Strona 2 z 6

Zmiany w zdobywaniu magikow

: 18 mar 2019 16:53
autor: Rafgart
Wyciagam 'dyskusje' do osobnego tematu, bo pewnie i tak go nie unikniemy.

Za kolejne posty w temacie OK vs LE bedziemy banowac.

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 09:41
autor: Umg
Rafgart,
Został skasowany mój post - odpowiedź na posta Terenesa. Nie dotyczył on tematu OK vs LE.
Tak miało być?

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 11:12
autor: Aslinth
Witam,

Przepraszam jeśli wkurzyłem administracje albo skierowałem dyskusje na złe tory, ale mnie naprawdę interesuje kwestia cechy Intelektu w sprawie magicznych przedmiotów.
Nie miałem zamiaru z nikim się kłócić i nie chciałem nikogo obrażać.
Uważam po prostu, że władanie magicznymi przedmiotami nie powinno być zawsze łatwe i przyjemne. Coś kosztem czegoś.

Bardzo fajnie że są zmiany odnośnie zdobywania magicznych przedmiotów, bo zdecydowanie były potrzebne. Chwała adminom za to że im się nadal chce :)

Co do rozlosowywania wejściówek u dobrych npców według mnie jest to dobry pomysł. Niech zła strona też ma jakieś wyzwania i zabawę z tego że są po tej a nie innej stronie. Ale żeby nie było płaczów, że tylko źli wtedy będą dodatkowo nagradzani, niech te "dobre NPCe z wejściówkami" mają jakieś eventowe questy dla jasnej strony, za które gracze mogą dostać "dziwny klucz który dostali w spadku po ciotce"
np przetrzebienie jakiegoś terenu z orków, trolli itp przyniesienie xxx skalpów , albo uzbieranie ziół dla chorych w wiosce itp

Jakby do tego dodać jeszcze planowane plotki w karczmie
"Podobno Wójt gminy xxx dostał spadek po kuzynie który miał konszachty z lokalnymi bandytami,
- myślał że znajdzie fortune a w chacie został jeno klucz i para butów ha ha ha"

to całość by się bardzo fajnie zgrywała

Co wy na to?




pozdrawiam
Aslinth oddany i wdzięczny gracz Arkadii :)

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 11:43
autor: Rafgart
Jedyne magiczne przedmioty, ktorych dzialanie moze zalezec od intelektu, to te ochronne, ktore 'zjadaja' mane.

Zeby odciagnac was od tych beznadziejnych rozwazan o wielkosci gildowego przyrodzenia, przedstawie troche konkretow:

Krotki opis zalozen systemu:
  • wprowadzamy cos, co my okreslamy jako 'skarbce', czyli zamkniete miejsca, gdzie mozna zdobywac nagrody, w tym magiczne przedmioty
  • dostep do kazdego skarbca jest ograniczony czasowo - czyli po 'zdobyciu' skarbiec przez pewien czas jest zamkniety - oraz wymaga elementu losowego (zazwyczaj zdobycia klucza na losowym npcu lub konkretnym npcu pojawiajacym sie w losowych miejscach)
  • zapisujemy jak czesto dany skarbiec jest zdobywany i od tego bedzie zalezala ilosc nagrod/magikow (czyli w rzadziej odwiedzanym skarbcu moze byc wiecej niz 1 magik)
  • magiczne przedmioty beda losowane, jednak przy pewnych ograniczeniach klimatycznych (troll nie powinien walczyc sztyletem, a licz maczuga, niektore magiki sa unikalne jak maska Drachenfelsa itd)
  • bedziemy sie starali, by zdobycie klucza dawalo 'gwarantowany dostep' do skarbca przez 12 godzin (czyli tyle przetrwaja apokalipse i przez ten czas kolejny klucz nie pojawi sie w swiecie)

Jak wyglada sytuacja na te chwile:
  • wiekszosc miejsc w Imperium zostala juz przerobiona, pozostaly jeszcze do zrobienia utopce i wieza golemow
  • losowanie magikow wlaczymy, gdy tylko dojdziemy do tego samego etapu w Ishtar
  • Drachenfels i Raon Amorgoth zostana otwarte na samym koncu, bo bedzie tam wiecej magikow a wejscie bedzie bardziej skomplikowane
  • dodamy cztery zupelnie nowe miejsca, ktore czekaja na podpiecie, co powinno w sumie zapewnic odpowiednia 'pule' skarbcow (pewnie ponad 30)
Dodatkowo wprowadzamy standardowe skrzynie z nagrodami. Mozna je znalezc w skarbcach, ale nie tylko, takze w bardziej dostepnych miejscach. Zawartosc skrzyn rowniez bedzie zalezala od czestotliwosci otwierania. Na razie mozna w nich zdobyc tylko monety i kamienie, ale docelowo bedziemy chcieli to bardziej zroznicowac.


Tak jak pisalem wczesniej, oczekuje, ze system zacznie jako tako dzialac w calosci gdzies w polowie maja. Do tego czasu trzeba sie wykazac cierpliwoscia.
Na pewno bedziemy musieli rownoczesnie wzbogacic i uzupelnic liste przedmiotow magicznych. Dlatego jesli ktos chce pomoc, to beda potrzebne opisy, szczegolnie takich rodzajow, ktore teraz sa globalnie niedoreprezentowane.

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 11:48
autor: Goldfinger
I to jest świetny - merytoryczny post, dziękuje.

Odnośnie mechaniki 'skarbców'.

Czy po otwarciu można się w środku zamknąć i mamy strefę wolną od PvP w momencie wyjmowania magików? (jak to było w Roan i miejscach z pojedynczym kluczem)? Czy po otwarciu drzwi są otwarte dla wszystkich? Czy zależy od 'skarba'?

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 11:51
autor: Tercoral
Az sie zawstydzilem i nie wiem co napisac, bo to pierwszy raz jak administracja podzielila sie planami przed wprowadzeniem reformy. :) Bardzo milo sie to czyta. Oby wiecej takich notek. (DOMKI! :D)

Ogolnie to znaczy ze teraz arkadia bedzie teraz hi-magick ? Bo teraz magiki raczej sa.. dobre i takie dla gildii zawodowych, a po zmianach bedzie wiecej takich lekkich magikow dostepnych dla GP?

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 11:53
autor: Rafgart
Arkadia jest swiatem otwartym i unikamy miejsc 'wolnych od PK'. Jednak jesli specyfika miejsca tego wymaga, to bedzie ono niedostepne dla innych. Szczegolnie jesli wejscie do niego bedzie narzucalo ograniczenie na wielkosc druzyny.

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 12:08
autor: Ethian
Rafgart pisze: 20 mar 2019 11:43 Na pewno bedziemy musieli rownoczesnie wzbogacic i uzupelnic liste przedmiotow magicznych. Dlatego jesli ktos chce pomoc, to beda potrzebne opisy, szczegolnie takich rodzajow, ktore teraz sa globalnie niedoreprezentowane.
Z przyjemnością pomogę z opisami a także jeśli będzie potrzeba to i z innymi rzeczami.

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 12:09
autor: Duruk
Rafgarcie, wielkie dzieki za twoje wyjasnienia.
Naprawde to jest to, czego czasem brakuje miedzy MG a graczami.

Re: Zmiany w zdobywaniu magikow

: 20 mar 2019 12:33
autor: Umg
Dzięki Rafgart