Re: Balans Arkadii w roku 2018

Forum wieści z Arkadii.
Hargrim
Posty: 30
Rejestracja: 01 mar 2018 11:45

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Hargrim » 07 paź 2018 22:45

Nie ma sensu wprowadzać maksymalnego poziomu, gdy gra nie oferuje żadnego end-game contentu, takie coś by miało dopiero sens po otworzeniu gildii i sprawieniu, że pieniądze znów są wartościowe, inaczej wiekszość osób by przestała grać prawdopodobnie. Zgony powodujące zmniejszenie umów o jakiś procent + wyższe koszty treningów powinny załatwić sprawę, wtedy jest powód, by tłuc kamienie na treningi + na obronę gildii.

Terenes
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2009 13:41

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Terenes » 07 paź 2018 22:48

A ja jestem przeciwny balansowi. Arkadia powinna byc gra RPG, a nie strategiczna czy nawalanka. Gry RPG nie slyna z balansu miedzy poszczegolnymi zawodami. Uwazam ze wizowie jako dobrzy MG powinni wedle swojego uznania nagradzac wybrane przez siebie gildie i wybrane przez siebie postacie.

Uwazam ponadto, ze nieludzie powinni miec w Ishtar trudniej niz ludzie (chocby tak jak kiedys u kowali), bez wzgledu na balans, gnomy powinny walczyc gorzej niz ogry, ze korsarze powinni miec statki, a Zakon Sigmara powinien miec wielokrotnie wiecej do powiedzenia w Imperium niz Gladiatorzy. Cieszylbym sie gdyby Radgast dostal od wizow specjalny zapchlony plaszcz dajacy mu 40% do targowania, a Daggerro unikalna tylko dla niego zbroje Wybranca Chaosu ktora bylaby tak niezbalansowana i miala tak nieziemskie opisy ze powodowalaby opad szczeki u przeciwnikow gdy tylko pojawialby sie na polu bitwy.

Ale skoro balansuje sie nawet OPISY graczy (pozdrawiam Elenrila, wyrazy wspolczucia), to jak moge sie tego spodziewac?

A teraz pytanie odnosnie wjazdow do gildii: czy wizowie caly czas mysla nad tym, powoli koduja, czy dawno porzucili ten pomysl?
Czy jest sens w ogolnomudowej burzy mozgow na temat zdobywania siedzib?

Abuan
Posty: 102
Rejestracja: 05 sty 2017 13:06

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Abuan » 07 paź 2018 23:22

Gra rpg w ktorej gdyby zrobic statystyki wydawanych polecen dla swojej postaci na pierwszym miejscu znalazlaby sie komenda zabij a na drugim wesprzyj.

Awatar użytkownika
Asandra
Posty: 124
Rejestracja: 09 cze 2009 23:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Asandra » 08 paź 2018 00:01

Skoro temat wymknął się spod kontroli, to skorzystam i nawiążę do rzeczywistości monetarnej:
Rzeczywiście mogłoby być mniej pieniędzy, a jednocześnie mogłyby posiadać większą wartość.

Na przykład czemu nie uciąć istniejących zasobów do 10% ich stanu i dziesięciokrotnie zwiększyć wartość monet, a mithrylowych na całym świecie niech by było maksymalnie dwadzieścia (a nawet wcale, bo to właśnie ich istnienie wywołuje tendencję do istniejącej inflacji) - złote monety miałyby naprawdę wysoką wartość, a nie tak, że dzisiaj ich zdobywanie nic się nie różni od srebra i miedzi - podskoczyłaby wartość przedmiotów (nie mylić z cenami) w sklepach, treningów (co trenerzy zawodowi robią z dziesiątkami tysięcy mithryli!?) i usług, ewentualne sankcje, jak kiedyś u kowali, bolały by, opłacałoby się sprzedawać niektóre łupy, podniosłaby się wartość kamieni szlachetnych (zwłaszcza że dobrym pomysłem byłoby również, żeby były rzadziej spotykane, nie zdobywane masowo), spadłyby szczególnie absurdalnie wysokie ceny towarów, które na nie nie zasługują, zrównały by się skrajne różnice cen w obrębie artykułów tej samej kategorii, spuścili by z tonu Kupcy, a zwłaszcza Gnomi Wynalazcy, doceniono by artykuły z cyny czy miedzy. Przez obecną sytuację na towar który nie jest minimum srebrny, albo taki, który posiada przymiotnik "zwykły", czy "prosty" niemal nikt nie chce nawet spojrzeć - prawie połowa światowego asortymentu jest ignorowana, nie nabywana i zaśmieca pamięć na serwerze gry. Jałmużny i podarki wręcza się niekiedy w mithrylach - nie dlatego, że kto bogatemu zabroni, ale dlatego że mithryl powszednieje, nie mówiąc o tańszym kruszcu. Idę o zakład, że dwadzieścia lat temu nie taka była wizja twórców gry.

Przepraszam SKN i SGW!

Awatar użytkownika
Brokan
Posty: 30
Rejestracja: 14 lut 2016 23:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Brokan » 08 paź 2018 00:15

Straszne bzdury tegujecie.
Ale i tak was tentego.
Pozdro.

Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 173
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Rotkiv » 08 paź 2018 07:59

Odnośnie monet. Wprowadzić platynę na miejsce mithrylu i podbić jego wartość. Albo dać coś pod miedź i podbić wszystko do góry.
Rzeczywiście mithrylem szasta się na prawo i lewo.

Awatar użytkownika
Viveck
Posty: 24
Rejestracja: 20 lut 2018 12:08

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Viveck » 08 paź 2018 08:38

Głupoty o monetach piszecie. Ceny usług/ przedmiotów są w porządku i uważam, że nie należy ich zmieniać aby przywrócić wartość pieniądza. Chcecie czy nie to wciąż gra RPG i sporo osób to sobie ceni. Fajnie by było zrobić to co chcecie ale innymi środkami.

1. Zawód kupca powinien byc dostepny tylko i wylacznie dla Cechu.
2. Dropy są w porządku (choć dla mnie wciaz dziwne wydaje sie by goblinoidy miały monety przy sobie). Na bossie często sa skrzyneczki lub kufry z pieniędzmi-mozna by obciąć ilość monet, a umieścić zamiennik o podobnej wartości w postaci przedmiotu. Jeśli gracz chce go spieniezyc musi albo sprzedać go po niskiej cenie i zadowolic sie tym co sam wytarguje albo poszukać kupca, który mu pomoże.
3. W późniejszym etapie gry faktycznie jest coraz mniej możliwości na co można wydać pieniądze i można by tu faktycznie pomyśleć o wynajęciu jakiegoś NPCa/inwestycje w coś (jakaś pierdola w którą gracz bedzie ładowal kase i bedzie mial poczucie, że to istotne dla jego postaci.
4. Wydaje mi się, ze zycie bez mithrylowych monet mogloby byc o niebo ciekawsze. Kazdy zastanowilby sie czy brac do kieszeni kilkaset złota na raz, czy może warto by bylo podróż odbić kilka razy z mniejsza suma. Przecietni obywatele świata (mieszczanie) nie mieli nigdy nawet jednej zlotej monety a wszystko to posiadali w srebrze i złocie.
5. Miasta. Faktycznie dobrym urozmaiceniem byłoby gdyby podczas bicia NPCa (nie każdego rzecz jasna) ten by krzyczał pomocy a okoliczni strażnicy by sie zbiegali.
6. Jak Abuan wspomniał fajnie by coś bylo w miastach obrabowac-same na myśl przychodzą banki.
7. Ungrim faktycznie mógłby wysyłać gońca do obecnych KGKSow z powiadomieniem o zagrożeniu-może by to go uczyniło porządniejszym etatem, a myślę, że obie strony nie będą mialy tam nic przeciwko.
Viveck

Awatar użytkownika
Seren
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 2009 14:32

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Seren » 08 paź 2018 09:00

Hej, wyobraźcie sobie, że nie wszyscy na Arkadii opływają w mithryle :)
Jeżeli decydujecie się czas w grze poświęcać na kasodajne zajęcia, to tę kasę posiadacie. Gratulacje!
(Albo jak gracie nieprzerwanie przez długi czas, to siłą rzeczy ten piniondz też się gromadzi..)
Jednakowoż nie wszyscy robią to samo, obcinanie każdemu procentowej części majątku pogłębi przepaść między bogatymi i biednymi! :twisted:
There must be some way out of here, said the joker to the thief
There's too much confusion, I can't get no relief
No reason to get excited, the thief, he kindly spoke
There are many here among us who feel that life is but a joke

Awatar użytkownika
Rotkiv
Posty: 173
Rejestracja: 12 lut 2009 22:32

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Rotkiv » 08 paź 2018 10:11

W sumie danie czegoś pod miedź zachwiało by balansem cen. Ale dodanie platyny podniosłoby rangę mithryla, który przecież ze względów RPG nie powinien być rzeczą szeroko dostępną.

Pomysł odbierania czegoś komuś w imię czegoś jest zły.

Edycja:
Nowa moneta platynowa zastąpiłaby mithrylową,
a nowa mithrylowa miałaby równowartość 1000 zlota.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2018 10:29 przez Rotkiv, łącznie zmieniany 1 raz.

Broddi
Posty: 20
Rejestracja: 25 kwie 2018 13:26

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Broddi » 08 paź 2018 10:15

Co do ciosu w plecy sa z nim trzy problemy
- jest nieco za slaby - muskanie po plecach przeciwnika zakrawa na lekki absurd
- delay 1 sekundy jest glowny powodem dlaczego sie nie losuja w trakcie gonienia przez druzyne.Chodzik arkowy potrafi zmieniac lokacje co sekunde wiec co mowic o normalnym gonieniu kogos.Jaki jest czas reakcji miedzy zmiana lokacji przy walce/uciekaniu/gonieniu? napewno znacznie mniejszy niz 1 sekunda.
- Przeciwnik nie powinien moc sparowac/uniknac ciosu w plecy ( ucieka odwracajac sie do przeciwnika plecami) powinnien miec srogie Minusy mechaniczne w takiej sytuacji a goniacy Bonusy.

Nie zapominajmy w tym wszystkim takze o formie wydluzylbym odstepy czasu w jakich mozna ja uzywac.

Zablokowany