Valdethruda pisze: ↑24 cze 2019 13:18
Teraz ludzie mają smartfony, gier do klikania przez internet jest masa, internet jest wszędzie, natomiast Ci co grali przy 1/3 straty przy zgonie po akademikach mają mężów/żony, po dwójce dzieci i są szczęśliwi jak po pracy dadzą radę zalogować choć na chwilę.
Do tego 1 zakonnik już nie przegoni 3 mutantów, a ogr niemalże musi omijać elfa na trakcie, żeby nie obrazić jego uczuć.
To prawda, wtedy było lepiej, ale to nie wróci już. Takie dinozaury jak ja czy Ty albo przystosują się do tego, albo wyginą.
Właśnie tutaj jest pole do polemiki:
1. Absolutna zgoda, że ludzie są inni, w 99% nastawieni na proste gierki, gdzie po przeciagnieciu paluszkiem wymalowane króliczki krzycza jaki jestes madry i piekny. Też zdecydowanie zgoda, że jest tego
mnóstwo.
2. Niekoniecznie trzeba jednak iść za tym, że: a) pozostali ludzie nie są w stanie zaludnić arkadii tak, żeby to ładnie przędło. b) że upodabniając arkadię do kiziumiziugierek na 2h osiągnięte zostaną jakiekolwiek pozytywne rezultaty.
2a)
- Popularność takiej gry jak Rust pokazuje, że jest spore grono ludzi, które jeszcze lubi brutalność. Tam nie traci się expa, tylko po straceniu bazy traci się cały dorobek, który czasem był warty wiele miesięcy pracy. W jednej bitwie stowarzyszenia potrafią się wystrzelać z przygotowywanej przez wiele miesięcy amunicji. I komuś chce się w to grać - z grafiką czy bez, liczy się to, że można stracić wszystko i zostać zmieszanym z błotem w bardzo krótkim czasie.
- Do zaludnienia Arkadii, tak żeby widać było zmianę i dało się pograć wystarczy (może się mylę) coś rzędu 1000 sensownie aktywnych graczy (szacowane przy średnim 10h w tygodniu). 38.000.000/1000 w takim rozrachunku daje wynik, że po przekonaniu jednej osoby na 38.000 polaków mamy to. A ile osób byłoby skłonnych sensownie grać w Arkadię, gdyby otrzymało informację o jej istnieniu oraz jakiś basic tutorial? 1/1000? Niewykluczone. Według mnie ludzie by się znaleźli gdyby sensownie do nich dotrzeć. Tutaj kluczowa jest według mnie reklama + wsparcie techniczne początkujących. Wsparcie techniczne moim zdaniem mogłoby trafić na Q&A (forum stoi niewykorzystane, wystarczy skierować tam ruch). Tutorial w formie filmików z widocznym ekranem i wpisywanymi komendami zacząłem sam przygotowywać, choć jak zobaczyłem zmiany, to grubo pożałowałem godzin spędzonych na nagrywanie.
2b)
- Zmiany - jeśli Arkadia różni się czymś od WOWa, to się różni. Ten cotysięczny gracz, który szuka brutalności i wyzwania może tutaj trafić. Jeśli Arkadia idzie w tym samym kierunku, to jest po prostu mniej atrakcyjna. To jest główna z przyczyn, dlaczego upraszczanie, ugładzanie, równanie i ogłupianie rozgrywki pod naporem Tercorali i innych podobnych po prostu urwało kurze złote jaja. No i teraz to już mamy gre bez jaj. Jak ktos teraz zapyta czym różni się Arka od WOWa, czy miliona klikanych gierek, to co można odpowiedzieć? Pograj w WOWa, tam są ładne muzyczki i grafika, nie trzeba tłuc się latami z interfejsem i dodatkowym oprogramowaniem. Arkadia to gra niszowa, więc myślenie o tym, żeby przypodobać się ogółowi graczy uwielbiających autobusowe klikadełka jak na mnie jest z góry skazany na porażkę.
----------------------------------------------------------------------
Ralandil pisze: ↑24 cze 2019 14:45
Gixx dalej możesz się wczuwać w odgrywanie postaci i czytać z zamiłowaniem opis śmierci. Obecna kara za zgon wcale tego nie przekreśla.
Smutno, że nie przeczytałeś i tak komentujesz.
Ralandil pisze: ↑24 cze 2019 14:45
Realia są takie, że większość z nas to już osoby 30+, więc odrabianie tysiąca nieznaków mając sensowną pracę i rodzinę jest karkołomnym zadaniem.
I tutaj jest drugi problem. Niezbyt czaje co przyswiecalo wizom robiącym tę zmianę, jednak skutki - poza zabiciem serca tej gry - przewidywałbym następujące:
1. Osoby które miały wysokie poziomy, które są skłonne grać dużo i umieją te poziomy utrzymać pójdą jeszcze bardziej w górę. z symbolicznych 5000h expienia zrobi sięrok po roku dystans 10000h, 15000h, 20000h vs początkujący gracz. Dla takich osób, które lubią, jakoś chcą expić na potęgę absolutnie bez znaczenia będzie to, czy odrabiać jednego zgona będą dzień czy tydzień.
2. Osoby, które dotychczas expiły, ale nie umiały utrzymać wysokiego poziomu, bo ginely sobie co jakis czas, zaczną gonić tych najlepszych. Gra przestaje promować jakąkolwiek umiejętność, zaczynają się liczyć dupogodziny, skill przestaje mieć znaczenie.
3. Ogólny poziom graczy, mierzony przez liczbę dupogodzin wysiedzianych przy klikaniu wesprzyj albo zabij rośnie. To znaczy, początkujący gracz, jakkolwiek sensownie ogarniający, który wcześniej potrzebował raz wyexpić początek wielcedośwa, żeby już się liczyć w starciu z innymi i odbijać się od dławika jak pozostali, teraz będzie potrzebował wysiedzieć znacznie znacznie więcej. Ile? Rok? Dwa? Z czasem coraz więcej.
4. Osoby które nie mają czasu grać, a błagały o zachowanie ich poziomów, będą w tym zestawieniu tydzień w tydzień, rok w rok balansowani i odsadzani do tyłu. Z tym, że zgon nie dotyczy jednej osoby, a wszystkich w podobnej sytuacji.
Ogólnie zmiany na dany moment promują coraz większe odsadzanie graczy, którzy dupogodzin wysiadywać nie chcą, nie mogą, nie umieją.