Arkadia 2019

Forum wieści z Arkadii.
Gred
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2019 18:53

Re: Arkadia 2019

Post autor: Gred » 08 sty 2019 19:21

Z tych wszystkich wypocin najbardziej spodobało mi się:


"Jest pewna alternatywa dla kary za zgon, albo jej braku. Kara za zgon, ktora zabiera czesc nabitego doswiadczenia ale nie zabiera statystyk. Na przyklad: mam poziom zwiedzil. Gine, spadam z xp nabitym na postaci do bardzo doswiadczonego - ale zostaje na poziomie zwiedzil. Moge grac dalej, odrabiac straty po zgonie, liczyc ze kiedys uda mi sie przeskoczyc nabity do tej pory poziom doswiadczenia."
Można by dodać jakiś stat, który by pokazywał ile jeszcze brakuje to jakby wyrówniania liczników.

A moje pomysły:

Powinien być inaczej rozwiązany poradnik dla nowych postaci, bardziej jak dla idiotów - wpisz n, żeby iść na północ, ewentualnie użyj klawiatury numerycznej, no chyba że jej nie masz. (Pozdrawiam pewnego elfa z Sinych). Brak możliwości PVP dla najmłodszych postaci w ogóle, no chyba że sami kogos zaatakują, wtedy zrzucają immunitet, trzeba tylko zablokować wejścia dla nowych na jakieś endgameowe tereny, coś na zasadzie - blabla jesteś jeszcze młody i głupi na pewno chcesz tam wejść? Jeśli ktoś jednak pomimo ostrzeżeń wejdzie na te tereny - znów koniec immunitetu.

Za zabicie przeciwnika powinien być bonus do zdobywania xp na jakiś czas, nie spowodowałoby to expienia na graczach - oczywiście im mocniejszy przeciwnik czy tam cała przeciwna drużyna, tym większy bonus + coś ekstra dla prowadzącego.

Cios w plecy - powinien być srogi, ale tylko w przypadku gdy postać uciekająca zostanie dogoniona po kilku lokacjach, nie od razu - takie jakby doganianie kogoś wolniejszego.

Nie miałbym też nic przeciwko PATRONITE dla Wizów.

Dracon
Posty: 10
Rejestracja: 03 wrz 2015 08:43

Re: Arkadia 2019

Post autor: Dracon » 09 sty 2019 10:09

Porządny cios w plecy - jak najbardziej tak
Bardzo szybki exp do zwiedził cały świat - tak (motywacja i grywalność dla młodych)
Eventy - Tak tak tak
Levele - jest mi wszystko jedno ale jak dalej będą mega wysokie to magiki zgarną legendy a nie liczne teamy (a chodzi nam o to by się ludziska grupowali i ściągali nowych). ZMIENIAM ZDANIE. POZIOM MAX WIELCE
Umy - gildie 90-100% a niezrzeszeni max maxów 50% (obecna różnica to mega przegięcie)
Etaty - do zdobycia w ramach eventy (ciężki do zdobycia)

Co Wy na to? Proszę patrzcie na to globalnie a nie tylko przez pryzmat swojej postaci. Pragnę zaznaczyć, że jak zrobiło się cukierkowo to arka zaczęła podupadać.

Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 91
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Arkadia 2019

Post autor: Kregan » 09 sty 2019 15:17

Jeszcze jedna moja uwaga odnośnie nowych graczy/postaci. Zdaje się, że obecnie mamy wciąż system kasacji nieaktywnych postaci jeśli te nie mają nabite 30 dni gry + czas nieaktywności plus chyba modyfikatory stażu etc. To było wprowadzone w maju 2013. Chyba od tamtego czasu nic się nie zmieniło (jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi). Na podstawie moich spotkań z prawdziwymi żółtkami zapamiętuje ich żeby obserwować jako to jest z ich przeżywalnością. Niektórzy grali nawet bardzo intensywnie przez 1,5-3 miesiące, a później przestawali się logować. Oczywiście niektórzy mogli zmienić postać itp. ale sadzę, ze większość z jakiegoś powodu przestała grać. Niekoniecznie nawet z braku zajęcia, a czasem wręcz przeciwnie mogli przesadzić z kieratem na expie nie dając sobie oddechu na inne aspekty Arkadii i poczuć zwyczajnie znużenie. Sądzę, że cześć z nich spokojnie przekroczyła powiedzmy 10 dni gry w tym czasie. I tu sugestia do wizów, którzy mają lepszy ogląd na to ile nowych kont/postaci przestaje być aktywnych do pierwszych 3 miesięcy od założenia. Może warto by rozważyć by pierwsza założona postać na koncie nie była kasowana przez Jeźdzca jeśli osiągnie gdzieś właśnie te 10 dni (a może nawet jeszcze niżej, pomijając te pierwsze postaci, że ktoś założył i po godzinie tyle go widzieli). Czasem ktoś rezygnuje z gry z sobie znanych powodów na dłuższy czas, wiadomo że można przyblokować postać ale nowym graczom myślę to się kompletnie nie trzyma głowy bo skupiają się na samej grze. Jeździec zabierze, a taka osoba choćby chciała wrócić i po roku pod wpływem impulsu staje przed perspektywą pisania o zwrot postaci to wiadomo... Upłynęło od ostatnich zmian w tej materii sporo czasu to i może warto się przyjrzeć co tu można zmienić by dopasować obecnych realiów.
Pierwsza zasada podróżnika "Nie sztuka gdzieś wleźć, sztuką jest wyleźć".
Druga zasada podróżnika "Gdziekolwiek wleziesz zawsze znajdzie się tam jakieś wyjście, na przykład przez zaświaty".

Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Arkadia 2019

Post autor: Lumen » 09 sty 2019 15:25

Kregan pisze:
09 sty 2019 15:17
Czasem ktoś rezygnuje z gry z sobie znanych powodów na dłuższy czas, wiadomo że można przyblokować postać ale nowym graczom myślę to się kompletnie nie trzyma głowy bo skupiają się na samej grze.
Nawet zablokowana postać jest kasowana. Wiem z autopsji ;)

Zetu
Posty: 90
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Arkadia 2019

Post autor: Zetu » 16 sty 2019 17:35

Tuko pisze:
04 sty 2019 14:47
1. Stagnacja świata - brak eventów, zdarzeń nietypowych. To wcale nie musi być mag-gracz, który będzie mistrzem gry i to organizował. To mogą być lotne patrole NPców - a może do nich się da podłączyć i idziesz jako armia. Może jak gracze uzbierają odpowiednia kasę to Chaos ruszy na Imperium, Nilfgard na Ishtar a Armia Kaedwen w końcu wyjdzie z obozu. Może ...
Takich patroli już kilka jest. Ilu graczy się zbiera, żeby np. ratować Kreutz przed mutantami, albo inne wsie przed atakiem orków? Czasem jakieś pojedyncze grupki się z nimi biją, większość je po prostu omija. Generalnie takie 'eventy' raczej nie angażują graczy w sposób, który jak sadzę autor miał na myśli.

Tuko zapytam tak: ilu graczy dziennie zbiera sie zeby ubijac borowika, a ile patrol mutow w kreutz.
Ile osob ubija demona, mutanta w oxen a ile osob ubija zboje blokujace droge ?

Zeby cos ubic musi byc jakas zacheta - gracze beda lali to co im sie oplaca.
ile jest miejsc nieodwiedzanych (garniak utopcow) bo albo jest zle zbalansowane, albo oprocz jednorazowej wiedzy nie ma tam praktycznie po co chodzic.

No ale najwazniejsze to grupowac magiki w 1 miejsce :>:>

wiec pijona Artak i wykasujmy te rejony ktore tylko tworza nadmiar terenu :>


wrzuccie jakies magiki do tych patroli mutantow i zobaczymy czy gracze nie beda sie grupowac 0 nawet jakis mini magik ze srednimi statami dla slabych postaci zeby mogli sobie powyjmowac.

Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 44
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Re: Arkadia 2019

Post autor: Chivasso » 16 sty 2019 18:35

Dorzucę swoje trzy grosze odnośnie śmierci:

- Kara za zgon dotkliwa, ale średnioterminowo i warunkowo. Staty spadają z miejsca o połowę, ale potem przez jakiś czas (rzeczywisty, żeby nie premiować ildowania) wracają do poziomu pierwotnego. Na przykład 2 tygodnie. Oprócz tego można ten czas skrócić, odwiedzając (jednokrotnie na zgon) rozrzuconych po świecie znachorów i kapłanów, żądających za usługę grubej kasy i nieoczywistych składników (rzadkie zioła, szczątki itp). Można w ten sposób skrócić karę najwyżej o połowę.
- Exp i poziom nie spada po śmierci. Nie ma też górnego pułapu, ale od pewnego momentu rośnie logarytmicznie powoli. Można w celach dekoracyjnych dodać jakiś wyróżnik powyżej legendarnego ("żywa legenda opiewana w X eposach").

Jakie są zyski? Jeśli ktoś bawi się w walki plemienne, to zabicie kilku osób z przeciwnego obozu może na dłuższy, ale ogarnialny, czas wyłączyć z akcji całą organizację, bo postacie będą musiały przez parę dni chuchać na siebie. Osoby zaawansowane nie będą odchodziły, mając po zgonie w perspektywie pół roku starań. Początkujący mogliby mieć krótsze kary, żeby nie podwyższać progu.
Zresztą - jeśli o kimś krążą legendy, to czy przestają tylko dlatego, że ktoś akurat zginął?

Pozdrawiam,
Chivasso
Pozdrawia Chivasso z Tilei

Awatar użytkownika
Gritta
Posty: 149
Rejestracja: 24 mar 2018 05:27
Lokalizacja: TRN/KRK

Re: Arkadia 2019

Post autor: Gritta » 16 sty 2019 19:12

Chivasso pisze:
16 sty 2019 18:35
Zresztą - jeśli o kimś krążą legendy, to czy przestają tylko dlatego, że ktoś akurat zginął?
Ogólnie to kto umarł, ten nie żyje.

A tak na poważnie - idlowalna kara za zgon mija się z celem, bo nie ma funkcji balansującej. Bez kary za zgon i levelcapu levele będą szły w nieskończoność w górę, a nowa postać będzie kompletnie bez szans, żeby kiedykolwiek i jakkolwiek dogonić najlepszych, będzie też musiała poświęcić coraz więcej czasu na osiągnięcie poziomu grywalnego.

Gra nie polega na tym, że ciągle się w niej wygrywa, a jeśli ktoś ma ją rzucać bo padł, to świadczy tylko o tym, że ma mentalność czterolatka. A jeśli ma mentalność czterolarka, to gra nie traci na jego odejściu. Gra powinna być sprawiedliwa, to znaczy dołączającym do niej w jakimkolwiek momencie powinna dawać szanse na dojście do top - oczywiście, nie mam nic przeciwko, by ta szansa była mała, a ścieżka na szczyt karkołomna, wręcz przeciwnie.
Rafgart pisze: Pomasturbowac sie do wspanialej przeszlosci mozna w Placzach do Czarodziejow.

Awatar użytkownika
Derdhang
Posty: 135
Rejestracja: 24 cze 2017 00:15

Re: Arkadia 2019

Post autor: Derdhang » 16 sty 2019 20:09

Jak to ktoś, gdzieś powiedział...
Naturalny Max lvl.
Tyle masz, ile jesteś w stanie ugrać.
Nie grasz, stoisz w miejscu, więc się cofasz.
Wystarczy raz do roku wszystkich, dosłownie i bez wyjątku pozbawić jednego poziomu, jak po zgonie.
Twój max lvl nigdy nie będzie wyższy niż to, co jesteś w stanie ugrać w ciągu roku.
Idl przestaje być w tym momencie gwarantem utrzymania swojej pozycji, nie granie również.
Każdy ma szanse być najlepszym, nawet ten nowo startujący.
Kończy się nagradzanie tytułem "legendy", za nic nierobienie po wbiciu tytułu.
他に方法はありません

Zetu
Posty: 90
Rejestracja: 27 lut 2017 07:09

Re: Arkadia 2019

Post autor: Zetu » 17 sty 2019 06:58

To ja moze wrzuce jakby ktos niedoczytal :>
Rafgart pisze:
02 sty 2019 00:12
W kwestii traconego doswiadczeniu przy smierci nie jest problemem 'jak?' tylko 'czy?'.

Sa dwie mozliwosci, albo da sie zdobywac doswiadczenie w nieskonczonosc, ale wtedy sie je traci przy smierci, albo jest limit i nie traci sie (trwale) nic.
Wprowadzenie limitu oznacza nastepujace problemy:
- postaci, w ktore gracze wlozyli bardzo duzo czasu, nagle stana sie duzo slabsze
- wszystkie postaci beda mialy zblizona maksymalna sile, nikt, niezalezanie od tego ile wlozy wysilku w zdobywanie doswiadczenia, nie bedzie silniejszy (czyli tzw 'socjalizm')
- zniknie podstawowy sposob spedzaniu czasu na Arkadii, czyli expienie (tu czesciowo pomaga wprowadzenie formy i potencjalnie kilka innych rozwiazan)
- nie ma zadnej gwarancji, ze gracze po takiej zmianie zaczna grac aktywniej, bo tak naprawde problemem jest znuzenie gra i brak czasu i na to nic nie poradzimy
- dojdzie iles innych konsekwencji, ktory nie da sie na te chwile przewidziec

Nie ma tu wiec problemow technicznych, jest tylko jedno podstawowe pytanie - czy na tym etapie (schylkowym) zycia Arkadii wprowadzanie tak rewolucyjnej zmiany ma sens?
Uznalismy, ze nie i dlatego ograniczylismy sie tylko do zmniejszenie kary do 10%.

Awatar użytkownika
Slewhut
Posty: 104
Rejestracja: 15 lut 2018 14:00

Re: Arkadia 2019

Post autor: Slewhut » 24 sty 2019 09:33

Jako, że ten temat odczytuje jak "Kierunek rozwoju Arkadii - jest już rok 2019 i co dalej?" to:

- W jakim kierunku Arkadia się rozwijała przez te lata?

- Co sprawiło, że zyskała swoją (dużą) popularność jak na MUDa?

- Czego można by się po niej spodziewać dalej?

Dla mnie osobiście zawsze była to elektroniczna alternatywa dla papierowych RPG i tym mnie urzekła. Niestety ubolewam, że jej rozwój nie poszedł w kierunku realizmu i przybliżania się do RPGa, a bardziej do hack&slash. Myślę, że gra tekstowa ma naprawdę ogromne możliwości w tej materii, nie chodzi mi tylko o questy. Bardziej widzę kierunek rozwoju w realizmie.

Przykład to kondycja i zadane rany:
- Na chwile obecną jest tak, że wraz z otrzymywaniem ciosów (znane jest miejsce otrzymania ciosu, typ rany oraz siła) spada kondycja gracza.
- Pomysł na rozbudowanie realizmu ran wygląda tak, że zapamiętywane są w systemie otrzymane ciosy. Każdy gracz może zobaczyć swoje rany, które otrzymał. Muśnięcia i lekkie samoczynnie się goją. Te poważne trzeba opatrzyć. Poważne rany ręki dyskwalifikują ją i potrzeba zmienić dłoń w walce. Jeżeli w ustawieniu masz walka prawą ręką, a używasz lewej to masz kare. Poważna rana nogi spowalnia chodzenie. Złamania trzeba nastawić i usztywnić. Głębokie cięte i kłute odkazić i zszyć.

Myślę, że drugim takim przykładem mogłyby być opisy subiektywne:
- Obecnie kiedy kogoś widzę wchodząc do lokacji to mam wymienione tylko imiona, czy tam te nazwy.
- Subiektywny opis mógłby podawać to co rzuciłoby się mojej postaci w oczy najbardziej: np stany odbiegające od normy stan kondycji ciężko ranny, spity, zmęczony itd.. opisy te mogłyby podawać porównanie, że ktoś jest od Ciebie starszy, bardziej doświadczony, albo mocniej uzbrojony. Trzeba by się zastanowić aby to było efektywne. Ale to już zostało dodane w oficjalnym kliencie jako paski życia postaci widoczne przy imionach w bocznym oknie. Niestety nie wpisuje się to aż tak bardzo w RPG, bardziej w H&S, ale myślę, że można by to jakoś dobrze przekuć.

W tym temacie też jest exp. Pisałem już wiele razy, że boli mnie exp tylko za walkę, a nie za "odgrywanie postaci", ale to już temat do innej rozmowy.

Ostatecznie w jakim kierunku chcielibyście rozwoju Arkadii?
Wieje wiatr w mojej głowie
Nad doliny i nad sady niesie mnie
Wieje wiatr w mojej głowie
On pieśń wolności niesie mi

Zablokowany