji
wysoki tepy halfling piszczy: Ja tam nie wiem. Prosze zapytac sierzanta.
wysoki tepy halfling wskazuje opaslego powaznego halflinga

Opasly powazny halfling

- opasly powazny halfling [gppowaga]
- opasly powazny halfling przypatruje ci sie podejrzliwie
- opasly powazny halfling dobywa malej pozywnej kanapeczki
- opasly powazny halfling palaszuje mala pozywna kanapeczke
- opasly powazny halfling rozglada sie czujnie
- opasly powazny halfling poprawia na sobie koszulke kolcza
- opasly powazny halfling piszczy znuzonym glosem: Sluzba nie druzba, a wykarmic rodzine trzeba!

>zapytaj opaslego powaznego halflinga o sluzbe/milicje/patrol/orkow/cos w tym guscie
opasly powazny halfling przypatruje sie tobie przez chwile
opasly powazny halfling drapie sie w nos
opasly powazny halfling piszczy do ciebie: A, przyszlo to zielone talatajstwo skads...
opasly powazny halfling piszczy do ciebie: Ogrodki zadeptuja...
opasly powazny halfling piszczy do ciebie: Esmeraldzie ducha winnych halflingow bijaja bez litosci...
opasly powazny halfling wzdycha ciezko
opasly powazny halfling piszczy do ciebie: To i trzeba, niestety, wlosy na stopach zdzierac i patrolowac Kraine zamiast siedziec u Mortimera i sprawdzac, czy piwo mu sie nie pogorszylo...
opasly powazny halfling [gpwspomnij]
opasly powazny halfling wzdycha melancholijnie
opasly powazny halfling piszczy: A co? Chcialby pan/pani/kuzyn/kuznka moze pomoc?
((jesli pyta halfling/halflinka mozna jeszcze:
opasly powazny halfling piszczy Biuro Athestana jest niedaleko, przy Wzgorzu Cookhill. Mija sie swiatynie, a potem w lewo.
opasly powazny halfling wskazuje w nieokreslonym kierunku))
opasly powazny halfling patrzy z nadzieja na ciebie

>zapytaj opaslego powaznego halflinga o coskolwiek innego
opasly powazny halfling patrzy na ciebie tak, jakby zobaczyl wlasnie trzech ogrow na gnomocypedzie
opasly powazny halfling drapie sie w nos
opasly powazny halfling piszczy do ciebie: Niestety, nie wiem, jak ci pomoc.
Emocje w walce: losowe okrzyki typu "Za Kraine Zgromadzenia!", "Za ciocie Petunie" albo "Bronmy naszych!". Losowy halfling moglby tez robic odpowiednik "gppanikuj" ("gppanika"?) na poczatku walki.
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Werbat »

Strasznie fajnie, że wrzucasz gp<cokolwiek> z Twojej pochodzeniówki. Hint: to nie jest globalne.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Gość

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Gość »

W tym miejscu znajdowaly sie 2 opisy ktore zdecydowalem sie usunac. Prosze o uszanowanie praw autorskich do nich.

Pozdrawiam
Shulz
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011 22:03 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Zurwen
Posty: 756
Rejestracja: 13 lut 2009 09:37

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Zurwen »

Werbat pisze:Strasznie fajnie, że wrzucasz gp<cokolwiek> z Twojej pochodzeniówki. Hint: to nie jest globalne.
Nie znasz się, to się nie mędrkuj gdzie popadnie Werbacie. Dodanie tych emocji do npc to żaden problem.

Shultz:
Bez pytan/odpowiedzi i actów npce są półkompletne. Może nawet mniej niż pół.
Do kontaktów z czarodziejami służy komenda ‚zglos’ (błąd/pomysl/mg).
Awatar użytkownika
Rafgart
Posty: 970
Rejestracja: 09 lut 2009 10:10

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Rafgart »

Mantikorze przydalyby sie jeszcze ze 3 opisy wygladu, zalezne od stopnia w jakim gracz ja rozpoznaje.
Awatar użytkownika
Orling
Posty: 77
Rejestracja: 15 mar 2009 23:50

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Orling »

Ok, dopracuje ja, wrzucilem opis i pytania zeby sie dowiedziec jak to ma ogolnie wygladac, ale teraz mam juz pewna wizje.
Co jest nie tak w rdzawofutrej?;]
Moze byc ceglasta, ceglastoczerwona, brunatna, rdzawobrunatna, rdzawoczerwona etc.

Edit: Re down: Tak, wiem.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011 16:09 przez Orling, łącznie zmieniany 1 raz.
Visborg
Posty: 406
Rejestracja: 15 maja 2009 03:09

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Visborg »

Orling: Rafgartowi chyba chodzi o zmienne opisy zaleznie od poziomu uma 'ocena bestii chaosu' (czy jakis innych), tak jak masz przy niektórych stworkach ze w miare coraz lepszego wyniku 'testu wiedzy' masz coraz pelniejszy opis i np nazwa zmienia Ci sie z 'jaszczur' na 'bazyliszek' albo z 'potwor' na 'ghul'.
Awatar użytkownika
Orling
Posty: 77
Rejestracja: 15 mar 2009 23:50

Re: NPC, luzna zbieranina

Post autor: Orling »

Rafgarcie:

Staram się ruszyć mantikorę, ale ciężko mi przychodzi podejście do konceptu "różnych stopni rozpoznawania mantikory", no bo albo ktoś wie, że to jest mantikora, albo tego nie wie (czyż nie?). Z samej Arkadii ciężko coś takiego wynieść, gdyż albo odpowiedni um był olany, albo jak już wzrastał, to raczej zwracałem uwagę na to, czy coś jest np. ghulem/potworem, w opisy nie wnikając. Zresztą zmiany uma też były rozciągnięte w czasie, a któż by spamiętywał opisy npców.

Dwa opisy tego samego stworzenia jestem w stanie wygenerować, ale wplatanie stanów pośrednich przychodzi mi z trudem, bo nie bardzo wiem jaki jest "szablon" pod to podchodzący.

Podpowiedź mile widziana.

Pzdr.
ODPOWIEDZ