Re: Balans Arkadii w roku 2018

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Tercoral »

Ekonomista nie jestem, ale uwazam ze jest dobrze rozplanowane dla nowych postaci. Kto gra i potrzebuje pieniedzy, nosi paczki, dolacza do gildii i tam mu juz pomagaja w "farmieniu mithryli". I na potrzeby swojej postaci jest bogaty.

Problem sie zaczyna kiedy zaczynasz grac w ta gre na poziomie single nowa postacia, pamietasz ze masz duzo mithryli na innym koncie, ze jest dobry exp od takiego i takiego lvl'u i jakby troche rezygnujesz z nowej postaci. Jakby... nie umiesz zaufac ponownie systemowi i narzekasz na to, ze cos jest nie tak.
Tęczowe serce... :oops:
Apolios
Posty: 84
Rejestracja: 22 gru 2017 00:38

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Apolios »

Broddi pisze: - Przeciwnik nie powinien moc sparowac/uniknac ciosu w plecy ( ucieka odwracajac sie do przeciwnika plecami) powinnien miec srogie Minusy mechaniczne w takiej sytuacji a goniacy Bonusy.
A kto powiedział, że ucieka się odwracając się plecami? Wycofuje się początkowo tyłem, przodem do przeciwnika, a później, będąc w bezpiecznej odległości, odwraca się i ucieka. Brak możliwości uniknięcia ciosu dobije postacie typu nożownik czy inne nie latające w ciężkich płytach. Unikanie jak najbardziej powinno być brane pod uwagę, z pewnymi modyfikatorami.
Pavlov pisze:Zgadzam się. Z tym że trzeba wyeliminować patologie, gdy ukrywajka co 5s się zakrada, skacze, ucieka, chowa, zakrada, skacze itp.
Coś w stylu - trzeic/czwarty raz pod rząd nie można zaskoczyć.
Ewentualnie, przywrócenie ciosu w plecy mogłoby rozwiązać problem.
Nie wiem jakich trików używają inni by co 5s zakradać się, atakować i wycofywać, ale z tego co wiem, zaskoczyć można będąc poza walką około 30s.
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Abuan »

Dorzucam do balansu ciosu w plecy inne wyjscie:

Moze zamiast przerabiac cios w plecy zmienic/znieść obecny limit obrazen na runde?
W tej chwili nie ma znaczenia jakie umy ma druzyna bo jak jest wystarczajaco liczna to i tak limit obrazen jest osiagniety a kazdy cios po osiagnieciu limitu to pudlo pudlo pudlo.
Po zmianie bylaby roznica czy leje cie 7 fanatykow czy 7 ohmow bo tu w runde spadniesz do rannego a tu w runde do dobrej.


Zachecam do dyskusji!
Awatar użytkownika
Kregan
Posty: 181
Rejestracja: 07 cze 2015 23:56

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Kregan »

Z ta obcinka kasy nie przesadzajcie, to że jedni śpią na mietkach nie znaczy, że wszyscy i żeby je mieć, i wydawać to swoje trzeba odbębnić. Nowa postać na treningi GP nie pamiętam dokładnie, nie chce mi się grzebać w logach potrzebuje circa ~10 mietkow. Stary gracz zarobi to relatywnie szybko, ale tez musi swoje wybiegać. Na umy etatowe w tygodniu gry można spokojnie zarobić i odłożyć trochę na później gdy wartość treningów się zwiększa (i to bez latania z paczkami, no ale trzeba się schylić choć wymaga to oczywiście więcej gry niż 5h tygodniowo). Co do reszty przepływu pieniędzy, cóż kiedyś mówiąc klasykiem "prawdziwe pieniądze były w Cechu". Uwolnienie zawodu kupca i pozamykanie obron gildiowych, na które trzeba było wyłożyć spore sumy "wybiło kły" tej gildii i w obecnym układzie będzie wyglądać jak wygląda. No ale to inszy temat co ta gildia musiałaby mieć tak niezbędnego do życia dla innych by sama ożyła i ssała wszelakie dobra od innych.

Cios w plecy w pvp z tego co wynika wymaga jakichś zmian (nie moja branża ale widać kuriozalne sytuacje). Tylko, żeby nie wylać dziecka z kąpielą, że wrócimy do siermiężnych czasów na ekspowiskach, gdy władowanie się na lagu w grupkę mobów na kilku lokacjach powodowało, że jedynym wyjściem zostawało przelogowanie albo darowanie sobie ekspienia w danym miejscu. I radziłbym nie wołać o hardcorowe zmiany, że ucieczka obcina drastycznie umy defensywne bo za chwile będzie płacz, że ludzie giną za szybko i co chwilę (arkadyjskie "Koło czasu" się obróci). Na razie problemem jest to ze goniący nie zadają praktycznie tego ciosu uciekającemu i temu należy się przyjrzeć. Jechanie po bandzie da co najwyżej tradycyjny efekt odejścia kolejnej grupy graczy.
Mowisz do posiwialego wiekowego kruka w Khazalidzie: Co poradzisz jak nic nie uradzisz.
Posiwialy wiekowy kruk kracze w Khazalidzie: Niiic.
Zutzer
Posty: 7
Rejestracja: 19 wrz 2016 14:18

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Zutzer »

Balans to odpowiednia dysproporcja miedzy postaciami wynikajaca z poswieconego czasu grze. Wiadomym i oczywistym jest, ze casualowi gracze beda slabsi w kazdej z dziedzin arkadyjskiego zycia niz ci, ktory przegwywaja :) go mnostwo. Balans jest wielowatkowy i nigdy nie byl i nie bedzie idealny. Uwolnienie zawodow, zrownanie cech postaci mialy takiemu dopomoc i jak zaobserwowalem, w duzej mierze dopomogly wzgledem stanu przeszlego.
W topiku tym wypowiadaja sie w wiekszoci pro, ktorzy znaja Arke na wylot, a i zapewne wiedzieli i kod wykradziony przez pana V. Zapominacie, ze mimo wszystko graja tez nowi gracze dla ktorych wszelakie ulatwienia zostaly wprowadzone.
Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Abuan »

Ale dlaczego zapominamy.
Zbroja z bodrog albo plaszcz z ungrima sa dla zoltkow? Drachenfels i jego dropy sa dla zoltkow?
Absolutnie nie zamierzamy psuc ani utrudniac gry zoltkom. Prawda jest taka ze 1 dzien po zalozeniu postaci masz juz 250 zlota na rozpoczecie treningu jesli masz liste zadanek albo sciagnales mudleta i nosisz paczki na walku. Pieniadz jest zbyt latwy do zdobycia. Dochodzi do sytuacji ze ludzie zmieniaja zawody bo poprostu nie maja co robic z kasa. W tym miesiacu lece na wiewiorce a w nastepnym na ohmie bo sa walki w isztar i ukrywanie malo pomaga.
Od czasu jak uwolniono zawod kupca gildia kupcow upadla a pieniadz przestal miec takie znaczenie jak kiedys - to jest fakt. Czesc uwaza ze fajnie byloby cos z tym zrobic inni maja to gdzies. Ja mam to gdzies.

Jesli chodzi o ciosy w plecy itd tez nie uwazam ze dotyka to zoltkow. Nie chca wdawac sie w konflikty to nie beda dostawac ciegow po plecach od 10 zadnych krwi wiewiorek.

Pisanie o tym ze jeden gra 4 godziny a drugi 40 w tygodniu jest na tyle odkrywcze ze zasluguje na zupelnie nowy topic.
Awatar użytkownika
Tercoral
Posty: 712
Rejestracja: 30 sty 2013 13:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Tercoral »

To ja nie wiem skad wy macie az tyle kasy... Ja sobie zyje spokojnie i jest mi dobrze. Monet nie brakuje. Noszac paczki ze skryptow Adremena tez trzeba miec jakies umiejetnosci i poswiecac czas na dorobienie sie.

W gildii jest o tyle trudniej ze trzeba umiec pisac listy z prosbami i poprostu czekac, logowac sie, sprawdzac i inne durnoty gildyjne. Ja czasem nawet zazdroszcze mlodym graczom, ze nie musza tego robic i loguja sie jak maja ochote.
Tęczowe serce... :oops:
Awatar użytkownika
Lumen
Posty: 102
Rejestracja: 31 mar 2018 00:31

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Lumen »

Kwestia balansu kasy

Na kasie może spać "stara postać": której się przez lata uzbierało, bo nie zmieniała zawodów, nie rozdawała potrzebującym, nie kupuje płyt za 3mth do expa albo od zalogowania do zalogowania orze tylko i wyłącznie szczątki.

Grając w miarę równo - troche kasy, troche expa, troche magikow, troche erpega, rozdając nowym ludziom, nie korzystając z zasobów gildii, zmieniając zawód bo zmieniła się koncepcja postaci albo zapotrzebowanie no i mając sredni online wcale nie jest tak z tą zamożnością różowo. Zarabianie czy na nowej czy na starej postaci jest w miarę dobrze ogarnięte i nie widzę tu powodu do rozpaczy ani potrzeby balansu. Na początku, żeby zarobić na zawód trzeba spedzić te uczciwe pare godzin na paczkowaniu - o skryptach paczkujących za gracza nie wspominam bo to zdaje się zabronione. Potem żeby wytrenować świętą podstawę umów gp - pływanie, wspinaczka, spost + pierdołki trzeba około 15mth. Całość becikowego na świeżą postać to minimum około 20 mth - testowane w lutym więc raczej aktualne. Jesli się tego nie dostanie od kogoś to dla postaci zarobkującej samodzielnie na paczkach/złomie to naprawde sporo czasu gry. Dopiero na wyzszym poziomie przychodzi wytchnienie bo można zaczać bawić się szczątkami ale tez nie jest jakos wybitnie łatwo bo umy zawodowe też kosztują. Ktoś wspomniał, że owszem można na szczatkach wyciagnąc 10mth dziennie tylko, zapomniał wspomnieć, że bedzie to kosztem naprawde duzego online i czesci towarzyskiej gry (erpega, magikow, wypraw itp). Przy zachowaniu wyzej wspomnianych proporcji problem nadmiaru złota znika.
Zutzer
Posty: 7
Rejestracja: 19 wrz 2016 14:18

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Zutzer »

Abuan pisze: Pisanie o tym ze jeden gra 4 godziny a drugi 40 w tygodniu jest na tyle odkrywcze ze zasluguje na zupelnie nowy topic.
Drogi ztefanie, znam Cie nie od dzis i wiem, ze nie jestes na tyle glupi, by nie zrozumiec, ze to wlasnie przez przyzmat czasu poswieconego grze nalezy popelniac balans. Dysproporcje byly, sa i beda, i nie ma w tym nic zlego. Natomiast powinno zachowac umiar.
Jorhn
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2011 10:25

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Jorhn »

W kwestii pieniędzy nie trzeba nic balansować, tylko stworzyć możliwość WYDAWANIA tej kasy dla graczy. Co z tego, jak się zrobi mowy nominał, czy to mały pod miedzią, czy większy pod mietkiem ... problemem nie są nominały, tylko ilość pieniądza na rynku. Gracze nie mają na co tej kasy wydawać. Ot i tyle.
Ceterum censeo OK delendam esse.
Zablokowany