Strona 3 z 9

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 20:03
autor: Ilane
Lieselotte pisze: 24 cze 2019 19:31O tym, że połowa wiewiórek z szefem na czele swojego czasu testowała różne gry online i zapraszała do wspólnej zabawy ludzi na Discordzie? Czy o tym, że przez ostatnie pół roku wiewórki były zaangażowane w zabicie dwóch graczy? To nawet nie są tematy, które da się przykryć słynną wiórkową propagandą. (;
I to wina tych zmian? Fajnie masz :D

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 20:17
autor: Lieselotte
Ilane pisze: 24 cze 2019 20:03
Lieselotte pisze: 24 cze 2019 19:31O tym, że połowa wiewiórek z szefem na czele swojego czasu testowała różne gry online i zapraszała do wspólnej zabawy ludzi na Discordzie? Czy o tym, że przez ostatnie pół roku wiewórki były zaangażowane w zabicie dwóch graczy? To nawet nie są tematy, które da się przykryć słynną wiórkową propagandą. (;
I to wina tych zmian? Fajnie masz :D


Przecież masz kilka postów wyżej, że zaczęło się już od obcięcia ciosu w plecy, dodania formy, a potem pogorszyło się jeszcze przez inflację poziomów, która sprawiła, że obecnie przecięty gracz ma taki poziom siły/wytrzymałości, że może w pełnej zbroi przebiec trakt z jednego miasta do drugiego. Może tym kolorkiem będzie łatwiej załapać i też będziesz mieć fajnie. (:

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 20:49
autor: Ilane
Może przebiję Twoją bańkę, ale ludzie grający w tę grę mają też własne życie i, uwaga, czasem nawet może im się znudzić gra, w którą grają naście lat. Sam świetnie bawiłem się w jakieś WoWy, ESO, czy inne PoE robiąc przerwę od Arki. Odnośnie poprzednich zmian, przyniosły one również online w okolicach 100 graczy, więc to, co uprawiasz w swoim poście, to taki trochę cherry picking. Arkadia na pewno ma tendencję spadkową, ale to co ją zabija, to brak świeżej krwi, nie zmiany upraszczające ją, czy robiące z niej grę bardziej casualową. Wiele osób, które już nie gra, a z którymi miałem okazję porozmawiać odeszło właśnie przez to, że nic nowego się nie działo, przez zgony zabierające lata expa, czy, najczęściej, przez brak czasu.

Od 19 lat, bo taki jest mój staż w tej grze, czytam na różnych forach o upadku i śmierci Arkadii. Natomiast faktem, przynajmniej pośród ludzi, z którymi się bawię w tę grę, jest to, że znaczna większość zmian (dodanie czarnej ospy było jednym z wyjątków) pozytywnie wpływa na online. Starsi wracają zobaczyć co się zmieniło, młodsi po prostu grają, bo jest im łatwiej.

Tak jak pisałem wcześniej, prawdziwe pvp wróci, gdy będzie o co walczyć. A Ty czerp dalej wiedzę o innych stowarzyszeniach z Discorda i bilansu. Na pewno będziesz miał/a pełen obraz.

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 20:59
autor: Lumen
Główną motywacją był udział w emocjonujacej aktywności, a ryzyko zgona i utraty znaczącej części doświaczenia, było gwarantem, że te emocje się pojawią.
Hmmm być może dla kogoś taki gwarant jest niezbędny. Dla kogoś innego niekoniecznie. Poza tym swiadomosc zmiany nie zdarzyla sie jeszcze zakorzenic w umysłach i zgon wciaz bedzie mial posmak straty, byc moze posmak wystarczy, zeby przestac marudzic i sprobowac sie pobawic w tym "strasznym swiecie bez lvlu!!11" ;P . Inna sprawa, że pk przez parę lat zardzewiało i pytanie czy mimo zmian odrdzewieje.

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 21:14
autor: Lieselotte
Próbujesz zaczarować rzeczywistość, Ilane, zresztą klasycznie, ale że prawie z żadnym wnioskiem się nie zgadzam w tych wymysłach, to sobie odpuszczę dalszą dyskusję. A efekty zmian będzie można zobaczyć np. za rok.

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 21:40
autor: Valdethruda
Lieselotte,

te wszystkie mechanizmy, które zostały zaorane, nie zniknęły ot tak.

Przez lata był płacz, że banda ogromutantów wpada i zabija małego elfa, który nim zdąży się ogarnąć ma połowę hp, a drugą połowę traci od ciosów w plecy.
Ktoś, chyba po pijaku, wymyślił na to lekarstwo w postaci gildii elitarnych po jednej stronie, przez co zaczął się wyścig zbrojeń przybierający obrzydliwe rozmiary, trwający długimi latami.
Zły dążył do tego żeby przetrwać walkę z elitarnym, elitarny przemielał hiperspecami złego, a mały elf dalej zostawał w tyle, bo ani nie miał umów elitarnego, ani zacięcia złego.
Po paru latach zrobiły się takie kominy, że przepaść pomiędzy gp/casualowym graczem, a tymi w wyścigu zbrojeń wyglądała jak kanion Kolorado.
Znowu przez szmat czasu były jęki graczy, a to że szarża zabija w słynne 1,64 sekundy, a to że złe ogromutanty robią z gry quaka.

To nie było tak, że gracze się świetnie bawili, wszyscy byli zadowoleni, a tu nagle ktoś zabiera możliwość zdobywania gildii wroga, zabiera cios w plecy, daje formę, robi co 15 lokacji krzyżówkę albo wioskę.

Nie wiem kim grałaś wcześniej, czy już wtedy darłaś szaty, że zabieranie ciosu w plecy to nienajlepszy pomysł.
Jeśli tak, to miałaś rację i masz ją nadal.
Jeśli obudziłaś się teraz, to albo idź dalej spać, albo graj w nowej rzeczywistości.

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 21:59
autor: Lieselotte
Odpowiadając na ostatnie zdanie, gram w Arkę od 18 lat, też widziałem jej wzloty i upadki, inaczej bym nie stawiał swoich diagnoz. I nie sądzę, że wszystkie zmiany były złe. Rezygnację z zawodów elitarnych, jako znacząco silniejszych, zdecydowanie uważam za dobrą zmianę (choć ogólnie powinny były zostać, tylko w zbalansowanej formule). Uwolnienie zawodów uważam za dobrą zmianę. I wiele innych. Ale powinny to być zmiany, które wciąż na uwadze mają szerszy kontekst i długoterminową grywalność, a nie płacz małych elfów, które zazwyczaj wysyłały z novigradzkiej poczty list o treści "pierdol sie jutro cie dojade hahaha".

Obecnie stosuję się do bardzo starej zasady - "nie podoba się, to nie graj".

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 22:04
autor: Terenes
Valdethruda pisze: 24 cze 2019 21:40 Przez lata był płacz, że banda ogromutantów wpada i zabija małego elfa, który nim zdąży się ogarnąć ma połowę hp, a drugą połowę traci od ciosów w plecy.
Ktoś, chyba po pijaku, wymyślił na to lekarstwo w postaci gildii elitarnych po jednej stronie, przez co zaczął się wyścig zbrojeń przybierający obrzydliwe rozmiary, trwający długimi latami.
Ale wiesz, że:
1) Zakon Sigmara jest dużo starszą gildią niż Mutanci Chaosu i od chwili ich powstania był regularnie obcinany?
2) Idea Gildii Elitarnych jest bezpośrednim spadkiem z Genesisa i nie ma nic wspólnego PvP?
3) Podział Arkadii na Ciemną i Jasną stronę został wymyślony wbrew intencjom wizów przez pewne kręgi graczy i sukcesywnie przez nich przeforsowywany?
4) W domenie Ishtar podobne mechanizmy nie miały miejsca, a jednak los domen potoczył się bardzo podobnie?

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 22:10
autor: Valdethruda
Terenes,

dzięki za notkę historyczną. Zabrakło mi tylko okolicznościowego cytatu z Wiedzimina, ale domyślam się, ze pisałeś w pośpiechu.

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

: 24 cze 2019 22:55
autor: Bam
Ilane pisze: 24 cze 2019 20:49 Tak jak pisałem wcześniej, prawdziwe pvp wróci, gdy będzie o co walczyć.
Tzn. o co? O mithryle ze skarbców, z którymi już teraz nie ma co robić? O magiki, które przydają się do expienia levelu, którego nie widać? O super sprzęt, którym nawet nie ma sensu zabijać wroga, bo go tym nie osłabisz?