Arkadia 2019

Forum wieści z Arkadii.
Filarion
Posty: 20
Rejestracja: 02 lut 2019 17:45

Re: Arkadia 2019

Post autor: Filarion » 05 lut 2019 16:10

Pisałem w innym dziale, ale ten wydaje się sensowniejszy. Moja opinia jak naprawić Arkę w 2019. Od razu uprzedzam, że gram od 2002 więc jakiś tam ogląd sprawy mam.

Rozwiązanie jest proste jak konstrukcja gwoździa.

1. Przywracamy pełnoprawny cios w plecy.
2. Przywracamy 30% kary za zgon (tutaj ew. można to zostawić na 10%)
3. Forma na kondycje/speed do uzycia raz na godzine realnego czasu.
4. Wszyscy spadają poziomem na początek wielce. Rzecz jasna jak ktoś miał mniej no to na tym poziomie zostaje. Wielce jest najwyzszym mozliwym poziomiem do osiagniecia.
5. Exp, który został obcięty zostaje zapamiętany. Teraz przy każdym kolejnym zgonie zamiast tracić cechy schodzimy z expa 'zachomikowanego'. Jeśli tego expa jest za mało - sorki - tracimy normalnie cechy.
6. Przy expieniu po dobiciu do wielce następuje zamrożenie cech i pakowanie w ten 'exp na zgona'. Tym samym cechy u kazdej rasy w zaleznosci od bonusow i ustawien medytacji moga dojsc do pewnego wiadomego poziomu i ani mini wyzej (ew. wyjatki dla magikow i krotkotrwale ziola/alko).


Rzecz do zrealizowania kodowo w tydzień. Co to powoduje:

1. Odrobienie zgonu na pełnym etacie trwa groszową ilość czasu. GP/AJ/półetatowcy czy jak ich tam nazwać poexpią trochę dłużej, ale to dalej mowa o dniach, a nie latach.
2. Ci co chcą expić bo to lubią niech expią dalej. Po prostu będą nabijali zapas 'żyć'.
3. Ci co wolą bawić się w PK teraz mogą to robić z czystym sumieniem bo ewentualny pad to nie są 2 lata expa w plecy. Wreszcie zamiast 'spieprzam w dobrej bo padnę' będzie 'YOLO, postoję i ew. zdedzę, ale moja ekipa kogoś zablokuje, albo przeciągnie wroga i wykończy ciosami w plecy'.
4. O niebo łatwiejszy balans bo zawody balansuje się co pewnego określonego poziomu cech. Powinny zniknąć płacze, że ogr fanatyk z nadludziami w odwadze łamie lepiej niż człowiek OHM na full etacie.
5. Realizacja powyższego naprawdę nie jest niewiadomo jak ciężka kodowo. Kwestia kilku IFów w kodzie i puszczenia obcinacza po wszystkich postaciach.
6. Łatwo można tę zmianę odwrócić (exp zdobyty po drodze zostaje).
7. Całościowo nikt niczego tak mocno nie traci. Legendy mają zapas 'żyć' do wykorzystania co daje jednak jakiś tam boost na kilka ładnych śmierci do przodu. Ludki co erpegują mają na to wywalone bo i tak raczej nikt powyżej dławika już nie expił. 'Średniaki' co może by i pobawiły się w PK zaczną mieć w tej walce jakieś szanse.
8. Na bazie powyższego można zacząć myśleć o otwieraniu siedzib, straznicach, battlegroundach i tak dalej. Najwazniejsze by ludzie widzieli exp jako cos, co pozwala dobic do max levelu i ew. nabijaniu poduszki bezpieczenstwa po zgonie. Dla postaci bojowych esencja gry powinien byc PvE i PvP. Erpegowcy sie sami wyzywia ;)

Zetu
Posty: 87
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Arkadia 2019

Post autor: Zetu » 05 lut 2019 17:32

Po 1 co wam sie nie podobaja gracze na legendach I dlaczego kazda dyskusja konczy sie tym ... nie mam legendy to trzeba wnioskowac o ich sztuczny balans.
Chore.

Po 2
Najwiecej do powiedzenia o ciosie w plecy maja gracze bezgildii albo jakies pazie z gildii typu ckn I innych patologicznych.

Najczesciej ci sami gracze sa expertami forumowymi nt expa gdzie sami gina na dziwnych pulapkoprzepsasciach I innym syfie I nie doszli nigdy do lvl wyzej wielce I ich teraz rzyc boli.


Inna kwestia to, rzecz taka ze 1/3 legend to legendy zrobione na bugach expowiesk lub itemow :-)


I dlaczego caly czas uwazacie ze arka potrzebuje jakiegos wstrzasu I gigantycznej reformy...

Czy wtedy nagle powroca te osoby ktore odeszly I nie graja ?

Takie reformy nie spowoduja u bylych graczy zmiany pracy, tego ze dzieci nagle podrosna z wieku 0 do 10 czy nie zmieni sie podejscie ich zon/mezow do nalogu zwiazanego z gra komputerowa :-)


Juz lepiej skupilbym sie na tak hejtowanych reklamach ktore mimo wszystko poskutkowaly I wystarczy je sukcesywnie powtarzac a niwi gracze z pewnoscia znajda kolejnych opiekunow.


A poxatym uwazam ze ckn I kiel nalezy skasowac

Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 80
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: Arkadia 2019

Post autor: Rukhar » 05 lut 2019 18:56

Filarion pisze:
05 lut 2019 16:10
Pisałem w innym dziale, ale ten wydaje się sensowniejszy. Moja opinia jak naprawić Arkę w 2019. Od razu uprzedzam, że gram od 2002 więc jakiś tam ogląd sprawy mam.

Rozwiązanie jest proste jak konstrukcja gwoździa.

1. Przywracamy pełnoprawny cios w plecy.
2. Przywracamy 30% kary za zgon (tutaj ew. można to zostawić na 10%)
3. Forma na kondycje/speed do uzycia raz na godzine realnego czasu.
4. Wszyscy spadają poziomem na początek wielce. Rzecz jasna jak ktoś miał mniej no to na tym poziomie zostaje. Wielce jest najwyzszym mozliwym poziomiem do osiagniecia.
5. Exp, który został obcięty zostaje zapamiętany. Teraz przy każdym kolejnym zgonie zamiast tracić cechy schodzimy z expa 'zachomikowanego'. Jeśli tego expa jest za mało - sorki - tracimy normalnie cechy.
6. Przy expieniu po dobiciu do wielce następuje zamrożenie cech i pakowanie w ten 'exp na zgona'. Tym samym cechy u kazdej rasy w zaleznosci od bonusow i ustawien medytacji moga dojsc do pewnego wiadomego poziomu i ani mini wyzej (ew. wyjatki dla magikow i krotkotrwale ziola/alko).
Po pierwsze, cios w plecy został przywrócony do poziomu sensownego. Nie ma patologii, której gracze tak bardzo się bali z przeszłości, że spotkanie 10 osobowej grupy z ogarniętym dowódcą to niemal pewny zgon. Jakoś to działa, niedosyt mają pewnie Ci co lubią gonić za fragiem i Ci, którzy będą na ów cios podatni. Dość uczciwie, można jedynie nalegać u wizów na nieco większą rolę paniki w tym wszystkim, kiedy to gracz goni gracza.

Po drugie ja pamiętam, że większość graczy w czasie wchodzenia zmiany z 1/3 na 10% było za tą zmianą. Ja sam byłem zwolennikiem pozostania przy 1/3 i nadal jestem o ile wróciłby stary system expa, kiedy level średniej postaci był cofnięty, można było rozkładać cechy na różne sposoby i przede wszystkim kiedy ze zwiedził na wielce potrzeba było 450/500 postępów. Przy czym trzeba pamiętać, że te wcześniejsze wielce to było gdzieś na poziomie prawie obecnego widział i doświadczył. W innym przypadku taka zmiana jest bez sensu i sprawi tylko tyle, że ludzie będą jeszcze więcej expić niż expili, bo doprowadzenie postaci do grywalnego levela będzie jeszcze trudniejsze niż było kiedyś. (zakładam, że nikt takiej bzdury jak max level na arkadii nie zrobi)

Po trzecie ja bym wywalił całkowicie formę, ewentualnie zostawił ja do wykorzystywania +manewr i +staz i powrocil do starego systemu z ziołami z dużo dłuższym cooldownem na ich użycie po walce, bo obecnie forma daje bardzo duże poczucie komfortu. Wycieńczyłeś się na trakcie? Co z tego, że w tym momencie wpada 20 wrogów na lokacje, robię +zmęczenie i dobiegam sobie do lasu/strażnicy etc.

Po czwarte, nie karz graczy, którzy grają w tą grę więcej od Ciebie. Niektórzy, co więcej, grają dla wysokiego poziomu. Taka zmiana jedynie sprawi kolejną falę odejścia, a na pewno nie powrotu. Rozumiem, że chodziło Ci o naprawę PvP? Skoro gracze boją się walczyć obecnie i boją się zaryzykować swoim czasem/PozoremNiepokonanego albo stwierdzają, że wolą sobie jednak w tym czasie wyjąć magika, albo pójść do kuchni po kawę niż spróbować stworzyć jakieś walki no to max level nic w tej kwestii nie zmieni. Ci co będą chcieli nadal być niepokonani, to właśnie tacy będą, bo nie będą walczyć. Ci, którym będzie szkoda nagromadzonego zapasu czasu, też walki nie podejmą. To nie kwestia systemu, a tego, że po prostu jest więcej pi***lenia niż walk.


Nie rozumiem tego całego ambarasu o te poziomy. Ta gra to nie jest socjalizm, tu nikt nigdy nie miał równo. Propozycja takiego systemu godzi w tych, którzy poświęcili kupe czasu na nią. Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby z dnia na dzień 5 ogrów biegających na legendach, spieprzało przed 5 elfów, których poziomy przez cały czas były średnie. Chcecie to expcie, nie chcecie to nie expcie, jaki macie z tym problem? Że osoba grająca 10 godzin dziennie spuści Wam lanie, kiedy Wy gracie pół godziny dziennie? Rzeczywiście jawna niesprawiedliwość. Zgłoście to do rozpatrzenia przez nieformalny Trybunał Arkadii i przestańcie płakać, bo jest chyba gorzej niż z elitarkami. Pozdrawiam.

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.

Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Arkadia 2019

Post autor: Tercoral » 05 lut 2019 19:47

A ja was nie rozumiem... Max lvl powinien byc z zwyklej przyzwoitosci wizow dbajacych o zdrowie graczy. :D

Są gry pay-to-win.
Są w grach mikroplatności.
A na arkadii jest siedzenie do porzygu na expie. Nie mowcie mi ze czasy rozwoju postaci sa chociaz na przyzwoitym poziomie. Gra promuje siedzenie z pracy na idloexpie. Wole system jakis ran/urazow/chorob postaci ktory wylaczy mnie z gry na tydzien. Niz odexpiac kilka miesiecy "dziwny przypadek".
Tęczowe serce... :oops:

Awatar użytkownika
Rukhar
Posty: 80
Rejestracja: 16 gru 2016 16:23

Re: Arkadia 2019

Post autor: Rukhar » 05 lut 2019 20:31

Można bana dla tego Pana?

Kod: Zaznacz cały

ob siebie
Jestes turem, znanym jako:
Ob_205914, tur.
Jestes w swietnej kondycji.

Awatar użytkownika
Brokan
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2016 23:44

Re: Arkadia 2019

Post autor: Brokan » 05 lut 2019 20:32

Tercoral - jak na codzień jesteś dno tak dziś dokonałeś odwiertu.

Crer
Posty: 158
Rejestracja: 03 sty 2015 09:09

Re: Arkadia 2019

Post autor: Crer » 05 lut 2019 21:16

Ten temat także należy już zamknąć.

Awatar użytkownika
Werbat
Posty: 1352
Rejestracja: 12 lut 2009 21:25
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Arkadia 2019

Post autor: Werbat » 06 lut 2019 12:06

Rukhar pisze:
05 lut 2019 20:31
Można bana dla tego Pana?
Dzbana*.
I aim to misbehave.
Systematycznie dążę do wyrugowania hejtu z arsenału swoich środków wyrazu.

Awatar użytkownika
Slewhut
Posty: 103
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Arkadia 2019

Post autor: Slewhut » 06 lut 2019 13:08

Może to nie do końca w temacie, bo nie wiem czy ta myśl będzie pasować do Arkadii. Ale już kilkukrotnie rozmawiałem z kolegą na temat gier i poświęcanego im czasu. Przykład odpalasz "czołgi", z góry masz przewidziany czas na rozgrywkę 30minut i koniec. A tutaj rozpoczynasz wyprawę plus nieoczekiwane wydarzenia i wychodzi kilka godzin. Drużyna na Ciebie liczy więc siedzisz dalej, bo całość wyprawy nie będzie miała sensu.

Obecne towarzystwo Arkowe i to które sobie już poszło ma prace, rodzine itd... łatwiej może byłoby grać "partyjki" po 30minut. Widzę, że w dyskusji przejawia się taki wątek: Potrzeba ciekawej rozgrywki na 30minut, max 60minut, z pewnością, że tylko tyle czasu jest dane. Z mojego doświadczenia krótkiego 30minut to za krótko na zateszczenie klatki z potworem, albo dobraniu się do jakiegoś magika (mam nabite 8dni i doswiadczony). Mogę odwiedzić najbliższe expowisko, trochę potłuc tego co zawsze, wysłać kilka listów, albo roznieść 3,4 paczki.

Jezeli nowi maja sie pojawic to potrzeba by moim zdaniem jeszcze bardziej rozbudowac system wciagania nowego w gre. Jezeli uwazacie (mi tak ciagle mowiono) zeby pytac w grze innych graczy. To moze potrzeba zrobic system nakierowujacy swiezych graczy na starych graczy? Np: NPCe mowia swiezemu graczowi gdzie aktualnie widziano postac innego gracza mogaca pomoc? Albo kieruja na poczte jezeli nie rozumieja co do nich mowisz tekstem: "Nie rozumiem o co Tobie chodzi. Spytaj jednego z podroznikow na poczcie". Dolozylbym dla swiezej postaci brzydki napis informujacy ze widziana postacia kieruje inny gracz, badz ze jest to npc, znikajaca z elementarzem. Moze swiezy gracz moglby w jakis sposob wplywac na tych doswiadczonych np. exp za pomoc mlodemu.. Obecnie probuje sprobowac fachu drwala, ale nikogo prawie to nie obchodzi i nikt nie widzi w tym sensu oprocz jednego zamorskiego Pana (zobaczymy jak to sie skonczy). Czyli swieza postac z mozliwoscia wykonania prostej czynnosci nie jest potrzebna tym starym. A moze zmodyfikowac system paczek? Tak ze idziesz na najblizsza poczte, ladujesz do paczki to co chcesz sprzedac czy kupic od NPCa i nadajesz paczke imie nazwisko i miasto. Inny gracz tak jak obecnie podchodzi do tablicy i oprocz obecnych czyta co tam nadano extra, zabiera pakunek i dostarcza Twoja paczke do celu, dostaje w zamian zloto tak jak teraz. A Ty dokonujesz transakcji na odleglosc. (jezeli paczka polezy dosc dlugo, to sama zostanie dostarczona w trybie ekonomicznym np: gnomi dzien pozniej) Mlody co tylko paczki nosi zaczyna miec znaczenie w ekosystemie.

Ludzie, którzy mają po 10h na grę mają swoje potrzeby. Jeżeli ktoś tyle gra, to warto go wynagrodzić, albo zaangażować poważniej w grę, tworzenie świata. Jak dla mnie tak aktywna postać przede wszystkim powinna posiadać wiedzę o świecie otwierającą wszelkie drzwi, pozwalającą na pokonywanie z łatwością wszystkich stworów
Wieje wiatr w mojej głowie
Nad doliny i nad sady niesie mnie
Wieje wiatr w mojej głowie
On pieśń wolności niesie mi

Tahira
Posty: 37
Rejestracja: 28 maja 2017 20:29

Re: Arkadia 2019

Post autor: Tahira » 06 lut 2019 15:18

Nie siedziałbys Tęcza do porzygu na expie gdybys nie padal w durny sposob. To Ty nie szanujesz swojego czasu grajac na polidlu w miejscu, ktore jest strzelnica, a z ktorego jednoczesnie masz kilka krokow do obozu. Wiec nie mierz innych swoja miara, bo grajac uwaznie nie musialbys przez dwa lata siedziec na wielce i co chwila go odrabiac. Ja nie uwazam, zeby kara za zgona byla za wysoka, a przynajmniej nie na twoim lvlu, bo jak umiesz expic to zgon mozna odrobic w miesiac. Takze puknij sie w cymbal. :D
"Żeby więcej expić, musisz więcej expić!"
"Ataman klaszcze w rytm wpierdolu."

Zablokowany