Nowsze płacze na magów

Forum wieści z Arkadii.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Adremen »

Valdethruda pisze: 08 lip 2019 07:40 Tak juz na powaznie - mnie tez pasuje taki system, tj. losowe magiki i klucz do skarbca.
To o czym pisze Terenes to dla mnie ogromna zaleta. Wreszcie gra w jakis sposob premiuje aktywnych graczy i stowarzyszenia, ktore lataja za kluczami, potem w odpowiednim czasie zbieraja sie na skarbiec i wreszcie zdobywaja artefakt, co obecnie nieraz wymaga odbycia wymagajacej walki.

Gra w zaden sposob nie powinna pomagac dinozaurom - albo grasz aktywnie i masz bajery, albo nie grasz aktywnie i robisz za maskotke ewentualnie mini wydarzenie, bo pojawiles sie w kto.

Jesli juz dinozaury zaloguja sie,to zawsze mozna pojsc wyprowadzic je na enpece etatowe - te w zadnej sposob nie sa blokowane kluczami.
Z twojej notki wynika, ze te wszystkie unikatowe artefakty, ktore nazywasz "bajerami" powinny byc dostepne wylacznie dla ludzi, ktorzy na Arkadii sa w stanie odbebniac dniowki 8 godzinne, bo przeciez to na dzien dzisiejszy jest uznawane jako "aktywne". Jesli traktujesz Arkadie i to, co definiujemy jako "gracz" w takich kategoriach ktore opisalas to zycze powodzenia w reklamowaniu Arkadii i zwiekszaniu grona graczy.
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Valdethruda »

Z rok temu byl placz, ze niektore magiki sa na wylacznosc nielicznych, poniewaz pilnuja taimerow respawnow i blokuja innym dostep. Do tego doszlo pieczenie, ze tamci to maja po kilka magikow na postac, a Ci malo aktywni tylko jednego, gora dwa...

Zrobiono wiec system, ze kazdy moze miec kazdego magika wszedzie. Aktywny z kilkunastu magikow ma 2-3. A nieaktywny?
Otoz nieaktywny z 1-2, ma zero.

W wiekszosci gier jakie zna ludzkosc, osoba malo aktywna ma mniej niz osoba aktywa. Jesli znasz jakas gre, ktora daje tyle samo aktywnemu, co nieaktywnemu, to podaj prosze tytul.
Awatar użytkownika
Adremen
Posty: 242
Rejestracja: 31 gru 2009 11:13

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Adremen »

Valdethruda pisze: 08 lip 2019 08:27 Z rok temu byl placz, ze niektore magiki sa na wylacznosc nielicznych, poniewaz pilnuja taimerow respawnow i blokuja innym dostep. Do tego doszlo pieczenie, ze tamci to maja po kilka magikow na postac, a Ci malo aktywni tylko jednego, gora dwa...

Zrobiono wiec system, ze kazdy moze miec kazdego magika wszedzie. Aktywny z kilkunastu magikow ma 2-3. A nieaktywny?
Otoz nieaktywny z 1-2, ma zero.

W wiekszosci gier jakie zna ludzkosc, osoba malo aktywna ma mniej niz osoba aktywa. Jesli znasz jakas gre, ktora daje tyle samo aktywnemu, co nieaktywnemu, to podaj prosze tytul.
Przeczytaj prosze jeszcze raz moj post. Nie sugerowalem, aby osoby nieaktywne/mniej aktywne mialy wiecej niz osoby aktywne. Sugestie dotyczyly balansu, ktory na chwile obecna praktycznie calkowicie wyklucza osoby, ktore nie wypelniaja "arkadyjskich dniowek". Notka Terenesa dotyczyla z kolei kwestii niedostepnosci unikalnych miejsc przeznaczonych dla sredniej wielkosci druzyn.
Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 185
Rejestracja: 12 lut 2009 21:57

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Gunnar »

Zmiana z magikami i skarbcami jest zdecydowanie na plus. Random to jest dodatkowy smaczek, który tez ma swoje plusy.
Jeśli naprawdę na niektóre skarbce potrzeba 7-8 osob to (jeśli nie maja w sobie np. 3 magikow naraz) może trzeba by to jakos zbalansować. Arka o dobrej porze ma 70 graczy. 10% to trochę sporo, zwłaszcza ze stowarzyszen nascie, a nie każdy chce/może/pasuje_to_erpegowo biegac z innymi.

Na pewno kwestia komunikacji z gora to wazny temat. W jakims stopniu ostatnio się poprawila, ale szkoda, ze już po tych ostatnich, naprawdę dużych zmianach. Niby z jednej strony gracze na forum wypowiadali się co by chcieli, wiele z tych rzeczy weszla teraz. Tylko, ze niektóre z nich (jak wspominane zabranie lvli, na które chyba najwięcej osob narzeka) zdaja się być kolejnym gwoździem do trumny. Bo nie oszukujmy się trumna się powoli przymyka i graczy w drastyczny sposób nie będzie przybywać. Dinozaury nie maja już tyle czasu do kiedyś, jeśli wracają to raczej na krotko. A młodzi ludzie maja milion razy więcej możliwości niż my, te 15 czy więcej lat temu. Bardzo fajnie, ze arkadia się ciagle "rozwija" chwala za to wizom ze im się chce. Ale...
Czy wizowie sa w stanie sprawdzić ile w szczycie(czyli pewnie kiedy jest tych 70-80 graczy) jest zalogowanych zgildiowanych graczy? Jeśli zdecydowana większość to może warto by ich posluchac? Wiadomo ze w każdym społeczeństwie znajda się krzykacze czy trolle, ale wydaje mi się, ze w większości przypadkow szefostwo gildii (vide Grrid czy Dagjero) to sa dorośli, ogarnieci ludzie. Może udaloby się zrobić spotkanie przedstawiciela wizow z szefami? Na arce, discordzie czy gdziekolwiek. I porozmawiać na temat strategii.
Areny? Pewnie do zrobienia, sa gotowe na arce, pewnie można by je jakos przerobić. Otwarcie gildii? Były otwarte, wiec jest taka możliwość. Kwestia palenia na codzien przez duże grupy? Może niech się obrona balansuje jakos. Im mniej obroncow tym npce silniejsze. Zgony już tak nie bola, jeśli na pierwszym ataku padna wszyscy napastnicy albo przezyje dwóch z 8 to następnym razem się zastanowią.
Trzeba rozmawiać, zwłaszcza ze "współpracujemy" ze sobą od nastu lat, szanujmy się. A w momencie kiedy wprowadzane sa znaczace zmiany dla funkcjonowania na mudzie, a nie ma na tym nawet pol słowa komunikatu, nie ma odpowiedzi na zapytania na arce, to naprawdę cos jest nie tak. Rozumiem, ze nie bierzecie pieniędzy za to, my również jako testerzy nie bierzemy (;)). Ale napisanie jednego krótkiego listu z wyjaśnieniem to nie jest tak dużo roboty.

Pozdrawiam i czekam na powrot legendy. :)
Awatar użytkownika
Rork
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2019 11:53

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Rork »

Dodam tylko, że dla młodego pod granie solo gra jest znośna. Zarobkowo nic nie równa się z pakami i bez trudu można szybko ogarnąć pierwszy solidny grosz na zawód - szczególnie, że po obejrzeniu paczki znajduje się opis kim jest adresat, czego wcześniej nie było.

Exp solo na chwilę obecną też nie jest zły na średnim poziomie doświadczenia - tuż po zmianach ze śmiercią na doświe robiłem postępy co 2min. Ucieszyłem sie, nabiłem 7 niebotów i może ruszyła się z jedna podcecha. Następnie został to naprawione - teraz nieznak ma rozsądną wartość - niebotów co prawda raczej już nie zobaczę, ale powolutku małymi krokami ruszają się te podcechy, co mi bardzo przypomina stare czasy expa (może nie bardzo stare, kiedy najbardziej mi się podobało na arkadii, ale te po rozciągnięciu poziomów).

Jeśli chodzi o skarbce to w teorii pomysł jest bardzo fajny. Jak jest w praktyce niestety nie miałem okazji się jeszcze przekonać, nawet z tymi miniskarbcami=skrzyniami z kamieniami i złotem (jeśli dobrze zrozumiałem opis zmian). Aktywni powinni być wynagradzani, a przy tym system losowości magików daje dostęp wszystkim do wszystkiego (lub prawie wszystkiego, ze względu na przynależność rpgową niektórych magików do rejonów) i nawet ci mniej aktywni, jak już mają klucz, mają szansę na coś innego niż magik, który od lat był pod gildią. Jeśli gildia nie jest na codzien bardziej aktywna (co jest zrozumiałe) to nie możemy liczyć, że będzie miała skrzynię pełną magików. Trzeba się przyzwyczaić i grać z tym co da się w danym momencie osiągnąć.

Bo aktualnie rozumiem, że dla kluczy do skarbców należy orać losowe npce modląc się by wypadł kluczyk? Prostszym rozwiązaniem byłby prosty system osiągnieć w gildiach. PRZYKŁADOWO Npc w gildii może graczom taki kluczyk wręczyć, ale dopiero po wypełnieniu 'zadania' - powiedzmy zabij 1000000 goblinów, zbierz milion ziol, zbierz milion monet. Aktywna gildiia zrobi to w chwilę, mniej aktywnej zajmie to o wiele dlużej, ale każdy w końcu kluczyk dostanie! Czy nie jestem geniuszem i nie zasługuję na otwarcie golemów?

ps. Pożyczy ktoś gadacza?
Tuńczyk ma 14% białka! masa po nim przyrasta szybciej niż populacja cyganów na Słowacji!
Jakiś elf krzyczy z oddali: Mam malo zycia!
Valdethruda
Posty: 112
Rejestracja: 28 mar 2015 21:52

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Valdethruda »

Rork pisze: 08 lip 2019 09:03
Bo aktualnie rozumiem, że dla kluczy do skarbców należy orać losowe npce modląc się by wypadł kluczyk? Prostszym rozwiązaniem byłby prosty system osiągnieć w gildiach. PRZYKŁADOWO Npc w gildii może graczom taki kluczyk wręczyć, ale dopiero po wypełnieniu 'zadania' - powiedzmy zabij 1000000 goblinów, zbierz milion ziol, zbierz milion monet. Aktywna gildiia zrobi to w chwilę, mniej aktywnej zajmie to o wiele dlużej, ale każdy w końcu kluczyk dostanie! Czy nie jestem geniuszem i nie zasługuję na otwarcie golemów?

ps. Pożyczy ktoś gadacza?
Trzeba orac losowe stworki, ale z tych bardziej oranych sporadyczniej wypada, wiec nijako rzucanie klucza sie samoreguluje i przynajmniej w teorii farmienie jest utrudnione.

Twoj pomysl choc prosty, jest slaby. Latanie za enpecami ma ten plus, ze wywoluje ruch i to w miejscach, ktore do tej pory wialy pustkami.
Awatar użytkownika
Rork
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2019 11:53

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Rork »

Valdethruda pisze: 08 lip 2019 09:10
Rork pisze: 08 lip 2019 09:03
Bo aktualnie rozumiem, że dla kluczy do skarbców należy orać losowe npce modląc się by wypadł kluczyk? Prostszym rozwiązaniem byłby prosty system osiągnieć w gildiach. PRZYKŁADOWO Npc w gildii może graczom taki kluczyk wręczyć, ale dopiero po wypełnieniu 'zadania' - powiedzmy zabij 1000000 goblinów, zbierz milion ziol, zbierz milion monet. Aktywna gildiia zrobi to w chwilę, mniej aktywnej zajmie to o wiele dlużej, ale każdy w końcu kluczyk dostanie! Czy nie jestem geniuszem i nie zasługuję na otwarcie golemów?

ps. Pożyczy ktoś gadacza?
Trzeba orac losowe stworki, ale z tych bardziej oranych sporadyczniej wypada, wiec nijako rzucanie klucza sie samoreguluje i przynajmniej w teorii farmienie jest utrudnione.

Twoj pomysl choc prosty, jest slaby. Latanie za enpecami ma ten plus, ze wywoluje ruch i to w miejscach, ktore do tej pory wialy pustkami.
Tak na marginesie nie mówię, że mój pomysł jest genialny albo zasługuje na uwagę (bo ani nie jestem blisko tematu magików czy skarbców, ani aktywności gildiowej), ale opiera się on właśnie na lataniu za enpcami, więc wywoływał by ruch, chociaż może w nieco innej formie. Gobliny były przykładowe - harpie, bestie, skaveny inne G. Może przykład z kasą był nietrafiony, bo ona akurat nie jest problemem. Chodziło bardziej o alternatywę dla ludzi mniej bojowych.

ps. Jak dla mnie może być jak jest!
Tuńczyk ma 14% białka! masa po nim przyrasta szybciej niż populacja cyganów na Słowacji!
Jakiś elf krzyczy z oddali: Mam malo zycia!
Awatar użytkownika
Chivasso
Posty: 69
Rejestracja: 16 cze 2018 22:37

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Chivasso »

Podziękowania dla magów! Może i niezgodnie z tytułem wątku, ale dla równowagi się przyda.

Zdarzyło mi się ostatnio zginąć i - jako postać średnio zaawansowana i średnio aktywna - oceniam, że obecny system i tempo odrabiania strat jest znacznie lepszy, niż dawniej. Konsekwencje są wystarczająco bolesne, żeby śmierci unikać, a jednocześnie nie odbierają chęci dalszej gry. W moim przypadku (postać mało bojowa, z umiarkowanym doświadczeniem w ekspieniu przemysłowym) jest to tydzień wyjęty z życiorysu, albo dwa-trzy przy równoległym zajmowaniu się innymi arkadyjskimi sprawami.
Pozdrawia Chivasso z Tilei
Aenyell
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2019 09:47

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Aenyell »

Moim zdaniem system losowania wszystkiego wszedzie jest totalnie do dupy.
Jest mega sztuczny i naciagany.
Juz o niebo lepiej byloby gdyby kazda lokacja skarbcowa miala nie za duzy staly zestaw magikow do wylosowania, moznaby bylo sie mniejwiecej spodziewac co wypadnie. Cos zaplanowac, liczyc na cos konkretnego, jarac sie ze wypadl ten lub tamten klucz. Zmuszalby tez do odwiedzania drugiej domeny. System moznaby bylo lepiej zroznicowac np pod wzgledem czestosci dropow konkretnych kluczy, jakosci, trudnosci etc.
Dlugo by tez zajelo graczom rozkminienie gdzie, co dropi, a to tez kolejny cel grania.
Ja tam czekam na ewolucje tej nowej zmany w takim wlasnie kierunku.
Dodatkowo, skoro doszlo i tak tyle nowych magikow, to NIEKTORE historyczne magiki zostawilbym npcom ktore je nosily.
Pozdrawiam!
PS
Chcialbym zeby kazda zmiana laczyla stare z nowym,
skoro 20 na 100 osob lubi expic i widziec poziom niech maja wybor,
skoro 10 na 100 osob lubilo stale magiki mozna bylo pare zostawic, w koncu liczy sie tez historia muda.
Awatar użytkownika
Bam
Posty: 278
Rejestracja: 16 lut 2013 19:10

Re: Nowsze płacze na magów

Post autor: Bam »

W wiekszosci gier jakie zna ludzkosc, osoba malo aktywna ma mniej niz osoba aktywa. Jesli znasz jakas gre, ktora daje tyle samo aktywnemu, co nieaktywnemu, to podaj prosze tytul.
Nikt nie prowadzi statystyk, na które się powołujesz. Tytuł to chociażby Diablo 2.



Tak jak napisał poprzednik Aenyell fajnie jakbyśmy osiągali jakieś kompromisy. Rozwiązania, z których jest zadowolona tylko część są bez sensu i tak jak napisali wcześniejsi poprzednicy naprawdę można wymyślić coś bardziej uniwersalnego.

Odniosę się do pomysłu Rorka z tym kluczykiem.
Mamy npca co daje zadanie przynieść zwierzaka do zwierzyńca, mówi od razu jaka jest nagroda itd.
Żeby nikt nie ubił npca, i żeby nikt nie blokował zadania można takiego wstawić każdemu do gildii i taki npc spytany o zadanie powie:
- jeśli przyniesiesz mi 150 głów(albo inne trofeum) czarnych orków lub 2 głowy siwego trolla dostaniesz magiczny młot dwuręczny
Po wykonaniu typek daje nowe zadanie. Jak ktoś ma kozacka ekipę to dwa razy zabija siwka i ma adasia, a jak nie ma ekipy to ora te czarne do bólu i idzie odebrać młot. W rezultacie nawet jeden aktywny gracz w gildii może dla siebie wyorać magika.
Takiego samego npca można postawić w Novi i Nuln, ale tylko dla gpków, żeby też mieli szansę na magika.
To też może wywoływać ruch w świecie, kwestia tego jakie miejsca wskaże nam npc.
Nawet jeśli mój pomysł jest do bani według 99/100 osób, które go przeczyta, to wierzę, że ktoś z tych 99 wymyśliły lepszy.


Nawiązując do Diablo 2 i kary za zgon. W Diablo 2 jeśli zginiemy zabici przez moba/npca tracimy sporą część doświadczenia - 1/3 danego poziomu. Natomiast zabici przez gracza nie tracimy wcale doświadczenia, tracimy trochę kasy, nie tracimy wcale ekwipunku, a przy naszym ciele leży ucho-trofeum. Korzystając z takiego rozwiązania unikamy idloexpa, bo jednak 30% kary za zgon odstrasza od idlowania na expie, więc czujne expienie jest nadal premiowane. A co do PK, po ciosie kończącym walkę nie muszę pozbawiać wroga ekwipunku i doświadczenia, trochę monet + trofeum w postaci ucha, które mógłbym przypiąć np. do pasa, czy włożyć na pamiątkę do skrzynki byłyby dla mnie wystarczającą nagrodą. I niech się wszyscy zabijają ile chcą.

Mi brakuje grywalności jaka była dawniej. Podpiszę się pod każdym pomysłem, który ją globalnie przywróci ;)
Endless learning the basics...
Obrazek
Zablokowany