Strona 3 z 29

Re: Arkadia 2019

: 30 gru 2018 21:28
autor: Crer
Uważam, że Terenes ma wiele racji w swojej notce. I Rafgart niestety też. Czarodzieje i tak poświęcają wiele by ten monolit stal.

Zatem wszystko w naszych rękach. Terenesie natchnales mnie do działania. Nie wiem czy uda się mój plan, ale zaryzykuję:) wkrótce pojawią się szczegóły.

Rafgarcie, czekamy na dalsze zmiany, na którymi pracujecie. Dzięki za pracę!

Re: Arkadia 2019

: 30 gru 2018 22:19
autor: Lieselotte
Tragikomedia w dwóch aktach. Terenes myśli, że być może przyjemnością byłoby dla wizów, żeby wspólnie przeprowadzić jakiś event, na co Rafgart rezolutnie odpiera, że w sumie gracze mogliby się w końcu odpierdolić.

Re: Arkadia 2019

: 30 gru 2018 22:30
autor: Terenes
Rafgart pisze:
30 gru 2018 21:22
Zadaniem wizow nie jest granie za graczy. Takie podejscie jest zrzucaniem na nas odpowiedzialnosci juz praktycznie za wszystko. Gra dziala, jest rozwijana, do tego musimy sie ciagle wsluchiwac jako MG w problemy emocjonalno-egzystencjalne. A teraz jeszcze mamy biegac za wami i zabawiac was bo po 20 latach grania w te sama gre ona was nudzi? Nie, dziekuje.
Gracze maja liczne pomysly ktore nie otrzymaly wsparcia i komu jak komu, ale mi osobiscie nie mozna zarzucic, ze zrzucam na wizow ciezar kreacji fabularnej, a sam jestem jedynie odtworczy. Na bazie podjetych przeze mnie inicjatyw bawilo sie calkiem sporo osob. Inicjatywa powinna byc glownie po stronie graczy, ale wizowie moga zrobic bardzo wiele w tym kierunku przy bardzo niewielkim koszcie i potencjalnie duzej obopolnej przyjemnosci.

Inaczej: Gdy ktos prowadzi sesje RPG jako Mistrz Gry to bawi go pisanie duzej czesci scenariusza ktorzy przezywaja gracze. Nie narzeka. Jest to dla niego przyjemnosc!
Na Arkadii to wlasnie Wasza rola, czego dowodem jest to, ze projektujecie i kodujecie questy.

Jesli zas Ciebie konkretnie nie bawi, to ogloscie nabor na nowy typ wiza. Wiza zajmujacego sie wylacznie tworzeniem jednorazowych wydarzen fabularnych dla graczy. Beda chetni. Eventy odgrywaja istotna role w rozmaitych MMO. Tam tworcy wiedza ze same zmiany mechaniki i dodawanie statycznego contentu nie wystarczaja by utrzymac graczy.

Zamknięcie Arkadii

: 30 gru 2018 23:25
autor: Shast
A ja zaproponuję rzecz odważną i radykalną - zamknięcie (ostateczne) Arkadii w przyszłym roku. Nie z końcem i nie po BŻ 2019, bo wtedy ludzie jeszcze tkwiliby przed kompami zamiast bawić się w sylwestra albo spędzać czas z bliskimi w święta, ale jakoś tak w połowie grudnia. Tyle czasu wystarczyłoby nawet największym wrażliwcom, aby pogodzić się z myślą o końcu pewnej epoki i pożegnać godnie z postaciami.

Wpisujcie miasta.

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 03:15
autor: Laduenia
Żeby czarodzieje mieli wchodzić do gry dla naszej uciechy to rzeczywiście jest przegięcie, natomiast uważam jednak, że:
Ilane pisze:
30 gru 2018 14:20
1. Brak kontaktu pomiędzy twórcami, a graczami.
a) Chyba najbardziej mnie boli, gracze nie mają żadnego wpływu na wprowadzany content. Można oczywiście zgłosić pełen projekt i czekać na jego zakodowanie, ale nawet w tym przypadku nie jest wiadome, czy projekt został zaakceptowany, czy nie. Wiem, że nie tylko mnie zniechęca to do jakiejkolwiek pracy przy opisach.

b) Brak spójnej i przedstawionej wszystkim wizji Arkadii, do której dążą twórcy. Efekt niespodzianki w przypadku jednej, czy dwóch dużych zmian w ciągu roku raczej się nie sprawdza. Wiemy, że niektóre projekty leżą rozkopane, logicznie rzecz biorąc powinny być najpierw dokończone przed wprowadzaniem nowych rzeczy - jak np. stowarzyszenia i system wiedzy.
...to akurat święte słowa. Komunikacja z czarodziejami powinna być bardziej otwarta. Przydałby się nowy temat, tylko do edycji czarodziejów, w którym jasno przedstawiają wszystkie dotychczas wspomniane pomysły, które będą wdrożone, rozważone i na które nie ma szans - tylko te dotyczące mechaniki, bo te dotyczące wizji świata oraz opisy mają cały własny dział i tam są podawane i oceniane przejrzyściej, a czarodzieje czasami sami ogłaszają "szukamy pomysłu na...", "zbieramy takie i takie opisy...". Czasami jednak mam wrażenie, że dany, pozornie sensowny pomysł na mechanikę gry jest poruszany, pozostawiony bez rozstrzygnięcia i po jakimś czasie podawany ponownie w tylko nieznacznie zmienionej postaci przez kogoś innego. I tak dalej.

A pomysł jest zawsze jest lepszy od narzekania, dlatego też, Crer - pisz do mnie PW, jeśli uznasz, że potrzebujesz pomocy.

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 08:11
autor: Gruer
Tak na poważnie uważam że arke trzyma jedynie klimat (właściwie jego szczątki) - gierek pvp wszelakiego rodzaju jest pierdyliard, ale sam wiem ile radości sprawiły mi zabawy nawet w rpgi narracyjne przez net. to jest to czego gracze starzy i pewnie nowi też szukają.
Eventy w formach np obrony miast przed atakami, eskorty, krucjaty czy też moja ulubiona opcja czyli stworzenie stref bitewnych z rozsądnymi korzyściami dla strony zwyciężającej byłyby czymś co ten klimat by jedynie mogło w fantastyczny sposób wzmocnić , jednocześnie dając sporo frajdy dla osób lubiacych pvp i nieco ostrzejszą rozgrywkę.

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 09:09
autor: Mekuga
Nie gram duzo, ale moge podzielic sie sprawdzonym na sobie sposobem na poprawienie klimatu. Nieudzielanie sie na czatach, ircach, bilansach i podobnych. Tutaj skladam tez podziekowania za brak Prima Aprilis w tym roku. Pozdro.

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 11:27
autor: Crer
Laduenia - bede pamietal, dziekuje!

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 13:25
autor: Ethian
Jeżeli chodzi o kare za zgon to pomysłów na rozwiązanie jest mnóstwo. Pytanie, czy któryś z nich poprawiłby sytuację i czy jakakolwiek zmiana w tym temacie spotkałaby się z przychylnością graczy.

Moje pomysły (proszę nie mieszać z błotem, to tylko zarysy)
1. Ustalić pewien limit, do którego się postać rozwija. Dla tego przykładu umownie ustalamy wartość ok. początku poziomu widzial i doświadczył. Postać osiągajać limit nie jest w stanie rozwinąć swoich cech dalej. Stoją one na takim poziomie.Dalsze expienie jednak nabija doświadczenie do postaci, i tym samym może ona osiągnać poziom legendy, czy legendy ++. W momencie śmierci, tracimy doświadczenie. Jeśli nie osiągneliśmy limitu to odbywa się to normalnie. Jeśli przekroczyliśmy limit, tracimy pierw doświadczenie z górki. Więc jest możliwość, że jeśli mamy wystarczająco nabitą "górkę", nasza postać nie straci nic na sile bojowej. Doświadczenie nabijane po limicie mogłoby także wzmacniać nasze stowarzyszenie. Co dokładnie mogłby by sprawiać to już kwestia burzy mózgów, ale jestem przekonany, że tylu graczy na arkadii napewno wymyśliło by coś fajnego i ciekawego dla każdego stowarzyszenia. Na szybko mogę tylko rzucić proste przykłady, jak lepsza templarka, czy silniejsza gwardia w miastach.
System ten sprawia, że rozwijamy postać w zależności od rasy i ustawionych cech. Niemożliwym powinno być aby ogr był epicko zręczny, czy nadludzko wytrzymały halfling.

2. Innym pomysłem jest, bazując na pomysłach innych mmo jest odzyskiwanie cześci/całego doświadczenia w przypadku dojścia/podniesienia swojego ciała. Wiadomo, że są sytuację w których nie jest to możliwe i wówczas tracilibyśmy doświadczenie jak obecnie. Jeśli jednak udałoby nam się "odzyskać ciało", to powiedzmy zamiast 10% doświadeczenia, tracimy 3% (cyferki umowne, chodzi by jedynie przedstawić zarys).

Ogólnie to tyle pomysłów ilu graczy - każdy z nich będzie i dobry i zły. Najważniejsze pytanie, czy w ogóle w tej kwestii będą zmiany i czy te zmiany są potrzebne. Na koniec dodam, że śmierć powinna nieść ze sobą konsekwencje. Musimy coś tracić, inaczej to nie będzie tak emocjonujące.

Re: Arkadia 2019

: 31 gru 2018 19:10
autor: Artak
Ja nie mogę, chwilę się człowiek nie pojawiał na forum i nagle takie tematy powstają. Zamiast życzyć sobie najlepszego przy świętach i nowym roku, to strasznie dużo negatywnych komunikatów się pojawia. Z jednej strony gracze wymagają "interakcji" od czarodziejów, z drugiej strony czarodzieje wymagają "samodzielności" od graczy. I jak tu wszystkich pogodzić, żeby nastała ishtarowa miłość? :D
A tak na serio, w mojej skromnej opinii (a że jestem ciągle "młodym" graczem, to raczej "nie wiem to się wypowiem") głównym problemem jest słaby PR u czarodziejów :) Może dobrym pomysłem byłoby zwiększyć grono czarodziejów o 1-2 osoby, które byłyby buforem między graczami a czarodziejami. Zadaniem tych osób byłoby najpierw poznanie pracy czarodziejów technicznych i później rozmowa z graczami, którzy mają różne pomysły.
@Czarodzieje: Stworzyliście bardzo kreatywne i ciekawe społeczeństwo, które aż pali się do tego, żeby razem tworzyć ten świat. Pomóżcie im i pozwólcie się wykazywać :)
@Gracze: Macie cholernie dobry team rozwijający grę, która już dawno powinna upaść (szczególnie patrząc na dzisiejszy rynek gier i dzisiejsze trendy). Dajcie im czas i więcej życzliwości :)

Dobra, koniec patetyzmu, jadę się napić (coś pisanie na trzeźwo chyba mi nie służy :D)
Happy New Year