Strona 18 z 29

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:49
autor: Valdethruda
Lumen pisze: 06 sty 2019 16:47 Zechciej przeczytać post wyżej (ten dlugi post), zechciej tez zrozumieć (tak byłoby najlepiej) i czekam dalej na liste legend i widział, ktore nie walna klawiatura jak padna w walkach druzynych od upragnionego ciosu w plecy.

Daggerro, Cadael, Pulp, Brygu, Tyg, Rukhar.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:50
autor: Lumen
No to jedziemy z tym ciosem :) Zamiast kodowego obcinania, obcinamy "naturalnie" ;)

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:00
autor: Apolios
Daggerro pisze: 06 sty 2019 16:26 Dyskutować trzeba. Argumenty maja obie strony, jeśli piszesz, że nie będziesz ze mną rozmawiał bo nie podzielam Twoich poglądów to coś chyba jest nie tak.
Nie tyle nie podzielasz co ich nie widzisz.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:14
autor: Gixx
Według mnie sprawa jest bardzo prosta - w różny sposób wiele osób to opisywało: brak endgame, brak pvp, brak konsekwencji.

Każdy gracz mając podjąć ryzyko, np stać dłużej w walce PvP, kalkuluje dwie rzeczy - potencjalną stratę i potencjalny zysk. Jest to kompletnie naturalne w takiej sytuacji. Problem z całym Waszym rozumowaniem i pomysłami jest taki, że patrzycie tylko na stronę strat, żeby je zmniejszyć, podczas gdy to strona zysków jest przejechana walcem. Nie można pokonać żadnego wroga, stowarzyszenia, gracza, nie można nikogo dopaść ani mu zaszkodzić, gracze są nietykalni. Sugerowane propozycje capu poziomów, jakichś cofek, jeszcze bardziej (o ile to możliwe) pogłębią brak konsekwencji w grze.

Panie i Panowie, nie tędy droga. To co proponujecie kojarzy mi się z grą na giełdzie - można stracić prawdziwe pieniądze, niektórzy ich nie mają, więc zmuśmy wszystkich do gry na wirtualne pieniądze. Proponujecie zanudzenie wszystkich na śmierć. Zastanówcie się jak zwiększyć skłonność do podejmowania ryzyka poprzez potencjalne nagrody za ryzyko, nie brak strat.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:25
autor: Shast
Czytam to wszystko i płaczę, ale nie ze smutku.

1. Ktoś coś proponuje, np. obcięcie legend i inni wpadają w złość i zaczynają się o to spierać, jakby zaraz Administracja miała tego posłuchać i zrobić to już jutro. Wasze wszystkie marzenia związane z mechaniką i jej zmianami są Waszymi marzeniami, wszyscy jako gracze mamy pojęcie o tym nikłe i nie stanie się w tej sprawie nic na podstawie naszych/waszych "pomysłów".

2. Ktoś coś proponuje, np. mocno rozwinięty system eventów, itemów, gildii, nowych opcji na wzór wiedzy itd. i inni zaczynają to komentować, dyskutować nad tym i kombinować i wspierać się w tych pomysłach lub krytykować jakby to już już miało zaraz zostać klepnięte. Wasze pomysły, nawet jeśli są choć trochę dobre (a w większości nie są i tu wskażę palcem "kamienie życia") to zbyt wiele na skromne możliwości wizów, ale Wy tego nie widzicie. Od jednego rzuconego pomysłu do pięciu stron wzajemnego przerzucania się propozycjami droga krótka - przykładem temat o strefach bitewnych, gdzie każdy nagle dawał się ponosić fantazji.

3. Leje się złoto z ust, gdy mowa o tym, by pobudzić muda, rozreklamować, ożywić, "uratować", ale każdy ma na to swoją cudowną receptę i najchętniej to jakby jego wizja została zrealizowana (niewazne jak skomplikowana - pkt 1 i 2). A ja zaproponowałem coś prostego, nie wymagającego ogromnej pracy i przede wszystkim stawiającego na aktywność i zaangażowanie oraz odgrywanie postaci, bez bełkotu o legendach, magikach, pvp, pve. Pomysł przeszedł prawie przez echa (1 osoba za, 1 sceptyczna). Pytanie fundamentalne, jak Wy chcecie ratować tego muda? Stękając nad tym, co Wam nie pasuje (mówię do tych, którym coś nie pasuje) i podsuwając wizom pod nos nibyrozwiązania, które pokazują jedynie postawę życzeniową i wymagają mnóstwo pracy? Ja Wam recepty podam jak na tacy:

- nie olewać inicjatyw innych graczy, nawet tych czasem średnio udanych
- szanować siebie i nie być dupkami (jeśli ktoś jest), nie odwalać cebulozy na arce i tępić taką
- jeśli kogoś gra już nudzi, to niech sobie zrobi odpoczynek od niej na jakiś czas i zacznie robić coś innego, jak zatęskni to wróci
- spróbować poszukać czegoś nowego w mudzie, co przyniesie radochę, nawet jeśli to będzie wymagało założenia nowej postaci i zaczynania od nowa

Proste? Ano proste. Ale niee - magiki, magiki, magiki, pve, pvp, pvn, pvk, vpn, cia, nbc, kgb. "Moja legenda legendziejsza od twojej". Walec. Balans. Spec. Strefy bitewne. Strefy wpływów. Healerzy. Areny. Dropy i dropouty.

To przemyślmy raz jeszcze, co naprawdę zniechęca nas i nowych graczy? Hmm.

A może ja do ściany piszę, w sumie to ściana za monitorem. :lol:

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:27
autor: Lumen
Nagroda w pvp dla ludzi, którzy się w nie bawią sa emocje i fakt, ze sie kogos udalo ubic, prowadzacy zbieraja punkciki, zadajacy ostatnio cios raduje, cala grupa i jedna i druga cieszy sie fajnymi fajtami i czuje satysfakcje. Lepszej nagrody nie trzeba niz poczucie, ze sie swietnie bawilo i zwykle gada sie o tym dlugo po fakcie wspominajac jako cos naprawde fajnego. Jesli nie wierzysz mi na slowo to popytaj ludzi ktorzy do tej pory pamietaja dawne walki i do tej pory o nich gadaja przy wodce.

Obecnie tej nagrody prawie nie ma bo walki koncza sie asekuracyjna ucieczka jednej ze stron albo brakiem podjecia walki z obawy przed zgonem i utrata lat expa. Ile razy mam o tym pisac? Nie podejmuje sie ryzyka bo przy padzie na wysokim lvlu cena za ryzyko i za zabawe = REALNE LATA Z ZYCIA. Ile razy mam tez pisac, ze nie sposob sie nudzic w swiecie zbalansowanym, w ktorym trzeba kombinowac i jest trudno? A taki swiat mamy, tylko trzeba się do niego schylić.
Shast pisze: 06 sty 2019 17:25
- nie olewać inicjatyw innych graczy, nawet tych czasem średnio udanych
- szanować siebie i nie być dupkami (jeśli ktoś jest), nie odwalać cebulozy na arce i tępić taką
- jeśli kogoś gra już nudzi, to niech sobie zrobi odpoczynek od niej na jakiś czas i zacznie robić coś innego, jak zatęskni to wróci
- spróbować poszukać czegoś nowego w mudzie, co przyniesie radochę, nawet jeśli to będzie wymagało założenia nowej postaci i zaczynania od nowa
A może ja do ściany piszę, w sumie to ściana za monitorem. :lol:
Obawiam się, że piszesz do ściany. I chociaż zgadzam się z tymi wszystkimi myślnikami, sama bym je najchetniej napisala, to mimo całego mojego idealizmu wiem, że nie mają racji bytu - ani tutaj ani w świecie. Rozbijają się o ludzką mentalność, zakładają poziom empatii, zakładają wyobraźnie sięgającą dalej niż własny nos a tych nie należy oczekiwać (chociaż czasem można się miło rozczarować ;) ). Niestety. Przykro mi.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:29
autor: Apolios
Gixx pisze: 06 sty 2019 17:14Zastanówcie się jak zwiększyć skłonność do podejmowania ryzyka poprzez potencjalne nagrody za ryzyko, nie brak strat.
Nie wiem co by mogło zachęcić do podejmowania ryzyka stania do końca. Chyba tylko otrzymanie tyle expa za wygraną ile przeciwnik mógł stracić ;)

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:29
autor: Lieselotte
Shast pisze: 06 sty 2019 17:25 3. Leje się złoto z ust, gdy mowa o tym, by pobudzić muda, rozreklamować, ożywić, "uratować", ale każdy ma na to swoją cudowną receptę i najchętniej to jakby jego wizja została zrealizowana (niewazne jak skomplikowana - pkt 1 i 2). A ja zaproponowałem coś prostego, nie wymagającego ogromnej pracy i przede wszystkim stawiającego na aktywność i zaangażowanie oraz odgrywanie postaci, bez bełkotu o legendach, magikach, pvp, pve. Pomysł przeszedł prawie przez echa (1 osoba za, 1 sceptyczna). Pytanie fundamentalne, jak Wy chcecie ratować tego muda? Stękając nad tym, co Wam nie pasuje (mówię do tych, którym coś nie pasuje) i podsuwając wizom pod nos nibyrozwiązania, które pokazują jedynie postawę życzeniową i wymagają mnóstwo pracy? Ja Wam recepty podam jak na tacy:
Parafrazując - Wasze pomysły są gupie, mój pomysł jest genialny, jak chcecie ratować mud, jeżeli nie dostrzegacie mojego geniuszu?

@Gixx: w końcu ktoś rozumie sedno problemu.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:34
autor: Shast
Lieselotte pisze: 06 sty 2019 17:29
Shast pisze: 06 sty 2019 17:25 3. Leje się złoto z ust, gdy mowa o tym, by pobudzić muda, rozreklamować, ożywić, "uratować", ale każdy ma na to swoją cudowną receptę i najchętniej to jakby jego wizja została zrealizowana (niewazne jak skomplikowana - pkt 1 i 2). A ja zaproponowałem coś prostego, nie wymagającego ogromnej pracy i przede wszystkim stawiającego na aktywność i zaangażowanie oraz odgrywanie postaci, bez bełkotu o legendach, magikach, pvp, pve. Pomysł przeszedł prawie przez echa (1 osoba za, 1 sceptyczna). Pytanie fundamentalne, jak Wy chcecie ratować tego muda? Stękając nad tym, co Wam nie pasuje (mówię do tych, którym coś nie pasuje) i podsuwając wizom pod nos nibyrozwiązania, które pokazują jedynie postawę życzeniową i wymagają mnóstwo pracy? Ja Wam recepty podam jak na tacy:
Parafrazując - Wasze pomysły są gupie, mój pomysł jest genialny, jak chcecie ratować mud, jeżeli nie dostrzegacie mojego geniuszu?

@Gixx: w końcu ktoś rozumie sedno problemu.
Nie parafrazując - zwróciłem uwagę, że dyskutowane są pomysły przegięte, zbyt rozdmuchane i niemożliwe do wprowadzenia niskim nakładem pracy, a pomysł prosty został przemilczany, to po pierwsze. Podawane tu pomysły powodują spory, bo krzywdzą jakieś tam grupy osób, gdy mój tego nie robi, to po drugie. Czy trzeba geniuszu, żeby powiedzieć oczywistości, które wymieniłem? Nie trzeba. I to po trzecie.

Ale prościej przyczepić się i pokazać mentalność, której nie nazwę z uprzejmości. :)

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 17:41
autor: Lieselotte
Po raz pierwszy na forum od nie wiadomo ilu lat w dyskusjach odpowiadają wizowie, czyli widać, że jednak trochę im zależy, a Tobie się wydaje, że ktokolwiek powinien brać na serio Twoje jęki, że grę trzeba zamknąć? Widać, że trollowanie trenowałeś w gildii podróżników na trochę.