Koniec Arkadii

Forum wieści z Arkadii.
Vyrg
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2018 14:17

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Vyrg » 21 cze 2019 14:38

Gixx, przestan w koncu pisac te bzdury.

W mojej ocenie zmiany bardzo na plus.
- mocne okrojenie komorkowego expa, a tym samym podkrecenie expa w druzynie na bardziej wymagajacych mobach gdzie idlerzy w druzynie beda nieprzydatni bonusuje tych, ktorzy faktycznie graja a nie udaja, ze graja.
- zastapienie kary za zgon wprowadzonym systemem odexpiania oslabia gildie/postac i wylacza ja z prob Dominacji (tak, walki o skarbce ale i ogolno pojetych walk miedzy-gildiowych) skuteczniej niz poprzednio, ale przyjemniej bo krotkoterminowo, a co moim zdanie najwazniejsze pvp/pve jak i same zgony przestana byc toksyczne. Nie oklamujmy sie, nasze male spoleczenstwo ma w sobie wiecej jadu niz czarna mamba i jesli wciaz Was cieszy dojeb*** przeciwnikowi bo ten stracil X godzin expa - wspolczuje i polecam psychologa.
- brak widocznych lvli faktycznie troche zniecheca do rozwijania/expienia postaci. Duzo przyjemniej biec gdy wiadomo gdzie jest meta. Znajac zycie expic i tak bedziemy dalej :)
- brak pozytynego wplywu alkoholu na bojowe cechy postaci - tego akurat nie moge zrozuimec i zaakceptowac. Sam po kilku jestem silniejszy, zreczniejszy, wytrzymalszy a juz napewno duzo bardziej przystojny! ;)

p.s.
Wiadomo juz skad to ogolne spowolnienie expa... brawo, mi sie podoba :)

Awatar użytkownika
Blob
Posty: 176
Rejestracja: 04 mar 2009 08:37

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Blob » 21 cze 2019 15:56

Gryzak pisze:
21 cze 2019 12:01
Valdethruda pisze:
21 cze 2019 11:52
Odrobienie zgona przy tak niskiej sile bojowej może wcale nie być latwe, szczególnie w sytuacji kiedy masz wrogow, którzy po takim zgonie zabija Cie 3 ciosami.
Pomijam już to, ze byle goblin z krzywym nosem będzie smiertelnym wrogiem przez pierwsze postępy.
Jak dodamy do tego fakt, ze za bardzo na plecak nie weźmiesz kolegi spasa, bo ci zje caly exp z goblinow, odrobienie tych niebotow kary będzie co najmniej ciekawe, a już na pewno nie da się tego zrobić na idloexpie z komórki w pracy.
Bez testów wiele nie powie, a jak nie robic druzyny tyko jedna spasiona osoba sciaga mobka do ledwo zywego, wychodzi, wchodzi odrabiajacy i dobija?
przy niskich cechach bedzie sie meczyl dlugo ale moze ciezko ranny dobije, nadal najwiecej expa za dobicie prawda?

Obawiam sie że tu też kolejny raz bedzie zysk dla ataków z ukrycia, wiekszy damage na wstepie dla dobijającego.
i tym samymym szybsze odrabianie tą metodą, czyżby po reformach atak z zaskoczenia zyskał parokrotnie?

Trzebaby potestować jak takie ataki wchodza na niskich cechach :)
Od dawna exp za dobicie jest mały z powodów które opisałeś.
PS. A atak z zaskoczenia i expienie w przypadku partyzanta moim zdaniem się wyklucza.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2019 21:35 przez Blob, łącznie zmieniany 1 raz.

Ormen
Posty: 61
Rejestracja: 15 lut 2009 12:12

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Ormen » 21 cze 2019 16:22

Vyrg pisze:
21 cze 2019 14:38
Gixx, przestan w koncu pisac te bzdury.

W mojej ocenie zmiany bardzo na plus.
- mocne okrojenie komorkowego expa, a tym samym podkrecenie expa w druzynie na bardziej wymagajacych mobach gdzie idlerzy w druzynie beda nieprzydatni bonusuje tych, ktorzy faktycznie graja a nie udaja, ze graja.
- zastapienie kary za zgon wprowadzonym systemem odexpiania oslabia gildie/postac i wylacza ja z prob Dominacji (tak, walki o skarbce ale i ogolno pojetych walk miedzy-gildiowych) skuteczniej niz poprzednio, ale przyjemniej bo krotkoterminowo, a co moim zdanie najwazniejsze pvp/pve jak i same zgony przestana byc toksyczne. Nie oklamujmy sie, nasze male spoleczenstwo ma w sobie wiecej jadu niz czarna mamba i jesli wciaz Was cieszy dojeb*** przeciwnikowi bo ten stracil X godzin expa - wspolczuje i polecam psychologa.
- brak widocznych lvli faktycznie troche zniecheca do rozwijania/expienia postaci. Duzo przyjemniej biec gdy wiadomo gdzie jest meta. Znajac zycie expic i tak bedziemy dalej :)
- brak pozytynego wplywu alkoholu na bojowe cechy postaci - tego akurat nie moge zrozuimec i zaakceptować.

W pełni się zgadzam
Vyrg pisze:
21 cze 2019 14:38
p.s.
Wiadomo juz skad to ogolne spowolnienie expa... brawo, mi sie podoba :)
Skąd? Ja nic nie wiem.

Awatar użytkownika
Nathaniel
Posty: 126
Rejestracja: 13 lut 2009 07:10
Lokalizacja: Kraków

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Nathaniel » 24 cze 2019 15:08

Gunnar pisze:
21 cze 2019 09:04
Co do zmian to niestety zabranie poziomu z opisu to strzal w kolano. Mysle, ze czesc graczy expila żeby w końcu wbic max LVL, to z reszta jest jeden z elementow który wystepuje w każdej grze w sieci. ZAWSZE masz do czego dazyc, czy jest to master, jakiśtam orzeł czy inny 100 lvl. Z jednej strony dostajemy tytul z wiedzy na który trzeba poswiecic iles godzin, z drugiej tracimy najstarszy i chyba najważniejszy tytul dostępny dla każdego, na który tych godzin trzeba poswiecic dużo dużo więcej. I nieważne czy expisz wsiowe z komórki czy w pracy klepiesz zc. Po to spedziles na arce 500 dni żeby w końcu zobaczyć 'jesteś osoba owiana legenda'.
Brak zgona w konsekwencji spowoduje, ze tych legend będzie przybywalo, ale trzeba pamietac, ze samo wyoranie legendy z poziomu zwiedzil to jest pewnie 3500-4000 postepow. To wcale nie jest mało, a graczy raczej ubywa niż przybywa. Odebranie bardzo ważnego (z mojej perspektywy) czynnika dla graczy glownie pve jest slabym pomysłem. Ale oczywiście wszystko oceni historia.
Lepiej bym tego nie ujął i podpisuję się pod tym obiema rękami. Ostatnio gram co prawda z wielkimi przerwami, ale jednak z tyłu głowy była nadzieja, że kiedyś się wbije legendę. Jedyna zmiana, która mi się bardzo nie podoba.

Nie rozumiem dlaczego tego typu rzeczy muszą (podobnie jak waga i wzrost) być usuwane dla mnie jako gracza oceniającego własną postać.
Oczywiście, jeśli jest to częścią większego planu i musi być wdrożone w pakiecie z resztą zmian, to jak najbardziej można ukryć taką ocenę systemowo, aby inne postaci nie widziały mojego poziomu. Natomiast ja sam powinienem mieć taką możliwość.
... just like you imagined ...

Iria
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019 08:38

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Iria » 29 cze 2019 17:28

Nathaniel pisze:
24 cze 2019 15:08
Nie rozumiem dlaczego tego typu rzeczy muszą (podobnie jak waga i wzrost) być usuwane dla mnie jako gracza oceniającego własną postać.
Oczywiście, jeśli jest to częścią większego planu i musi być wdrożone w pakiecie z resztą zmian, to jak najbardziej można ukryć taką ocenę systemowo, aby inne postaci nie widziały mojego poziomu. Natomiast ja sam powinienem mieć taką możliwość.
Nic nie powinieneś roszczeniowy skurczybyku! :lol:
Tak ogólnie to nie lubię ludzi, ale kocham konie... mechaniczne i tą niewidzialną siłę, która próbuje zerwać mnie z mego rumaka kiedy do końca dociskam manetkę.

Awatar użytkownika
Undar
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2015 22:03

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Undar » 29 cze 2019 23:56

Dlugo zastanawialem sie czy cokolwiek komentowac, ale musze wyrazic swoje zdanie i ten watek chyba najbardziej sie do tego nadaje.

Chcialem opisac moje doswiadczenia jako gracza, ktory gra niemal od poczatku arki ze spora przerwa - po kilku latach wrocilem dosc niedawno i... sam nie wiem, mieszane mam uczucia.
Pamietam Arke z czasow dzialajacej mcobrony, wiec raczej dosc odleglej perspektywy. Rowniez z czasow nieco pozniejszych, kiedy grupy gp z autojoinowymi 'zawodami' typu Bataliony Chlopskie wyciagalo magiki, expilo razem w 10 osobowych druzynach i mial o z tego wielki fun. Z czasow golemow Rorkowych, z czasow epickich walk o gildie, wyciagania sprzetu cala gildia etc. Najbardziej epickie sytuacje ktorych doswiadczylem wiaza sie z tamtymi czasami, najlepsze akcje, najlepsi ludzie i wszystko naj naj naj.
Potem nastapila zmiana z zawodami, ktorej nigdy nie popieralem i ktora nigdy mi sie nie podobala. Gildie zatracily swoj pierwotny charakter kiedy kazdy mogl miec dowolny zawod, wszystko zostalo zaorane w dol. Jest to kwestia subiektywna, jednak mi sie to nigdy nie podobalo. Potem bylo duzo mniej lub bardziej udanych zmian, czasu na granie coraz mniej a i checi jakos coraz mniej i mniej.
Arkadia stala sie odlegla i przestalem grac, kiedy zostawalem ze wszystkim w tyle i stawalem sie zbyt malo elitarny na bieganie z ludzmi nie majac aktyalnych map, skryptow etc. Nie nadazalem i jakos przestawalo mi to dawac taka satysfakcje jak kiedys. Przerwe trwajaca kilka lat wypelnilem Genesisem, bo jakos nie moglem nie grac w literki. Gra mnie zafascynowala, zreszta w PC Gamerze UK byl jakis czas temu bardzo obszerny artykul o Genesisie wlasnie i mialem przyjemnosc go wspoltworzyc. Moglbym dlugo mowic o tym, czego Arkadia mogla by sie od Genesisa uczyc, ale to juz inna historia.
Problem z Genesisem byl taki, ze ludzie majac kosmiczne poziomy wyorane przez lata, nie bardzo chcieli biegac z ludzmi z nizszymi poziomami. Glownie z powodu trudnosci expowisk, po prostu byla to wieczna samotna pogon za expem, aby tylko dorownac spasom i byc w stanie z nimi pobiegac. Nigdy mi sie to nie udalo, gra byla i wciaz jest swietna, ale bylo to straszne single player bez konca w kolko, bo 'nie masz levelu'.
Wrocilem po latach do Arki, po namowach znajomego zeby dac jej szanse, ze ogrom zmian i w ogole.
Noi sam nie wiem czy to ja, czy to porownywanie do grania sprzed lat, kiedy z wypiekami na twarzy gralo sie z kafejki lub z biblioteki w liceum, ale no.. to nie to samo. To nie to samo.
Uderzylo mnie bardzo podobienstwo do Genesisa - okazalo sie, ze level trzeba wyoraz jakistam zeby byc w stanie z kims poexpic i ludzie mowia o tym wprost. "Fajnie fajnie ale najpierw sie wyexp i wroc do nas'. Expienie nigdy nie stanowilo problemu, ale przysiegam samotne zabijanie orkow czy goblinow przez X godzin jest najstraszniejsza rzecza, jaka kiedykolwiek robilem w jakiejkolwiek grze multi. To takie granie w Otchlan, dopoki ktos nie uzna ze Twoj poziom jest wystarczajacy. Tym bardziej, ze w grupie malo kto expi bo jest to po prostu nieoplacalne... ALE! Pol biedy, kiedy widzi sie postep i ma do czego dazyc. Od czasu nowych zmian, nie zalogowalem sie ponownie. Niewidoczny poziom jest dla mnie strzalem w kolano, w zadnej grze online nie spotkalem sie z brakiem odnosnika/odzwierciedlenia poziomu postaci. Po prostu ludzie musza miec do czego dazyc i nikt mi nie wmowi, ze jara sie skokiem z 'niewiele brakuje' na 'bardzo niewiele' w sensie podcechy. Zmiana dla mnie masakra. Przezylem zmiane zawodow, zamkniecie gildii, zabicie pk, przezylem i znioslem wiele. Brak widocznych poziomow i brak kary za zgon jest ostatnim gwozdziem do trumny. W Arce niestety wlasnie to masochistyczne podejscie do expa i zgonow bylo czyms, co przyciagalo sporo osob. To bylo zawsze nieodlacznym elementem tej gry i odebranie tego jest jak odebranie bardzo organicznej jej czesci.
Boje sie, ze Arkadia podzieli los Genesia, gdzie kilka/kilkanascie uber spasionych postaci ogarnia w kolko to samo i ma sekondy bardziej wyexpione niz niejedna glowna postac kogos innego. Chcialbym, bardzo bym chcial wrocic od Arki i sie nie cieszyc. Ale w swietle zmian (nie tylko tych ostatnich) to chyba juz niemozliwe... Przykro mi bardzo...

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1356
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Werbat » 01 lip 2019 17:00

Undar pisze:
29 cze 2019 23:56
w PC Gamerze UK byl jakis czas temu bardzo obszerny artykul o Genesisie wlasnie i mialem przyjemnosc go wspoltworzyc.
Offtopnę: masz linka?

Z postem się zgadzam dość mocno.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Undar
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2015 22:03

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Undar » 01 lip 2019 23:34

Werbat pisze:
01 lip 2019 17:00
Undar pisze:
29 cze 2019 23:56
w PC Gamerze UK byl jakis czas temu bardzo obszerny artykul o Genesisie wlasnie i mialem przyjemnosc go wspoltworzyc.
Offtopnę: masz linka?

Z postem się zgadzam dość mocno.
Bardzo mi milo, ze ktos mysli podobnie.

A co do artykulu to prosze bardzo:

https://www.pcgamer.com/how-players-bro ... the-brink/

Awatar użytkownika
Rork
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2019 11:53

Re: Koniec Arkadii

Post autor: Rork » 02 lip 2019 06:18

1. Szkoda, że golemy są wciąż odpięte. Mam nadzieję, że całe nie staną się skarbcem i będzie można jeszcze zajrzeć chociaż na pierwsze piętro.
2. Szkoda, że nie widać poziomów
3. Fajnie, że po pierwszych zmianach expa dla młodych poprawiono sposób jego naliczania. Tuż po zmianach jednego dnia zrobiłem chyba 4 nieboty bez problemu. Niestety nic nie warte - nic się nie ruszyło. Od paru dni expi się ciężej, ale wartość nieznaka poszybowała wg mnie w górę, przynajmniej na niższych poziomach.
4. Szkoda, że golemy są wciąż odpięte.
Tuńczyk ma 14% białka! masa po nim przyrasta szybciej niż populacja cyganów na Słowacji!
Jakiś elf krzyczy z oddali: Mam malo zycia!

Zablokowany