Wrażenia z Arki po powrocie

Forum wieści z Arkadii.
Yardruk
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2019 09:50

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Yardruk » 10 sie 2019 16:47

Ilane pisze:
10 sie 2019 13:04
Zwłaszcza dla postaci zaangażowanych w konflikty. Po pierwszym paragrafie jestem już niemal przekonany, że nie masz pojęcia o czym piszesz
Ja mam pojęcie o czym piszę, ale mamy inny punkt siedzenia.
Bzdura. Sprawdziłem z ciekawości weekendowe logi z ostatnich kilku miesięcy, najmniej w trakcie dnia (nie licząc apok, czasu chwile po nich/przed nimi) znalazłem 50+ osób, najwięcej 100+.
W czasie pisania posta koło południa było graczy 48. Teraz jest ich 55. Zaloguj się w poniedziałek czy wtorek koło 12 to zobaczysz ich około 80, liczba ta spada koło 16 i rośnie dopiero koło 20. Mam urlop to trochę siedziałem. :)
Bzdura. Obecnie gra drużynowa jest promowana najmocniej od czasów chyba behemota.
Nie wiem co to behemot, natomiast podałem wyżej czasy mierzone na postęp dla postaci na poziomie byłego "widział kawał świata": 40 minut postęp solo na goblinach pod Nuln, 1h w 3 osobowej drużynie na trollach i czarnych orkach. Skończyłem grę na 30 minut postęp na orkach solo.
W przeciągu ~4h spotkałem króla żebraków, żołnierzy Maeve, mały oddział najemników, zabójcę trolli, dużą bandę mutantów.
Brzmi jak Arkadia sprzed 15 lat, aż trudno uwierzyć że wciąż tak jest. Bardzo się cieszę że chociaż Ty miałeś to szczęście by się tak bawić i to w dodatku w przeciągu 4h. Ja w ciągu miesiąca trafiłem tylko na głodne ogry podejrzewające mnie o szpiegostwo dla innego stowarzyszenia. Z ciekawych wydarzeń też widziałem dwa elfy z gór sinych które przybyły do Nuln z ziołami dla kogoś z Najemników Gryfa. I to tyle. Większość osób wychodziła z lokacji zanim zdążyłem wpisać "powiedz" (trochę mi zajęło przypomnienie sobie o skrócie).
Jeśli masz takie odczucia co do Arki, to polecam zastosować podobne rozwiązanie.
Dokładnie tak robię, zostawiam feedback bo większość osób które również przychodzi i odchodzi po krótkim czasie raczej tego nie robi. Czy to co napisałem jest wartościowe dla kogoś czy nie to już inna sprawa, więc dobrze że piszesz jak jest z Twojej perspektywy. Możliwe że po prostu miałem pecha i przez miesiąc grania nie trafiłem na dobrą zabawę. Możliwe też że gracze którzy przyjdą po mnie będą mieli podobne odczucia, a przynajmniej kilka z wymienionych rzeczy da się poprawić samym kodem.

Awatar użytkownika
Adventicus
Posty: 187
Rejestracja: 17 sty 2017 23:00

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Adventicus » 02 wrz 2019 16:30

Widać koleżka nie zadał sobie trudu by wybrać się gdzieś dalej niż goblinowo pomiędzy Nuln a Kreutz (pomijając wizyte w Ishtar po etat).

Aulus
Posty: 35
Rejestracja: 13 sty 2018 18:41

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Aulus » 23 paź 2019 19:06

Dlaczego w ostatnim czasie ilość graczy jest o połowę mniejsza niż jeszcze jakieś parę miesięcy temu?

Regnar
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2015 20:35

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Regnar » 23 paź 2019 19:20

Aulus pisze:
23 paź 2019 19:06
Dlaczego w ostatnim czasie ilość graczy jest o połowę mniejsza niż jeszcze jakieś parę miesięcy temu?
Bo exp idzie 3x wolniej :P

Yenrond
Posty: 19
Rejestracja: 15 paź 2019 13:47

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Yenrond » 24 paź 2019 13:52

No to jest w sumie ciekawe. Czy 9:30, czy 13:51, czy 23:30 - ciągle ~55 osób online.

Aulus
Posty: 35
Rejestracja: 13 sty 2018 18:41

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Aulus » 24 paź 2019 15:26

Yenrond pisze:
24 paź 2019 13:52
No to jest w sumie ciekawe. Czy 9:30, czy 13:51, czy 23:30 - ciągle ~55 osób online.
No właśnie, a nie tak dawno dopiero co się wszyscy jarali, że ponad 100 osób w grze.

Yenrond
Posty: 19
Rejestracja: 15 paź 2019 13:47

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Yenrond » 24 paź 2019 17:44

To ja może, jako osobnik który powrócił po kilku latach. Myślalem w sumie, ze mnie dluzej nie bylo, ale depnalem w aktywnosc mojego poprzedniego konta na forum i wychodzi jakies 7-8 lat.

1. Dostepność

Klient webowy - z mapką - epicki plus! Kreowanie konta i wejscie do gry - 5 minut. Stabilnosc - bez zarzutu. Na telefonie brakuje przyciskow, natomiast mapa w tle i mozliwość skalowania tekstu sprawiają, że rządzi. Myślałem tylko, czy można jakoś rozwiązać kwestie poruszania się poprzez swipe, przynajmniej po kierunkach horyzontalnych. Bariera wejścia do gry prawe żadna. No i "nieznaczne" z rana, ogarniając 3letnią córkę - bezcenne.

Doczłapałem się do Mahakamu, gdzie zatrzymałem się w bramie na dłużej, bo nie ma napisu... Gdy skończyłem opłakiwanie smaczków poswięconych na rzecz standaryzacji, zacząłem biegać z paczkami i czytac wiki o zawodach.

I tutaj się zaczynają moje obiekcje. Wiem, że Arka jest rpgiem, gdzie eksploracja stanowi jakiś element rozrywki. Mnie natomiast eksploracja nigdy jakoś nie kręciła, z małymi wyjątkami. Owszem, przelecieć się po całym mieście mogę żeby NPCa od paczki poszukać, ale jak go przez pół godziny nie znajdę to też nie chcę od tego samego zaczynać kolejnego dnia i zaglądnąłbym do Wiki, gdzie jednak wiatr hula i świszczy. Będę wdzięczny w tym miejscu za informację, czy stan wiki jest winą graczy, czy zasad Arkadii. Ponieważ myślę, że nawet ja, chodząc od miasta do miasta przypominając sobie świat, mógłbym powrzucać co gdzie jest w sklepie, albo gdzie znaleźć NPN, którego trudno znaleźć.

Dostępność zawodu uważam za bardzo duży plus. Tutaj też uporządkowałbym na Wiki - nie widzę problemu, żeby zamknąć w tagu "spoiler" informację, gdzie dokładnie można podjąć jaki zawód. Przy czym dokładnie może być z dokładnością do "trakt pomiędzy Nuln i Kreuthoffen" albo "Jedna z Karczm w Novigradzie". Cieszy mnie natomiast lista umów, jakie zawód udostępnia.

Brakuje ogólnopoglądowej mapy. Wiem, jest mapa w kliencie onlinowym, ale mam problemy czasem się rozeznac, gdzie pobiec na jakiej krzyżówce. Myślę że niedużym kosztem można narysować mapę ogólną dla domeny z "mniej-więcej" jak biegną trakty i dokąd. Chocby po to, zeby ocenic "aaa to tak daleko, ze nie mam czasu tam teraz leciec".

Chętnie bym zobaczył bardziej szczegółowe informacje o tym, gdzie można zdobyć zwierzęta pocztowe, albo społecznościowe mapy jakiś expowisk dla nubów. To się tak mówi, ale latając z mapą z klienta webowego, zapomniałem że tereny wokół Novi czy Carbon kryją tyle (śmiertelnych) niespodzianek. Dobrze by było także spisać na wiki trochę odnośnie sprzętu u kowali. Instrukcję połowu ryb czy krótki opis roznoszenia paczek i potencjalnych konsekwencji porzucenia paczki. Spis ziół, o wycinaniu skór itp. Krótkie proste smaczki, które ktoś ma pytanie, wchodzi na wiki i wie. Jeżeli nie chce, sam nie musi sprawdzać.

2. Społeczność

Duzy próg wejścia tez miałem na domyslaniu się, jak się zalogować tutaj na forum. Próbowałem wejść z mailem jak wszędzie, a tu zonk. Powinna byc o tym informacja, że można wejść z imieniem istniejącej postaci. Pewnie nie angażowałbym się w próby odzyskania hasła do poprzedniego konta.

Odpowiedzi dostałem na discordzie, zarówno dot. konta na forum jak i inne. Tam jednak różnie ze szczęściem. Na trzy dni, dwa dni słuchałem "idz i szukaj", "zapytaj na poczice, znajdz kogos w grze" czy "brzmisz jakbys mial pretensje, ze triggery na ryby nie dzialaja". Po pierwsze, moje pierwsze interakcje z graczami nastąpiły po tygodniu grania - bo tyle ludzi jest w grze. Nigdy tam, gdzie nie moge NPC od paczki znaleźć. Po drugie, jeżeli traktować mnie w kategoriach nowicjusza, to odpowiedzi w takim tonie nie zachęcają do pozostania w grze, ponieważ dają obraz mało zachęcającej społeczności. Po trzecie, jeżeli pytam, to nie dla tego, że nie próbowałem znaleźć.

I tutaj wchodzą aspekty społecznościowe. Na forum wiszą pajęczyny. Jakieś stare topiki z narzekactwem wiecznie niezadowolonego marginesu graczy. Na Discordzie siedzi kółko wzajemnej adoracji, które czasem wita nowych ludzi z otwartymi rękami, a czasem szydzi i zniechęca do interakcji. A nawet jeśli, ktoś może nie ma ochoty na interakcję, to na Wiki pomocy nie zazna. To w sumie posprzątałbym na forum, a wiki mogą chętni gracze uzupełnić.

Najfajniejsza oczywiscie jest interakcja w grze. Z małym zgrzytem, ogrami dla których byłem zagrożeniem jak z nimi siedziałem na statku. Dwa dni reputację do paczek odrabiałem! Poza tym jest co najmniej zabawnie.

Do zobaczenia w grze ;)

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 90
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Kregan » 24 paź 2019 20:21

Yenrond pisze:
24 paź 2019 17:44
I tutaj się zaczynają moje obiekcje. Wiem, że Arka jest rpgiem, gdzie eksploracja stanowi jakiś element rozrywki. Mnie natomiast eksploracja nigdy jakoś nie kręciła, z małymi wyjątkami. Owszem, przelecieć się po całym mieście mogę żeby NPCa od paczki poszukać, ale jak go przez pół godziny nie znajdę to też nie chcę od tego samego zaczynać kolejnego dnia i zaglądnąłbym do Wiki, gdzie jednak wiatr hula i świszczy. Będę wdzięczny w tym miejscu za informację, czy stan wiki jest winą graczy, czy zasad Arkadii. Ponieważ myślę, że nawet ja, chodząc od miasta do miasta przypominając sobie świat, mógłbym powrzucać co gdzie jest w sklepie, albo gdzie znaleźć NPN, którego trudno znaleźć.
Wiki jest tworzona tylko przez graczy, wizowie zajmują się jedynie sprawami technicznymi. Są rzeczy, które są na Wiki i takie których niema. To tylko zbiór informacji o świecie mniej lub bardziej przydatnych bądź szczegółowych. Arkadia zawsze hołdowała zasadzie, ze gracz ma się trochę wykazać własną inwencją, a Wiki to nie solucja do jej przejścia solo ani nie jest jej intencją przepisanie muda. I nie każda rzecz, która się robi musi się udać, nawet tak trywialna jak dostarczenie paczki gdy się bierze ja do adresata bez podpowiedzi co robi. Równie dobrze może być zabity albo być niedostępny o określonej porze dnia. A skoro są NPC-e które nie jest łatwo znaleźć to znaczy, że takie info nie powinno być dostępne od ręki, skoro ktoś zadał sobie trud ich zaadresowania i włączenia w system paczek. Nie możesz oddać ani nie ma kogo spytać w pobliżu? Zwracasz paczkę i gdy przybędziesz w bardziej ludne rejony pytasz się kogoś albo zastawiasz notkę na tablicy by wiedzieć na przyszłość. I wszystko (od biedy można poszukać takich spisów poza Wiki, są takie). Inna sprawa, część gildii wciąż wymaga od kandydatów udowodnienia, że wiedzą coś lub maja chęć dowiedzieć się coś o świecie na mudzie by sprawdzić ich zaangażowanie i nie potrzebują przepisanych ustępów z Wiki. Najprościej ujmując na wiki nie ma wszystkiego z trzech powodów: nie ma sensu robić kopii muda, aktualizowanie i trzymanie tego we względnym porządku wymaga od groma czasu i ktoś to musi zrobić, podtrzymujemy interakcję miedzy postaciami.
Yenrond pisze:
24 paź 2019 17:44
Dostępność zawodu uważam za bardzo duży plus. Tutaj też uporządkowałbym na Wiki - nie widzę problemu, żeby zamknąć w tagu "spoiler" informację, gdzie dokładnie można podjąć jaki zawód. Przy czym dokładnie może być z dokładnością do "trakt pomiędzy Nuln i Kreuthoffen" albo "Jedna z Karczm w Novigradzie". Cieszy mnie natomiast lista umów, jakie zawód udostępnia.
W każdym artykule dotyczącym poszczególnych zawodów informacja gdzie znaleźć trenera znajduje się już na początku poświęconego mu tekstu.
Yenrond pisze:
24 paź 2019 17:44
Brakuje ogólnopoglądowej mapy. Wiem, jest mapa w kliencie onlinowym, ale mam problemy czasem się rozeznac, gdzie pobiec na jakiej krzyżówce. Myślę że niedużym kosztem można narysować mapę ogólną dla domeny z "mniej-więcej" jak biegną trakty i dokąd. Chocby po to, zeby ocenic "aaa to tak daleko, ze nie mam czasu tam teraz leciec".
Miało być ale zeszło na dalszy plan i utknęło w "do zrobienia", trakty i odległości zebrane ze sklejek obszarów wcale tak prosto do siebie nie pasują. Ale może coś się zrobi przed świętami.
Yenrond pisze:
24 paź 2019 17:44
Dobrze by było także spisać na wiki trochę odnośnie sprzętu u kowali. Instrukcję połowu ryb czy krótki opis roznoszenia paczek i potencjalnych konsekwencji porzucenia paczki. Spis ziół, o wycinaniu skór itp. Krótkie proste smaczki, które ktoś ma pytanie, wchodzi na wiki i wie. Jeżeli nie chce, sam nie musi sprawdzać.
Przecież masz praktycznie cały aktualny spis kowali i ich asortymentu. Resztę masz opisaną w mechanice muda "Zarabianie" "Ryby" i odnośnikach łącznie z ziołami i opisaniem tych najpopularniejszych w działaniu. Sorry na Wiki nie ma sieci neuronowej i QA. O ile można dodać jeszcze parę przekierowań ich nadmiar powoduje, że wszystko ginie w natłoku. Chyba tę wiki to jednak przeglądałeś mocno po łebkach bo odnośniki do tych tematów są na głównej stronie.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Yenrond
Posty: 19
Rejestracja: 15 paź 2019 13:47

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Yenrond » 24 paź 2019 20:46

No dobra, faktycznie jest podlinkowanie "kowale", ze spisem, którego nie znalazłem, jak wpisałem w szukajce "topory". Co w zasadzie potwierdza, ze jest nad czym jeszcze na wiki popracowac. I uwierz mi prosze, troche tam poswirowalem po wiki zeby sie czegos dowiedziec, ale tez nie wszedlem w kazdy link.

Co do opisów lokalizacji trenerow, jak pochodziłem dwa tygodnie po swiecie to juz nie brzmią tak nieznacząco. Faktycznie się zgodzę, ze sa wystarczajace. Wspominałem o tym w kategoriach tego, co na poczatku sprawilo mi trudnosc.

Moja wiadomosc ma na celu wskazac punkty, ktore sprawily mi na poczatku trudnosc i mam tez prawo podzielic sie opinia. Chodzi o dostarczenie tego pierwszego wrazenia, aby byla szansa cos poprawic jeszcze przed zapowiedziana na wiesciach kampania promująca Arke. A co nie jest do poprawy i jest sytuacja docelowa, to tez dobrze. Nie sprzeczam sie z tym. Nie mam tez na celu wypraszac zmian, a dostarczyc feedback. A jezeli moge jakos pomóc, to jak bede wiedzial co moge poprawic, to chętnie to zrobię.

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 90
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Wrażenia z Arki po powrocie

Post autor: Kregan » 24 paź 2019 22:08

Yenrond pisze:
24 paź 2019 20:46
No dobra, faktycznie jest podlinkowanie "kowale", ze spisem, którego nie znalazłem, jak wpisałem w szukajce "topory". Co w zasadzie potwierdza, ze jest nad czym jeszcze na wiki popracowac. I uwierz mi prosze, troche tam poswirowalem po wiki zeby sie czegos dowiedziec, ale tez nie wszedlem w kazdy link.
Żaden system nie jest idealny, tak jak w bibliotece trzeba szukać albo po tytułach, autorach, tematyce ale jednego uniwersalnego spisu się zrobić nie da. Można co najwyżej jeśli jest na wiki zaimplementowany jakiś mechanizm indeksowania zapytań sprawdzić co jest najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę i na tej podstawie dodać trochę przekierowań. Bo dużo rzeczy jest opisanych w zbiorczych artykułach, a te zwyczajnie trzeba przejrzeć. Opisy działania broni są w artykułach Ekwipunek, Broń, i poglądowo w artykule np. Topór. Niestety ale w przeciwieństwie do tagowania dodawanie bądź zmiana na Wiki wszelkich możliwych przekierowań z zapytań jest mocno upierdliwe, czasochłonne oraz robi bajzel w podkategoriach jeśli ktoś preferuje ten sposób przeglądania. No i zwyczajnie brak mocy przerobowych.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

ODPOWIEDZ