Strona 4 z 29

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 22:06
autor: Terb
Zgodzę się co do bólu jaki jest wiązany z utratą expa, mozolnie zbieranego roboczogodzinami. Ja swój poziom nabijałem latami, bo jestem kompletną lamą i nie wiem jak to się robi w miarę szybko, a utrata go przez śmierć postaci na pewno byłaby dobrym początkiem na koniec z Arką (już któryś raz z kolei :P). Moim rozwiązaniem tej bolączki byłby boost do expa dla osoby, która padła. Do poziomu, sprzed zgona (bądź serii zgonów), osoba taka miałaby premię do doświadczenia x ileśtam (jakbym miał liczyć dla siebie, to najlepiej ze 20 razy, bo pewnie chciałbym spędzać więcej na odrabianiu tak mozolnie ciułanych punkcików). Arkadia jaka jest każdy widzi, może i ilość graczy spada, ale na pewno jeszcze długie lata pewni fanatycy będą dalej grać, choć fakt że gier jest do wyboru multum, to Arka, Arka jest tylko jedna! Na pewno przydałby się jeszcze jakiś inny bodziec prócz expa do tego, by mobilizować się do gry, nie pod aspektem fabularnym, a czysto grywalnym. Coś dla czego warto byłoby łazić po świecie i coś w nim robić. Taką rzeczą było dla mnie gromadzenie dobytku, nim okrojono potwory ze szczątek. :P Aczkolwiek eventy na pewno byłby ciekawsze. Kompletowanie czegoś unikatowego do ekwipunku (nawet nie koniecznie o znaczeniu militarnym). Wypowiedziałem się z nudy, także jeśli ktoś uważa moje pomysły za nic nie warte, to niech zapomni, że to czytał. Szczęśliwego Nowego Roku.

Re: Arkadia 2019

: 01 sty 2019 21:03
autor: Kinrim
1. Cap expa, na poziomie np. 160 podcech, z uwzględnieniem modyfikatorów rasowych (tudzież ich braku).
Nie ma potrzeby ekspienia, jest więcej czasu na inne zajęcia. Zgony są szybsze do odrobienia, i nie zwiększają coraz bardziej odległości do najlepszych ekspiarzy. Mniejszy strach przed PVP, mniejsza frustracja z odrabianiem, itp, itd.
2. Obcięcie umów, GP na 50%, gildie na 80%.
Razem z obcięciem ekspa podniesie poziom trudności, ograniczy patologie typu magikowanie w dwie-trzy osoby. Wyprawy po etaty będą faktycznymi wyprawami, z ryzykiem zgonu, a nie szybką akcją "wejść, zabić, wyjść".
3. Przeskalowanie paru gildii z centrum wszechświata na lokalne bandy (Zakon, MC, ZT), tak żeby uciąć dyskusje o elitarności.
Pozbywamy się Wielkich Mistrzów, Zabójców Demonów, i innych Naginaczy, wszystko zaczyna wyglądać sensowniej.
4. Skryptowane eventy odpalane np. co tydzień, typu "Demon Nurgle'a wyruszy z twierdzy do Nuln, jeśli dotrze na miejsce, przez kolejny tydzień nie ma gwardii w mieście, w Ishtar np. transport żywności do Novigradu, jeśli niedotrze, analogicznie nie ma gwardii).

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 00:12
autor: Rafgart
W kwestii traconego doswiadczeniu przy smierci nie jest problemem 'jak?' tylko 'czy?'.

Sa dwie mozliwosci, albo da sie zdobywac doswiadczenie w nieskonczonosc, ale wtedy sie je traci przy smierci, albo jest limit i nie traci sie (trwale) nic.
Wprowadzenie limitu oznacza nastepujace problemy:
- postaci, w ktore gracze wlozyli bardzo duzo czasu, nagle stana sie duzo slabsze
- wszystkie postaci beda mialy zblizona maksymalna sile, nikt, niezalezanie od tego ile wlozy wysilku w zdobywanie doswiadczenia, nie bedzie silniejszy (czyli tzw 'socjalizm')
- zniknie podstawowy sposob spedzaniu czasu na Arkadii, czyli expienie (tu czesciowo pomaga wprowadzenie formy i potencjalnie kilka innych rozwiazan)
- nie ma zadnej gwarancji, ze gracze po takiej zmianie zaczna grac aktywniej, bo tak naprawde problemem jest znuzenie gra i brak czasu i na to nic nie poradzimy
- dojdzie iles innych konsekwencji, ktory nie da sie na te chwile przewidziec

Nie ma tu wiec problemow technicznych, jest tylko jedno podstawowe pytanie - czy na tym etapie (schylkowym) zycia Arkadii wprowadzanie tak rewolucyjnej zmiany ma sens?
Uznalismy, ze nie i dlatego ograniczylismy sie tylko do zmniejszenie kary do 10%.

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 00:17
autor: Laduenia
OK, a co do innych postulatów poruszanych w tym wątku?

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 00:45
autor: Crer
Dziękuję za odpowiedź Rafgarcie.

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 11:22
autor: Crer
Rafgarcie dodałem pytanie powyżej. Usuń tą notkę jak przeczytasz (to przypominajka jakbyś nie zauważył :D ).

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 16:20
autor: Werbat
Przestańcie 'odpowiadać' przez edycję starszych postów. Po to się czyta od góry do dołu, żeby nie robić gnoju.

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 16:39
autor: Crer
Mówisz i masz Werbacie.

Rafgarcie,

A czy zastanawialiście się nad jeszcze innym rozwiązaniem?

Tzn. zostawiamy karę za zgon 10%, każdy gracz może expić do woli i rosnąć w siłę i....ustalamy poziom, którego nie można już stracić - równo wielce doświadczony lub (jeżeli to za dużo) - zwiedził. W ten sposób wilk będzie syty, a owca cała!
Wszyscy będą zadowoleni i bardziej skorzy do walki gdyż nic nie będą tracili będąc na wielce. Zauważacie, że gracze którzy osiągają widział + raczej nigdy nie spadają poniżej wielce.

Co Wy na to?

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 17:07
autor: Tercoral
To bedzie dziwne, ale nawet ja powiem, ze to gowno pomysly...

Juz teraz sa przeciwnicy (po obu stronach) nie do pokonania (legendy, magiki), poprostu przychodza i zabieraja Ci ze dwie kondycje jak chcesz podjac walke, a jak nie to uciekasz do safelocka. Prawda jest taka ze Ci silniejszi chodza i szukaja kogokolwiek kto expi i jest choc troche zaidlowany zeby miec fraga. Zeby podjac rowna walke trzeba poswiecic z DWA LATA (!!!) EXPIENIA BEZ PADA PO 8 H DZIENNIE. (A oni tez expia) To ja juz wole zeby byla komuna i ludzie dorabiali sie sily postaci poprzez umy, dodatkowe magiczne przedmioty albo cos podobnego.

Wiec jak dla mnie MAX LVL' legenda bez kary za zgon. W tedy PK mialo, by jakies rece i nogi, a nie taka "pomidorowa" jak jest teraz.

Re: Arkadia 2019

: 02 sty 2019 17:14
autor: Rafgart
Crer:
Rozumiem, ze taka zmiana odpowiadalaby tobie. Jednak poza tym nie rozwiazuje ona zadnych problemow zwiazanych z obecnym systemem doswiadczenia, a wiele z nich dodatkowo poglebia.
Napisze wiec wprost, bo widze, ze nie zrozumiales mojej poprzedniej notki - nie potrzebuje od ciebie kolejnych pomyslow, sam potrafie takie rzeczy wymyslec.
Problem ze zmianami na Arkadii nie jest brak pomyslow a trudnosc ich implementacji na bardzo duzej grze i koniecznosc wziecia odpowiedzialnosci za trudne do przewidzenia konsekwencje.

Tercoral:
To zaloz temat z sonda z dwiema mozliwosciami - to co jest teraz i to co proponowal Ilane (= 'socjalizm').