Koniec Arkadii

Forum wieści z Arkadii.
Ormen
Posty: 61
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Ormen » 21 cze 2019 09:46

Większość zmian bardzo na plus. Dzięki wielkie za możliwość ponownego rozłożenia cech.

Poziom pewnie fajnie byłoby widzieć, ale mogę żyć bez tego. Jednak znaczne zwiększenie czasu na nieznaki jest cholernie nie w porządku.
Ogrza Kompania wyexpiła się do kosmicznych poziomów czitując lub chociaż naginając szeroko pojęte zasady fair play wobec innych. Nie zostali za to ukarani, więc gra przeciw nim nie jest prosta, ale do tej pory była motywacja żeby zrobić w bardziej fair sposób podobnie wysoki poziom. Oni swojego nigdy nie stracą, ja swojego nigdy nie stracę, tyle ze teraz nadrabianie tej różnicy w poziomach zajmie na oko jakieś 30% dłużej.

To na razie tylko pierwsze obserwacje i coś co sprawia, że mimo pozytywnego odczucia co do reszty zmian, odechciewa się grać. Byłbym wdzięczny za info od drużyny MG czy utrudnienie expa (nie wiem czy tylko przez brak alkoholu, czy siła mobów też się zmieniła - trudno ocenić) jest zgodne z zamierzeniem i czy jest szansa żeby jakoś to zaadresować. Czy może jednak po zmianach nieznaczne postępy znaczą te 30% więcej dla cech? Jeśli znaczą tyle samo, to pierwsze wrażenie jest takie, że balans został mocno zaburzony.

Valdethruda
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Valdethruda » 21 cze 2019 09:48

Poziom postaci już dawno przestał mieć jakikolwiek sens.

Dzięki jego zakryciu nie ma pieczenia zwieraczy przy zgonie, że się straciło poziom, co było płaczem i stękaniem przy większości zmian czegokolwiek.

Wartość poznawcza tej danej również była wątpliwa, bowiem różnica między początkiem poziomu, a jego końcem szczególnie na wyższych lewelach jest mocno odczuwalna. Już pomijam różnice ile trzeba na legendę na takiej elfce, a ile na ogrzycy, czy różnice w ustawieniu w medytacji powodujące, że nawet w obrębie jednej rasy poziom poziomowi nierówny.

Tak jak ktoś napisał wyżej, wreszcie um oceny przeciwnika nabierze sensu - tak jak ze zbrojami czy broniami przywykliśmy do tego, że jeden ocenia lepiej to drugi tamto, tak samo teraz będzie z postaciami.

Jedyne co bym poprawiła, to rozszerzenie skali cech, ponieważ obecnie to jedyna miarka poziomu postaci dla samego jej właściciela. Po osiągnięciu epików, czy nadludzi robi się to karkołomne.

Torgen
Posty: 381
Rejestracja: 13 lut 2009 12:23

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Torgen » 21 cze 2019 10:33

Ktos tam kiedys w jakims temacie pisal ze kiedys bylo lepiej i zieleniej bo sie tworzylo druzyny dla ludzi, zeby sie mogli spotkac, poexpic razem, pogadac poerpegowac i co tam jeszcze po. Teraz macie na to szanse bo nie musicie patrzec na poziom: "E ty masz pewnie stapa, nic chcemy cie, wroc jak bedziesz mial legende." Macie mozliwosc lepszej zabawy bo sie bardziej ogarniac bedziecie musieli na expie. I nie bedziecie sie kisic we wlasnym sosie. Chyba ze podchodzicie do gry calkowicie technicznie, ten ma tyle pkt, ten tyle, ten mi da expa ten zabierze. Ale wtedy zawsze bedziecie marudzic i narzekac. Bo niech wam MG zmieni jedna cyferke w expie i caly wasz misterny plan w pizdu. Dla mnie nigdy nie stanowilo problemu branie na expa postaci o wiele mniejszym poziomie, zawsze gostek mial z tego frajde.

Iria
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019 08:38

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Iria » 21 cze 2019 11:03

Torgen pisze:
21 cze 2019 10:33
Ktos tam kiedys w jakims temacie pisal ze kiedys bylo lepiej i zieleniej bo sie tworzylo druzyny dla ludzi, zeby sie mogli spotkac, poexpic razem, pogadac poerpegowac i co tam jeszcze po. Teraz macie na to szanse bo nie musicie patrzec na poziom: "E ty masz pewnie stapa, nic chcemy cie, wroc jak bedziesz mial legende." Macie mozliwosc lepszej zabawy bo sie bardziej ogarniac bedziecie musieli na expie. I nie bedziecie sie kisic we wlasnym sosie. Chyba ze podchodzicie do gry calkowicie technicznie, ten ma tyle pkt, ten tyle, ten mi da expa ten zabierze. Ale wtedy zawsze bedziecie marudzic i narzekac. Bo niech wam MG zmieni jedna cyferke w expie i caly wasz misterny plan w pizdu. Dla mnie nigdy nie stanowilo problemu branie na expa postaci o wiele mniejszym poziomie, zawsze gostek mial z tego frajde.
A kto miał mniejszy poziom niż Ty? :lol: :lol:
Pozdrawiam i życzę miłego erpega :mrgreen:
Tak ogólnie to nie lubię ludzi, ale kocham konie... mechaniczne i tą niewidzialną siłę, która próbuje zerwać mnie z mego rumaka kiedy do końca dociskam manetkę.

Gonred
Posty: 33
Rejestracja: 02 lis 2015 08:49

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Gonred » 21 cze 2019 11:15

Czy brak zgonu przyciągnie starych graczy? Szczerze wątpię, zarówno ja jak i kilku moich znajomych ( którzy już dawno nie grają, ale dawniej sporo czasu stukali w literki ) właśnie możliwość szybkiej i niespodziewanej śmierci uważała za jedną z najbardziej klimatycznych rzeczy na Arkadii. Do czasu zmian jeszcze jakaś wypasiona postać miała niewielkie wprawdzie szanse, ale jednak, że zginie i straci trochę cech. Teraz tej szansy już nie dostanie - więc wypasy będą jeszcze bardziej się paść na idlu ( bo ryzyko niewielkie i nawet jak zaliczą zgon i im spadną cechy to się przeniosą na inne ekspowisko ), a nowym pozostanie zap.... Jak długo i jak wielu będzie się chciało, skoro przepaść każdego dnia będzie się powiększać? Moim zdaniem zmiany powinny iść w innym kierunku. Zwiększyć prawdopodobieństwo zgonu (np. poprawiając legendarny i wielokroć dyskutowany cios w plecy ), wymusić na graczach konieczność pilnowania postaci, przez różnego rodzaju nieprzewidziane zdarzenia ( choć w tym zakresie chyba coś się dzieje, bo jakieś partole mutantów niedawno widziałem ), których powinno być dużo. Może niektórzy koksiarze by zrezygnowali z gry, ale za to klimat by chociaż trochę wrócił.
Wakacje nadeszły, myślałem że trochę więcej pogram teraz, bo i czasu przybyło, ale przy tej zmianie nie chce mi się...

Gixx
Posty: 47
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Gixx » 21 cze 2019 11:32

Terenes pisze:
21 cze 2019 07:57
Tyle tylko, ze wprowadzono na raz kilka zmian, wiec mam wrazenie ze wizowie nie beda w stanie rozdzielic jaki wplyw na liczbe graczy ma otwarcie calej masy fajnych rzeczy jak nowych przygod, jaki losowanie magikow, a jaki zmiany w expie. Dodatkowo okresem testowym beda wakacje, tak wiec czas wyjatkowy. Mlodszego pokolenia arkadyjczykow (tj studenci) jest jednak na tyle liczne by mialo to ogromny wplyw na frekwencje.
W zupełności się zgadzam. Jest jeszcze jeden wymiar zniesienia kary za zgon. Jeśli już urządzono permanentny primaaprilis, to zaloguje się trochę więcej graczy? No zaloguje. Pobiją się, powalczą i poginą? Tak. Ile to potrwa, zanim przestanie być jakkolwiek ekscytujące? Do spółki z nowymi zmianami obstawiam, że przez kilka miesięcy. Tylko że to się w zasadzie nie różni od tego, żeby załadować policyjne pały i dresowe spodnie ku uciesze tłumu.

Zgon, który boli i przeciwnik, który jednak nie chce umierać były chyba ostatnią motywacją do tego, żeby spróbować kogoś zabić. Przywrócenie walk poprzez odebranie motywacji do przeżycia, to uczynienie gracza równie ciekawym celem co NPC. Już po Novigradzie szwęda się jeden taki gnom, co nie dba przesadnie o to, żeby go zabić. Teraz każdy będzie po trosze takim nieśmiertelnikiem.

Gixx
Posty: 47
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Gixx » 21 cze 2019 11:32

Terenes pisze:
21 cze 2019 07:57
Tyle tylko, ze wprowadzono na raz kilka zmian, wiec mam wrazenie ze wizowie nie beda w stanie rozdzielic jaki wplyw na liczbe graczy ma otwarcie calej masy fajnych rzeczy jak nowych przygod, jaki losowanie magikow, a jaki zmiany w expie. Dodatkowo okresem testowym beda wakacje, tak wiec czas wyjatkowy. Mlodszego pokolenia arkadyjczykow (tj studenci) jest jednak na tyle liczne by mialo to ogromny wplyw na frekwencje.
W zupełności się zgadzam. Jest jeszcze jeden wymiar zniesienia kary za zgon. Jeśli już urządzono permanentny primaaprilis, to zaloguje się trochę więcej graczy? No zaloguje. Pobiją się, powalczą i poginą? Tak. Ile to potrwa, zanim przestanie być jakkolwiek ekscytujące? Do spółki z nowymi zmianami obstawiam, że przez kilka miesięcy. Tylko że to się w zasadzie nie różni od tego, żeby załadować policyjne pały i dresowe spodnie ku uciesze tłumu.

Zgon, który boli i przeciwnik, który jednak nie chce umierać były chyba ostatnią motywacją do tego, żeby spróbować kogoś zabić. Przywrócenie walk poprzez odebranie motywacji do przeżycia, to uczynienie gracza równie ciekawym celem co NPC. Już po Novigradzie szwęda się jeden taki gnom, co nie dba przesadnie o to, żeby go zabić. Teraz każdy będzie po trosze takim nieśmiertelnikiem.

Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 43
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Chivasso » 21 cze 2019 11:32

Narzekanie na brak kary za zgon jest trochę przedwczesne - kara jest, nie mamy na razie danych, na ile dotkliwa. Wydaje się, że jest nawet większa, niż była (jeśli chodzi o cechy), tylko łatwiejsza (?) do odrobienia. To nie jest zła zmiana.

Tytuły związane z poziomem - są zapowiedzi, że w jakiejś formie wrócą, skoro to ważne dla niektórych.

Dobieranie drużyny - co za różnica, czy patrzymy na poziom, czy porównujemy cechy? No dobrze, możemy się pomylić. Ale to tylko da impuls do trenowania tej umiejętności, choćby u dowódcy wyprawy. Poza tym ocena konkretnych cech bojowych jest bardziej miarodajna, niż ogólnego poziomu (a jeśli to odkrywca/wynalazca pakujący co się da w intelekt?).

Jak dla mnie w tej reformie brakuje tylko dwóch elementów:

- doswiadczenie zdobywane nie przez walkę - wiem, wałkowane tysiące razy, ale to tylko znaczy, że to rzecz potrzebna. To nie musi być rewolucja: niewielkie ilości doświadczenia za zdobywanie wiedzy i za eksplorację, korzystając z istniejących mechanizmów Klubu Obieżyświatów. Ewentualnie za niektóre rzadkie ziola, ryby, kopaliny itp.

- wzmocnienie i jednoczesne ucywilizowanie PvP: osoba zgildiowana zabijająca osobę zadeklarowaną jako wróg dostaje duży bonus doświadczenia, a dodatkowo trofea (głowy?) takich wrogów dostarczone w pewnej liczbie do siedziby stowarzyszenia dają jej sławę etatową.
Pozdrawia Chivasso z Tilei

Gixx
Posty: 47
Rejestracja: 05 cze 2017 01:34

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Gixx » 21 cze 2019 11:34

Chivasso pisze:
21 cze 2019 11:32
Narzekanie na brak kary za zgon jest trochę przedwczesne - kara jest, nie mamy na razie danych, na ile dotkliwa. Wydaje się, że jest nawet większa, niż była (jeśli chodzi o cechy), tylko łatwiejsza (?) do odrobienia. To nie jest zła zmiana.
No nie. Wiemy, ze jak gracz slaby, to moze byc rownie dotkliwa, jak teraz. Z kolei im bardziej ktoś wyidloexpowany i do idloexpa przyzwyczajony, tym bardziej śmieszna. Dotychczas ludzie decydowali się expić do poziomu, gdzie mogli stracić miesiące, jeśli nie lata pracy jednym zgonem. Zgon, którego można odrobić w dzień, czy nawet kilka dni jest dla większości graczy śmieszny i można ginąć dowoli. Tylko gracze, którzy nie radzą sobie najlepiej, lub mają mało czasu będą coś takiego traktować poważnie.

Valdethruda
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Valdethruda » 21 cze 2019 11:52

Odrobienie zgona przy tak niskiej sile bojowej może wcale nie być latwe, szczególnie w sytuacji kiedy masz wrogow, którzy po takim zgonie zabija Cie 3 ciosami.
Pomijam już to, ze byle goblin z krzywym nosem będzie smiertelnym wrogiem przez pierwsze postępy.
Jak dodamy do tego fakt, ze za bardzo na plecak nie weźmiesz kolegi spasa, bo ci zje caly exp z goblinow, odrobienie tych niebotow kary będzie co najmniej ciekawe, a już na pewno nie da się tego zrobić na idloexpie z komórki w pracy.

Hargrim w innym topicku napisał, ze sila bojowa jest liczona od max cech... Pozdrawiam tych, którzy twierdza ze teraz odexpianie zgona, tfu kary za zgon to będzie pikus.

Zablokowany