Sonda: Zmiana kary za zgon.

Forum wieści z Arkadii.

W jakim kierunku ma pójść arkadia?

Chce maksymalnego lvl'u bez kary za zgon.
96
54%
Chce żeby zostało jak teraz z 10% kara za zgon.
79
45%
Nie mam zdania.
2
1%
 
Liczba głosów: 177

Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 85
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Rukhar »

Max lvl sprawi, ze masa graczy odejdzie od arkadii. Jeśli chcecie ja wyludnić już całkowicie to rzeczywiście dobry pomysł.

Ja zawsze byłem zwolennikiem kary za zgon 1/3. Zgon bolał w cholerę, ale jednak zachowywał pewien balans między postaciami. Legenda kiedyś to był ewenement. Mimo, ze w porównaniu do obecnego stanu, czasowo, można było dużo szybciej ja wbić. Zmieniła się jednak kara za zgon na 10% przy czym często zauważam, ze to tak naprawdę nie jest 10%, a sporo mniej. Od czego ten exp jest odejmowany to nie wiem.

Arkadii brakuje ścieżek rozwoju, dobrego PvP i możliwości zyskania czegoś więcej poprzez podróże po tym ogromnym świecie, niż garści magicznych przedmiotów, które i tak znikną za chwile. Zabierając możliwośc expa do oporu, zabierzecie graczom główna aktywnośc, która obecnie się zajmują. I wówczas może Was zadziwie, ale nie zejdą oni z expowisk na rzecz pvp, bo tym którzy zostaną na arce, szkoda będzie czasu żeby padać z telefonu i Odexpiac jeden i ten sam poziom.

Exp daje złudzenie rozwijania postaci. Tak samo jak maxowanie tuby daje takie złudzenie i pare innych czynności, ale to są rzeczy albo bardzo nużące, albo w ogóle nieopłacalne, że szkoda poświęcać na nie czasu.

O RPGu nie ma za wiele co mówić, bo RPG na arkadii jest śliski i to głównie zasługa szefów różnych stowarzyszeń, którzy naginają zasady świata do swoich upodobań, które z fundamentami wymyślonych światów nie maja nic wspólnego. Oczywiście każda czynność przez nich podejmowana jest w jakiś głupi sposób tłumaczona. Kompletnie nielogiczny i pokrętny. Jak lepienie kształtnego bałwana z kupy gowna. To chyba właściwe porównanie. Stowarzyszenia maja bardzo duży wpływ na świat arkadii, bo to głównie od nich zależy, jak świadomość młodych graczy się kształtuje. Bo to stowarzyszenia są siła, są grupa osób, którzy wiedza co w świecie robić i jak to robic, maja przywilej 100% zawodów i sejflockow. Na tej płaszczyźnie niewiele się zmieni, póki ludzie nie zaczną dostrzegać na jak nędznym poziomie prowadzą to wszystko do przodu.

Eventy to fajna sprawa, zarówno te organizowane przez graczy jak i te ze wsparciem kodowym, przy czym pierwsze są niemal niespotykane, a drugie są zupełnie niespotykane. Chyba, ze Dziki Gon, ryboczleki, trolle, gracze maja rozpatrywać jako eventy, może to wiec ze mną coś jest nie tak i tylko mnie one mało bawią i już raczej fascynacja dawno mi po nich przeszła.

Poza tym Gixx napisał bardzo mądra rzecz, ze obecnie na PvP zgodę musi wyrazić i jedna i druga strona, co jest patologia. Jak to jednak zmienić? Nie wiem. Podejście graczy do PvP się zmieniło. Ostatnie dobre walki jakie miałem na arkadii to chyba bijąc się we trójkę z pięcioma mckami. A to miało miejsce miesiąc czy dwa temu.

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Valdethruda »

Co do PvP dobry pomysl moim zdaniem zaproponowala Lumen w innym watku. Juz teraz istnieje calkiem sprawnie dzialajacy system "relacji", ktory smialo moglby pojsc w kierunku okreslania czy dane stowarzyszenie jest agresywne, czy neutralne i w zwiazku z tym ponoszace konkretne konsekwencje ale i zyski.

Zgadzam sie rowniez z tym co Rukhar napisal odnosnie zbieractwa. Ludzie z natury lubia zbierac. Zbieraja exp, zbieraja postepy do tuby, zbieraja paciorki do sznurka itp. itd..
Moze warto byloby powiazac exp nie tylko zabijaniem, ale np.: dac mozliwosc robienia questow ponownie po jakims czasie. Istnieje gotowy, caly system calkiem fajnie rozbudowanych questow, ktory w zasadzie po zrobieniu go raz przez dana postac, lezy odlogiem. Wystarczyloby dac limit na powtarzanie danego questa, np.: 20 dni i jesli ktos ma ochote i lubi lazic po swiecie to bedzie expil robiac w kolko questy, ktorych jest przeciez masa.

Jest gotowy caly system zlecen u sprzedawcow itp. Moze warto, aby ktos obierajacy nagrode za wykonane zlecenie wybieral czy chce otrzymac zloto, czy zdobyc niewielka porcje doswiadczenia?

Wreszcie sprawa najbardziej prosta. Dlaczego za zloto z gry nie moge kupic doswiadczenia? Jestem dzielnym rycerzem sigmara, skladam kupe kasy w ofierze sigmarowi, to nich ten z litosci wesprze mnie +expem. Na poczatku bylby szal latania i kupowania expa za mithryle, ale z czasem to by sie unormowalo, a ponadto upieklibysmy na tym ognisku rowniez drugiego kotleta - zloto zaczeloby miec jakakolwiek wartosc.
Kupowanie expa za kase mozna polaczyc z wyznaniami, sa gotowe miejsca kultu czy skladania ofiar i dodatkowo wyznaniowki nabralyby znaczenia.

Jeszcze raz Szczesliwego Nowego Roku.
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Crer »

Valdethruda - pomysł z kupowaniem expa jest ciekawy, ale znowu będzie boostowal najbardziej spasow.

Lumen dobry pomysł by w końcu relacje miały realne przełożenie na grę.

Rukhar - znowu wracam do tego, że nie powinno być max levelu, każdy ma prawo spędzać życie jak chce. Kara za zgon po zwiedził lub wielce, 10-30%. Poniżej...czasowa 30%. Prosty system. Każdy zadowolony. Czy ktoś widzi wady takiego rozwiązania? Jeśli tak, napiszcie proszę. Burza mózgów może przynieść chociaż częściowe rozwiązanie.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Valdethruda »

Crer:

wyglada na to, ze nie grales w jakakolwiek inna gre po sieci inna niz Arka/ inna gre.
Otoz wyjasniam Ci: we wszystkich grach, ludzie ktorzy poswiecaja zycie grze, maja lepiej niz ludzie ktorzy graja z doskoku.

Innymi slowy, jesli chcesz grac w w cokolwiek 5 godzin na tydzien, przegrasz z kims kto gra 5 godzin codziennie i przegrasz jeszcze bardziej z kims kto gra 10 godzin dziennie.

Jesli nie mozesz z tym pogodzic sie mentalnie, rada jest bardzo prosta - czas wyrosnac z grania w gry, ew. porzuc dzieci i zone oraz zmien prace na taka zebys mogl z niej grac.
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Crer »

Przyznaj się, nie czytasz tego co pisze? :)

Nie jestem za z góry ustalonym poziomem doświadczenia. Chcesz expic legendę i wyżej, proszę bardzo. Chcesz być lepsza? Zdejmowac mi jednym ciosem dwie kondycję - proszę bardzo :)
Proponowana przez mnie zmiana daje szansę osobom takim jak ja być w obiegu mając to zwiedził/wielce. Tylko tyle.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Valdethruda »

Niestety czytam :roll:

To co proponujesz jest po prostu, wybacz - glupie.
Rownie dobrze mozna dac kazdemu po zalozeniu postaci wielce. Efekt bedzie ten sam co w Twoim "pomysle" za poltora roku.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Gunnar »

Tak po zastanowieniu się dochodze do wniosku, ze mieszamy tutaj dwie rzeczy. Chcielibyśmy przyciagnac nowych graczy czy utrzymać starych? Z mojego punktu widzenia szansa na to, ze będzie znow regularnie po 250 osob na arce jest zerowa. Patrzac na spolecznosc graczy, która się pojawia i możliwości które daja obecne gry vs to co my mielismy te 20-15-10 lat temu to sa dwa zupełnie rozne swiaty. Patrzac chociażby na przykład warhammera online i jego bądź co bądź klape trzeba powiedzieć, ze walczyc o wielbicieli starego swiata będzie bardzo ciężko. A z mojego punktu widzenia większość zmian, które były w ostatnich latach robione na arce sa wlasnie pod nich. Pod nowych graczy, tu latwiej, tam latwiej, nowy klient webowy, brak zadań, nizszy prog wejścia, itp. Powiedzmy sobie wprost, nie udało się. Arkadia nie ma do zaoferowania w obecnym swiecie gier tyle, zebysmy przezyli kolejny boom i napływ swiezej krwi. Przyspieszycie expo? Zrobicie max lvl? I ilu to graczy nowych przyciągnie? Na ile?
Mysle, ze teraz jest czas na przedluzanie agonii -> zadbanie, by upust krwi AKA starych graczy był jak najwolniejszy. Z checia bym zobaczyl statystyki ile aktywnie w ciągu roku logujących się graczy ma przekroczone 100 dni postacia, 200 dni, itp.
A jaka zmiana spowodowala pewnie w największym stopniu to, ze na arce zaczelo wiac nuda i starzy gracze się 'wypalali'? Zabranie elitarek? Uwolnienie zawodow? Forma? Nie sadze. Imho zamkniecie stowarzyszen to gwozdz, który mocno przymknal wieko trumny. Trzeba powiedzieć, ze sporo zgonow było podczas obron i atakow, możliwe ze teraz również by tak było. Czy w przypadku odpowiedniego balansu legendy chciałyby potencjalnie zezgonic, żeby obronić swoich mieszkancow? Nie wiem, każdy gra jak lubi, ale z pewnoscia lepiej jest zginac z wielkiej walce 10vs10 kladac trzech wrogow niż po 2 latach expa bo padnie mi lacze akurat.
Jeśli dobrze kojarze to stowarzyszenia zostały zamknięte bo znaleziono jakies bledy w ich kodzie. Może w końcu przyszedł czas, żeby do niego zajrzeć? Zrobilismy jedna sonde, może zrobmy druga?
Zadajmy pytanie spolecznosci czy chcą kolejna zajebista zmiany w stylu idla w bibliotece AKA wiedza czy otwarcie i możliwość zdobywania stowarzyszen. @Rafgart, jak myślisz? Mimo, ze ja stoje akurat po tej gorszej stronie, bo uważam, ze obecnie ciężko będzie dorownac MC i OK pod względem prowadzenia i poziomow to wybrałbym opcje druga. A może po takim srogim laniu przez pol roku można by wrocic do tematu jednak elitarek, które kiedyś, na pewno tez po kolezensku, ale jednak dawaly sygnal np. mutantom "wezmy jeszcze pieciu, bo Conrad się wlasnie lognal".

Pozdrowki
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Crer »

Valdethrudo, każdy ma prawo do swojego zdania i ja szanuje Twoje. Niestety nigdy nie dogodzimy wszystkim. To normalne.

Gunnar - też masz sporo racji w tym co piszesz. Jestem takze bardzo ciekawy czy "legendy" bronily by swoich stowarzyszen czy poziomow ;)

Wszystko w rekach Czarodziejow!
Awatar użytkownika
Umg
Posty: 49
Rejestracja: 18 wrz 2016 16:03

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Umg »

A czemu nie pójść w inne rozwiązanie?

Dajmy nawet 50% kary za zgon, ale żeby to było można bardzo szybko odexpic (wręcz ekspresowo).
Tyle, że sama Arkadia musiałaby być bardziej zabójcza...
Ilane nuci: Oslonmy Ilane.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Valdethruda »

Gunnar:

Elitarki w tej wersji w ktorej byly uniemozliwialy balans czegokolwiek w swiecie. Byly spaczone kolesiostwem, naznaczone pietnem ukladow, a nawet nie chce myslec ile ludzi przestalo grac po smierci w 1,64 sek, czy ile to tam wynosilo.
Z kolei danie elitarek wszystkim tez nie wchodzi w gre, bo taki Crer spotka Tyga z elitarka i bedzie nowa sonda na forum.

Zmuszenie do obrony legend jest znowu bardzo proste - wystarczy, ze w zdobytej gildii ilesc tam procent doswiadczenia traca _wszyscy_ jej czlonkowie.
Dzieki temu dinozaury i tchorzliwe legendy z czasem albo stalyby sie gp albo bez lvlu. :twisted:
Zablokowany