Strona 17 z 29

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:23
autor: Valdethruda
Apolios pisze: 06 sty 2019 16:01
Jak nie widzisz argumentów, to nie ma sensu dyskutować.
W każdej grze jest jakiś cap cech/poziomów. Mądrzejsi i bardziej doświadczeni to wprowadzali. Jakiś to zatem chyba miało cel? Żeby te idloexpienie jeszcze miało jakiś wpływ na interakcję miedzy graczami, to możnaby dyskutować nad jego sensem, bo jak do tej pory jest jednym z czynników odpychających nowych graczy.


Bardzo madrze, tylko w tej kazdej grze, o ktorej wspominasz, takie limity sa okreslane zanim kilkadziesiat osob jest dawno przekroczy.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:26
autor: Daggerro
Dyskutować trzeba. Argumenty maja obie strony, jeśli piszesz, że nie będziesz ze mną rozmawiał bo nie podzielam Twoich poglądów to coś chyba jest nie tak.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:27
autor: Lumen
Kregan pisze: 06 sty 2019 14:53 Dyskusja była o zmianie w zgonach/populacji i pobudzeniu muda by trochę poprawić mechanizm autoregulacji systemu, a skończyło się na obcinaniu siekierką nóg w kolanach legendom, żeby nie wystawały powyżej tłumu... w słabą stronę to zmierza.
Dyskusja jest o pobudzeniu muda, zgonach, populacji i regulacji systemu.

Po pierwsze - określenie legendy zostalo uzyte jako pewne uproszczenie - Problem dotyczy faktu ogólnego podniesienia poziomu populacji graczy w stosunku do muda. Poziomu ktory wystaje ponad to do czego swiat zostal stworzony i jest zbalansowany. Obecnie norma lvlu graczy to "wielce", coraz wiekszy procent to widzial, no i zamiast promila legendy, zrobilo sie ich nieco wiecej.

Ten stan rzeczy nabudowywal sie przez ostatnie lata i ta tendencja bedzie z czasem rosla jeszcze bardziej bo nie ma predatora w ekosystemie.

Wysokosci przecietnego lvlu graczy wystaje drastycznie ponad to do czego swiat byl balansowany.

Problemu nudy graczy, narzekania na pvp, zdobywania magikow w 2 osoby itp itd magicznie nie rozwiaze nowa zabawka, event czy zniesienie kary za zgon ani uczynienie tej gry wersja najbardziej easy z mozliwych.

Można zrobic trzy rzeczy:

a) Zbalansowac caly swiat pod wysokie lvle zeby byl dla nich ciekawy - co wiaze sie z tym, ze:
- wiz musi poswieci setki godzin na balans swiata, kazdego jednego itemu, moba, terenu, uma itp itd;
- nowa postac ma jeszcze gorzej zeby zaczac ergo - nie ma zwiekszenia populacji gry, bo przegra ona z kretesem z innymi formami rozrywki,
- po smierci dalej tracimy rok expa i stajemy przed koniecznoscia poswiecenia kolejnego roku zeby to osexpic, bo przeciez swiat jest stworzony dla legend. Zeby gra stała się grywalna trzeba poświęcic LATA życia, realnego. Lata... Starzejaca sie populacja graczy predzej czy pozniej zacznie sie zmniejszac (dzieci praca itp), bo do wolnego czasu i emerytury jeszcze jednak wiekszosci daleko.

b) Zbalansowac graczy, by pasowali do swiata, ktory juz istnieje (tak wiem, wiekszosc zdaje sie nie wierzyc, ze to prawda i ze gdzies poza ich wlasna nudna Arkadiia ta sama Arkadia jest ciekawa i faktycznie zbalansowana). To z kolei wiaze sie z tym, ze:
- w świecie nastepuje obnizenie obowiazujacego lvlu z wielce do b.doswa, zwiedzil, czy jak to sobie wizowie wymysla, ze bedzie najlepiej dla balansu;
- balansowac trzeba pare rzeczy a nie setki;
- starzy gracze moga zaczac się bawić, ryzykowac na pvp, nie grac asekuracyjnie, bo odexpienie zgona zajmuje tydzien, dwa czy miesiac zamiast roku. Gra przestaje karac za poswiecanie jej czasu;
- nowa postac ma w miare rowne szanse zeby doskoczyc do reszty muda i zaczac szybko sie w niego bawic - uczestniczyc w wyprawach na trudnych przeciwnikow itp itd co przy okazji zacheca jednak do zostania dluzej w grze. Gdy realnym punktem osiagniecia czegos jest miesiac a nie rok to brzmi to o wiele bardziej zachecajaco.

c) Zostawic jak jest, ulatwic jeszcze bardziej, dodac brak kary za zgon i patrzec jak poziomy graczy zwiekszaja sie dalej, a Arkadia z multiplayera staje sie singleplayer - bo predzej czy pozniej kazdy bedzie mogl zdobyc niemal wszystko sam albo w 2 osoby z komorki.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:36
autor: Valdethruda
Ta znowu swoje...
Twoje rozwiazania sa za proste do skomplikowanej sytuacji. Rozwiazanie b wiaze sie z odplywem wielu graczy, a potencjalne zyski sa watpliwe, bo jesli ktos juz teraz ma niski lvl i nie ma czasu na gre, to jak de facto skasowanie legend wplynie na to, ze nagle tego czasu bedzie mial wiecej?

Juz Ci pisalam - wypisz 5 osob ktore maja legende i ktore beda grac dalej, wiecej ryzykowac itp. po Twojej apokalipsie, po ktorej sie obudza na wielce.

Twoje rozwiazanie byloby fajne 3-4 lata temu. Nie teraz.

Spoznilas sie :oops:

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:38
autor: Kvark
W zasadzie to do gry w drużynie balans nie jest potrzebny. Legendy grają jak chcą. Zwiedził też mogą w licznej drużynie.
Drużyn licznych coraz mniej i obcinka cech sprawi że będzie jeszcze mniej.
Mnie wkurza że czasem bym sobie więcej pograł ryzykując PVP ale mi czasu szkoda na odrabianie zgona.
Uszczesliwianie legend obcinką na siłę... nie podoba mi się mimo, że dotknie bardziej przeciwników niż mnie.
K.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:41
autor: Lumen
Dobrze, nie róbmy więc apokalipsy. Dajmy tylko ludziom w pvp CIOS W PLECY, ale takie zajebisty, zeby sie ciezko bylo po nim pozbierac - mnóstwo ludzi pragnie jego powrotu, zeby nie bylo nudno. Listy ci tu nie musze robic bo to glosny glos z kazdej strony. Dajmy im ten cios i niech ida sie zabijac, wyzynac w zajebistym pvp po ktorym beda sie walac tylko trupy. Ciekawa jestem ile z tych legend i widzial sie zaloguje po takiej walce :) Daj mi liste. Jestem bardzo ale to bardzo ciekawa.

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:42
autor: Valdethruda
Przeciez napisal Ci chociazby Daggerro, ze pomysl aren w pvp itp. bardzo mu sie podoba 8-)

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:44
autor: Lumen
Na arenie wygrywa legenda :) W walkach druzynowych legenda MA SZANSE o zgrozo umrzec ;) Ryzyko ponosi. Na arenie nie ma zadnego. Buduje sobie e-penisa i expi dalej wyludniajac przy tym reszte muda. Chcesz tak? Prosze bardzo :)

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:45
autor: Valdethruda
Ale nie chodzi, moja droga o arene, jak u gladiatorow...

Poczytaj pomysly, jestem pewna ze tez Ci sie spodoba. Tam wlasnie jest nacisk na druzynowe walki :!: :!: :!:

Re: Arkadia 2019

: 06 sty 2019 16:47
autor: Lumen
Zechciej przeczytać post wyżej (ten dlugi post), zechciej tez zrozumieć (tak byłoby najlepiej) i czekam dalej na liste legend i widział, ktore nie walna klawiatura jak padna w walkach druzynych od upragnionego ciosu w plecy.