Zmiany/Reklama/Arkadia 2019
: 18 lut 2019 14:37
Witajcie, duzo ostatnio widze bylo postow odnosnie reklamy, zmian, grywalnosci itd.
Wiec wedle zasady nie wiem ale sie wypowiem, nakresle kilka punktow do ktorych wszyscy mozemy sie odniesc.
Gracze, Czarodzieje, Zla-Dobra-Neutralna strona. Wiadomo ze gram w KG i napewno obiektywny
ten post nie bedzie z tego wzgledu ze kazdy pisze tylko z wlasnej perspektywy.
Jednakze chcialem poruszyc kilka rzeczy, pytan, mozliwosci i tez z ciekawosci zobaczyc jaka jest wasza opinia na rozne tematy. Nie wchodze tutaj za czesto wiec przeczytalem kilka ostatnich tematow, nawet gdzies tam pisalem w poscie o blansie etc.
Zaznaczam tez ze to o czym pisze nie ma zamiaru uderzac w nikogo, a jedynie postawic pytania, jak mozemy urozmaicic, badz nie arkadie aby stala sie nieco ciekawsza (bardziej przyciagajaca) gra. Bo wiadomo ze nowych graczy jest tutaj jak na lekarstwo, a starsi powoli odchodza, niektorzy z braku czasu a niektorzy z powodu zmian (badz ich braku etc). Moze dobrze byloby sie zastanmowic jak np. zatrzymac tych ktorzy juz graja ale i przyciagnac klimatem nieco nowej krwi (albo starej wracajacej po latach).
Napisze kilka punktow zeby bylo latwiej sie odniesc jesli ktos bedzie chcial wyrazic swoja opinie etc.
1. Zmiany zawodow, cz tez urozmaicenie, jak dla mnie system unikalnych zawodow wzgledem roznych gildii bylby dosc ciekawy,
nie wiem na ile ciezko bylo by to wprowadzic. Czy tez dopasowanie rasowo slabszych/mocniejszych, kiedys urozmaicenie rasowe bylo chyba wieksze,
nie wiem dlaczego odeszlismy od tego systemu. Wzgledem urozmaicenia rasowego np. wybierajac rase mozna by bylo nieco bardziej RPGowo ustosunkowac sie do postaci, w sensie cechy ktore by sie balansowaly w druzynie jak zrecznosc czy wytrzymalosc etc. RPGowo powinny byc jeszcze bardziej przesadzone, taki Ogr zalozmy powinien byc duuuuuzo silniejszy i wytrzymalszy wzgledem gnoma, i miec jakis bonus np. do zawodu barbarzyncy a punkciki ujemne np do zawodu nozownika, zeby nie mogl sie ukryc pod lawka na poczcie w novigradzie, za to halfling spokojnie bylby w stanie sie tam ukryc ale, przy machaniu granitem mijalo by sie to u niego z celem z racji zmeczenia (po prostu bylby dla niego za ciezki).
Druga sprawa to pomysl pewnych dodatkow czy mozna nazwac zawodow elitarnych, powiedzmy elitarne umiejetnosci dla 3-4
graczy w gildii spadajace wzgledem stanowiska, raz niegrajacy na stanowisku oslabialiby gildie i trzeba by myslec nad tym ze
powinno sie dac kogos nowego, mozna by wykorzystac stare elitarki(ze zmienionymi opisami) badz dodac kazdej gildii zawod (na bazie dodatkowych um z innymi opisami) i wyzsze umiejetnosci odnosnie wlasnie tych 3 osob zeby kazdy mial cos unikalnego (co do opisow napewno by sie znalezli chetni) jednak pewnie to tez sporo pracy kodowo.
Dodalo by to troche zachety dla GP ktorym moze wlasnie specjalne umiejetnosci pasowaly by do postaci czy po prostu chcieli by
miec szanse je wyprobowac. RPG moim zdaniem zyskaloby z racji tego ze w takim wypadku mistrza zakonu nie pobilby byle ogr/mutant/korsarz czy jakis pierwszy lepszy wojak, tak jak i byle rekrut/gladiator/osadnik straznika chaosu, czy herszta ogrow.
2. Jasne zasady w jakich przypadkach karamy za botowanie i inne wybryki, aby byla przejrzystosc w jakich przypadkach karane sa rozne rzeczy, nie zeby ktos mial sie domyslac i dopowiadac swoje wlasne historie, bo prowadzi to tylko do tego ze czesc graczy irytuje sie postawa/reakcja (badz jej brakiem) Czarodziejow. Wiemy ze sa ogolne zasady, i ze byly kary np. jak cala trojka poleciala z Urisielem (jeden za bota drugi za costam trzeci za prowadzenie chyba). Ale nie do konca jest to klarowne.
3. Jasne zasady w jakich przypadkach przyznawane lub nie sa cofki, oddawanie sprzetu, magika ktorego nie dalo sie akurat wyjac etc
Aby nie bylo tak ze ktos otrzymuje cos, komus innemu wydaje sie ze byl w dokladnie takiej samej sytuacji a nie otrzymal nawet odpowiedzi. Ocenienie sytuacji wzgledem danej osoby, byloby pozytywne ale to juz zalezy od czasu etc. Nie wyjasnienie sytuacji tworzy tylko niechec do samej gry.
Dwa krotkie punkciki ale chyba prawie najwazniejsze dla grywalnosci, kontakty z MG ktore moga budowac, albo tworzyc niechec.
4. Kara za zgona 10% zregulowana. Duzo mowilo sie tutaj w roznych balansach o karze za zgona, 10% za duzo za malo etc.
Wcale nie uwazam ze jest to za duzo, wiadomo ze sa rozne zdania, ale uwazam ze regulacja utraty cech wzgledem expa szczegolnie na wyzszych lvl nie odzwierciedla 10%, i w takim przypadku widac tez im wyzszy lvl tym mniejsza ochota na podjecie walki czy ryzyka.
Calkowicie to rozumiem bo np po jednym z moich zgonow (notabene wyrzucila mnie arkadia) i zostalem na npcu spadlo widocznie przynajmniej 6
podcech, wyjasnie o co mi chodzi. Zeby wbic jakas podceche musze miec ok 50 niebotycznych postepow (nie wiem dokladnie moze wiecej)i nagle spada mi 10% i 6 podcech, raz ze moim zdaniem przez blad a dwa ze nijak sie to ma do rzeczywistych 10% wyexpionego czasu, liczac te 400/500 niebotow nad legende powinno to byc 10%wzgledem calego expa okolo 75 niebotow, a tutaj 6 podcech (przy roznych poziomach inaczej ofc) ucieka 250 czy 300 niebotycznych postepow. Jest to juz nieco odczuwalne i skutecznie zniecheca exp. Chyba rozrzut zaczyna sie od polowy widzial i doswiadczyl, ale nie znam kodu wiec mozecie mnie wyprowadzic z bledu. Latwiej byloby odrabiac gdyby mialo sie jakies pojecie ile mniej wiecej sie stracilo rzeczywiscie wzgledem niebotow, a nie strzelajac.
5. Nowe ewenty czasem rozpoczynane przez MG ktorzy (moze jacys nowi MG odpowiadajacy tylko za takie rzeczy), mogliby nawet uzywac mobow (jesli jest taka opcja w kodzie i ruszac z nimi w swiat np Saurgl i koledzy ida do Nuln, albo pojawia sie smok chaosu i sieje spustoszenie, log z takiego pospolitego ruszenia przeciw smokowi chaosu czy tam ucieczki bylby reklama arki sama w sobie!)
I nie mowie ze ktos mialby logac raz na tydzien i cos takiego robic, bo wiadomo ze czas i inne zajecia nie pozwalaja czasami, ale raz na jakis czas
napewno byloby to ciekawe, a i chetni do takich funkcji napewno by sie znalezli.
6. Przyjrzenie sie kodowaniu dla tych ktorzy juz sa (np zbroje jesli ktos by sobie zaprojektowal taka jak mahakamke czy cos czy inny item gildiowy, przebudowe oczywiscie nie templarki dla wszystkich bo to mijalo by sie z zalozeniem etc) opisy sie znajda byle byly checi ze strony wladczej, tutaj napewno potrzebny bylby czas na przyjrzenie sie zgloszeniu i poprawce albo chocby wspomnieniu tego nie bedzie mozna zrobic, czy jakies sugestie w jaka strone mozna poprowadzic jakas zmiane zamiast braku odpowiedzi.
7. System zdobywania magii, mysle ze tutaj tez mozna by bylo zmienic rowniez kilka rzeczy.
Raz ze wprowadzic wiekszy random respa danego magika zeby nie bylo tak ze ktos wyjmie mistera o 4 rano i do konca burzy loga sie o 4 rano i wyjmuje sobie mistera. Ale to raczej nie wszystko nawet z pozostawieniem czasow takich jakimi sa. Kiedys juz pisalem o tym ze fajnie byloby miec np. skrzynki przy danych NPC w ktorych losowo mozna by bylo zdobyc magie, nie zawsze ta sama, uaktywnic tereny (jest kilka swietnych terenow prawie nie uczeszczanych). Magiki umieszczone w skrzynkach wzgledem trudnosci wyjecia i dodany random na dana burze, w skrzyni demona przykladowo (kosa/espadon/bulawa) U ptakopodobnego na banitach (Tarcza/Kolczuga/Bransoleta) ze wzgledu na to ze nie wyjmie sie tego w 2-3 osoby etc. Oczywiscie niektore artefakty sa przypisane niby do NPC jak tarcza herbowa i tak powinny chyba pozostac, czy np z konstanta dalej wypadal by lot 3 magikow razem. Dodalo by to takze potrzebe walki z danym NPC a nie tylko wejscie i sprawdzenie co dzierzy w reku, taki ozywieniec czy ogr.
Jesli byla by skrzynka wpierw trzeba by go bylo zabic a pozniej sprawdzic.
8. Ostatni punkt, usprawnienie ciosu w plecu. Po czesci uwazam ze wina za brak pvp lezy tez w tym ze czesci osob po prostu sie odechcialo
czy nie chca ryzykowac bo nieczesto mozna spotkac juz wieksze walki jak to bywalo kiedys co kilka dni, walczac wiekszymi druzynami. Pomimo tego mysle ze dodanie nieco wiekszego powera dla ciosu w plecy dodalo by pewnie odrobine adrenaliny dla wszystkich ktorzy biora udzial w pvp, jesli nie chcecie masowych mordow na gp czy neutralnych moze udaloby sie wprowadzic zaleznosc tego ciosu tylko dla wrogich stowarzyszen, np. jesli ktos wypowiedzialby wojne wtedy od wroga moglby otrzymac silniejszy cios w plecy. A dla tych ktorzy pozostaja neutralni tych wojen nie maja czy sa GP cios ten bylby zachowany taki jaki jest, oczywiscie trzeba byloby dodac rowniez mozliwosc tego ciosu przy wrogach dodanych personalnie, zeby uniknac tego ze ktos chodzi z druzyna 4 gpkow bo nie dostana ciosu w plecy.
Nie wiem jak by to w praktyce wygladalo i czy jest mozliwe kodowo do zrobienia.
To kilka pomyslow odnosnie tego co ostanio na forum bylo napisane odnosnie reklamy, balansu i takich tam. Troche tego tekstu wyszlo
Pozdrawiam
Wiec wedle zasady nie wiem ale sie wypowiem, nakresle kilka punktow do ktorych wszyscy mozemy sie odniesc.
Gracze, Czarodzieje, Zla-Dobra-Neutralna strona. Wiadomo ze gram w KG i napewno obiektywny
ten post nie bedzie z tego wzgledu ze kazdy pisze tylko z wlasnej perspektywy.
Jednakze chcialem poruszyc kilka rzeczy, pytan, mozliwosci i tez z ciekawosci zobaczyc jaka jest wasza opinia na rozne tematy. Nie wchodze tutaj za czesto wiec przeczytalem kilka ostatnich tematow, nawet gdzies tam pisalem w poscie o blansie etc.
Zaznaczam tez ze to o czym pisze nie ma zamiaru uderzac w nikogo, a jedynie postawic pytania, jak mozemy urozmaicic, badz nie arkadie aby stala sie nieco ciekawsza (bardziej przyciagajaca) gra. Bo wiadomo ze nowych graczy jest tutaj jak na lekarstwo, a starsi powoli odchodza, niektorzy z braku czasu a niektorzy z powodu zmian (badz ich braku etc). Moze dobrze byloby sie zastanmowic jak np. zatrzymac tych ktorzy juz graja ale i przyciagnac klimatem nieco nowej krwi (albo starej wracajacej po latach).
Napisze kilka punktow zeby bylo latwiej sie odniesc jesli ktos bedzie chcial wyrazic swoja opinie etc.
1. Zmiany zawodow, cz tez urozmaicenie, jak dla mnie system unikalnych zawodow wzgledem roznych gildii bylby dosc ciekawy,
nie wiem na ile ciezko bylo by to wprowadzic. Czy tez dopasowanie rasowo slabszych/mocniejszych, kiedys urozmaicenie rasowe bylo chyba wieksze,
nie wiem dlaczego odeszlismy od tego systemu. Wzgledem urozmaicenia rasowego np. wybierajac rase mozna by bylo nieco bardziej RPGowo ustosunkowac sie do postaci, w sensie cechy ktore by sie balansowaly w druzynie jak zrecznosc czy wytrzymalosc etc. RPGowo powinny byc jeszcze bardziej przesadzone, taki Ogr zalozmy powinien byc duuuuuzo silniejszy i wytrzymalszy wzgledem gnoma, i miec jakis bonus np. do zawodu barbarzyncy a punkciki ujemne np do zawodu nozownika, zeby nie mogl sie ukryc pod lawka na poczcie w novigradzie, za to halfling spokojnie bylby w stanie sie tam ukryc ale, przy machaniu granitem mijalo by sie to u niego z celem z racji zmeczenia (po prostu bylby dla niego za ciezki).
Druga sprawa to pomysl pewnych dodatkow czy mozna nazwac zawodow elitarnych, powiedzmy elitarne umiejetnosci dla 3-4
graczy w gildii spadajace wzgledem stanowiska, raz niegrajacy na stanowisku oslabialiby gildie i trzeba by myslec nad tym ze
powinno sie dac kogos nowego, mozna by wykorzystac stare elitarki(ze zmienionymi opisami) badz dodac kazdej gildii zawod (na bazie dodatkowych um z innymi opisami) i wyzsze umiejetnosci odnosnie wlasnie tych 3 osob zeby kazdy mial cos unikalnego (co do opisow napewno by sie znalezli chetni) jednak pewnie to tez sporo pracy kodowo.
Dodalo by to troche zachety dla GP ktorym moze wlasnie specjalne umiejetnosci pasowaly by do postaci czy po prostu chcieli by
miec szanse je wyprobowac. RPG moim zdaniem zyskaloby z racji tego ze w takim wypadku mistrza zakonu nie pobilby byle ogr/mutant/korsarz czy jakis pierwszy lepszy wojak, tak jak i byle rekrut/gladiator/osadnik straznika chaosu, czy herszta ogrow.
2. Jasne zasady w jakich przypadkach karamy za botowanie i inne wybryki, aby byla przejrzystosc w jakich przypadkach karane sa rozne rzeczy, nie zeby ktos mial sie domyslac i dopowiadac swoje wlasne historie, bo prowadzi to tylko do tego ze czesc graczy irytuje sie postawa/reakcja (badz jej brakiem) Czarodziejow. Wiemy ze sa ogolne zasady, i ze byly kary np. jak cala trojka poleciala z Urisielem (jeden za bota drugi za costam trzeci za prowadzenie chyba). Ale nie do konca jest to klarowne.
3. Jasne zasady w jakich przypadkach przyznawane lub nie sa cofki, oddawanie sprzetu, magika ktorego nie dalo sie akurat wyjac etc
Aby nie bylo tak ze ktos otrzymuje cos, komus innemu wydaje sie ze byl w dokladnie takiej samej sytuacji a nie otrzymal nawet odpowiedzi. Ocenienie sytuacji wzgledem danej osoby, byloby pozytywne ale to juz zalezy od czasu etc. Nie wyjasnienie sytuacji tworzy tylko niechec do samej gry.
Dwa krotkie punkciki ale chyba prawie najwazniejsze dla grywalnosci, kontakty z MG ktore moga budowac, albo tworzyc niechec.
4. Kara za zgona 10% zregulowana. Duzo mowilo sie tutaj w roznych balansach o karze za zgona, 10% za duzo za malo etc.
Wcale nie uwazam ze jest to za duzo, wiadomo ze sa rozne zdania, ale uwazam ze regulacja utraty cech wzgledem expa szczegolnie na wyzszych lvl nie odzwierciedla 10%, i w takim przypadku widac tez im wyzszy lvl tym mniejsza ochota na podjecie walki czy ryzyka.
Calkowicie to rozumiem bo np po jednym z moich zgonow (notabene wyrzucila mnie arkadia) i zostalem na npcu spadlo widocznie przynajmniej 6
podcech, wyjasnie o co mi chodzi. Zeby wbic jakas podceche musze miec ok 50 niebotycznych postepow (nie wiem dokladnie moze wiecej)i nagle spada mi 10% i 6 podcech, raz ze moim zdaniem przez blad a dwa ze nijak sie to ma do rzeczywistych 10% wyexpionego czasu, liczac te 400/500 niebotow nad legende powinno to byc 10%wzgledem calego expa okolo 75 niebotow, a tutaj 6 podcech (przy roznych poziomach inaczej ofc) ucieka 250 czy 300 niebotycznych postepow. Jest to juz nieco odczuwalne i skutecznie zniecheca exp. Chyba rozrzut zaczyna sie od polowy widzial i doswiadczyl, ale nie znam kodu wiec mozecie mnie wyprowadzic z bledu. Latwiej byloby odrabiac gdyby mialo sie jakies pojecie ile mniej wiecej sie stracilo rzeczywiscie wzgledem niebotow, a nie strzelajac.
5. Nowe ewenty czasem rozpoczynane przez MG ktorzy (moze jacys nowi MG odpowiadajacy tylko za takie rzeczy), mogliby nawet uzywac mobow (jesli jest taka opcja w kodzie i ruszac z nimi w swiat np Saurgl i koledzy ida do Nuln, albo pojawia sie smok chaosu i sieje spustoszenie, log z takiego pospolitego ruszenia przeciw smokowi chaosu czy tam ucieczki bylby reklama arki sama w sobie!)
I nie mowie ze ktos mialby logac raz na tydzien i cos takiego robic, bo wiadomo ze czas i inne zajecia nie pozwalaja czasami, ale raz na jakis czas
napewno byloby to ciekawe, a i chetni do takich funkcji napewno by sie znalezli.
6. Przyjrzenie sie kodowaniu dla tych ktorzy juz sa (np zbroje jesli ktos by sobie zaprojektowal taka jak mahakamke czy cos czy inny item gildiowy, przebudowe oczywiscie nie templarki dla wszystkich bo to mijalo by sie z zalozeniem etc) opisy sie znajda byle byly checi ze strony wladczej, tutaj napewno potrzebny bylby czas na przyjrzenie sie zgloszeniu i poprawce albo chocby wspomnieniu tego nie bedzie mozna zrobic, czy jakies sugestie w jaka strone mozna poprowadzic jakas zmiane zamiast braku odpowiedzi.
7. System zdobywania magii, mysle ze tutaj tez mozna by bylo zmienic rowniez kilka rzeczy.
Raz ze wprowadzic wiekszy random respa danego magika zeby nie bylo tak ze ktos wyjmie mistera o 4 rano i do konca burzy loga sie o 4 rano i wyjmuje sobie mistera. Ale to raczej nie wszystko nawet z pozostawieniem czasow takich jakimi sa. Kiedys juz pisalem o tym ze fajnie byloby miec np. skrzynki przy danych NPC w ktorych losowo mozna by bylo zdobyc magie, nie zawsze ta sama, uaktywnic tereny (jest kilka swietnych terenow prawie nie uczeszczanych). Magiki umieszczone w skrzynkach wzgledem trudnosci wyjecia i dodany random na dana burze, w skrzyni demona przykladowo (kosa/espadon/bulawa) U ptakopodobnego na banitach (Tarcza/Kolczuga/Bransoleta) ze wzgledu na to ze nie wyjmie sie tego w 2-3 osoby etc. Oczywiscie niektore artefakty sa przypisane niby do NPC jak tarcza herbowa i tak powinny chyba pozostac, czy np z konstanta dalej wypadal by lot 3 magikow razem. Dodalo by to takze potrzebe walki z danym NPC a nie tylko wejscie i sprawdzenie co dzierzy w reku, taki ozywieniec czy ogr.
Jesli byla by skrzynka wpierw trzeba by go bylo zabic a pozniej sprawdzic.
8. Ostatni punkt, usprawnienie ciosu w plecu. Po czesci uwazam ze wina za brak pvp lezy tez w tym ze czesci osob po prostu sie odechcialo
czy nie chca ryzykowac bo nieczesto mozna spotkac juz wieksze walki jak to bywalo kiedys co kilka dni, walczac wiekszymi druzynami. Pomimo tego mysle ze dodanie nieco wiekszego powera dla ciosu w plecy dodalo by pewnie odrobine adrenaliny dla wszystkich ktorzy biora udzial w pvp, jesli nie chcecie masowych mordow na gp czy neutralnych moze udaloby sie wprowadzic zaleznosc tego ciosu tylko dla wrogich stowarzyszen, np. jesli ktos wypowiedzialby wojne wtedy od wroga moglby otrzymac silniejszy cios w plecy. A dla tych ktorzy pozostaja neutralni tych wojen nie maja czy sa GP cios ten bylby zachowany taki jaki jest, oczywiscie trzeba byloby dodac rowniez mozliwosc tego ciosu przy wrogach dodanych personalnie, zeby uniknac tego ze ktos chodzi z druzyna 4 gpkow bo nie dostana ciosu w plecy.
Nie wiem jak by to w praktyce wygladalo i czy jest mozliwe kodowo do zrobienia.
To kilka pomyslow odnosnie tego co ostanio na forum bylo napisane odnosnie reklamy, balansu i takich tam. Troche tego tekstu wyszlo
Pozdrawiam