Sonda: Zmiana kary za zgon.

Forum wieści z Arkadii.

W jakim kierunku ma pójść arkadia?

Chce maksymalnego lvl'u bez kary za zgon.
96
54%
Chce żeby zostało jak teraz z 10% kara za zgon.
79
45%
Nie mam zdania.
2
1%
 
Liczba głosów: 177

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Tercoral »

Na prośbę Rafgarta tworze sondę, możne coś z tego wyniknie:

Wypociny Ilane:
2. Balans na Arkadii, a raczej jego brak.
a) Obecna Arkadia zupełnie nie jest dostosowana do poziomów postaci - wyjmowanie magików solo, czy w dwie osoby to patologia. Wydaje mi się, że wprowadzenie maksymalnego poziomu w okolicach obecnego wielce (a nawet niżej), by sporo naprawiło. Magiki znów byłyby wyzwaniem, etaty prawdziwymi wyprawami, a zdobywanie sprzętu wiązało się z czymś więcej niż wyjściem w 2 osoby i uzupełnieniem skrzyni na kolejne pół roku.

b) Kary za zgon. Skoro wycofujemy się z kar, a tak widzę zmianę z jej drastycznym zmniejszeniem, to może idźmy na całość - usuńmy zupełnie tę karę. Tylko co dalej? W pvp kara za zgon ma osłabić drugą stronę. Wymyśliłem sobie na szybko, że zgon mógłby skutkować czasowym obcięciem statystyk i umiejętności powiedzmy na 10 dni realowych o 20% (cyferki zupełnie przykładowe). Kolejne zgony kumulowałyby się i zwiększały czas potrzebny do powrotu do pełni sił. Pve niemal to nie dotyka, po prostu przez te kilka dni jesteśmy słabsi.
vs.

Obecny stan kary za zgon itp.
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Werbat »

A ja jeszcze dopiszę, po gadce na discordzie, pewną 'modyfikację' max lvlu.
Zasugerowano, że ustawienie max lvlu, czyli technicznie sumy cech, jest kiepskie, bo rasy są niezbalansowane, zatem taki ogr (he he, znów o ograch) na wielce będzie miał nadludzia w wytce, a niziołek bdużo do epika, więc i tak lipa. Może ewentualnie ustawić 'max cech' do ogarnięcia? Na zasadzie - nie da się więcej, niż epik/nadludź, a jak chcesz być nadludziem intelektu na ogrze albo wytki na halfie, to Twoja wola, baw się, masochisto bez życia :P
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Crer »

Zauważcie, że w opcji 1 jest kara za zgon. Czasowa, taka opisała Ilane.
Tulik
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2018 22:53

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Tulik »

werbat, gramy w rpg'a każdy gra rasą jaką chce , nikt nie broni byś grał ogrem ani nikomu innemu
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Tercoral »

No i wizowie sobie zadecyduja o szczegolach, tu raczej chodzi o koncepcje. Komunistyczne wszystko po równo vs Krwiożerczy kapitalizm.

No, a np: fajny bylby zawod medyka :D Opatrunki, rany, alchemia... Lepsze niz, siedzenie po 8h na expie. :P
Tęczowe serce... :oops:
Crer
Posty: 204
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Crer »

Rafgarcie, zablokuj proszę głosowanie z wielu postaci. 1 konto = 1 głos.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Gunnar »

Sa osoby, ktore sie loguja np. z pracy, siedza na jednych wsio... tfu, na jednym expie i nie interesuje ich pk.
Dla nich (a moze ich byc wiecej niz jedno zwierze) opcja pierwsza zabija calkiem sens gry.
Wiec wybieramy druga opcje.
ALe jesli Arkadia jest niedopasowana do spasow, ktore pojawily sie w grze (a istnieje duze prawdopodobienstwo, ze tak jest) to moze zamiast takich zmian, po prostu przeprowadzic balans cech? W historii juz byly takie przypadki. Niech obecne nadludzie stana sie epikami czy nawet epikami -1. Automatycznie zwiekszy sie poziom trudnosci na wszystkich mobach, wszyscy dostana proporcjonalna obnizke. NIe wiem czy mozna by to rozwiazac bez ingerencji w poziomy postaci, bo jednak szkoda jakby ktos z legendy zrobil sie wielce doswiadczony. JEsli daloby sie to czemu nie. Znow zaczelyby sie testy, moze jakies balanse kiedy druzyny by przeszacowaly swoje sily.
A i postac na atletycznym byloby latwiej zabic niz na nadludzko+8 wytrzymalym.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Tercoral »

Akurat wsiowe to ja bardzo dobrze znam... I expia te same postaci + Jeden spas gdzie nie ma szansy oporu i trzeba wracac na safelock w razie ataku. A nawet jesli jest dobry humor to poczeka az ci sie HP zregeneruja to jest sparring ktory i tak przegrywasz... I tak od 10 lat... POTRZEBNE SA ZMIANY!!!
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1357
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Werbat »

Tulik pisze: 02 sty 2019 19:05 werbat, gramy w rpg'a każdy gra rasą jaką chce , nikt nie broni byś grał ogrem ani nikomu innemu
Tak, aaaaaale... ;-)

Chodzi mi bardziej o to, że ideę 'max lvl', czyli - jak napisał Rafgart wątek obok '=socjalizm' - traktuję (ja, nie wymagam, żeby inni też, bo może źle zrozumiałem po prostu) jako równy cap dla wszystkich. Jeśli równy, to IMHO (znowu: zauważ 'M') powinien być oparty na cechach, a nie na ich sumie, bo to wtedy zaprzecza równości. Ewentualnie zniesienie plusów i minusów rasowych, ale na taki walec nikt z nas nie jest gotowy i raczej nikt go nie chce, bo właśnie to, co napisałeś - wybieram taką rasę, jaką chcę; z takimi predyspozycjami, jak chcę.

(A tak jeszcze między nami, to grania ogrem 'broni' mi tradycja kretyńskiego seplenienia. Ja? Grammar nazi? Miałbym pisać jak upośledzony? Nie umiem :P)
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.
Awatar użytkownika
Artak
Posty: 247
Rejestracja: 15 kwie 2015 16:40
Kontakt:

Re: Sonda: Zmiana kary za zgon.

Post autor: Artak »

Odnośnie kary za zgon to ja bym raczej był fanem opcji jaka kiedyś była w metinie, czyli:
1. Jest max lvl
2. Jest kara za zgon (tam było chyba 10%)
3. Nie da się spaść poniżej progów (czyli jak max był 99, a ostatni próg był ustawiony na 75 to można było zgonować, ale i tak nie dało się spaść poniżej 75lvla). Tutaj bym widział progi w postaci lvli, czyli wbijesz legendę i chcesz zostać na "początkowej" legendzie, to się nie boisz zgonów. Chcesz być koxprosuperextra to expisz do możliwego końca legendy (czyli przykładowo 3 nadludzie na trzeźwo), ale zgon Cię boli.

Drugi pomysł (trochę pokrewny): Zrobić nieliniowe ułożenie lvli (rozkład gaussa od pewnego lvlu :D). Czyli przykładowo:
-najlepsze 10% graczy to legendy
-kolejne 15% to widział
-później 30% to wielce
-kolejne 30% to zdedził
-później 15% to bdoswy
lvle poniżej wbijają się liniowo
Tylko w tym pomyśle nie mogłoby być max lvlu jak dla mnie (albo ustawić, że 10%+czas wbicia upoważnia do wejścia na legendę w momencie jak już ponad 10% graczy osiągnie max lvl)

Edytka:
@Werbat możesz zawsze grać ogra, którego wychowała ludzka kupiecka rodzina i tłukła bejsbolem gdy seplenił, dzięki czemu mówi lepiej niż niejeden ludź + z przyzwyczajenia i sadystycznej satysfakcji poprawia innych (przede wszystkim ogry) i może przez to stracić panowanie nad sobą i komuś spuścić łomot (bezkarne atakowanie ogrów, krasnoludów, etc) za kaleczenie języka :D

Siostra Edytki:
Dopiero teraz doczytałem temat Arkadia 2019 i odpowiedź wszechmocnego, więc pomysły uważajcie za niebyłe i za ciekawostki przyrodnicze :D
Zablokowany