Re: Balans Arkadii w roku 2018

Forum wieści z Arkadii.
Nolt
Posty: 9
Rejestracja: 13 wrz 2018 01:24

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Nolt » 04 paź 2018 15:19

Chcialem otworzyc nowy temat apropo balansu na arkadii i przeswietlic kilka punktow:
Pogralem okolo 8 miesiecy (nowy gracz) i glownie temat bedzie dotyczyl Imperium.
Fajnie jakby ktos (konstruktywnie) wypowiedzial sie na temat tej o to subiektywnej wizji.

1. Dobra i zla strona mocy
Na obecnej arkadii mozemy wyroznic tych dobrych i tych zlych.
Z tego co zaoobserwowalem zla strona mocy posiada dostep do scisle unikalnych przedmiotow,
ktore z kolei nie sa dostepne lub rpgowo moralnie nie do zalozenia dla porzadnych obywateli
(zbroja bodrog, plaszcz z Ungrima, spaczone miecze z pustek i pewnie cos zwiazane z mutacja).
Nie istnieje natomiast mechanika odwrotna. Tym samym zla strona mocy posiada zarowno
przedmioty neutralne, zle i dobre.

2. Drachenfels (moj ulubiony temat)
Arkadia posiada przedmioty magiczne, ktore sa akcesoriami (pasy, bizuteria, plaszcze).
Wszystkie te przedmioty (oprocz paru wyjatkow) zostaly skondensowane, tak, w tym slynnym
zamku Drachenfels. Nie da sie ukryc, obecnie zamczysko jest najbardziej soczystym miejscem
na arkadii, gdzie ciagna tlumy z kazdego kranca swiata. Zamek posiada dwa eventy,
kuferkowy i glowny ze zdobyciem etatu. O ile wielka druzyna, zdobycie etatu i pieknych
nagrod ma sens, to moim zdaniem event kuferkowy jest kompletnie niedorzeczny.
Dodajmy system klasycznego 24 godzinnego spawnu kufra plus najblizsze stowarzyszenie
i wychodzi nam kwasny niezbalansowany kompot. Nie jest oczywiscie to wina nikogo,
bo kto by sobie nie przykampil takiego kuferka jakby stal obok? Moim zdaniem, glownie
szkopul tkwi w glownym zalozeniu, ze tak duzo miodu splynelo na jedno miejsce.
Nie da sie tego eventu nijak porownac, moim zdaniem, z najlepszym i chyba najnowszym,
swiatynia raon amorgoth, ktora od kazdego stowarzyszenia jest daleko,
jest dla kazdego i na dodatek posiada nagrode pocieszenia!
ps. Ciekawy pomysl to rozproszenie czesci magii na inne miejsca, moze te ktore nie sa
w ogole uczeszczane? Przkladowo: Zalany fort na polnoc od Nuln i tamtejszy mini boss.
Oczywiscie mozna by bylo zwiekszyc jego sile bojowa.

3. Sila eventow magicznych
Moim zdaniem eventy magiczne powinny byc bardziej wymagajace. Tylko silne druzyny
i wieleosobowe powinny poradzic sobie ze zdobyciem magii. Obecnie mozna
wiekszosc przedmiotow wyjac w dwie-trzy osoby (Borowika 1 osobowym skladem?)

4. System 24 godzinny spawnu magikow
Same zalozenie 24 godzinnego systemu niesie ze soba, zajwisko tzw 'blokowania'
przez najblizsze stowarzyszenia danego miejsca. Znowu zdobycie konkretnego przedmiotu
wiaze sie nie z tym jaka masz druzyne, ale czy jestes blisko tego miejsca czy nie.
Rozwiazanie? Moze losowy spawn magii, nagrody pocieszenia. Tutaj jest pole do popisu
dla mozliwosci rozwiazania tego.

5. Walka w szyku, przelamywanie i legionista (PVP)
Obecnie o ile dobrze rozumiem, odwaga w duzym stopniu wplywa na umiejetnosc przelamywania
obrony przeciwnika. Z moich obserwacji wynika, ze majac duza odwage i posiadajac
nawet slaba walke w szyku, mozna bez problemu przelamac obrone przeciwnika!
Co za tym idzie, zawod jak legionista odchodzi kompletnie do lamusa, bo po co brac
slabiutkiego bojowo legioniste, skoro mozna przelamac obrone na fanatyku czy barbarzyncy?
Istnieje teoria z sumowaniem sie walki w szyku w druzynie, ale ciagle uwazam, ze
walka w szyku powinna byc glownym faktorem lamania, a odwaga tylko malym dodatkiem.


Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly do balansu?
Pozdrowienia

Pavlov
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2017 21:12

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pavlov » 04 paź 2018 15:30

Arkadia nie jest i nie była nigdy idealnie zbalansowana. Jednak to nie znaczy, że nie można próbować.

Z rzeczy które najbardziej chyba (subiektywnie) rażą, to:

1. Ilosć magii w jednym miejscu i brak magii w miejscach idealnych na to .
Może w przeszłości to działało, ale w obecnych realiach Arkadii ulokowanie kilku magicznych itemów w jednym miejscu przy braku jakichkolwiek ich odpowiedników jest nielogiczne .
Rozwiazanie naprawdę jest proste - zostawić w Drachen np. 1-2 itemy, a pozostałe porozrzucać po świecie w miejsca 'martwe' .
Dla przykładu niech będzie szef utopców,kapłan w kopalni skavenów, nekropolia w Gorach Czarnych - to tylko przykłady fajnych trudnych miejsc gdzie aż się prosi o nagrode w postaci itemu magicznego.

Pomijam całkowicie fakt ulokowania tego Drachen w bardzo blikiej odległości od gildii, ponieważ jak Ion słusznie zauważył - to nie wina Ogrów że mają magikowo pod nosem, i każda gildia mając taki przywilej by z niego korzystała.

Dodatkowo, również zgadzam się że kufer, który obecnie można wyjąć w 2-3 osoby to absurd . Powinien zostać usunięty z gry wdł mnie .

2. Brak odpowiedników itemów zabrionionych dla dobrej strony
W dodatku mowa o itemach bez odpowiedników, czyli np. Zbroja z Bodrog czy Plascz Ungrima . Magia supportowa, dostępna moralnie dla jednej strony wyłącznie .
Dlaczego nie wprowadzić mechaniki Khelora-Helkora .
Np. Ungrim przekaże plaszcz jak sie przyniesie leb bestii o poziomie trudności Ungrima ?
Bodrog odda zbroje gdy sie przyniesie jakis item z innego fortu rownie trudnego co Bodrog ?


3. Brak ciosu w plecy i wynikające z tego exploity

Temat rzeka. Nie mniej jednak z kim nie rozmawiam, każdy twierdzi że lepiej by było przywrócić cios w plecy.
Zgadza się, gracze ginęli by częściej, ale po każdej stronie, co by spowodowało zbalansowanie się graczy, obniżenie ogólnego poziomu, i legenda byłaby legendą, a nie niepisanym wielce + .

Obecnie neistety pvp wygląda tak, że wystarczy odejść na 4 lok obok i dalej robić swoje. Po 15min wróg się znudzi zabawą wkotka i myszkę.

Warto również wpsomnieć o patologii jaką stworzyl brak ciosu w plecy - bouncing i jego korzyści.
Obecnie niektórzy korzystając z mechanik jaka panuje na Arkadii wychodzą z walki po nieudanym przełamaniu i wracają gdy timer się zresetuje .
Albo obecnie trend - wyjść i wejsc po to by kodowo rozproszyć atak przeciwnika. Zanim gracze spowrotem skupią się na celu już jest 1 runda do przodu.
Przy ciosie w plecy każdy prowadzący zastanowiłby się dwa razy czy warto wyjść i narazić swojego gracza na spadek kilku kondycji.
Również zauważyłem, że czasem postacie wychodząc z walki potrafią sparować/uniknąć zadawanych ciosów. Wyłączyć to - odwrócona postać nie powinna skupiać się na defensywnie, a więc jedyny roll powinien być na skuteczne trafienie, nie na obronę przed ciosem.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2018 15:47 przez Pavlov, łącznie zmieniany 1 raz.

Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Ethian » 04 paź 2018 15:31

Pkt 1.
Bardzo fajnym rozwiązaniem jest sposób zdobycie pewnego korbacza. Można to zrobić na 2 sposoby. Podobne rozwiązania można by przecież wprowadzić do innych artefaktów, jak bodrog czy płaszcz.

Pkt 3.
Także uważam, że zdobycie artefaktów powinno wiązać się z pewnym wyzwaniem. Optymalnie byłoby to 5+ osób. I co prawda są miejsca gdzie w mniej osób iśc się nie da, ale wciąż jest wiele, gdzie drużyna złożona z 2 osób jest w stanie zdobyć artefakt.
Osobną kwestią są miejsca trudne, które wymagają sporej drużyny i/lub takie do których trzeba się przygotować (np. zbierając klucze grafitowe) a nagrodę jest całkowicie bezużyteczny przedmiot.

Pkt 4.
Tutaj także jest inny problem, mianowicie osoby grające wyłącznie o określonej porze (np. wieczorami, po powrocie z pracy jak położą dzieci spać) nie mają już czego szukać, bo rzeczy zostały zdobyte w godzinach porannych-południowych i kolejna szansa będzie ponownie w południe.

Pkt 2.
Na temat magików znajdujących się w drachen, braku alternatyw w świecie, łatwości w zdobywaniu ich oraz możliwości skutecznego zablokowania miejsca przez 3 osoby wolę się nie wypowiedzieć :)

Awatar użytkownika
Alicia
Posty: 183
Rejestracja: 20 wrz 2009 02:34

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Alicia » 04 paź 2018 15:45

Mimo wszystko punkt 3 zostawiłabym jak jest żeby jednak również postacie niestowarzyszone a jednocześnie zgrane w drużynę mogły mieć swoje szanse.

Broddi
Posty: 20
Rejestracja: 25 kwie 2018 13:26

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Broddi » 04 paź 2018 16:24

1. Dobra i zla strona (Magiki)
Tak miloby bylo jakby byly odpowiedniki takich itemow jak np z korbaczem jest rozwiazane.
Dobra strona musi zdobyc i przyniesc glowe, zla strona wystarczy ze znajdzie npcow w danej karczmie i ich zalatwi.
Dla przykladu:
- Miecze z pustek zalatwic Alrekina i uświecic u np kaplana.
- Ungrim moglby dac np zadanie za plaszcz rowne poziomem trudnosci co wjazd do kadrin i zabicie go.Zazyczylby sobie Leb rycerza chaosu z Twierdzy Slaanesha ( mozna by go wzmocnic i dodac mu wieksza obstawe,utrudnic dotarcie do niego niech moca odpowiada Ungrimowi i jego obstawie).
- Zbroja z Bodrog przyniesc 3 lby smokow na raz i wtedy w nagrode wyda magiczna zbroje( lub np zdobyc 3 dowolne itemy ktore by dropily z etatowych npcow)

Ot takie na szybko pomysly, jak mozna by to usprawnic.

2. Drachenfels.

Kumulacja magikow tam to jedno a dwa ze tak naprawde nikt go nie jest w stanie wyjac.
Zbierasz sie w 15 osob idziesz latasz tam 3-4 h.
Kufer kampiony regularnie raczej bez szans go ustrzelic od wielkiego swieta.
Poswiecasz 4 h w 15 osob by na koncu sie dowiedziec ze jednak nawet nie dostaniesz sie po etat do Dranchenfelsa, bo jedna z gildii zabija npca i blokuje wszystkim innym zdobycie Drachenfels jak oni nie moga/nie maja skladu.
Sprawa dyskow i blokowania zdobycia Drachenfelsa jest powazna i wymaga zmian, bo teraz na haslo Drachenfels ludzie przewracaja oczami i mowie " Nie".
I sie nie dziwie nikt nie chce marnowac 4-5 h po to by dowiedziec sie ze jednego dysku brak i przyszlismy po raz czwarty na darmo.

Kumulacja tam magikow supportujacych jest przesadna i powinno to byc jakos rozdzielone.
Bransoleta /tarcza/kolczuga/plaszcz leczacy i pare innych.

System obecny sprawia ze sa zarezerwowane praktycznie dla 1 gildii na arce i nikt poza nimi w nich nie chodzi.
( i nie mam zalu ani nie oskarzam tutaj graczy jakbym mial taka mozliwosc tez bym z tego korzystal i nie dal nikomu dojscia do magii z drachen)

Jest sporo miejsc ktore mimo znacznej trudnosci pokonania ich nie maja nic do zaoferowania.


3.Balans Magikow/Swiata.

Obecnie w 5 osob wyjmujesz praktycznie kazdego magika z arki, a wiekszosci starczy 3-4,
Z latami poziom lvli jest coraz wyzszy a swiat nie jest do tego dopasowywany i to rodzi absurdy.
Lvle Widzial i doswiadczyl czy owiany Legenda nie sa czyms rzadkim ani niesamowitym.
To jak Legendy z widzial wbijaja na Npca magikowego to schodzi jak snotling.

I jak nic nie zostanie z tym zrobione za kolejne 3 lata tych absurdów będzie więcej i więcej to będzie się kumulować.

Dla mnie wyciaganie magikow powinno byc wyzwaniem i wymagac znacznej sily druzyny byc zwiazane z duzym ryzykiem.

Nie dosc ze sila "Bossow" powinna byc znacznie wyzsza i ich obstaw to do tego wchodzac na magika powinienes wiedziec ze nie ma odwrotu.
Kazde wejscie na lokacje z npcem ktory ma magika powinien miec 100% bloka.
Skonczylo by sie "sprawdzanie npcow", powinno zwiastowac ze soba emocje i ryzyko jako ze to praktycznie glowny event tej gry.
No to jak jest glownym Eventem to niech będzie to wyzwaniem, a nie jak pacniecie trzech trolli ziewając.
Za to mozna by usunąć "przetrwalnosc" magika i bylby od apoki do apoki albo dana ilosc dni np 7 po czym tracilby swa moc.

Kazdy lata za magia w tej grze, kazda gildia rywalizuje o nie to niech to będzie w końcu wyzwaniem, a nie tylko Kampieniem przecinaniem i kampieniem znow.
Zamiast czuc epicka wyprawe po magie idzie sie po nie jak bo zwykla rzecz tak jest emocjonująca i niesamowita.
Przecinanie, kampienie, przecinanie 3-4 osoby, jest, wyciagamy w 3 minuty. Ok, dalej. Tak to teraz wygląda.

A to ze gildie kampia najblizej siebie magie wychodzi ze jest trudno dostepna dla innych z dalszych odleglosci.

System Magii i jej balansu jest zly niewydajny i po prostu mega mega nudny.
I doprowadza do tego ze magia jest wyciagana w absurdalnych godzinach i zostaje ci albo zostac "nolifem" i nie spac oraz najlepiej rzucic robote by miec szanse cos wyjac.
Bo najczestsze pory magikow to nocne albo poranne.
Czyli wtedy gdy normalni ludzie spia albo pracuja.


4. Zawody,cechy,lvle.

O zawodach i ich absurdach nawet nie chce mi sie rozpisywac bo nie starczy mi sil. Faktem jest ze zostaly wypaczone przez lvle i cechy.
Czesc stala sie bezuzyteczna po prostu bo okazalo sie ze inne zawody potrafia porownywalnie lamac/tankowac co przeznaczone do tego, a ponadto maja szereg innych zalet.

5. Cios w plecy

To sa efekty zabrania ciosu w plecy.
Lvle ida w gore ciagle i beda szly jeszcze wyzej juz niedlugo widzial legenda to bedzie standard, bo jak sam sie nie zabijesz na idlu to nic cie nie zabije.
Kiedys balansowalismy siebie sami walczac ze soba.
Teraz walczyc sie nie da.
Chyba ze gonisz w 8 osob jedna osobe.
Patologiczna sytuacja jest ze gosc przebiega ze mna na plecach caly trakt z nuln do pustek i zbijam go kondycje maks. co i tak sobie nadrobi forma.
Bo albo go muskam po plecach albo ciosy wogole sie losuja albo uwaga! paruje uciekajac....-_-
Patologia jest ze wrog expiacy na tyle ma swiadomosc ze nie mozesz mu nic zrobic ze jak walczysz z nim zmienia lokacje o dwie i expi dalej, olewajac cie totalnie i czeka az ci sie znudzi go ganiac.

I mowi ci " bys dal sobie spokoj bo i tak mu nic nie zrobie i ze podziwia moja zawzietosc."
A ja twardo go ganiam i ciagle muskam po plecach.
Az wracasz zniechecony a on expi dalej.



===========


Do takich patologii doprowadzily zmiany nie wiem czy zamierzonych czy nie.
Rozregulowały swiat calkowicie Magikowanie, Etatowanie, PVP, Zawody.

Tak czy siak trzeba cos z tym zrobic, i machanie na to ręka sprawy nie rozwiąże a z czasem będzie coraz więcej abstrakcji i dziwnych rzeczy.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2018 21:27 przez Broddi, łącznie zmieniany 1 raz.

Pulp
Posty: 274
Rejestracja: 21 maja 2009 00:44

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pulp » 04 paź 2018 17:52

TL;DR: "Bo my byśmy chcieli mieć wszystko to co oni, ale bez bycia sciganym przez gwardie, podejmowania niewygodnych wyborów, dalej mając kamienne skóry, magiczne templarki u kowala i trzymając się za rączki w zabetonowanym, ciepłym kurwidołku, tworząc efektywnie 1 stowarzyszenie z wieloma safelocami."


FENIO DLA OGRÓW! #STOPFATSHAMING

Ethian
Posty: 112
Rejestracja: 13 sty 2017 12:14

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Ethian » 04 paź 2018 18:18

Kolega wyzej zamiast typowego flame'u moglby wypowiedziec sie rzeczowo, bo poki co nie wniosles nic do dyskusji.

Zutzer
Posty: 7
Rejestracja: 19 wrz 2016 14:18

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Zutzer » 04 paź 2018 18:21

Nolt pisze:Chcialem otworzyc nowy temat apropo balansu na arkadii i przeswietlic kilka punktow:
Pogralem okolo 8 miesiecy (nowy gracz) i glownie temat bedzie...
Nowy graczu, Arkadia jak zdazyles zauwazyc jest bardzo zlozona gra. Cyferki kodu umjejetnie schowane pod ladnymi, badz nie, opisami pozostawiaja watpliwosci i sklaniaja do domyslow. Ty zas, po osmiu miesacach gry, powinienes raczej stworzyc post na forum pytajac np. jak zrobic alias umozliwiajacy wejscie na statek nim ten odplynie przed zakupieniem biletu niz wypisywac o czyms o czym nie mozesz miec zielonego pojecia.

Nolt
Posty: 9
Rejestracja: 13 wrz 2018 01:24

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Nolt » 04 paź 2018 18:24

Pulp pisze:TL;DR: "Bo my byśmy chcieli mieć wszystko to co oni, ale bez bycia sciganym przez gwardie, podejmowania niewygodnych wyborów, dalej mając kamienne skóry, magiczne templarki u kowala i trzymając się za rączki w zabetonowanym, ciepłym kurwidołku, tworząc efektywnie 1 stowarzyszenie z wieloma safelocami."


FENIO DLA OGRÓW! #STOPFATSHAMING
Nie chce robic z tego tematu zwyklego flame'u, powiedz mi tylko na szybko co takiego trudnego do wyboru jest na zlej stronie mocy?
Otulenie sie plaszczem przeciez daje immunitet o ile sie nie myle, nie wiem dokladnie.

Pavlov
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2017 21:12

Re: Balans Arkadii w roku 2018

Post autor: Pavlov » 04 paź 2018 18:28

Pulp pisze:TL;DR: "Bo my byśmy chcieli mieć wszystko to co oni, ale bez bycia sciganym przez gwardie, podejmowania niewygodnych wyborów, dalej mając kamienne skóry, magiczne templarki u kowala i trzymając się za rączki w zabetonowanym, ciepłym kurwidołku, tworząc efektywnie 1 stowarzyszenie z wieloma safelocami."


FENIO DLA OGRÓW! #STOPFATSHAMING
Spróbuj choć raz wypowiedzieć się rzeczowo.
Dlaczego uzależniasz skórkę i templarkę od drachen ?

Dla Ciebie Drachen to rekompensata za skore / templarke ? Przeczysz sam sobie, jakoby Drachen zatem było dla wszystkich .

Uczciwie podejdź do sprawy i sam zdajesz sobie doskonale sprawę że obecnie drachen jest absurdalne pod wieloma kątami.
'Przypisywanie' go sobie jako rekompensaty jest bardziej żałosne niż nasze domniemane 'płacze' .

Poza tym skórka to równiez absurd i uważam że opwinni ją zbalansować, i również w prosty sposób - dodać jej wage np. 20 kg. Po kłopocie .

Mimo wszystko zachęcam do konkstruktywnej i rozsądnej dyskusji zamiast do głupich tekstów jakie właśnie przytoczyłeś .

Zablokowany