Po co expić skoro nie można się pochwalić poziomem innym.
Z podręcznika do programowania gier, który miałem kiedyś w ręku, było zdanie, które wprost stwierdzało, że grę należy tworzyć tak, żeby inni gracze mogli widziec postęp w grze innych graczy. To bardzo ważne, ponieważ powoduje rywalizację, co zatrzymuje graczy w grze.
Możesz zrobić sobie najdroższą pochwę, żeby inni Ciebie podziwiali i ubolewali nad toba, jak zezgonisz bezsensownie w góach. Pokażesz im wtedy, jakim jesteś potworem, bo zrobisz sobie drugą taką pochwę. Pokażesz im też jak dużo czasu już istniejesz, wymachując wyidlowaną brodą. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pokazywać też poziom, tym bardziej że kolesie mogą wtedy sobie zrobić wyścig "kto szybciej wbije". Albo zrobic sobie najdroższe tatuaże.
Poziom nie był adekwatny do oceny siły bojowej gracza. Ale można po nim było oceniać jego zaangażowanie w gre. Teraz można by ocenić także staż w grze.
Myślę, że poziom w opisie postaci mógłby wrócić. Niech sobie jest ukrywalny albo widoczny tylko dla przedstawionych. Niech nie jest zależny od żadnych współczynników poza fixed expem. On przez rozkład cech między rasami i tak nigdy nie miał jednolitego przełożenia na siłę bojową. Może być też ich mniej, albo więcej jeżeli jest taka potrzeba. Możemy tez zrobić nowe opisy. Ale uważam, że powinna być możliwość się nim pochwalić. Bo w tej chwili co... "Ej ile, masz podcech? A, o to ja mam 15 więcej, ha".
PS: przeniesiony z pytań.
PS: btw, podoba mi się, że z góry zakładacie, że nowa osoba na forum ma przeczytane od deski do deski wszystko i od razu wie, że są osobne tematy do dysput na temat innych tematów. Tak, wszędzie to tak działa, faktycznie dyskutowaniu w 1 topiku jest jak szukanie gwoździ na stoisku z pieczywem.