Re: Balans Arkadii w roku 2018

Forum wieści z Arkadii.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pulp »

Proszę bardzo.

Największym absurdem, który powinien być w pierwszej kolejności zbalansowany jest kamienna skóra zt. To jest jakiś patoligoczny program bodrogówka+.

Nijak nie wspiera odgrywania ZT, wręcz przeciwnie, utrudnia znalezienie smierci i zachęca do masowego gubienia chonoró przez arkowych Khazadów. Ile procent grajacych KGKS nie jest jeszcze ZT? Jakiś wiz wziął sławetną bodrogówkę, zmniejszył jej wagę do zera, uczynił niewidzialną i niezniszczalną, i rozdał kilka egzemplarzy jako item gildiowy jednemu tylko stowarzyszeniu. #BALANCED

Spory kawałek dalej są templarki zakonu. Dlaczego jakaś gildia ma u kowala za darmo x magicznych zbroi, na zdobycie których moja gildia musiałaby poświęcić dziesiatki graczogodzin?

Jeśli chodzi o lokalizację magików, to trochę śmieszne, że w wezen są dwa, z które może mega szybko sprawdzić 1-2 osoby a wyjąć 2-3, podczas gdy na utopcach nie ma nic, a to dużo ciekawszy i trudniejszy teren.

Co do ogólnej trudności zdobywania magików - oddajcie PvP, a sama wróci do normy.
Nolt
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2018 01:24

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Nolt »

O to wlasnie chodzi, konstruktywna wymiana! Bravo
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pulp »

Pavlov pisze:Spróbuj choć raz wypowiedzieć się rzeczowo.
Sprobuj czytać ze zrozumieniem,
Pavlov pisze:Dlaczego uzależniasz skórkę i templarkę od drachen ?
Nic takiego nie robię. Wyśmiewam płacze na ogólnodostepne "drachen", ktore wymaga od wszystkich porownywalnego wysiłku, podszas gdy zt/zakon maja odgornie przydzielone na stałe darmowe magiki.
Pavlov pisze:Dla Ciebie Drachen to rekompensata za skore / templarke ? Przeczysz sam sobie, jakoby Drachen zatem było dla wszystkich .

Uczciwie podejdź do sprawy i sam zdajesz sobie doskonale sprawę że obecnie drachen jest absurdalne pod wieloma kątami.
'Przypisywanie' go sobie jako rekompensaty jest bardziej żałosne niż nasze domniemane 'płacze' .

Nie ogarniasz logiki.
Pavlov pisze:Poza tym skórka to równiez absurd i uważam że opwinni ją zbalansować, i również w prosty sposób - dodać jej wage np. 20 kg. Po kłopocie .
Nie, to dalej byłby bezsensowny "czit". To jest absurd, że goły fanatyk tankuje w walce drużynowej lepiej od stojącego obok legionisty w płytówce.
ZT powinni mieć np. jakis bonus do obrażeń rosnący wraz ze spadkiem kondycji + możliwość walki dalej przez x czasu po śmierci.
Pavlov pisze:Mimo wszystko zachęcam do konkstruktywnej i rozsądnej dyskusji zamiast do głupich tekstów jakie właśnie przytoczyłeś .
Chcesz dyskutować to ogarnij czytanie ze zrozumieniem i podstawy logicznego myślenia.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pulp »

Nolt pisze:Nie chce robic z tego tematu zwyklego flame'u, powiedz mi tylko na szybko co takiego trudnego do wyboru jest na zlej stronie mocy?
No nie wiem, dlaczego vr i kg ogdrywają giermków zakonu? Mogą spokojnie robić rzeczy, o których w pierwszym poscie piszesz, że nie mogą. Tylko to miałoby swoje konsekwencje.

Nolt pisze:Otulenie sie plaszczem przeciez daje immunitet o ile sie nie myle, nie wiem dokladnie.
Żeby otulić się płaszczem musisz odczekać od walki pół minuty. Ogólnie to może poznaj lepiej muda, ktorego chcesz zmieniać, bo piszesz bzdury w pierwszym poście.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Gunnar »

Z tego co sie orientuje to zawsze bylo cos na zasadzie "Boze, jak ten zt bije/ALe Torgen napier*ala, ma to i owo, a bije mocniej niz zwiedzil/Zabierzcie zt tego speca, bo zabija zle zlej/dowolne placze na ofensa". Teraz jak zabrali ofensa i dali skorke, to sa placze jaka to ona nie jest przemocna.
Jak dla mnie to niech zt beda opancerzeni "plyta od kowala", ale niech bija duuzo mocniej, zeby w tej chwalebnej smierci mogli kogos wziac ze soba.

Deal petr0niuszu?

A i jeszcze przywolywanie legionisty do tankowania jest dziwne. Kumasz te gierke, wiec zgodzisz sie, ze aktualnie na arce chodzi o jak najszybsze zdjecie HP przeciwnikowi, a nie ustawanie. Dlatego populacja OHMow jest minimalna, podczas gdy fanatykow czy barbarzyncow jest multum. Jakie sa proporcje u Was w OK? I w starciach z ogrami, ktore miewam wcale ta skorka nie broni jakos swietnie. A wcale to i owo nie mam.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pulp »

Gunnar pisze:A i jeszcze przywolywanie legionisty do tankowania jest dziwne. Kumasz te gierke, wiec zgodzisz sie, ze aktualnie na arce chodzi o jak najszybsze zdjecie HP przeciwnikowi, a nie ustawanie. Dlatego populacja OHMow jest minimalna, podczas gdy fanatykow czy barbarzyncow jest multum. Jakie sa proporcje u Was w OK? I w starciach z ogrami, ktore miewam wcale ta skorka nie broni jakos swietnie. A wcale to i owo nie mam.
Nie rozumiesz. Bijemy sie w druzynach, nie pamietam, coś koło 6v6. Bierzemy na cel ZT z zawodem fanatyka, a ten se stoi na golasa w swietnej kilka rund. Przerzucamy sie na legioniste w plytowce i zjadamy go nieporownywalnie szybciej.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Gunnar »

Ile takich sytuacji? Jaki legionista? Jaki zt? Jaki sprzęt legionisty? Jakie ciosy? Ile specow w jednego? Ile w drugiego? Zreszta chyba dla Was lepiej, ze bijecie legioniste, bo fanatyka jest lepiej lamac? I uwierz mi, ze troche rozumiem. Mam porownanie.
Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Ethian »

Pulp:

Zgodze się, że kamienna skóra jest przepasiona i zdecydowanie wymaga zmiany.
Piszesz także o templarkach u kowala u sigmarytów, ale przecież porównywalne templarki mają mutanci.
Korsarze natomiast mają statki - one co prawda nie przekładają się na wartość bojową, ale sam przyznasz że potrafią dać przewagę no i to bardzo fajny smaczek (żeby nie było, nie chcę tutaj dyskutować o statkach bo uważam, że są ok).

Chciałbym natomiast poznać twoje zdanie nt. punktu o drachenfels, który przytoczył Nolt w głównym wątku, a który w wyniku przepychanek gdzieś zaginął. I fajnie jakbyś również odniosł się jako b. doświadczony gracz do słów Broddiego.
Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pulp »

Ethian pisze:Pulp:

Zgodze się, że kamienna skóra jest przepasiona i zdecydowanie wymaga zmiany.
Piszesz także o templarkach u kowala u sigmarytów, ale przecież porównywalne templarki mają mutanci.
Kowala mc też chętnie przyjmę do siedziby, ale ich templarka ma pewne minusy, których zakonna nie posiada. Swoją drogą, DLACZEGO PO ZABICIU ZAKONNIKA JEGO PŁYTÓWKA SIĘ ROZPADA?
Ethian pisze:Korsarze natomiast mają statki - one co prawda nie przekładają się na wartość bojową, ale sam przyznasz że potrafią dać przewagę no i to bardzo fajny smaczek (żeby nie było, nie chcę tutaj dyskutować o statkach bo uważam, że są ok).
Rafandynki są spoko bonusem, ale strasznie łatwo je potłuc.
Ethian pisze:Chciałbym natomiast poznać twoje zdanie nt. punktu o drachenfels, który przytoczył Nolt w głównym wątku, a który w wyniku przepychanek gdzieś zaginął. I fajnie jakbyś również odniosł się jako b. doświadczony gracz do słów Broddiego.
Już się wypowiedziałem. Jest ogolnodostępne. Nie rozumiem dlaczego osada po prostu przychodzi i je zdobywa, a imperium płacze, że za daleko, że pod górę, że za zimno...
Awatar użytkownika
Ilane
Posty: 371
Rejestracja: 11 mar 2010 19:15
Lokalizacja: Z krainy jednoroszcuf

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Ilane »

Temat dobry, ale przy drugiej stronie zaczyna się przeradzać w obrzucanie ekskrementami.

1. Bajery stowarzyszeń + stowarzyszenia.
Tutaj fair by było, aby każde z nich miało jakiś swój smaczek. Nie koniecznie bojowy, jak mają zt w kgks, czy mc, czy zs, ale choćby bardziej supportujący i wiążący się z ryzykiem, jak ma ks. Myślę, że nie byłoby problemu z wymyśleniem podobnych zabawek dla każdego, a gracze na pewno wykazaliby się kreatywnością, gdyby wizowie chcieli coś takiego skonsultować.

Przy obecnej ilości graczy wydaje mi się też, że można pokusić się o podobne połączenie, jakie miało miejsce z kgks i zt, w stosunku do pewnych krasnoludów z masywu Mahakam ;)

Fajnie jakby mentalność: "żeby inni mieli gorzej", zmieniła się na: "żebyśmy i my mieli fajnie". Ale potrzeba tu współpracy z górą.

2. Cios w plecy.
Tu chyba dla każdego, kto interesuje się pvp, jest jasne, że usunięcie ciosu w plecy to był błąd. Przypadki, gdy naście (!) osób focusuje jedną, a ta przebiega sobie kilkadziesiąt lokacji bez straty choćby kondycji są nawet już nie śmieszne, a żałosne. Przykład z dnia wczorajszego: drużyna 7 osób goni jedną, dogania na trakcie 17x i zadaje przez ten cały czas, uwaga, 2 ciosy :D

Niezbalansowane ukrywanie jest kolejną rzeczą, która boli w pvp. Tutaj kwestia randoma zabija cały fun z zabawy, czasem można siedzieć w nocy w lesie przez 10 minut i zobaczy nas przechodzący gp, czy inny snotling, a czasem po 2-3s da się ukryć kilkuosobowej drużynie zawodowców na rozsądnych poziomach. Przykład sprzed chyba 2 tygodni, gdzie się ganiałem z Osadnikami pod laskiem endriag. Kompletna bzdura, aż mi się odechciało grać skradaczem.

3. Magiki.
Wyciąganie magików i exp ssą :D Ale jestem za bardziej fair dostępem do magików, da się to zrobić, bo mamy przykład w pewnym korbaczu. Btw. w Ishtar jest też złom, który ma podobne restrykcje i ci dobrzy (czyli biedne wiewióreczki) nie mogą ich wyjmować :(
She dealt her pretty words like Blades —
How glittering they shone —
And every One unbared a Nerve
Or wantoned with a Bone —
Emily Dickinson 479
Zablokowany