Strona 25 z 29

Re: Arkadia 2019

: 25 sty 2019 13:55
autor: Tuko
Strideo pisze: 25 sty 2019 13:29 Dlaczego nie ma gildii Nilfgaardu?
Wałkowane już wiele razy... W pytaniach do wizów Mistrz Rafgart udzielił odpowiedzi - wystarczy poszukać.
Strideo pisze: 25 sty 2019 13:29 W obecnej sytuacji członek gildii Biały Kieł może "podskoczyć" np takiemu partyzantowi z Komanda czy komuś innemu a prowadzi tylko większą tawernę i polewa wino czy inne trunki czy tam zmienia pościel pensjonariuszom. Bez urazy ale jak RPG to RPG.
Polecam komendę ?stowarzyszenie, bo chyba mylisz je z jakimiś organizacjami czysto bojowymi.

Re: Arkadia 2019

: 25 sty 2019 14:15
autor: Strideo
Drogi Tuku,

1. Nilfgaard. Było wałkowane, widziałem. Bardziej mi chodziło o to, że nie ma gildii, która powinna być, bo po prostu erpegowo pasuje i dlatego porównałem z tym czym porównałem. Poza tym odpisywałem Slewhut i pisałem co myślę.

2. Komenda ?stowarzyszenie. Dziękuję za info, przejrzę sobie jak się zaloguję bo widocznie albo coś nie tak przeczytałem albo źle myślałem.

3. Szkoda, że nie odniosłeś się do pozostałych kwestii. Chętnie poczytam, być może jak inni również, co na ten temat myślisz.

Chyba wszyscy sie zgodzą niezależnie od reprezentowanej opcji, że zmiany są potrzebne. Fajnie by było je jakoś konstruktywnie nakreślić wspólnie z graczami. Wydaje mi się, że skoro dla jednych hobby jest tworzenie świata a dla drugich "życie" w nim to jest "w interesie" obu stron żeby było jak najlepiej dla wszystkich. Może zamiast różnych sond tworzonych przez graczy Mistrzowie gry zrobią sondę. Mamy taki plan. Opcja A tyle osób. Opcja B tyle osób. Nikt nie mówi o wyjawianiu algorytmów i wzorów.

Pozdrawiam Ciebie serdecznie Tuku i całą resztę graczy i MG :)

Re: Arkadia 2019

: 25 sty 2019 19:19
autor: Astor
Zetu pisze: 25 sty 2019 13:54 ototot
zamknac najmniej aktywne gildie krzaki niebojowe - przeciez kiel i ckn to powielenie tego samego :>
lazi taki expi lvl i podbiera magiki :>
Zamknac WKS i osade - przeciez to powielenie tego samego! Łażą, expia levele i podbieraja magiki! ;)

Re: Arkadia 2019

: 25 sty 2019 19:54
autor: Apolios
CKN chyba jako jedyne stowarzyszenie regularnie zabierało/zabiera nowych graczy na wyprawy i wchodzi z nimi w interakcje bez obawy dla nowych, że zaczną być nagle ścigani przez nadgorliwych graczy innych gildii. Jego brak w obecnej sytuacji byłby nieporozumieniem.

Re: Arkadia 2019

: 25 sty 2019 21:24
autor: Zetu
tylko dlatego ze nie mozecie lazic z kims prowadzacym wojny, zeby nagle nie byc sciganym przed nadgorliwych - kolko sie zamyka :D

czyli roznicy miedzy CKNem a Klem nie ma :>
no moze jedynie taka ze CECH w nazwie ma KUPCY :> ktorych tez ponoc nie ma :>

Re: Arkadia 2019

: 26 sty 2019 04:21
autor: Plisko
Oni maja w nazwie a Wy juz nie macie :D


Za malo graczy , za duzo gildii.
Wiekszosc gildii to same szefostwo gra.
Lepiej nawet niz WP bo na jednego szeregowego z dwoch oficerow tu przypada.

Re: Arkadia 2019

: 26 sty 2019 12:13
autor: Gritta
Da się zabierać na (mniejsze) wyprawy i pomagać gpkom będąc w bojowej gildii. Po prostu trzeba z nimi najpierw ustalić pare rzeczy, jak powinni się zachowywać i co mówić w razie spotkania wroga.

Pozdrawiam komando - nawet Gritty łażącej z Osadą nie chcieli od razu bić, kiedy podjęła rozmowę. Dostałam pokojową, jak najbardziej wykonalną i pasującą do postaci możliwość rozwiązania sytuacji, a co z nią zrobiłam, to już inna sprawa.

Nie wyobrażam sobie też Zeta w Osadzie ani Gritty w WKS. Każda gildia ma inny klimat i większość postaci pasuje tylko do jednej. Nawet, jeśli jedyną pasującą gildią jest CKN, to jest on potrzebny. Inną kwestią są dostępne benefity dla gildii bojowych i niebojowyh, a różne pomysły na balans tego już padały na forum

Re: Arkadia 2019

: 27 sty 2019 20:29
autor: Harunur
Tuko pisze: 04 sty 2019 12:25
c) brak nasycenia lokacji jakością. Mało miejsc do siedzenia, mało pojemników, mało npców, którzy faktycznie coś wnoszą do świata i reagują na wydarzenia.
Staramy się nasycać Arkadię jakością cały czas. Dodawane są niemal co chwila nowe itemy/npce/lokacje, tylko nie wszystko gracze znajdują od razu (a na pewno nie wszyscy)
miejsca do siedzenia - zdecydowana większość zgłaszanych propozycji siedzenia/leżenia na danej lokacji jest rozpatrywana pozytywnie i w miarę na bieżąco dodawana.
mało npców - czytając to aż się uśmiechnąłem :)
a) Na forum jest wątek, w którym można zgłaszać nowe npce - ostatni zgłoszony w nim projekt jest chyba z 2011 roku.
b) Wszystkie zgłoszenia nowych npcy przesłane nam na mudzie w ostatnim roku, mógłbym policzyć na palcach jednej ręki i to nawet, jeśli by mi kilka z nich obcięto.

Jeżeli chcecie, żeby na Arkadii pojawiały się unikalne npce z unikalnymi itemami, to zgłaszajcie gotowe projekty z opisami, zamiast marudzić na ich brak na forum. W Banku Opisów są poradniki jak to robić z przykładami. Czasem taki projekt musi zaczekać, bo albo jest kolejka, albo zechcemy umieścić go w innym miejscu, ale na pewno żaden z nich nie ginie.
Komunikacja z Vizami:
Tuko zasugerował udzielanie się w banku opisów. Ale założone tam przez czarodziejów tematy są stare i brakuję w nich waszego fedbacku. Nad czym pracujecie i nad czym nie chcecie pracować. Które opisy zostały/zostaną wykorzystane, a które były za słabe.
Chciałbym też aby co jakiś czas czarodzieje chociaż w kilku zdaniach napisali jaki maja plan na rozwój muda. Chętnie bym poczytał co "będzie przed świętami" i spekulacje graczy na ten temat. Ot tak aby forum żyło.
Zacząłem pisać długiego posta, ale w sumie stwierdziłem, że lepiej krócej, a z sensem. Czy naprawdę nie możemy w roku 2019 przejść z gównianego wątku na forum na bardziej profesjonalne narzędzie do zarządzania tego typu rzeczami? W sensie w pełni sprofesjonalizować zgłaszanie pomysłów do gry? Github? Bitbucket? Ograniczone widoczności zgłoszeń jeśli to coś naprawdę nowego i ciekawego dla graczy do odkrycia? Bo na razie w banku opisów są miliony wątków, a dalej nie wiadomo czy ktoś nad czymś pracuje, na jakim etapie wykonania to jest i czy w ogóle ktoś to przeczytał. Wątki 'ogólne' mogą być w publicznym dostępie (opisy nowych NPC, prostych przedmiotów) - z informacją CZY ZOSTAŁO ZAKODOWANE. Nie trzeba pisać gdzie dokładnie, wystarczy dużo 'zielonych' zgłoszeń/ticketów i ludzie sami zobaczą, że życie się toczy więc jak coś napiszę to może zostanie wdrożone i z chęcią poszukam w grze gdzie.

Większe projekty powinny mieć swoje oddzielne tickety, z widocznością ograniczoną do autora i wizostwa, znaczniki progresu, komentarze i tak dalej. Wtedy każdy z potencjalnych twórców widzi, że coś się dzieje, ciągły feedback (jak w SCRUMie) naprawdę napędza temat. Jako człowiek z 14letnim doświadczeniem w IT i OSS mogę kategorycznie stwierdzić, że nie ma nic lepszego by zapewnić projektowi powodzenie. Na razie mam wrażenie, że coś się zgłasza, a dalej nie wiadomo co się z tym do końca dzieje albo czy jest w ogóle szansa by to zakodowano. To też a propos komunikacji gracze - MG.

Re: Arkadia 2019

: 27 sty 2019 22:51
autor: Isil
Strideo pisze: 25 sty 2019 13:29 I jeszcze mały P.S. do mojego posta wyżej.

Fajnie by było się przyjrzeć obecnym stowarzyszeniom. Dlaczego nie ma gildii Nilfgaardu? Jak to możliwe, że Cesarstwo Czarnych musi opierać się na GP tylko a np. taki Biały Kieł jest stowem? Żeby nie było. Znam niektóre postacie z Kła, lubię je i fajnie się z nimi gra, ale chyba do prowadzenia zajazdu niepotrzebny jest status gildii i 100% umów, co? Co by nie było krzyku niech zostaną przywileje typu safe lock i skrzynie etc. dla nich. W obecnej sytuacji członek gildii Biały Kieł może "podskoczyć" np takiemu partyzantowi z Komanda czy komuś innemu a prowadzi tylko większą tawernę i polewa wino czy inne trunki czy tam zmienia pościel pensjonariuszom. Bez urazy ale jak RPG to RPG.
Bez urazy, ale sadzisz berety.

Nie można sobie podskakiwac bo się dostanie wpierdol - trzeba się nieźle gimnastykowac żeby nie dać się wciągnąć w konflikty zbrojne. Biały Kiel to nie tylko zajazd, bla bla, karczma, hotel i zwyczajowy dom wariatów. To zupełnie tak samo jakbyś gnomom powiedział że do latania sterowcem i kraftowania itemow nie potrzeba statusu gildii, czy takim halfom do mieszkania w smajalu.

Re: Arkadia 2019

: 28 sty 2019 01:54
autor: Cannard
Isil pisze: 27 sty 2019 22:51
Strideo pisze: 25 sty 2019 13:29 I jeszcze mały P.S. do mojego posta wyżej.

Fajnie by było się przyjrzeć obecnym stowarzyszeniom. Dlaczego nie ma gildii Nilfgaardu? Jak to możliwe, że Cesarstwo Czarnych musi opierać się na GP tylko a np. taki Biały Kieł jest stowem? Żeby nie było. Znam niektóre postacie z Kła, lubię je i fajnie się z nimi gra, ale chyba do prowadzenia zajazdu niepotrzebny jest status gildii i 100% umów, co? Co by nie było krzyku niech zostaną przywileje typu safe lock i skrzynie etc. dla nich. W obecnej sytuacji członek gildii Biały Kieł może "podskoczyć" np takiemu partyzantowi z Komanda czy komuś innemu a prowadzi tylko większą tawernę i polewa wino czy inne trunki czy tam zmienia pościel pensjonariuszom. Bez urazy ale jak RPG to RPG.
Bez urazy, ale sadzisz berety.

Nie można sobie podskakiwac bo się dostanie wpierdol - trzeba się nieźle gimnastykowac żeby nie dać się wciągnąć w konflikty zbrojne. Biały Kiel to nie tylko zajazd, bla bla, karczma, hotel i zwyczajowy dom wariatów. To zupełnie tak samo jakbyś gnomom powiedział że do latania sterowcem i kraftowania itemow nie potrzeba statusu gildii, czy takim halfom do mieszkania w smajalu.
Rzadko się odzywam ale tym razem jednak coś napiszę, bo może rzeczywiście ludzie nie zdają sobie sprawy z tego jak powstał BK w obecnej postaci.

Otóż drogi Strideo, jeśli jesteś gotów napisać ok. 200 lokacji (prawdopodobnie więcej ale trudno to spamiętać już), kilkudziesięciu NPC i w cholerę emotów. Po czym jesteś gotów na to, że nie otrzymasz tego, czego chciałeś, bo 3 razy zmienił się zajmujący tym wiz. Następnie większość lokacji, które napisałeś jest bliżej, za przeproszeniem, Osadników, niż Twojej gildii. Poczekasz parę lat, bez żadnych zawodów, kiedy wszystkie inne gildie już przerobiono i nadal masz grupę ludzi, którzy chcą w to grać, to proszę bardzo, pisz Armię Nilfgaardu.

Ale na Wielkie Cyce Melitele, nie dopieprzaj się do kogoś kto ma cukierka, bo Tobie nie dano. Nam też nie dano, pracowaliśmy na to w ciul czasu i dostaliśmy Zajazd, który był daleeekim kompromisem od tego, co było zamysłem na wstępie.