Strona 1 z 1

Sonda: Cios w plecy i spółka

: 12 sty 2019 16:13
autor: Lumen
Od dłuższego czasu słychać z różnych stron nawoływanie graczy by zdjąc ograniczenie na cios w plecy, przyciąć czy wręcz wyrzucić formę, czyli ogólnie pozbawić strefę pvp sztucznych ochraniaczy. Dodatkowo z sondy z karą za zgon nie wynika w sumie nic konkretnego poza tym, że gracze mają różne pomysły i pół chce tego, pół tamtego, a część sama nie wie czego chce. Może warto doprecyzować jaki kierunek faktycznie gracze preferują? Czy rozgrywkę utrudnić, zaryzykować, czy wręcz przeciwnie.

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 12 sty 2019 18:23
autor: Kvark
Otworzyć gildie, reszta może zostać jak jest.

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 12 sty 2019 22:19
autor: Zetu
otworzyc gildie ale z jakims bezpiecznikiem zeby nie bylo ze idzie 20 osob na gildie a druga strona wiadomo ze jest palona - czesc sprzetu i kasy musi byc bezpieczna zeby nie bylo patologii

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 12 sty 2019 22:35
autor: Tercoral
Zrezygnowac z gildii na rzecz zdobywalnych domkow do kupienia przez grupe graczy. :)
I zrezygnowac z kary za zgon!

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 12 sty 2019 22:58
autor: Valdethruda
Z rzeczy niewymagajacych duzo wizogodzin poprawiajacych pvp:

- oddanie ciocu w plecy,
- obecna kara za zgon przy pve oraz smierci z rak gracza, z ktory nie mam w relacjach wojny 10%. Natomiast smierc z rak gracza, z ktorym mam wojne 30%,
- ograniczenie formy, np: spalenie 1 jej poziomu dodaje losowo kondycje/zmeczenie/szyk itd. itp.
- magiki w eventowych patrolach chodzacych po swiecie (jest sporo gotowych, fajnych, juz lazacych).
- mozliwosc expienia za wykonywanie zlecen w sklepach itp.
- mozliwosc wykonywania wielokrotnie zadan (z jakas logiczna blokada na to samo zadanie, np.: 2 tygodnie)

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 13 sty 2019 09:42
autor: Ralandil
Mnie się podoba mechanizm manewru powiązany z ciosem w plecy, i tak to powinno funkcjonować, w szczególnosci w walkach drużynowych, żeby ukrócić wchodzenie/wychodzenie drużyny (ogrza taktyka). Natomiast dojechanie samotnej postaci pociętej na ekspie przez cios w plecy to słabe rozwiązanie.

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 13 sty 2019 13:07
autor: Grrid
Zastanówmy się jeszcze czy nie doprowadziliśmy narzekaniem do sytuacji gdzie wszystko mamy na tacy. I doświadczamy tzw "klęski urodzaju".

Pojawiły się zwierzaki -> skrzynia przepełniona rzeczami do ich karmienia. Logujesz się, chcesz poexpić -> skrzynia przepełniona od kilku lat całkiem niezłymi gratami. Do tego doszły depozyty które tylko pozwalają magazynować i zbierać na przyszłość. A wartość pieniądza jest żadna bo ten jest wszędzie.
Może należy wycofać się z niektórych tych zmian. Może sprzęt znowu powinien znikać, nie po 3 dniach ale np. po 15-20 - nie idzmy z skrajności w skrajność i niech 2-3 apoki coś posłuży. Z kolei ten odłożony w depozycie znikałby jeszcze 10x wolniej aby wyjść na przeciw tym mlodszym rzadziej grającym... Ciuchów i biżuterii mogłoby to nie obejmować.
Wtedy też można by dać bardziej 'rozrzucone' staty zbroi/broni w różnych miejscach, aby ludzie znowu chodzili na przysłowiowe bagna po kirysy.

Po co? Żeby ruszyć dupy i doprowadzić do większej interakcji.
Oczywiście to nie rozwiązuje problemu wysokich lvli, ciosu w plecy itp...

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 13 sty 2019 13:32
autor: Lumen
Grrid pisze: 13 sty 2019 13:07 I doświadczamy tzw "klęski urodzaju".
Zdecydowanie doświadczamy klęski urodzaju. ;) Zarowno w lvlach jak i bezpieczenstwie jak i kasie, sprzecie czy itemach. Sonda ma choc troche pokazac czy chcemy miec jeszcze bardziej urodzajnie czy jednak trudniej mniej lub bardziej. Przynajmniej jesli chodzi o lvle i bezpieczenstwo. Bo całej reszty większa smiertelnosc nie zbawi ;)

Grrid pisze: 13 sty 2019 13:07 Może sprzęt znowu powinien znikać, nie po 3 dniach ale np. po 15-20 - nie idzmy z skrajności w skrajność i niech 2-3 apoki coś posłuży. Z kolei ten odłożony w depozycie znikałby jeszcze 10x wolniej aby wyjść na przeciw tym mlodszym rzadziej grającym... Ciuchów i biżuterii mogłoby to nie obejmować.
Jeśli chodzi o sprzęt widziałabym raczej więcej "gildiowych" sklepików czy aukcji na świecie. Znikający sprzet nikomu nic nie przyniesie, sprzet udostepniony reszcie swiata - owszem. Gracze lubią przeglądać jaki fajny nowy sprzęt się pojawił, dostarczać go na aukcje (ograniczenie ilości wystawionych przedmiotów powinno zniknąc), jest powód żeby gildia rzuciła notki na tablicach, że ma taki a taki sprzęt i jest powod zeby sie do tego sklepu udac. Przy okazji gracze łapią też kontakty bo widzą, że ktoś cały czas wystawia ich ulubioną zbroję/bron i prędzej, widzą imie, mogą napisać. Pogadać. To by miało sens zwłaszcza w obecnej sytuacji braku kupców na mudzie. Łatwiej poznać kogoś na aukcji niż dorwać kupca ;)

Dla ludzi, ktorzy wola bawic sie raczej samotnie zostaja zlecenia i znoszenie zwykłego sprzętu. Same zlecenia są swoją drogą też są swietną sprawą i bardzo wartą rozszerzenia - na ubrania, biżuterie, księgi, jedzenie itp.

Gdzieś ktoś wspominał, że fajnym motorkiem do grania są zadania i powtarzalne questy - tzw. daily w rozniastych mmo. Myślę, że to też mołgby być dobry pomysł na upłynnienie sprzętu, kasy, kamieni - zwłaszcza, że system zlecen już jest i tylko trzeba go rozszerzyc.

Można też isc krok dalej i moga się pojawić zlecenia na rzeczy z danego expowiska, lupy, szczatki, co sprawy, ze trzeba się bedzie zorganizowac w grupke czy to gp, czy gildii, czy wrecz sojuszu (zaleznie od trudnosci zlecenia). To jednak juz jakiegos nakladu pracy wymaga wiekszego bo systemu brak. (edit - chociaz w sumie po zastanowieniu to system zbierania lupow tez juz jest - zlecenia KG chocby).

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 13 sty 2019 13:53
autor: Strideo
Serwus!

1. Znikające itemy - nie, bez sensu. Nie zmieni to nagle wszystkich na mega interakcje, tylko wkurzy wiele osób

2. Cios w plecy - tak, tylko żeby miał jakiś sens i zbalansowanie, bo teraz co było robione z tym ciosem to absurd. Może cios w plecy by mógł się losować jak postacie będą związane walka przez minimum jakiś czas, np 5sek, a jak ktoś wyjdzie wcześniej to mniejszy cios lub w ogóle. Ograniczy to durny bouncing między innymi. Cios w plecy żeby też działał tak, że defy są obniżone do losowania a nie panika bezsensownie tylko rosła.

3. Różne kary za zgon - tak, fajne. 10% jak jest pve i gracze bez wojny, 30% między oznaczonymi jako wrogowie.

4. Otwarcie gildii - tak fajne, ale żeby były jakieś bezpieczniki relatywnie ograniczające patologie. Np można spalić tylko jakaś część a jakaś nie zdobywalna etc.

5. Zmniejszyć ilość magii. Skoro Arkadia miała być z założenia Low magic (tak słyszałem od jednego "starego" gracza), to niech taka będzie. Niech magiczna zbroja czy oręż będzie czymś wyjątkowym a nie, że magię się "sieje" , "kampi" etc i widzi się jej pełno i są postaci z różnych gildii aż świecące od magii. Druga sprawa, wiem, że to pewnie dużo wizogodzin, aby nie można było sprawdzać czy dany NPC ma magika czy nie. To jest lekka patologia, że jakiś spas wpada i wypada z lokacji, mówi reszcie czy jest sens czy nie ma. Jasne, mechanika pozwala, regulamin nie zabrania, więc sie robi. Wprowadzenie jakiś skrzyń i baaaardzo wolny resp magii byłby fajnym pomyslem. Żeby sprawdzić czy jest magia musisz wejść, poprowadzić drużynę, zabić NPC albo coś zrobić i dopiero otwiera się skrzynie. Jasne, można zostawić jeden czy dwa magiki na NPCach w różnych miejscach, ale żeby nie można było sobie bezkarnie wbiec na lokacje, obejrzeć wszystko i wyjść. Żeby wyprawa była wyprawa a nie tylko "formalności" .

P.S. wybaczcie literówki i miks znaków, ale piszę z komórki z jakąś dziwną autokorekta.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Re: Sonda: Cios w plecy i spółka

: 13 sty 2019 18:48
autor: Zetu
jak chcemy lazic po sprzet to proponuje zaczac od pozabierania pewnym gildiom pewnych itemkow, dzieki ktorym nie musza lazic po takowy ;D