Nowsze płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Gianna
Posty: 85
Rejestracja: 02 kwie 2015 11:23
Lokalizacja: Luccini

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Gianna »

Undar pisze: 11 lip 2019 00:07 Moze po prostu, gracze i wizowie, zacznijcie od poczatku, jako rowni, rozmawiajac i szanujac druga strone? Tak po ludzku, po prostu...
Z niektórymi wizami rozmawia się normalnie, z innymi niestety nie. To samo z graczami. I to samo ogólnie z ludźmi. Niestety chyba więcej już się w tym aspekcie nie poprawi, skoro nadal takie rzeczy się pojawiają.
Maly zezowaty kurczak piszczy: Zostawilem Giannie dobre auto, ale zgubila.

"Najlepsza Gianna to martwa Gianna." Werbat

Obrazki
Astor
Posty: 37
Rejestracja: 05 sty 2015 22:57

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Astor »

Wszystkie zmiany zdecydowanie na plus. A skarbce to prawdziwa gratka. Dzięki!
Thalon
Posty: 65
Rejestracja: 14 lut 2009 04:50

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Thalon »

Wszystkie zmiany zdecydowanie na minus. A skarbce to prawdziwe kolo fortuny. Bardzo nie Dzięki!
Jorhn
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2011 10:25

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Jorhn »

A mnie tam się zmiany z magikami bardzo podobają :!: Dzięki :!:
Ceterum censeo OK delendam esse.
Deli
Posty: 355
Rejestracja: 12 lut 2009 22:28

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Deli »

Thalon pisze: 12 lip 2019 10:39 Wszystkie zmiany zdecydowanie na minus. A skarbce to prawdziwe kolo fortuny. Bardzo nie Dzięki!
I właśnie dlatego, ze to takie kolo fortuny, mi sie zmiany bardzo podobają :) Plus odkrywanie na nowo pewnych, znanych uprzednio, miejsc.
Populacja graczy arkadyjskich nie dorasta - gracze z reguły się tylko starzeją.
Awatar użytkownika
Cyzel
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2014 18:41

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Cyzel »

Podpisuje sie rowniez pod kolegami. W praktyce zmiany sa bardzo na plus. Z niecierpliwoscia czekam na znalezienie/zakodowanie kolejnych ciekawych "skarbcow" gdzie trzeba sie bedzie poglowic nad rozwiazaniem.

Rafgarcie, rozwiazanie o ktorym piszesz - jeden klucz do danego skarbca, a co za tym idzie pewnosc ze jesli jest klucz to jest po co isc i skarbiec nie bedzie zamkniety zdecydowanie wiele spraw ulatwi i zmniejszy przynajmniej te losowosc. Byc moze ulatwi rowniez handel/wymiane takich kluczy miedzy stowarzyszeniami (kupuje/wymienia sie faktyczna szanse na zdobycie skarbca).

Czas od apokalipsy do apokalipsy zostal wydluzony (no moze poza tymi wywolywanymi od czasu do czasu przez was), ale nie jest staly. Bronie magiczne powinny miec swoja wysoka wartosc w walucie, ale ciezko jest wolac kilka/kilkanascie mithryli za sprzet, ktory moze za 2-3 dni zniknac.

Moze warto by bylo rowniez rozwazyc jedna (lub wiecej) sposrod tych opcji:
- wydluzenie zywotnosci ekwipunku magicznego, przy pozostawieniu reszty bez zmian.
- uniezaleznienie zywotnosci od apokalipsy. Np. sprzet przetrwa zawsze dziesiec dni, ale po tym czasie rozpada sie/lamie niezaleznie od tego czy jest apokalipsa czy nie.
- znaczne spowolnienie naliczania przezywalnosci nieuzytego sprzetu, albo przyblokowanie go na kilka dni - zdobywam jako stowarzyszenie A sniezke i chce ja sprzedac/wymienic, bo nikt z niej nie korzysta. Dobrze by bylo miec te 2-3 dni zeby zorganizowac sprzedaz/wymiane. Stowarzyszenie B ktore odkupuje bron ma pewnosc ze dostaje "swiezy" sprzet. Licznik by startowal juz "normalnie" po pierwszym uzyciu. Przez "uzycie" rozumiem dobycie/zalozenie.
- inne rozwiazanie, ktore umozliwi ciekawsza/bezpieczniejszy handel/wymiane magikami i oslodzi ich losowosc.

EDIT: Idealnym rozwiazaniem byloby takie, ktore umozliwiloby np. Cechowi skup i sprzedaz magikow (zablokowanie naliczania przezywalnosci wystawionego w sklepie magika?), ale to byc moze juz sie za bardzo rozmarzylem.

Pozdrawiam i dzieki raz jeszcze.
Spod mokrego kaptura, miast skołtunionej brody, wyzierał długi i spiczasty nos, niezawodnie określający przynależność posiadacza do starej i szlachetnej rasy gnomów.
Gonred
Posty: 33
Rejestracja: 02 lis 2015 08:49

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Gonred »

Rafgartcie.
Ponieważ po raz kolejny na forum pozwoliłeś sobie na aluzje do graczy wspominających dawniejsze czasy, porównując ich do nastolatków - marsturbatorów, chciałbym wyjaśnić jedną rzecz ( bo też do tych "grzeszników" się zaliczam ). Owszem, wspominamy, jak było kiedyś. Owszem, tęsknimy do rzeczy, których już dawno nie ma. Owszem, "masturbujemy" się przy tym niezdrowo, jak piętnastolatki na widok gołej d... A wiesz dlaczego to robimy? Bo tu Wy, Czarodzieje, przez ostatnie ileś lat bardzo skutecznie wykastrowaliście tę grę ze wszystkiego, co miała najcenniejsze. Klimatu, emocji, nieprzewidywalności. Z premedytacją piszę Czarodzieje. Bo to Wasze zmiany mechaniki spowodowały, że zgon stał się prawie niemożliwy. To sprawiło, że ludzie zaczęli się koksować na nieustającym ekspie, gonić za legendą, a co za tym idzie, faktycznie przypadkowa śmierć to ból wielu miesięcy orkogodzin. To wasze wytyczne nie pozwalają praktycznie zaatakować GP-a, nawet jak przesadza, bo nie wiadomo czy erpega wystarczy żeby nie zaliczyć pioruna. Wy daliście formę, zioła, wreszcie śmiesznie śmieszną obecnie karę za zgon. A gracze - cóż. Bardzo szybko przystosowują się do zasad i możliwości, i do bólu wykorzystują wszelkie dostępne mechanizmy.
Żeby była jasność - bardzo doceniam i bardzo mi się podoba to wszystko, co zrobiliście i nadal robicie ze światem. Ten jest wspaniały - i nie waham się tu użyć tego słowa. Należą się Wam za to ogromne podziękowania. Ale gra to z jednej strony stworzone przez Was tysiące lokacji, ale z drugiej mechanika i zasady. I to jako całość dostają gracze do swojej dyspozycji, i z tego korzystają podczas odgrywania postaci. Kiedyś Arkadia była grą ciekawą, wciągającą, cały czas coś się działo. Potwierdzi to wielu "masturbatorów", jak również zapewne tych, którym są obce te cielesne uciechy. Dzisiaj ta gra wieje nudą. Z klimatycznej hard-fantasy rozgrywki stała się czymś bezpłciowym, nijakim, bez wyrazu i emocji. I moim zdaniem nie poprawią tego stanu kolejne skrzynie czy magiki - w pewnym momencie i tak pojawi się myśl "po co ja mam się dzisiaj logować?".
Kvark
Posty: 74
Rejestracja: 13 lut 2018 19:43

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Kvark »

Kiedyś arkadia miała wielokrotnie mniej lokacji, a za to więcej graczy - było ciekawiej, bo łatwiej było spotkać gracza.
To dzięki graczom i wizom świat się rozrósł. Gracze nastawieni na expa wyexpili się, bo tak lubią grać.
Gracze nastawieni na poznawanie świata mają co robić przez rok, dwa, trzy w zależności od poświęcanego czasu i wsparcia kolegów.
Gracze poszukujący interakcji z innymi graczami - tym jest najciężej, ale nawet ich notki na tablicach wnoszą coś ciekawego do gry.

Mamy ograniczenie kary za zgon - zachętę do podejmowania ryzyka PVP nawet dla legend.

Mamy nowy system zdobywania artefaktów.

Dalej płaczemy?

Dzięki wizowie, że Wam się chce.

ps. Arka się zmieniła ale to przede wszystkim gracze się zmienili. Starzejemy się.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Bam »

Kvark pisze: 12 lip 2019 20:33 Kiedyś arkadia miała wielokrotnie mniej lokacji, a za to więcej graczy - było ciekawiej, bo łatwiej było spotkać gracza.
To dzięki graczom i wizom świat się rozrósł. Gracze nastawieni na expa wyexpili się, bo tak lubią grać.
Gracze nastawieni na poznawanie świata mają co robić przez rok, dwa, trzy w zależności od poświęcanego czasu i wsparcia kolegów.
Gracze poszukujący interakcji z innymi graczami - tym jest najciężej, ale nawet ich notki na tablicach wnoszą coś ciekawego do gry.

Mamy ograniczenie kary za zgon - zachętę do podejmowania ryzyka PVP nawet dla legend.

Mamy nowy system zdobywania artefaktów.

Dalej płaczemy?

Dzięki wizowie, że Wam się chce.

ps. Arka się zmieniła ale to przede wszystkim gracze się zmienili. Starzejemy się.
To są płacze na magów, a Ty dziękujesz w trzeciej notce na dwóch stronach. Podejrzane.

Rzeczywiście wszystkie zmiany pozwalają znaleźć sobie mniej lub bardziej ciekawe zajęcie, ale jest to przewidywalne zajęcie. Wiemy jaki stwór będzie stał na jakiej lokacji, wiemy czego się po nim spodziewać, wiemy jakie znajdziemy zioła i jakie złowimy ryby i do kogo będą paczki. Mniej lub bardziej jesteśmy w stanie przewidzieć większość rzeczy jakie spotkają nas od momentu jak się zalogujemy.

To interakcja z innymi graczami jest czymś nieprzewidywalnym, dlatego wydaje mi się, że to co nas trzymało w tej grze to erpeg i pvp z innymi z graczami. Przez lata wizowie stworzyli ogromne ułatwienia do odgrywania oryginalnej/wyjątkowej postaci. Niestety pvp trochę kuleje, pomijając fakt, że wiele zmian ułatwia nam przeżycie (chociażby nasz wysoki level pozwala nam przebiec znacznie większe odległości niż dawniej), to o ile rozumiem zabraniania krzywych zachowań jak atakowanie na startówce, to takie rzeczy jak atak na przypadkową osobę (nie świecącą się na niebiesko) powinny być regulowane przez graczy. Jak dla mnie na niebiesko mogą się wszyscy świecić nawet do dawnego levelu b.dośw włącznie. Byleby powyżej tego levelu mogło się coś dziać. Nawet przy zakładaniu postaci możnaby dodać opcję - chcę być nietykalny - świecić się na niebiesko i po sprawie, gość nie zostanie przez nikogo zaatakowany, a jeśli będzie kogoś prowokował do ataku to go można zgłaszać do wizów. Wydaje mi się, że na tę chwilę 99% powodów do ataku na innego gracza dają wrogie gildie lub listy gończe w zależności od strony po której stoimy.

Pół żartem, pół serio. Jak dla mnie Arkadia mogłaby być odpalona równocześnie na dwóch serwerach hardcore i softcore. Softcore jak teraz, a dla porównania hardcore - z możliwością atakowania kogoś bez powodu i zgonem totalnym, równoznacznym z usunięciem postaci :P Wyexpienie tam niejedno mogłoby być wyzwaniem ;p Nawet PvE single player tam byłby czymś.
Endless learning the basics...
Obrazek
Saul
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2010 13:45

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Saul »

Naszła mnie taka refleksja w związku z wypowiedziami części osób. Był płacz, że OK zmonopolizowała część magików, teraz jest płacz, że trzeba 4 - 5 osób żeby się zebrać i zdobyć magika, teoretycznie każdego magika (w tym tego, które kiedyś ogry zmonopolizowały). Nie rozumiem Was ludzie. Zaś co do zmian to uważam, że są bardzo dobre i należą się podziękowania Wizom, którym po tylu latach jeszcze chce się coś robić. Tak trzymać!
Ps. Wydłużeniu czasu przeżywalności magików jestem zdecydowanie przeciw.
Zablokowany