Strona 5 z 20

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 14:06
autor: Kvark
Hmmm pewnie, dobrze by było wyzwać Abuana czy Tyga na pojedynek i wygrać, ale czy po obcięciu cech?
Jest recepta na niewysoką karę za zgon, nazywa się "dławik".
Z mojego punktu widzenia, można przesunąć wyżej bo poziom dławika nie daje komfortu gry przy wrogach jakich ma moja postać, pomimo sporej ilości czasu spędzonego w grze. Powyżej dławika to już orka na ugorze i zgon boli za bardzo.

Niech się te Legendy uczciwie wypowiedzą może?
Pewnie mają secondy, wiedzą jak ekspi się teraz.
Czy teraz jest łatwiej expić?
Czy może siła wielu postaci winika z aktywności w jakimś minionym okresie przejściowym gdy ekspienie było bardziej efektywne w pewnych miejscach?
Zdaje się że wizowie wiedzą co i gdzie balansowali. Jeśli ucinamy eksp w jakichś miejscach, bo jest chory, to przesuwajmy w górę dławik, bo inaczej nowe postaci będą musiały więcej czasu poświęcić na to co innym przyszło lżej ( i odwrotnie! ).

Odgrywaniem postaci nie zajmują się szefowie gildii tylko sami gracze.
Pozdrawiam
K.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 14:08
autor: Crer
Valdethruda, mam wrażenie, że jednak czujesz się dotknięta. Nie wiem dlaczego sugerujesz, ze chcę komuś coś zabrać? Elitarkę Tygowi? Niech ma, na zdrowie! :D Poziomy legendom? Nie, niech mają.

Bądź sprawiedliwa.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 14:38
autor: Gunnar
@Valdethruda - dlatego napisałem, żeby najpierw otworzyć, a potem wprowadzać elitarki. Może się okaze, ze jednak Ferd wystarcza do obrony. A co do elitarek to wystarczylo je zbalansować nieco (np. do poziomu który ja miałem) i już wcale nie były takie silne. A mimo wszystko dodawaly sporo kolorytu.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 14:42
autor: Crer
Gunnarze, wydaje mi się, że elitarki już raczej nigdy nie wrócą. W żadnym wydaniu.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 16:47
autor: Orrgar
jak zawsze zaczelo sie od kary za zgon a przeszlo juz przez otwarcie gildii, zadania, ogry a skonczylo jak zawsze na elitarkach. Nigdy sie nie zmienicie.

Co do meritum sprawy.

Strata expa przy zgonie powinna byc jednak...
Wieszkosc osob jakie znam opuscily ta gre przez nie zmiany ... a wlasnie zgony.

Bo jak dochodzisz do lvlu grywalnego w kwestii pvp obecnie zaczynasz czuc sile postaci na tle innych.
Padasz raz robisz o kurde wlasnie stracilem 90 dni wbijaania nieebota dziennie. masz pecha padasz drugi raz o kurna to juz bedzie 6 miesiecy... niee lajtowego farmienia tylko orania.
I to ludzi odrzuca najmocniej i w koncu kazdy dochodzi do swoich przemyslen w tym aspekcie.

Kara za zgon powwinna byc ale znosna i grywalna.
Wiekszosc gier jest szybkich i dynamicznych obecnie stawiajaca naa aadrenaline i fun.
Arka idzie stara metoda wrecz odwrotna.
Zdobyc lvl w tydzien? nieee dajmy miesiac... dluzej beda gonic kroliczka. Ok to damy pol roku... dluzej beeda gonicc...

Ja uwazam ze zgon nie powinien byc liczony odd calego expa a danego lvlu. Masz wbite polowe do widzial paadasz 5x jestes na poczatku wielce.
Masz wbite 5% na wielce spadasz na 95% wbitego zwiedzil.

Co do swietnie dzialajacej systemu zgonow zaslanianiacie sie swietnie dzialajacym systemem %.
Teraz przelicz mi na nieboty i expogodziny zgona na legendzie.
Jedna osoba przeliczyla... wyniki... pojebane liczby.
To jest absolutnie chore niegrywalne.
Zamiast doceniac ludzi za rzeczywiste granie w ta gre ta gra karze za to.
Chory system.
system ktory powooduje ze gracz boi sie grac boi sie ryzykowac.
I nie dziwie sie jakbym mial w swiadomosci ze jeden zgon i strace przyslowiowo 500h nudnego mlocenia mobow tez nie ryzykowallbym i nie stal na opalu w ciezko.






Swoja droga uzdrowienie sytuacji to jedno a drugie zwyklee znudzenie gra dinozaurow.
Bo wszystko robili juz milion razy i juz nic ich nie ekscytuje.
I ogolnie majaa wyjebane.
pvp wyjebane
rpg wyjebane
exp troszke
magik no ok osstatecznie
loguja by spotkac swoje stale ekipy od lat pogadac posmiac sie i pomachac wirtualnym kutasem ze w jakiejs grze maja stolek i wladze i logout.
A 'swieza krew' spoko poki zna swoje miejsce i sie nie wychyla i nie ingeruje w od lat zabetonowana rzeczywistosc.


wiec nie tej gry nie uratuja juz zadne zmiany.
arka zostala jedynie fajna tapeta na monitorze dla pracy badz ircowania ze znajomymi od lat.
Grac w nia konkretnie gra moze ze 30 osob ktorym sie chce.

Wiec nie chocby wizowie zatanczyli taniec deszczu gracze nagle nie zmieniaa sie ci co pozostali
Mogli by nawet wrocic staty cios w plecy nic to nie zmieni.

Taka jest mojaa opinia mozecie sie z nia zgadzac baadz nie.

Wizowie by wam to udowodnili szybko jakby rzeczywiscie otworzyli gildie i oddali cios w plecy na miesiac np.

przepraszam za bledy pisze z telefonu.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 17:17
autor: Lus
Orrgar pisze:
03 sty 2019 16:47
A 'swieza krew' spoko poki zna swoje miejsce i sie nie wychyla i nie ingeruje w od lat zabetonowana rzeczywistosc.
Najboleśniejsze i najprawdziwe, co padło do tej pory w tym wątku. :roll: Wbić legendę, pierdzieć w stołek, nie dać innym się pobawić. Voila!

Jaki ma sens pogłębianie ryzyka PvP skoro już teraz mało kto chce ryzykować bieżącą stratą. Wszystko jest wywalcowane do granic możliwości i najwyraźniej walcowane jest nadal, a jednocześnie część z was chce nagle absurdalnego powrotu do świata arkadii, gdzie można było dostać w zęby za nic. Albo gramy w brutalny świat, gdzie nic nie jest sprawiedliwe i trzeba sobie radzić prawem dżungli (masa emocji i ekscytacji, full skupienie w grze i ogólnie świadomość, że śmierć może na nas czyhać za rogiem), albo walcujemy dalej i robimy sobie bajkowe idlookienko do pracy. A że i tak czy siak tendencja jest do walca, to ja oddaję głos na zwalcowanie, tfu, wyłączenie straty ze zgona. Bądźmy już w tych trendach konsekwentni.

Wyraźną wizją wizów jest pudrowanie trupa i neutralizowanie jakichkolwiek zagrożeń dla naszych postaci, czemu ciężko się dziwić. Mi by się nie chciało słuchać tego pierdolenia "a czemu oni mogą/mają/dostają a my nie". Gdyby chcieli pogrzebać w kodzie i zrobić coś przełomowego, wrócić do dawania graczom emocji i ryzyka, zrobiliby to sami bez naszych forumowych gdybań.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 17:33
autor: Gixx
Jak już pisałem wcześniej, problemy arkadii widzę nie w karze za zgon, lecz w tym, że nie ma co robić z życiem. Chciałbym dodać jednak opinię do kary za zgon.

Nie wiem ilu z Was pamięta czasy, kiedy po kilku tygodniach grania i robienia questów cechy zmieniły się z negatywnych na pozytywne. Większość graczy włóczących się po ulicach była na poziomie to i owo, a ktoś doświadczony to był sensowny i grywalny poziom. Kara wynosiła wtedy 30% (albo 1/3). I jakoś wszyscy chcieli grać. Ok inne czasy. Jednak problem polega na tym, że teraz wszyscy mają poziom z początku dławika, sami tłuką Damarisa, czy wyjmują najsłabsze magiki. I pojawiają się głosy, że to za mało. To jest najlepszy przykład na to, że nie absolutny poziomy siły jest wyznacznikiem grywalności, a inne rzeczy. Gdyby wszystkim dać legendy w prezencie gra mogłaby znudzić się jeszcze bardziej.

Co daje zmniejszenie kary za zgon do 10%? Przede wszystkim brak poszanowania życia. Jeśli nie wychodzi się poza dławik, to odrabianie właściwie przyjdzie samo, wystarczy jakkolwiek grać, coś bić i skraj dławika sam przyjdzie. Większość graczy to rozumie i za 10% umiarkowanie szanuje swój czas. Co by dało przejście do zerowej kary za zgon? Trupy leżące co krok, "bo co mi szkodzi". Większość graczy nie zachowa erpega, jeśli nie będzie on w zgodzie z kodem. Czy zrównanie poziomowo największej sieroty z najbardziej doświadczonym graczy by przyniosło zaciekawienie graczy? Rozwinięty PvP? Nie sądzę. Poprostu słabsi gracze by leżeli trupem po każdym zakątku niszcząc realność świata do reszty.

Kolejną konsekwencją kary 10% jest to, że każdy, nawet najmniej ogarnięty gracz, spokojnie do tego dławika może dobić. Każdy ma już gwarantowany koniec zwiedził. Arkadia jest przyciągająca dlatego, że nie jest WoWem, że pewne rzeczy przychodziły ciężko. Obecnie przychodzą za łatwo. Kara 30% utrzymywała sensowny balans, gdzie jaskinie snotlingów miały sens istnienia i tętniły życiem. I tu nie chodzi o to, że poprostu było mnóstwo noobów przychodzących do gry, bo był boom. Teraz jesteśmy po prostu za silni.

Ze smutkiem obserwuję więc pomysły doskoczenia do najsilniejszych przez zabranie im poziomu przy pomocy kodu. Przy tworzeniu zasad nie powinniśmy myśleć jak postacie - chcemy być tak silni jak najlepsi, dajcie nam kodowo tyle samo expa. Moim zdaniem powinniśmy myśleć o odebraniu graczom jako ogółowi expa, nie ich wzmocnieniu. Kiedyś była kara 30%, która utrzymywała balans w ryzach. Jeśli była za duża, to może chociaż warto na przykład odjąć każdemu po jeden poziom cech?

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 18:04
autor: Pulp
TL;DR: Poziomy są zbyt wysokie więc usuńmy karę za zgon.

Logika: mistrzowsko


Co do PvP, to nie ma go nie dlatego, że gracze sie boja o level, tylko dlatego, że nie da sie w nim nic ugrać. Nie dość, że nie ma sie o co bić, to nawet (prawie) nie da się wygrać starcia. Wyobraźcie sobie, że do pokera, szachów czy jakiejkolwiek gry dodano by regułę, że każdy gracz może w dowolnym momencie zresetować partię/rozdanie/grę. Można wygrać tylko kiedy przeciwnik nie zauważy mata w jednej turze, podłoży się specjalnie albo zaniemoże z przyczyn nie związanych z samą grą. Nawet jak się już wygra raz do roku, to nie dlatego, że "ha! byliśmy lepsi!" tylko "o, zabili sie o nas". Tak wygląda PvP na Arkadii od dobrych kilku już lat.

Ile gier zakończonych remisem potrzeba, żeby gra przestała kogokolwiek interesować?

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 18:08
autor: Tercoral
Akurat jesli wiezyc plotkom to ty padasz na 3 razy legendzie i nadal masz poziom ten sam... Wiec chyba cos poszlo nie tak.. :D

I LEVEL CAP WYGRYWA OD DLUZSZEGO CZASU!!! :D Teraz wola wizow.

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

: 03 sty 2019 18:09
autor: Kvark
Nie rozumiem na jakiej podstawie uwazacie że kiedyś kara za zgon to było 30%.
Gixx twierdzisz że dało się grać na to i owo/niejedno. Jaka kara była na tym poziomie? Dało się walczyć pvp w drużynie na niejedno. Jaka kara była przy zgonie? Da się walczyć dzisiaj pvp na zwiedził jak się drużynę uzbiera, jaka kara przy zgonie?