Wszystkim dalej udzielającym się w temacie chciałbym przypomnieć ten post Rafgarta. I w dodatku postaram się go Wam wytłumaczyć.
(Nuda mnie w pracy dopadła.)
Rafgart pisze: ↑02 sty 2019 00:12
W kwestii traconego doswiadczeniu przy smierci nie jest problemem 'jak?' tylko 'czy?'.
Czarodzieje mają pomysły, nie potrzebują naszych sążnistych wywodów o tym co trzeba zmienić. Problemem jest to, czy zmiana taka jest w ogóle uzasadniona.
Rafgart pisze:
Sa dwie mozliwosci, albo da sie zdobywac doswiadczenie w nieskonczonosc, ale wtedy sie je traci przy smierci, albo jest limit i nie traci sie (trwale) nic.
Czarodzieje rozważali dwie możliwości, brak limitu z karą przy zgonie lub limit bez kary. Bardzo rozsądnie, wszystko co pisaliście w tym temacie to wariacje tych dwóch podstawowych idei.
Rafgart pisze:
Wprowadzenie limitu oznacza nastepujace problemy:
- postaci, w ktore gracze wlozyli bardzo duzo czasu, nagle stana sie duzo slabsze
- wszystkie postaci beda mialy zblizona maksymalna sile, nikt, niezalezanie od tego ile wlozy wysilku w zdobywanie doswiadczenia, nie bedzie silniejszy (czyli tzw 'socjalizm')
- zniknie podstawowy sposob spedzaniu czasu na Arkadii, czyli expienie (tu czesciowo pomaga wprowadzenie formy i potencjalnie kilka innych rozwiazan)
- nie ma zadnej gwarancji, ze gracze po takiej zmianie zaczna grac aktywniej, bo tak naprawde problemem jest znuzenie gra i brak czasu i na to nic nie poradzimy
- dojdzie iles innych konsekwencji, ktory nie da sie na te chwile przewidziec
Tutaj Rafgart wypisał problemy, które spowoduje zmiana z tego co jest (brak limitu z karą za zgon) na rozwiązanie, które Czarodzieje widzą jako alternatywę. One mówią same za siebie.
Wytłuszczyłem to, co wydaje mi się tutaj istotne. Czarodzieje uważają, że gra w Arkadię nam się po prostu znudziła. Z jego jeszcze wcześniejszego posta na 1 lub 2 stronie, wnioskuję, że pomysły, które tutaj poruszamy, widzą jako naszą "prośbę" lub "żądanie", żeby nas zabawiali.
Rafgart pisze:
Nie ma tu wiec problemow technicznych, jest tylko jedno podstawowe pytanie - czy na tym etapie (schylkowym) zycia Arkadii wprowadzanie tak rewolucyjnej zmiany ma sens?
Uznalismy, ze nie i dlatego ograniczylismy sie tylko do zmniejszenie kary do 10%.
Tutaj jest wszystko. Według Czarodziejów Arkadia się kończy. Zmiana o którą prosimy nie ma według nich sensu.
Zawsze mówiło się, że Arkadia jest tworzona przez graczy i jest to prawda. Moim zdaniem jest to również rozwiązanie Waszego problemu.
Prosicie o zmianę mechaniki, która ma dostarczyć nam zabawy. A bawić możemy się samemu. Ustalcie zasady PvP, nie znam się na tym absolutnie, ale widzę to w formie na przykład, walka do pierwszego zgona, zero bouncingu, czy coś w tym guście. Zróbcie sondę, do której wszyscy się dostosują.
Eventy łączące graczy? Proszę bardzo. Ogłoszenie na tablicach z wyprzedzeniem tygodniowym. Wyprawy na 30 minut, gdzie potem wszyscy się rozchodzą. Z pewnością znajdziecie pomysły, gdzie taką wyprawę można urządzić. Crer trochę zaczął.
Tl;DR - Dyskusja nie ma sensu; Czarodzieje mają inną, nie podlegającą dyskusji wizję; Chcemy zmian, trzeba samemu coś zacząć robić.
A jeśli jakiś czarodziej stwierdzi, że wkładam w jego głowę myśli, których nie ma - sprostuję, wyedytuję, poprawię.