[SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Forum wieści z Arkadii.

Rosadny czas na legende.

Około dwóch miesięcy
2
4%
Około pól roku
1
2%
Około rok
6
13%
Około półtorej roku
3
7%
Około dwóch lat
4
9%
Około dwóch i pól lat
2
4%
Około trzech lat
2
4%
Około trzech i pół lat
0
Brak głosów
Około czterech lat
21
47%
Nie mam zdania
4
9%
 
Liczba głosów: 45

Zetu
Posty: 97
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Zetu »

Buty okulary I cos do ziol I juz masz ponizej 10 min bo masz na sobie 3 magiki, dorzuc cos przeciwko truciznom I cos do spostrza I w 5 magikow juz okoli 7 min masz
Tahira
Posty: 39
Rejestracja: 28 maja 2017 20:29

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Tahira »

Edemir pisze: 08 lut 2019 13:33 Ja chciałbym tylko od siebie dodać, że postacie z pełnymi zawodami są w stanie robić postępy w 20-25 min a obwieszone magikami w 15 min.
Zaczynajac fanatyka, od powiedzmy 40% zawodu robiłam pod kk postepy co ok 7-14 min. Potem tylko lepiej ( lewak i cos do prawej). Nie jest tajemnicą, ze zrodlem sukcesu jest dopasowanie miejsca expa do zawodu.

A abstrahujac:
Musialabym byc idiotką, zeby isc legionista na samotnego expa na trolle, albo straznikiem na cos co nie walczy bronia. Dziwne jest to, ze Ci co nawet nie probuja zrozumiec, krzycza najglosniej.
"Żeby więcej expić, musisz więcej expić!"
"Ataman klaszcze w rytm wpierdolu."
Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Ilane »

Tahira pisze: 09 lut 2019 04:23 A abstrahujac:
Musialabym byc idiotką, zeby isc legionista na samotnego expa na trolle, albo straznikiem na cos co nie walczy bronia. Dziwne jest to, ze Ci co nawet nie probuja zrozumiec, krzycza najglosniej.

Poznanie swoich niedoskonałości to pierwszy krok do zmiany na lepsze.
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
Tahira
Posty: 39
Rejestracja: 28 maja 2017 20:29

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Tahira »

Jak tez bycie ekspertem w ich akceptacji.
"Żeby więcej expić, musisz więcej expić!"
"Ataman klaszcze w rytm wpierdolu."
Anatolij
Posty: 37
Rejestracja: 08 lut 2019 16:37

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Anatolij »

Tercoral pisze: 08 lut 2019 19:55 Wy macie dostep do jakis tajnych expowisk? :P
Solo na wsiowych z magikami 15 min jak sie moby polosuja.... i to rekord.
W imperium takie czasy sa nie do wykrecenia.
A widzisz, i tak i nie.

Nowe postacie mają w zasadzie dwie drogi do wyboru jeśli chodzi o exp:
Ishtar: gremliny (wyzima, skellige) -> stworki (wyzima) -> potwory (Novi, las obok Osadników) -> kilmulisy (Baccala)
Imperium: Gobliny (południe od Nuln) -> Orki (wschód od Kreutz i wschód od KZ) -> Fimiry (Tilea) -> Szkielety (Tilea)

Pozostałe ekspowiska są niedostępne dla postaci, która nie jest wykoksana lub nie ma wykupionych umów z około 60% zawodu. Jasne, można na nie iść, ale to bez sensu, bo nawet jeśli uda się coś ubić to i tak po każdym mobie będziesz w złej/ciężko, czyli więcej odpoczywasz niż walczysz.

W praktyce to wygląda tak, że albo będziesz bił na powyższych expowiskach, dostawał z tego mały exp i miał 40 minut na postęp, albo będziesz bił na silniejszych expowiskach, ale po wliczeniu czasu na lizanie ran też wyjdzie ci 40 minut na postęp. I tak do czasu, aż nie wytrenujesz wyżej zawodu, żeby szybciej zabijać/lepiej się bronić na tych silniejszych expowiskach, przez co odpada marnowanie czasu na lizanie ran.

A jak już będziesz miał zawód to nie dość, że szybciej kosisz słabsze expowiska, to w dodatku otworem stają bardziej wymagające tereny, takie jak:
Ishtar: Kikimory (wschód od Wyzimy i lasy obok Osadników) -> Jaszczury (Wschód od Wyzimy) -> Zjawy (zachód od Wioski Bobołaków)-> Goblinowo (Mahakam) -> Ryboludzie (Skellige) -> Skaveny (wschód od Rinde) -> Redcapy (Mahakam) -> Zbóje (Pustynia i Lyria)
Imperium: Czarne orki (wschód od Kreutz) -> Jaskinie (wschód od KZ) -> Skaveny (obok Urbimo) -> Zwierzoludzie (obok Loren) -> Obozy (Ziemie Czaszki)


A jak już się naprawdę solidnie wykoksasz i wytrenujesz zawód to otworem stają takie perełki jak trolle na Pustkowiach Chaosu i Lodowe Trolle w Mahakamie.

Ekspowiska wypisywałem mniej więcej w kolejności ich zaliczania w miarę przybywania expa i umiejętności postaci.

Jeżeli trafiłeś na "ścianę" i słabsze expowiska dają za mało expa (postęp w 40 minut) a silniejsze mają za mocne moby (znowu postęp w 40 minut) to najlepsze co możesz zrobić to poidlować jakieś 3 tygodnie (polecam ten czas przeznaczyć na zbieranie kasy, eRPGa, poznawanie innych ludzi), wytrenować umiejętności i sprawdzić jeszcze raz. Gwarantuję, że im wyżej będziesz miał wytrenowane bronie, uniki, parowanie i tarczownictwo, tym coraz bardziej będziesz się zbliżał do tych 20 minut na nieznaka.

Ot, cała tajemnica.

Mając na uwadze wszystko powyższe, odpowiedz sobie na pytanie czy serio do szczęścia jest Ci potrzebna super wykoksana postać? Jeśli chodzi o siłę bojową postaci, to pierwsze skrzypce grają umiejętności, "level" ma drugorzędne znaczenie, a do większości czynności na Arce nie trzeba być "spaślakiem" na legendzie.

Stawiam tezę, że na ogólną siłę postaci na Arce składają się trzy czynniki, licząc od najważniejszego:
1) eRPG - słowo silniejsze niż miecz ;)
2) Treningi - zobaczysz ogromną różnicę między 75% i 100% zawodu, gwarantuję
3) Poziom postaci

Zobacz, że tylko jedna z tych rzeczy ma związek ze spędzaniem czasu na expowiskach :D

PS. Wiem jak się czujesz, sam rozwijam teraz nową postać od kompletnego zera, mordęga, ale zaufaj mi, to minie :)

EDIT:

Pamiętaj też o tym, że większość (jeśli nie wszystkie) obecne na Arce legendy wykoksały ten poziom jeszcze w czasach sprzed 3 "balansów" expa na Arce. Obecnie jest on niemal nieosiągalny dla nowych postaci i szczerze na twoim miejscu bym nie stawiał sobie tego za cel ;)

Pierwszym było wprowadzenie siły bojowej postaci wliczanej do formuły na expa. Kiedyś jak mob dawał 10 expa to dawał 10 expa bez względu na to czy postać była nowa czy nie. Teraz im silniejsza jest postać tym mniej expa daje dany mobek, co spowolniło ogólny rozwój postaci. Z jednej strony im jesteś silniejszy tym więcej expa potrzebujesz, a z drugiej dostajesz go mniej.

Drugim było wprowadzenie "dławika" expa - po osiągnięciu którego potrzebujesz absurdalne ilości nieznaków kolejne poziomy.

Trzecim był balans sprzed około roku, w którym obcięto expa dawanego przez moby bez broni, zwiększono dla mobów z broniami, ale jednocześnie moby z broniami zrobiły się jakieś... twardsze.

Jeśli chcesz się bawić w pvp to mocno polecam expienie do osiągnięcia dławika, mniej boli odrabianie ewentualnych strat, a postać jest na tyle silna, że bez problemu radzi sobie z noszeniem pełnych zbroi.
Zetu
Posty: 97
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Zetu »

niektorzy powinni twoj post sobie wydrukowac i powiesic nad lozkiem zeby sie go nauczyc :D

expi sie do wielce poczatku. koniec.

reszta jest dla osob ktore maja za duzo czasu w pracy przed kompem
Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 198
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Gritta »

Anatoliji, Twój post zawiera sporo błędów. Pomijając nazewnictwo i lokację niektórych mobków, to jest kilka świetnych expowisk, które całkiem pominąłeś. Istotniejsze jest też to, że kikimory i pryskirniki z Shekhal to dwa całkiem różne rodzaje przeciwników.

Są GPki, które nabiły legendę po zmianach.

Chciałam też powiedzieć, że postacią na wielce z 75% robiłam na lodowych trollach postępy co 10 minut. Postacią gp da się robić bez magików czasy spokojnie poniżej 20 minut. Zawodowcem z magikami można zejść poniżej 10. Jak ktoś expi wolniej, to albo nie umie, albo idluje.

Różnica w szybkości expa gp/zawodowiec polega na tym, że zawodowiec ma magiki. Ktoś w gildii, kto akurat zmienił zawód i jest w okolicach 75% expi czasowo dokładnie tak samo, jak gdyby miał 100%, chociaż bojowo jest słabszy, więc musi sobie dobierać mniejsze grupki mobów/inne expowiska.

Słowo też nie jest silniejsze niż miecz, jeśli ktoś nie erpeguje, a sporo osób nie erpeguje, tylko naciska bindy w pierwszym odruchu. Zanim zdążysz się wytłumaczyć, pewnie będzie już leciał opis śmierci. :D Jak chce się erpegować, to trzeba na arkadii znaleźć do tego odpowiednią ekipę, niestety.

Kod: Zaznacz cały

Szczypiesz pieszczotliwie czterdziestego drugiego chochlika czarodzieja w policzek.
Szepczesz zlowieszczo: Titititi!
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Tercoral »

Zetu pisze: 20 lut 2019 20:05
expi sie do wielce poczatku. koniec.
Tez miałem takie podejscie, ale szybko sie nauczylem ze apetyt rosnie w miare jedzenia. Zwlaszcza ze nie mozna pokonac zadnego wroga z przydomowego podworka.
Tęczowe serce... :oops:
Filarion
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2019 17:45

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Filarion »

Gritta pisze: 20 lut 2019 20:42 Postacią gp da się robić bez magików czasy spokojnie poniżej 20 minut.
IMHO albo ja nie wiem jak i gdzie, albo Twoje dane są trochę nieaktualne. Na osławionym goblinowie pod Nuln, mając top sprzęt z Cechu czystym GP (czyli naprawdę GP, a nie GP z zawodem 15%) na początku kawała dochodziłem do godziny na postęp (krasnal). Sprzęt najlepszy jaki się dało w Cechu załatwić. W jaki sposób zatem jesteś w stanie gdziekolwiek indziej dojść do 20 minut to nie wiem. Dalej powtórzę - czyste umy GP. Jak możesz to podeślij info na PRV - pójdę tam swoimi chyba 4 postaciami na różnych etapach zdobywania zawodu i napiszę jak mi poszło.

Z mojego doświadczenia (a expilem już masę postaci) to początkowy exp dla umów GP/młodych stażem zawodowców jest o wiele lepszy dla etatów/broni, które zadają szybko duże obrażenia. Zupełnie inaczej expi się młodego fanatyka/barba (bo niezłe pierdolnięcie), inaczej glada/korsa (bo mają i sensowne spece jak i defensy), a zuuuuuupełnie inaczej noża/strażaka/legiona. Ci ostatni mają przej%@#$ bo siła ich speca długi czas jest nieistniejąca (u legiona to już na stałe), a defensy mają wciąż za małe by mielić duże ilości wrogów bez odpoczywania.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: [SONDA] Zdrowy czas expa na legendę

Post autor: Gunnar »

Filarion pisze: 21 lut 2019 08:01
IMHO albo ja nie wiem jak i gdzie, albo Twoje dane są trochę nieaktualne. Na osławionym goblinowie pod Nuln, mając top sprzęt z Cechu czystym GP (czyli naprawdę GP, a nie GP z zawodem 15%) na początku kawała dochodziłem do godziny na postęp (krasnal). Sprzęt najlepszy jaki się dało w Cechu załatwić. W jaki sposób zatem jesteś w stanie gdziekolwiek indziej dojść do 20 minut to nie wiem. Dalej powtórzę - czyste umy GP. Jak możesz to podeślij info na PRV - pójdę tam swoimi chyba 4 postaciami na różnych etapach zdobywania zawodu i napiszę jak mi poszło.

Z mojego doświadczenia (a expilem już masę postaci) to początkowy exp dla umów GP/młodych stażem zawodowców jest o wiele lepszy dla etatów/broni, które zadają szybko duże obrażenia. Zupełnie inaczej expi się młodego fanatyka/barba (bo niezłe pierdolnięcie), inaczej glada/korsa (bo mają i sensowne spece jak i defensy), a zuuuuuupełnie inaczej noża/strażaka/legiona. Ci ostatni mają przej%@#$ bo siła ich speca długi czas jest nieistniejąca (u legiona to już na stałe), a defensy mają wciąż za małe by mielić duże ilości wrogów bez odpoczywania.
Zdecydowanie robisz cos zle. Postacia bez zawodu (z naprawdę ograniczonymi umami), ze sprzętem daleeekim od idealu a nawet top sprzętu z Cechy, na podobny lvlu o którym piszesz, w miejscu o którym piszesz, da się spokojnie zejść z czasami o ponad polowe tego co piszesz. Nie mowie tylko o sytuacji, gdzie po goblinach biega siedemnaście osob i jest ciagla walka o pojedynczego goblina. Bo wtedy to wiadomo, ze postep to pierdyliard minut. Przy odpowiednim samozaparciu i nie nastawieniu "musze wbic legendę za miesiąc" można na tym expie wbic zwiedzil w rozsądnym czasie.
Zablokowany