Pytania do czarodziejów vol xx

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Ralandil
Posty: 228
Rejestracja: 02 sty 2012 13:07
Lokalizacja: Athel Loren

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Ralandil » 24 cze 2019 14:45

Gixx dalej możesz się wczuwać w odgrywanie postaci i czytać z zamiłowaniem opis śmierci. Obecna kara za zgon wcale tego nie przekreśla.

Realia są takie, że większość z nas to już osoby 30+, więc odrabianie tysiąca nieznaków mając sensowną pracę i rodzinę jest karkołomnym zadaniem.
Athel Loren shall not suffer the presence of Men, nor Orcs, nor Dwarfs, nor Beastmen. If a foe takes a single step upon such sacred soil, they shall not take another.

TinTin++ Mud Client Manual

Gixx
Posty: 47
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Gixx » 24 cze 2019 16:25

Valdethruda pisze:
24 cze 2019 13:18
Teraz ludzie mają smartfony, gier do klikania przez internet jest masa, internet jest wszędzie, natomiast Ci co grali przy 1/3 straty przy zgonie po akademikach mają mężów/żony, po dwójce dzieci i są szczęśliwi jak po pracy dadzą radę zalogować choć na chwilę.
Do tego 1 zakonnik już nie przegoni 3 mutantów, a ogr niemalże musi omijać elfa na trakcie, żeby nie obrazić jego uczuć.

To prawda, wtedy było lepiej, ale to nie wróci już. Takie dinozaury jak ja czy Ty albo przystosują się do tego, albo wyginą.
Właśnie tutaj jest pole do polemiki:
1. Absolutna zgoda, że ludzie są inni, w 99% nastawieni na proste gierki, gdzie po przeciagnieciu paluszkiem wymalowane króliczki krzycza jaki jestes madry i piekny. Też zdecydowanie zgoda, że jest tego mnóstwo.
2. Niekoniecznie trzeba jednak iść za tym, że: a) pozostali ludzie nie są w stanie zaludnić arkadii tak, żeby to ładnie przędło. b) że upodabniając arkadię do kiziumiziugierek na 2h osiągnięte zostaną jakiekolwiek pozytywne rezultaty.

2a)
  • Popularność takiej gry jak Rust pokazuje, że jest spore grono ludzi, które jeszcze lubi brutalność. Tam nie traci się expa, tylko po straceniu bazy traci się cały dorobek, który czasem był warty wiele miesięcy pracy. W jednej bitwie stowarzyszenia potrafią się wystrzelać z przygotowywanej przez wiele miesięcy amunicji. I komuś chce się w to grać - z grafiką czy bez, liczy się to, że można stracić wszystko i zostać zmieszanym z błotem w bardzo krótkim czasie.
  • Do zaludnienia Arkadii, tak żeby widać było zmianę i dało się pograć wystarczy (może się mylę) coś rzędu 1000 sensownie aktywnych graczy (szacowane przy średnim 10h w tygodniu). 38.000.000/1000 w takim rozrachunku daje wynik, że po przekonaniu jednej osoby na 38.000 polaków mamy to. A ile osób byłoby skłonnych sensownie grać w Arkadię, gdyby otrzymało informację o jej istnieniu oraz jakiś basic tutorial? 1/1000? Niewykluczone. Według mnie ludzie by się znaleźli gdyby sensownie do nich dotrzeć. Tutaj kluczowa jest według mnie reklama + wsparcie techniczne początkujących. Wsparcie techniczne moim zdaniem mogłoby trafić na Q&A (forum stoi niewykorzystane, wystarczy skierować tam ruch). Tutorial w formie filmików z widocznym ekranem i wpisywanymi komendami zacząłem sam przygotowywać, choć jak zobaczyłem zmiany, to grubo pożałowałem godzin spędzonych na nagrywanie.
2b)
  • Zmiany - jeśli Arkadia różni się czymś od WOWa, to się różni. Ten cotysięczny gracz, który szuka brutalności i wyzwania może tutaj trafić. Jeśli Arkadia idzie w tym samym kierunku, to jest po prostu mniej atrakcyjna. To jest główna z przyczyn, dlaczego upraszczanie, ugładzanie, równanie i ogłupianie rozgrywki pod naporem Tercorali i innych podobnych po prostu urwało kurze złote jaja. No i teraz to już mamy gre bez jaj. Jak ktos teraz zapyta czym różni się Arka od WOWa, czy miliona klikanych gierek, to co można odpowiedzieć? Pograj w WOWa, tam są ładne muzyczki i grafika, nie trzeba tłuc się latami z interfejsem i dodatkowym oprogramowaniem. Arkadia to gra niszowa, więc myślenie o tym, żeby przypodobać się ogółowi graczy uwielbiających autobusowe klikadełka jak na mnie jest z góry skazany na porażkę.
----------------------------------------------------------------------
Ralandil pisze:
24 cze 2019 14:45
Gixx dalej możesz się wczuwać w odgrywanie postaci i czytać z zamiłowaniem opis śmierci. Obecna kara za zgon wcale tego nie przekreśla.
Smutno, że nie przeczytałeś i tak komentujesz.
Ralandil pisze:
24 cze 2019 14:45
Realia są takie, że większość z nas to już osoby 30+, więc odrabianie tysiąca nieznaków mając sensowną pracę i rodzinę jest karkołomnym zadaniem.
I tutaj jest drugi problem. Niezbyt czaje co przyswiecalo wizom robiącym tę zmianę, jednak skutki - poza zabiciem serca tej gry - przewidywałbym następujące:

1. Osoby które miały wysokie poziomy, które są skłonne grać dużo i umieją te poziomy utrzymać pójdą jeszcze bardziej w górę. z symbolicznych 5000h expienia zrobi sięrok po roku dystans 10000h, 15000h, 20000h vs początkujący gracz. Dla takich osób, które lubią, jakoś chcą expić na potęgę absolutnie bez znaczenia będzie to, czy odrabiać jednego zgona będą dzień czy tydzień.

2. Osoby, które dotychczas expiły, ale nie umiały utrzymać wysokiego poziomu, bo ginely sobie co jakis czas, zaczną gonić tych najlepszych. Gra przestaje promować jakąkolwiek umiejętność, zaczynają się liczyć dupogodziny, skill przestaje mieć znaczenie.

3. Ogólny poziom graczy, mierzony przez liczbę dupogodzin wysiedzianych przy klikaniu wesprzyj albo zabij rośnie. To znaczy, początkujący gracz, jakkolwiek sensownie ogarniający, który wcześniej potrzebował raz wyexpić początek wielcedośwa, żeby już się liczyć w starciu z innymi i odbijać się od dławika jak pozostali, teraz będzie potrzebował wysiedzieć znacznie znacznie więcej. Ile? Rok? Dwa? Z czasem coraz więcej.

4. Osoby które nie mają czasu grać, a błagały o zachowanie ich poziomów, będą w tym zestawieniu tydzień w tydzień, rok w rok balansowani i odsadzani do tyłu. Z tym, że zgon nie dotyczy jednej osoby, a wszystkich w podobnej sytuacji.

Ogólnie zmiany na dany moment promują coraz większe odsadzanie graczy, którzy dupogodzin wysiadywać nie chcą, nie mogą, nie umieją.

Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Lumen » 24 cze 2019 16:52

Gixx, każda gra jest robiona pod konkretnego gracza - nastoletnie dziewczynki, 30-letni panowie, 50-letnie panie z wioski itepe itede. Arkadia została stworzona w czasach gdy "niczego nie było', profilować nie było czego bo nie było potrzeby, z czasem jednak ci, którzy pozostali stworzyli jasny obraz gracza Arkadii - 30+/praca/dzieci/inne zajęcia. Ten 30+ nawet jeśli chce nawalac ostre pvp to nie ma czasu odrabiac tego ci wyoral bo loguje sie duuuuuzo mniej niz gdy byl mlodym studentem i ma inne priorytety. Tylko tyle i az tyle do zrozumienia. Hardkorow chcacych tracicic lata zycia na expa jest zbyt malo zeby stworzyli przyzwoity, zeby nie powiedziec jakikolwiek online. Pvp jest fajne samo w sobie i raczej nikt normalny nie uprawia go by komus zniszczyc rok zycia ;P

Gixx
Posty: 47
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Gixx » 24 cze 2019 17:03

Lumen pisze:
24 cze 2019 16:52
Tylko tyle i az tyle do zrozumienia.
Nom. Polecam czytać przed krytyką.

Gixx
Posty: 47
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Gixx » 24 cze 2019 17:10

I nie - PvP nie jest martwe dlatego, że ktoś nie ma czasu odrabiać, tylko dlatego, że z kolejnymi zmianami straciło jakikolwiek sens. Po prostu od dawna nie było i nie ma o co się bić.

Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Lieselotte » 24 cze 2019 18:31

Gixx ma rację, a reszta blefuje.

Arkadia od zawsze miała dwie główne zalety. Emocjonujące PK i klimat - obowiązkowy erpeg. Teraz ludzie, którzy nigdy nie byli przesadnie zaangażowani w PK, wypłakali swoje zmiany, a Arkadia nie może być już nudniejsza z punktu widzenia mechaniki.

To dobrze? No na pewno, widać jak wprowadzane zmiany wpłynęły na aktywność Scoia'tael oraz MC. Co z kolei przełożyło się praktycznie na wymarcie PK na mudzie. A ludzie dalej nie rozumieją tych prostych spostrzeżeń i myślą, że główną motywacją do walk miedzy graczami było dojebanie komuś. Główną motywacją był udział w emocjonujacej aktywności, a ryzyko zgona i utraty znaczącej części doświaczenia, było gwarantem, że te emocje się pojawią. Jeżeli najpierw się wprowadza tysiąc mechanizmów ograniczających szansę na śmierć (obcięty cios w plecy, forma, inflacja poziomów jako efekt poboczny), a następnie jeszcze przebija to wszystko i praktycznie usuwa karę za zgon, to w tej grze już nie ma żadnych emocji wynikających z mechaniki.

No ale, na tym etapie gra ma już pewnie wchodzić w etap uśpienia. Bo o ile mogę uwierzyć w to, że gracze takich prostych zasad nie dostrzegają i będą tylko krzyczeć "dej!", to wizowie muszą być świadomi tego, co robią.

Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 370
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Ilane » 24 cze 2019 18:46

Lieselotte pisze:
24 cze 2019 18:31
No na pewno, widać jak wprowadzane zmiany wpłynęły na aktywność Scoia'tael oraz MC. Co z kolei przełożyło się praktycznie na wymarcie PK na mudzie.
Jak wpłynęły? Chyba o czymś nie wiem.

Zgadzam się tutaj z czyimś stwierdzeniem, żę pvp umiera, bo nie ma o co się bić. Trochę nieśmiało zaczyna przełamywać zmiana ze skarbcami i rozrzuceniem magików. Trzymam kciuki, że brak kary za zgon to wstęp do otwarcia siedzib.

Ale skoro są to pytania do Czarnoksięzników i Czarnoksiężniczek: czy może macie w planach wprowadzenie jakichś nowych zawodów w najbliższym czasie? Przydałoby się teraz nieco rozruszać ten aspekt Arki.

Pozdro,
Krulowa Ilona I Sprawiedliwa
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479

Awatar użytkownika
Blob
Posty: 176
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Blob » 24 cze 2019 19:06

Lumen pisze:
24 cze 2019 16:52
Gixx, każda gra jest robiona pod konkretnego gracza - nastoletnie dziewczynki, 30-letni panowie, 50-letnie panie z wioski itepe itede. Arkadia została stworzona w czasach gdy "niczego nie było', profilować nie było czego bo nie było potrzeby, z czasem jednak ci, którzy pozostali stworzyli jasny obraz gracza Arkadii - 30+/praca/dzieci/inne zajęcia. Ten 30+ nawet jeśli chce nawalac ostre pvp to nie ma czasu odrabiac tego ci wyoral bo loguje sie duuuuuzo mniej niz gdy byl mlodym studentem i ma inne priorytety. Tylko tyle i az tyle do zrozumienia. Hardkorow chcacych tracicic lata zycia na expa jest zbyt malo zeby stworzyli przyzwoity, zeby nie powiedziec jakikolwiek online. Pvp jest fajne samo w sobie i raczej nikt normalny nie uprawia go by komus zniszczyc rok zycia ;P
Pragnę tylko przypomnieć że w historii Arkadii zdarzały się sytuacje zakładania sekondów, które miały tylko za zadanie zabicie silnych postaci na pułapce. A starania do gildii trwały długo.

I moje pytanie do wizów. W związku z ostatnimi zmianami: Czy planowane jest pakowanie innych npecy na wzór obecnych ruin?

Deidre
Posty: 16
Rejestracja: 14 lis 2017 06:56

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Deidre » 24 cze 2019 19:13

Witajcie placzacy z radosci i ze smutku.

Proponuje zaczac grac. Jak sie tak jeden, drugi, dziesiaty i nasty "obrazi", ze jest nie po jego mysli (a mozna juz zauwazyc spadek logujacych) i gra nie ma sensu to uwaga: przepowiednia Gixxa zaczyna nabierac kolorkow i sami tej biednej Arkadii wbijacie gwozdziki do trumny, a nie wizowie. Zgon to zgon i sam w sobie jest kara. Za bezmyslnosc, brawure, czynniki wyzsze. I niewazne, czy bedziemy go odrabiac dzien, tydzien, czy bardziej zajeci i kilka miesiecy - jak ktos potrafi po zmianach nie czuc zalu, ze czyta (za dlugi) opis to...no coz. Na pewno jest na to jakas fachowa nazwa :) Przeciez jestesmy Polakami, potrafimy sie przystosowac do najciezszych warunkow! ;P

Awatar użytkownika
Lieselotte
Posty: 87
Rejestracja: 19 maja 2017 19:34

Re: Pytania do czarodziejów vol xx

Post autor: Lieselotte » 24 cze 2019 19:31

Ilane pisze:
24 cze 2019 18:46
Lieselotte pisze:
24 cze 2019 18:31
No na pewno, widać jak wprowadzane zmiany wpłynęły na aktywność Scoia'tael oraz MC. Co z kolei przełożyło się praktycznie na wymarcie PK na mudzie.
Jak wpłynęły? Chyba o czymś nie wiem.
O tym, że połowa wiewiórek z szefem na czele swojego czasu testowała różne gry online i zapraszała do wspólnej zabawy ludzi na Discordzie? Czy o tym, że przez ostatnie pół roku wiewórki były zaangażowane w zabicie dwóch graczy? To nawet nie są tematy, które da się przykryć słynną wiórkową propagandą. (;

Zablokowany